Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (05.08.2017 18:27): To je asi fakt (na rozdíly v ovládání si moc nevzpomínám, 3DS verzi jsem hrál jen chvíli - snad se k ní časem vrátím) - v PC verzi je to myslím chybně popsané na té obrazovce v první misi (a je právě možné, že je tam ukázaný postup z 3DS verze, který ale neodpovídá ovládání na PC/PS3).
@7c (04.08.2017 22:18): Ok, tak po pár hodinách - na PC to funguje jinak než na 3DSku, kde je to mnohem těžší (zmáčknout tlačítko + páčku) a docela to jde, teď jsem utíkal pře Rachel a CHTĚL JSEM. Což je fajn.
@Bodkin (04.08.2017 21:20): Jde o to naučit se typy nepřátelských útoků (počkat na animaci útoku a dodge) - u většiny je to jednoduché (zejména Hunter - tam často ani není třeba je vidět a stačí dodge jen podle zvuku útoku), paradoxně asi Oozes jsou nejhorší, s tím trhaným a občas hůř předvídatelným pohybem (nejhorší je asi Pincer - hlavně kvůli nebezpečnosti). S trochou praxe vypadá třeba boj se Scarmiglione (žraločí mutace) tak, že postava stojí na místě a každému útoku se vyhne :) Esenciální je pro boje s (Ghost) Normanem, Rachel, Draghinazzo (obrněnec) a asi i Hunters.

Navíc dodge přeskakuje nabíjecí animaci (což se občas hodí).
@Bodkin (04.08.2017 11:20): V určitém ohledu ano. "Rozpitváno" do detailu, některé věci přímo hraničí s genialitou (HUD a UI, dodge systém). Moje hlavní výtka je asi to, že by mi přišlo lepší mít D-pad přiřazený čistě ke zbraním (resp. nechat jeden směr na přepínání granátů) - protože si občas stále pletu pořadí zbraní (taky kvůli obměnám).

I když je fakt, že jedna z zajímavých věcí RE série bylo to, že se autoři drží (a důkladně otestují) nějaké své vize a je na hráči, aby se přizpůsobil a naučil se ji ovládat (můj oblíbený styl designu).
@Bodkin (04.08.2017 12:28): Já co hrál pětku, tak mi to přišlo až příliš akční a nemůžu říct, že by se jednalo o horror. Ale Biohazard byl luxusní a líbilo se mi, že už nehraju za žádného drsného týpka jako Redfielda, ale přišlo mi to jako hra úplně mimo celou sérii. I když svým způsobem, co si tak pamatuji jedničku nebo který díl to byl, tak to prozkoumávání domku mi přišlo takové povědomé. A nakonec hra pak stejně dá najevo, že patří do tohoto universa, ale nebudu moc spoilovat. Já Biohazard docela žral.
@Bodkin (04.08.2017 11:20): Toho nejnovějšího jsi hrál? Já hrál jen pětku a toho nejnovějšího, když nepočítám, že jsem si párkrát u někoho zahrál i starší díly, ale ten nejnovější mi přijde hodně dobře zpracovaný.
@Lukaskon (21.07.2017 21:20): Nedají. P90 není legendární (resp. rare) zbraň (to by byl Lead Storm - speciální varianta P90).

Závěr je v podstatě o správné volbě granátů (asi i zbraní - myšleno správná zbraň na správné nepřátele). Omračovací granáty (Scaghead a Rachel), EMP (Globster), normální granáty (Draghignazzo), miny (Ooze).
@Lukaskon (21.07.2017 20:52): V jakém smyslu bez šance? Každopádně Ghost Ship Trinity mi přijde asi jako nejtěžší počin v RE sérii (ale je možné, že jsem na něco zapomněl).

V kampani (alespoň na Infernal) mi přijde jako nejlepší (a optimální) zbraň proti Normanovi M40A1 (retrospektivně asi první hra, kde je magnum v hlavní hře zbytečné).

@Ronik (21.07.2017 20:23): Já jsem po prvním rozehrání kampaně také nebyl nějak zvlášť nadšený, ale pak jsem začal hrád Raid... Jinak u REREV bych asi spíš doporučil JP dabing (ač je to u RE série překvapivé) - řekl bych, že je lepší než EN a navíc je v osazenstvu pár hodně známých tváří (ehm, hlasů).
@7c (21.07.2017 20:09): Infernal mi na lodi zase tak drsná nepřišla, protože jsem jel předtím Easy a Normal, takže jsem měl hromady munice, ale kapitoly mimo loď byly napínavější. Final bosse bych bez raketometu asi nedal.

Raid je fajn. Ghost ship má skvělou myšlenku, ale škoda, že jen jednu obtížnost. V solo hře jsem bez šance i na lvl 49.
@M.a.t.t. (21.07.2017 20:37): Taky neříkám, že je příběh pětky dobrý, koneckonců mi z něj utkvěla v paměti hlavně tahle hláška :), ale zkrátka mi přišel smysluplnější než Revelations. Tady jsou přitažené za vlasy už samotné okolnosti pohánějící příběh, O'Brienův plán mohlo pokazit asi tak milion věcí a vyšel jen proto, že Jill s Chrisem náhodou našli důkazy, o kterých ani nevěděl, že existují.
@Lukaskon (21.07.2017 19:57): Toho občasného ochromení jsem si všiml, ale cíleně se mi to skoro nikdy nepovedlo, nevím, co jsem dělal špatně. Že to je na úrovni čtyřky, se holt asi neshodneme.

@M.a.t.t. (21.07.2017 19:35): Jasně, ani čtyřka ani pětka za scénář žádné ceny nevyhrajou, ale čtyřka byla imo lepší v tom, že to byl relativně jednoduchý příběh a celé to bylo tak cheesy, že to bylo i celkem zábavné, tohle je akorát blbé. Pětka... v pětce minimálně nebylo nic tak stupidního jako O'Brienův masterplán. Ale argument, že scénář je u Resi vždycky špatný, tak nemá smysl řešit, neuznávám, kór když si Capcom právě na Revelations najali nějakého relativně známého anime scénáristu, tak by člověk řekl, že si na tom tentokrát dají záležet a vypadlo z nich tohle.

@7c (21.07.2017 20:09): Význam backtrackingu jako herní mechaniky chápu, ale v tomhle případě díky balancu hry (na normal) dost dobře nefunguje. Checkpointy jsou všude, munice je pořád dost, nepřátelé nejsou moc nebezpeční, dá se kolem nich jednoduše proběhnout a mezi úrovněmi se skoro nerespawnují. O nějaké risk/reward se nedá mluvit.

Samozřejmě, u všeho mluvím o kampani na normal módu, je možné, že na vyšší obtížnosti a v Raid modu je to jinak. Chápu, že když jsi dal 100%, tak ta hra asi má něco do sebe, ale prostě nemám motivaci to objevovat.
@Ronik (21.07.2017 19:37): Opakované procházení stejných prostor, ale s určitými změnami (nepřátelé, prostředí) je vcelku základ RE. Tady to není až tak výrazné, ale umožní to hráči sžít se s prostředím jedné uzavřené lodi (kterou po čase zná nazpaměť, včetně variací).

Dodge je v REREV (IMO) asi nejlepší z celé série a jeho dobré zvládnutí je prakticky nutné pro Trinity (a samozřejmě vyžaduje znalost pohybů a typů útoků monster).

Zásahové zóny nepřátel jsou rovněž esenciální (třeba pro humanoidy zpravidla hlava/hlavy, paže, nohy - vše může vyvolávat různé a různě žádané reakce), stejně tak různé resistence jednotlivých druhů (a variant) nepřátel vůči různým druhům zbraní.

Příběh a postavy je (IMO) možné plně docenit až po několika dohráních (ok, a taky Raid módu). Osobně ho považuji za perfektní v daném rozsahu a prostoru (maximální dopad s minimem prostředků) a postavy z REREV jedny z nejlepších v RE sérii.

Jinak jde o jiný typ hry než RE1 (pochopitelně), jediné "survival" části jsou možná Terragrigia mise za Parkera (ve kterých je vidět, že "klasický" RE by v tomhle engine klidně vyvinout šel, ale nebyl to cíl). V kampani je navíc myslím na Infernal hra docela dobře vybalancovaná.

Jinak kampaň samotná je pouze jedna (výrazně menší) část hry - pro plné docenění je myslím třeba alespoň komplet Abyss a Ghost Ship.
@Ronik (21.07.2017 19:37): Zásahové zóny jsou tady taky. Řadu nepřátel můžeš ochromit a pak udeřit zblízka. Běžícího Huntera jde střelou povalit. Žralokovi zas můžeš ustřelit celou půlku těla. Neřekl bych, že v tomhle směru jsou potvory horší než v RE 4 a 5.
@Lukaskon (21.07.2017 19:21): No to vysvětli Capcomu, když na kartě hry na Steamu píšou, že Classic survival horror gameplay returns a že bude limited ammo and weapons :)) Každopádně jsem od toho očekával akorát zábavnou hru, nic víc.

Proti backtrackingu obecně vysazený nejsem, koneckonců můj nejoblíbenější herní žánr jsou metroidvanie a kdybych nesnášel backtracking, tak se u nich zblázním, že. Tady mi to ale nepřišlo jako přínosná feature. Remaster RE1 posoudím sám, už se na něj těším :)

Jinak s těmi končetinami máš pravdu, špatně jsem se vyjádřil. Měl jsem na mysli, že ve čtyřce/pětce na zásahy do různých částí těla reagují jinak, že se zakymácí, když je střelím do nohou a pak jsou náchylní na melee útoky, že po střele do hlavy z nich vystřelí ten parazit, že jim můžu vystřelit granát z ruky atd, zatímco tady akorát při střílení do hlavy dostávají o něco víc damage. Ale máš pravdu, ustřelovat ruce nejde, to jsem si spletl.
@Lukaskon (21.07.2017 19:21): Ja by som k tomu iba dodal, že aj v starých dieloch bolo úplné minium nepovinných lokalít a nech premýšľam, ako premýšľam, nie je mi veľmi jasné, v čom je napríklad príbeh štvorky, či preplácanej päťky výrazne lepší. Atmosféra nie je príbeh a riešiť v sérii Resident Evil zápletku má asi takú logiku, ako očakávať od Uweho Bolla naozaj kvalitný film. Na tomto aspekte Resident Evil nikdy nestál a vždy sa pohyboval v béčkových mantineloch, kde nebola núdza o rôzne klišé.
@Ronik (komentář): Relevations je mix mezi prvními komorními (méně lineárními) díly a novější filmovou akční šňůrou. Očekávat od toho druhý RE1, je stejně hloupé jako čekat další RE5.
Představa o nelineárním prostředí ve starých RE je trochu zkreslená. Prostory k pohybu se sice postupně zvětšují a backtracking je běžná věc hlavně kvůli omezenému inventáři, ale protože mnoho cest je zamčených, tak je správný postup nakonec přímočařejší než se zprvu jeví.
Jestli ti pobíhání stejnými místy vadilo, tak si v remastru RE1 užiješ. :)

Koment radši nehodnotím. Až na výstižný odstavec o příběhu prakticky nemám s čím souhlasit.

PS: Bojovat s nepřáteli není zábava protože nejde ustřelovat hlavy a končetiny?! Jestli máš na mysli zásahové zóny a reakce nepřátel dle toho kam a kdy je trefíš, tak to je přítomno i tady a v dost velké míře.
@Kunick (21.07.2017 18:50): Nevím, v porovnání s ostatními konzolovými díly mi to přišlo fakt až moc lineární. Asi máš pravdu, že pro účely příběhu stačí, ale je to nuda. To přepínání by mi možná ani tak nevadilo, kdyby ho bylo míň (flashbacky a ty sekce s těma dvěma comic relief nýmandy bych s klidem vypustil) nebo kdyby hratelnostně ty úrovně nebyly o tolik horší.
@Ronik (komentář): Já to teda dohrál na 3DS ale zrovna na koridory bych si nestěžoval. Pro účely příběhu stačí. A přepínání zpětně hodnotím jako klad... ikdyž zpočátku působilo zmateně, v podstatě ideálně představilo postavy a příběh. Ale jinak pěkný komentář.
A do třetice - Dictator v nadcházející Killcount challenge - dost možná nejlepší pistole ve hře.
A nová připomínka - tentokrát to bude Prowler v Tower of Doom (ano, je to zlo, ale odměna za to stojí).
Pro ty, co stále příležitostně hrají - nadcházející Wanted Challenge má jako odměnu Thunder Raptor.
@kristmeister (04.08.2015 20:52): K češtinám od Mrazíka mám docela výhrady i když je fakt, že dlouho jsem po žádné nesáhl, tak se třeba za ty roky zlepšil a už to není jen laciný otrocký překlad, který se tváří, jakože betatest je neznámé slovo.
Hra zatím super, možná půjdu i do zelena :) Ale říkám si, jestli má cenu sáhnout po češtině od Mrazíka? Stojí ta čeština za to nebo je to Mrazíkův typický styl - přispěj a dostaneš zprasený překlad?
Hah, od určitého bodu, cca od počátku rozulzování, to šlo do kopru. Co věta či zvrat, tím větší pitomost, až to začalo stahovat celek do háje. (byť teď ten twist po titulkách bych docela kuul, kinda)

Ale i tak mě to docela bavilo, z herního hlediska.
Ztratili jsme nejlepšího agenta a nějakém plovoucím vraku. Vypadá to nebezpečně + tohle je Resident evil hra, takže samé virové mutace.

Vezmu si jen pistoli a jeden náhradní zásobník. Gasmaska je pro pitomce a záporáky.

:/
Nemáte někdo staženou češtinu od Mrazíka? Mně to z jeho webu nejde stáhnout...
@Garret (01.06.2013 20:57): Nikto ti hru nekáže hrať celú, pokiaľ ťa nechytila dovtedy, ďaľšie kapitoly by to už naozaj zrejme nezmenili. Ale tak či tak, si na základe tvojho názoru z časti hry, môže hrač vytvoriť trochu mylný dojem - napríklad ani skener až tak často používať nemusíš. Rozhodne to nie je za každú cenu nutnosť. Ale s niektorými negatívami súhlasím, aj tá občasná arkádovosť nemusí sadnúť každému.
@M.a.t.t. (01.06.2013 20:43): nemusím jí hrát celou, abych mohl vyřknout ortel v komentáři. na to už mám něco málo odehráno a dokážu posoudit, jestli mi to stojí za to a v jakém duchu se hra ponese. v diskuzích se diskutuje, komentáře tam nemají co dělat.
@Garret (01.06.2013 20:31): Zavádzajúce to je, pretože väčšina, čo to bude čítať, bude logicky predpokladať, že v podobnom duchu sa nesie aj zvyšok hry. Toto neokecáš. Že ti hra nesadla celkovo, ti samozrejme neberiem.
@M.a.t.t. (01.06.2013 20:12): komentář se týká části, do které jsem hrál, což jsem tam férově napsal. není na tom nic zavádějícího. zkoušet hrát dál už nemá smysl, lepší už to nebude a nepomůže tomu ani větší otevřenost.
@Garret (komentář): Úvod a viaceré misie áno ale celkovo je hra oveľa menej lineárna ako posledné dva diely. Sú pasáže, v ktorých sa môžeš pohybovať po celej lodi (hoci ťa hra samozrejme viacmenej naviguje, kde by si mal ísť), toto však z hrania prvých epizód nemôžeš vedieť. Tvoj komentár je teda trochu zavádzajúci.
Ze se neponauci :) to asi zas tak ztratove nebude, ze vydaj "stejnou" hru ...Berou si asi priklad z NFS ci CoD ?