Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 95
Série Resident Evil mě jako hráče minula mílovými kroky. O sérii mám všeobecný přehled, Resident Evil 4 a Resident Evil Code: Veronica se honosí v mé kolekci her na PlayStation 2, avšak nenašel jsem odvahu nějakou z již jmenovaných her rozehrát. Avšak s příchodem mé milované přítelkyně, která mě naučila hororové hry hrát, přesněji jsem s ní dohrál Silent Hill: Downpour a rozehrál Silent Hill: Homecoming, který jsem následně prohodil oknem, tak jsem již měl chutě se do Residenta pustit. S příchodem sedmého dílu série jsem byl však opět odstrašen, a tak jsem se rozhodl, že jako moje první hra z této série bude remake druhého dílu. A řekl bych, že jsem si jako nováček nemohl lépe vybrat.

Resident Evil 2 je rozhodně atmosférická hra. Hra, která vás dokáže vyděsit pouhými zvuky a na jumpscary se tu moc nevsází. Není totiž nic horšího, než když si pokojně jdete koridorem a najednou odnikud uslyšíte řvát lickera, větší paniku si v životě nedokážete představit. A co teprve, když se do hry připojí Mr. X se svojí koženou fedorou. Dupot jeho nohou, když kráčí okolo místnosti, kde jste a vy se jenom modlíte, že vás neslyšel a nejde si pro vás mi zní v uších doteď. Ono obecně Mr. X je dle mého hlavním představitelem strachu v této hře, je to totiž záporák, který vás v určitých momentech hry pronásleduje kamkoliv jdete a nejde nijak zabít, tedy na konci dostanete do rukou bazuku a budete ho moct nechat vyletět do povětří. Minimálně třikrát mi málem zavinil zástavu srdce. Do konce života budu mít vypálené v paměti, jak jsem kráčel chodbou s tím, že jsem ho nikde neslyšel a zmetek se zničehonic proboural přes zeď. V ten moment jsem zastavil hru, došel se psem ven, došel na nákup a přesto, když jsem opět zasedl k televizi, byl jsem ještě lehce vyklepaný…

Hra se ovládá skvěle. I přesto, že jsem hrál na gamepadu mi ovládání přišlo zapamatovatelné a pohodlné. Avšak marně jsem hledal přítomnost nějakého uskakovacího manévru, jelikož nespočet krát se mi stalo, že jsem se v úzkých chodbách snažil vyhnout zombíkům, ale vždy mě zvládli chytit. Nebo, když jsem střílel na monstrum, které se na mě vrhalo, já přestal mířit a snažil utéct z dosahu monstra, ale i přesto mi monstrum zvládlo zasadit úder. Líbí se mi ale možnost "craftění", kdy můžete nalézat léčivé bylinky (zelené, modré, červené), které můžete posléze různě míchat. To samé platí i pro náboje, když naleznete střelný prach (normální, žlutý a velký), tak si můžete vytvářet náboje do zbraní a opět nastávají dilemata pokud je lepší vycraftit si náboje do pistole nebo počkat, než naleznete žlutý střelný prach, aby jste si mohli udělat náboje do brokovnice.

Nábojů je nedostatek, takže šetřete, šetřete, šetřete, nebo se z toho zblázníte! Ale já vím, že je to marný, je to marný, je to marný… Já jsem jednu část hry vyžil s deseti náboji do pistole, jedním nábojem do brokovnici a nožem, který se každým úderem do zombíka mohl rozbít. Teprve, když jsem měl nějaké náboje, tak jsem se opět cítil sebevědomě, abych nakonec skončil tak, že jsem se objevil v místnosti se zombie psem a vyplýtval všechny náboje na něm. Občas je prostě lepší utíkat a střílet jen v případě nouze.

Líbí se mi způsob inventáře, který vás omezuje a vy jste nuceni se rozhodovat, pokud je lepší si vzít radši léčivé bylinky nebo bojový nůž. Nebo pokud se vám vyplatí zničit jeden předmět, abyste si mohli vzít úkolový předmět, který potřebujete. Taktéž s následným příchodem Mr. X jsem byl nucen si plánovat cestu k úkolovým předmětům, či hádankám, tak, abych se mu co nejvíce vyhnul a popřípadě, jakou cestu bych vybral, abych mu utekl. Pokud by mě nachytal v knihovně, mohl bych utéct touto chodbou, avšak tou radši ne, tam jsou dva lickeři... A i přesto, že si vše naplánujete Mr. X vás překvapí a vy musíte improvizovat. Mr. X mě snad bude pronásledovat v nočních můrách do konce života.

Střílení v této hře mě hrozně baví. Obzvláště, když už máte nějaký ty náboje do brokovnice a můžete si dovolit jeden náboj vyplýtvat přímo do zombíkovy hlavy, která se hned rozprskne. Avšak s pistolí je takový rozprsk hlavy náhodný, někdy stačí jedna kulka, jindy musím vystřílet deset nábojů, ale vždy, když se tak stane, tak si připadám jako Rambo, který má však v kalhotách naděláno. Jindy na mě ze stropu vyskočili lickeři a pomalu se ke mně plížili, já však okamžitě vzal granát, kterým jsem je hned vykouřil. Taktéž zombíci dokáží hodně vydržet a když padnou k zemi neznamená to hned, že jsou doopravdy mrtvý. Pokaždé, když někde vidím zombíka s dlouhými vlasy někde posedávat, tak mu hned uštědřím kulku do hlavy a jak jsou hned čilý, parchanti!

Remake Residenta Evila 2 je rozhodně dokonalou hrou, která mě bavila od začátku do konce. Neustálý pocit nebezpečí a paranoii zde skrze atmosféru a zvuky funguje skvěle. Líbí se mi, že jsem se dokázal cítit jako největší posera, ale zároveň v některých momentech i jako největší Rambo. I přesto, že jsem měl několik zástav srdce a v noci jsem probudil pár sousedů, tak mi přirostla k mému již napůl fungujícímu srdci a rozhodně se k ní s radostí vrátím! Rozhodně si myslím, že je Resident Evil 2 Remake dobrým startem pro nováčky, jelikož jsem jedním z nich a tuhle hru doopravdy miluji. Teď by Konami mohlo konečně udělat remake nějakého Silent Hillu, jelikož Capcom jim aktuálně nakopává prdel...

Pro: Hratelnost | střílení z brokovnice | atmosféra | grafika | znovuhratelnost | nutnost neustálého rozhodování

Proti: Nemůžete uskakovat, pouze utíkat | délka, první run mi trval necelých 10 hodin, ale to zase na druhou stranu vynahrazuje znovuhratelnost za druhou postavu

+24
  • PS4 90
Moje letošní pátá dokončená hra se nesla v duchu dob minulých a přesto se jedná o poměrně čerstvý kousek. bylo to jako přijet po letech domů za rodiči a vzít si ze skříně staré a onošené tepláky - jednak padnou jak ulité a jednak si člověk hned vzpomene co s nima kde dělal. Hrát remake RE2 bylo pro mě sedmé nebe protože mi dovolil vrátit se do míst kde jsem strachy nedutal a ještě se nebál mi k tomu přibalit pana X (umí se perfektně plést do cesty a nejde ho zabít). Skoro všechno ve hře je na stejném místě jako to tam vývojáři nechali v roce 1998 a co není, to se upravilo pro potřeby moderní doby. Titul opět nabízí dva průchody (Claire a Leon) kdy každý má maličko jiná pravidla, zbraně a příběh. Nicméně pakliže se dostanete na konec za oba hrdiny, hra nekončí a nabídne vám 2nd run (kde je true ending a taky lehké změny). No a kdo by se po dokončení všeho nudil, může se zkusit překonávat v čase a hodnocení. Grafika vypadá prostě luxusně a do toho hraje vydařený soundtrack (který se dá za příplatek nahradit verzí původní - velmi vřele doporučuji zvláště pamětníkům). Ovládá se to prostě parádně a je radost to hrát i několikrát. Celá věc na mě působila jako splněný sen u kterého jsem nechtěl konec (ani jeden) ale jelikož jsem si dal načas se hraním dostanu brzy nášup v podobě RE 3 (STAAAAAAARS) a to už je opravdu za dveřmi. Pokud jste svoje mládí trávili u TV kde jste si plnili truhlu inkoustem (ten v remaku není) do psacího stroje a různobarevnými květinami pro vaše budoucí léčení a už vás původní verze unavuje natolik že ji procházíte jen s nožem a trošku vás to nudí, je tento remake pravě pro vás. Mě se to do gusta trefilo jednoznačně!

Hodnotím 90% a říkám směle do toho, protože tohle minout by byla velká škoda. No a jestliže jste nikdy RE 2 nehráli (závidím), je pravý čas začít (a až dokončíte remake, hned se vrhněte na původní dílo). P.S. Takhle by se měli oživovat starší pecky!

Pro: Perfektní hratelnost a skvělá grafika, hody pro pamětníky

Proti: Proti mám jedině to, že hra má konec, bylo by lepší kdyby to nikdy neskončilo :)

+19
  • PS4 90
Vůbec nevím kde bych začal.

Je to pro mě první hra ze série co jsem kdy hrál, vždy to šlo nějak mimo mě, nehrál jsem ani původní originální hru a musím s klidným srdcem říct, že mě mrzí, že jsem se k titulu dostal až tak pozdě.

Jasně, příběh není kdovíjak skvělý, je to obyčejný Béčko, postavy také moc originality nepobraly, ale každopádně jde o skvělou hru, kde gameplay je naprosto super (hádanky, správa inventáře, setkání s Mr. X).
Potěší i možnost zapnout si původní soundtrack, který si osobně rád poslechnu, jelikož soundtracky u her u mě dělají opravdu hodně. Zvuky jsou taky super (hráno se sluchátky a díky prostorovému zvuku jsem se mockrát vyvaroval setkání s Mr. X. Atmosféra ať už u úzkých chodeb policejní stanice, podzemí, stok (které ve hrách tak nesnáším) a nakonec laboratoří je skvěla a dokáže se vás dostatečně vtáhnout. Občas jsem měl problém od hry odejít, kdy jsem si říkal ´´ tak si dojdu ještě pro tohle a pro tamto a potom ukládám a končím´´ ale kdeže, pokračoval jsem stále dál.
Největší problém pro mě nejspíš byl v tom, že jsem hru projel na standard obtížnost docela rychle a hrozně to uteklo. Naštěstí je tu možnost dát si 2nd Run a prožít si příběh z očí jiné hratelné postavy, který dokonce odemkne i pravý konec hry.

Ale jo, hru jsem si naprosto užil a plánuji rozhodně Resident Evil 3 Remake i když co jsem viděl recenze, tak taková sláva už to nejspíš není, zkusím i Resident Evil 4 než nám vyjde remake čtvrtého dílu.

Takže podrženo, sečteno 9/10
první Run: Leona
obtížnost: standard
celková dobra: 6h 54min

Pro: gore, hádanky, inventář, Mr.X, vylepšování zbraní

Proti: nic moc příběh, délka hry

+17
  • PS4 90
Konečně jsem si doplnil vzdělání a navštívil jsem legendární Racoon City. Správná atmosféra se nedá hře upřít a dost jsem ocenil kratší dialogy bez zbytečné tuny okecávek nebo pročítání stohů poznámek. Celkově mi průběh hodně připomínal The Last Of Us, nejspíš kvůli poněkud pomalejšímu poklidnému průběhu bez přepálené akce, která se nezvrhla v akční mlátičku ani v pozdějších fázích hry (díky bohu). A miluji ten pocit, kdy každý náboj se počítá. Průchod hrou skvěle doplňují dobře zvolené puzzly, které nepůsobí svou obtížností žádný zásek a naopak zajímavě doplní každou úroveň. Jediné co mě hodně zamrzelo, byl velmi podobný průchod s Claire (první průchod jsem hrál za Leona). Naivně jsem čekal, že zažiju zcela jiný příběh z pohledu Claire. Je to velká škoda, protože občasné setkávání ve hře s Leonem k tomů přímo vybízelo.
+15
  • PS4 90
Originál je největší noční můrou mého dětství. Jako malý capart jsem na ni s vyvalenýma očima koukal u kamaráda na jeho prvním PlayStationu (moc nepomohlo, že se ji snažil hrát jeho otec, kterému to absolutně nešlo a hladovými obyvateli Racoon City byl neustále trhán na kusy) a následně potmě se staženou řití cupital domů tmou, což se ukázalo jako nejdelších padesát metrů v životě. A následně usnout? Bez šance... asi týden. Vždy mi otrnulo, asi po měsíci se ke kamarádovi zase vydal na návštěvu a dal si repete se vším všudy. "Krvavýho zombíka" a hnusný nemrtvý ksicht z úvodní cutscény mám před očima dodnes. K druhému dílu mé suverénně nejoblíbenější hororové série mám tak zvláštní citové pouto.

Dvacet let dopředu a je tu remake... remake, přímo ukázkový, podle něhož se i dnes ostatní moderní předělávky legendárních her měří. První věc, co je třeba vypíchnout, je perfektní atmosféra. Zejména prostředí rozlehlé policejní stanice je naprosto famózní a hra vtáhne prakticky okamžitě. Další lokace za tou úvodní možná malinko zaostávají, ale služebna RPD prostě nastavila laťku šíleně vysoko. Samostatnou zmínku si rozhodně zaslouží parádní ozvučení, bez kterého by byla armosféra poloviční. Sténající nemrtví, umučené štěkání nakažených psů či blížící se kroky zdejšího ultimátního nepřítele dokáží v noci pocuchat nervy i dospělému.

V rámci série mám již celkem nahráno, přesto mě každý díl vždy náramně baví. Hra si vás zaháčkuje od prvního výstřelu do ohnilé palice krvelačného zombíka a konzistentně baví až do toho posledního. Ovládá se to skvěle a s každou z poměrně omezeného arzenálu zbraní je náramná zábava. Nepřátel de facto také není závratné množství druhů, ale vše je vyladěné do posledního detailu. Leveldesign na jedničku. S ikonickým Tyrantem má snad každý alespoň jeden infarktový zážitek. Naštěstí je ve hře přítomný tak akorát, aby nezačal otravovat. Při druhém průchodu hrou už sice něco ze svého kouzla ztrácí, přesto jde o skutečně ikonického nepřítele, který navíc není tak citelně skriptovaný jako Nemesis z remaku trojky.

Bavil jsem se po celou dobu náramně. Snad jedinou výtku bych směřoval k nevalné herní době. Jepičí životnost je vyčítaná spíše Resident Evil 3, ale ten mě kupodivu trvalo dohrát déle (i když na tom hraje rozhodně nezanedbatelnou roli vyšší zvolená obtížnost). Jasně, RE2 je jedna z mála her, kterou prakticky musíte "dohrát" dvakrát, tedy alespoň jednou za každou z hratelných postav. Co do obsahu však rozhodně nejde říci, že byste po dohrání příběhové linky za Leona/Claire viděli pouze polovinu hry, spíše nějakých 80 %.

Přesto je druhý průchod hrou skvělý a vlastně nevím, jestli mě hra nebavila ještě o něco více. Claire má úplně jiný arzenál zbraní než Leon, navštíví i některé unikátní lokace a nepřátelé jsou jinak rozmístění. Tyrant vás navíc začne prohánět podstatně dříve (no hurá) a závěrečný bossfight je rovněž odlišný. Ze hry se tak dá nakonec vymáčknout něco ke dvaceti skvělým hodinám a vlastně ani nevadí, že podstatná část hry je stejná. Pro masochisty si navíc autoři připravili i dost nekompromisní trofeje jako v ostatně každé RE hře. Za sebe můžu říct, že zase takový fanda nejsem, abych procházel hru s omezeným počtem kroků. Ale proti gustu...

I přes troch horší "trvanlivost" je remake druhého dílu jednou z nejlepších her série. Po stránce atmosféry se se hrou může rovnat jen máloco a léty osvědčená hratelnost funguje skvěle. Já si navíc na délku většinou stěžuji pouze u her, kterých se nemůžu nabažit a tím propíraný kousek rozhodně je.

Hráno jako součást Herní výzvy 2025 – " 5. Zase práce!:  Dohraj hru, ve které hraješ za postavu vykonávající tvoje současné nebo bývalé povolání. – Hardcore varianta /Leon S. Kennedy je policista, což je rovněž mé současné povolání./

Hodnocení na DH v době dohrání: 86 %; 214. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press

Pro: Prakticky perfektní atmosféra; léty ověřená a stále zábavná hratelnost; lokace; výtečné ozvučení; zábavné zbraně; velmi slušná grafika; hru dává naprostý smysl dohrát alespoň dvakrát

Proti: Poměrně krátké; postava občas odmítá zapnout baterku i na místech, kde je kulový vidět

+13