Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Odohral to niekto po asi poslednom update? Hráme to dvaja coop a dostali sme sa k záverečnému bossovi, ktorému dávame poškodenie max 15 tisíc, pričom vo videách to bolo niekedy skoro 10x toľko. Oheň mu vôbec neubližuje, teda nedá sa vôbec podpáliť. Je jedno koľko nepriateľov zlikvidujeme v tom tieňovom svete, nepodarilo sa nám mu rozbiť ani tú schránku, aby sa nám odkrylo slabé miesto. Všetky videá a rady, čo sú na internete sa takmer vo všetkom odlišujú od toho, ako hra u nás reálne vyzerá. Má niekto nejakú radu? Vďaka.
Uff, tak jsem si chtěla spravit chut po tom, co jsem hrála posledně a nejsem si jistá, zda jsem udělala dobře. Hra je nemastná neslaná. Pomalá. Kromě epic hudby v menu tam není nic, co by mi bránilo hru uninstalovat.

Umřu na jednu ránu od nějakého typka, co má dvě zbraně. Lokaci opakuji asi tak 15x.
@Phoenix (26.03.2021 15:09): Riddick byl skvělý, já jsem rozhodně pro to aby víc vznikalo her co jsou na uzavřené malé ploše a dokážou v kratší době říct více než prostě 50 hodinový open world. Jenže prostě dneska v té velké produkci těžko něco najít. Přijde mi, že jsou herní období které vždy něco na čas určí a všichni pak dělají jen to jedno dokud to nevytěží. Jak bylo období Doty, karetních her Heartstone, nyní je battle royale a open world.
@Fritol (26.03.2021 14:34): Ve velkém to začal Call of Duty (tím neříkám, že takto vypadají všechny díly, třeba Infinite Warfare se pokusil být originální a mě tím rozhodně oslovil). 50€ za kampaň co má 5 hodin mi přijde hodně, ale dokud to má dostatečný počet kupců, tak se to prodávat bude. Řešením pro lidi, kterým to přijde hodně, samozřejmě není nakopírování téhož obsahu 10x za sebou, ale úměrné snížení ceny. To by byl ovšem asi dnes u AAA titulů problém vzhledem k tomu, kolik peněz sežere marketing (který není nijak závislý na délce hry).

Další věc je samozřejmě přesně to co píšeš, jelikož za stejnou dobu dohraju pět her po deseti hodinách nebo jednu co má padesát hodin, tak si těch druhých holt koupím 5x méně. Doma mi leží mrtě dlouhých věcí, které jsem koupil před několika lety a už se snažím s nakupováním opravdu hodně mírnit.

@Jack_Dark (26.03.2021 14:42): Na dobře udělaných koridorovkách není nic a priori špatného, na The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay nedám dopustit (první věc co mě napadla).

@Charllize (26.03.2021 13:57): Určitě se shodneme na tom, že neexistuje ideální délka hry (jakkoli jsou jistě žánry, které principiálně tíhnou k delším nebo naopak ke kratším hrám), je to otázka kombinace délky a unikátního obsahu.
A nejhorší je ten trend teď dělat vše na styl open worldu s obrovskýma rozlohama aby se dalo chlubit kolik kilometrů mapy máme. Místo tří nových open world her radši jednu kvalitní koridorovku na 10 hodin.
@Phoenix (26.03.2021 13:50): Já z toho viním hlavně Call of Duty a tyhle různé střílečky, které jsou dnes už mrtvé. Pamatuju si, že tak před 10 lety se děsně řešilo, když měla AAA hra za 50-60€ kampaň pod 10 hodin, že to neodpovídá ceně a bla bla. Každý si asi vzpomene na extrémně krátký Homefront nebo Medal of Honor s kampaní pod 5 hodin dokonce. No a místo toho, aby se snížila cena, tak se natahovaly hry balastem, open-worldem, náhodně generovaným prostředím a prostě čímkoliv, co prodlouží hratelnost.

Já třeba kvůli tomu i míň kupuju hry dnes. Samozřejmě v bundlech za dolar jich nakoupim milion, ale AAA hru v den vydání si koupím dvakrát za rok. Ne proto, že by byly drahé, ale proto, že mi stačí mít v šuplíku dva open worldy a už si říkám, že mám na konzoli co hrát na půl roku. Complete edice Horizon mi tam leží nerozbalená už víc jak rok a za pár týdnů mi ji Sony dají zadarmo digitálně, tak ji nemusím ani rozbalovat už... :D Přitom kdyby většina her, co mě zajímá, měla 10 hodin, tak nemám problém si koupit i jednu měsíčně třeba.
@Phoenix (26.03.2021 13:50): U mne tedy ne, já bych dungeon co má 10 hodin ani nezačínal a mohl by mít herní náplň sebelepší. I když já patřím mezi pomalejší a pečlivějsi hráče a prakticky vždy se mi stává ze rpg co lidi běžné dohravaji třeba za 30 hodin hraji 50 :)
Navic doba stravena ve hře se muže zásadně lišit kvůli tomu co koho baví, někdo nesnese grind a někdo ho provozuje rad. Někdo čte všechny in game knihy, někdo vůbec atd. Myslím ze vzasade ideální délka neexistuje, protože se v celém spektru hráčů liší.
Treba včera jsem nahazoval dvě hodiny postavy u dungeonu, někdo by se s tím napatlal, vzal co je a neřešil to.
@Fritol (26.03.2021 07:54): jj, mám pocit, že jsme se od "hra musí být jako horská dráha, krátká, ale hráč se nesmí na vteřinu nudit" (takže chybí jakékoli střídání tempa) dostali k "hra musí být co nejdelší bez ohledu na způsob, jakým toho docílíme (takže drtivá většina takových her je copy-paste, protože je to jednodušší). Případně hra musí být za každou cenu openworld, musí obsahovat vývoj postavy, musí být rogue-like či cokoli podobného.

Přijde mi, že se málokdy setkávám s nějakým přiměřeným způsobem / přiměřenou frekvencí užití téměř jakékoli cesty v rámci designu. Když přišel Half-Life se skripty, tak začaly být najednou do her cpány úplně všude a pokud možno se pouštěly opakovaně (speciálně takto původní Half-Life nikde nefunguje). Když v dřevní době někdo přišel s animacemi, tak najednou vznikaly interaktivní filmy, které je měly doslova všude (nikoli jen jako zřídkavý příběhový předěl nebo odměnu hráče po dosažení něčeho opravdu důležitého, každý to plácal na úplné blbosti typu otevírání dveří, což jen zdržuje). Když někdo (v podstatě s tím začal už Dragon's Lair) přišel s QTE, tak začaly opět vznikat hry, které jimi zaneřádily komplet celý průchod.

@Charllize (26.03.2021 13:41): Já bych to neviděl takto striktně. U RPG mi nevadí herní doba třeba ani kolem deseti hodin (přijde na to o jaký subžánr se jedná, třeba dungeony bývají obecně kratší než výpravná isometrická RPG nebo JRPG záležitosti), jen musí být úměrná složitosti herních mechanizmů, aby mělo smysl do nich pronikat.
Frita+Phoenix: Já s vama ohledně těch času úplně nesouhlasím, obvzlast ne u rpg. U rpg jako minimum považuji 30 - 40 hodin, jinak se s tim nemá smysl moc zabývat. Rpg co hraju se běžné natahuji do tři cifernych hodnot a považuji to za normální. 
Samo ze u jiných žánru stačí 10-20 hodin.
@Phoenix (25.03.2021 23:53): I když jsem řekl, že to bylo krátké, tak jsem to myslel spíš na poměry jiných (Souls) her. Mně ta délka 10h vůbec nevadila. Naopak jsem byl docela mile překvapený, že se objevil už finální boss. Ta herní doba byla ideální.

Ten článek jsem nečetl, ale osobně mě ten trend natahování AAA her docela vadí. Je to i důvod, proč prakticky nehraju třeba Ubisoft hry a pecky od Sony jako Horizon nebo Tsushima neustále odkládám. Představa že mám zas někde minimálně 30h běhat po open worldu je únavná už sama o sobě. Zlaté časy PS2-PS3, kde byly hry převážně lineární 10-15h zážitky. Jediný žánr, kde tu přehnanou délku občas ještě zvládám, je RPG. Mnohem raději mám prostě krátké hry nabité obsahem bez vaty, ale jak říkáš, když hra nabídne zajímavý obsah po celou dobu a svou délku si obhájí, tak budiž.
@Fritol (25.03.2021 20:21): 24 hodin solo s oběma DLC. Přijde na to, jestli třeba někde hodinu grinduješ nebo ne a tak.

Hru kolem 20ti hodin nepovažuji za krátkou. Teď byl zrovna na tiscali článek stran délky her, podle mého nejde o délku, ale o obsah a mechanizmy. Když zvládne být hra parádní jízda, ať má klidně 5 hodin (pochopitelně záleží na žánru, v RPG se mi nebude u pětihodinové hry chtít piplat s postavou). Když má hra 100 hodin, musí mít zajímavý obsah na oněch sto hodin, ne copy-paste úkoly. Herní dobu kolem 20 hodin považuji za dostatečnou v podstatě pro většinu věcí, málokdy pak hra nebývá natahovaná (výjimky jsou třeba dlouhá příběhová RPG s bohatými mechanizmy, ale musí se to umět).
@Paul (25.03.2021 20:20): No i s těmi side dungeony to bylo krátké. My jsme se teda snažili dělat vše a nechápeme, kde lidi přišli na těch 19h na HLTB. Možná jsme něco minuli, ale nevím o tom.
Lepší než jsem očekával. Příběh jsem se teda rozhodl ignorovat velmi brzy, ale gameplay byl fajn v coopu. Sám bych to asi nehrál ale. Škoda, že obtížnost bossů zvyšují tak, že vám do toho pletou řadové nepřátele. Takový lajdácky způsob navyšování obtížnosti... Ne že by to bylo těžké teda, většinu záseků vyřeší upgrade zbraní a brnění.


@Paul (04.09.2020 11:49): Cos v těch kanálech prosimtě dělal 5 hodin? My to za cca 10h dohráli. Ta první lokace tvoří tak 20% hry. :D
@BINGMAN (komentář):

Náhodné generování levelů je věc k diskuzi, za mě to tady bylo uděláno dobře (v podstatě jsem krom Nosferatu: The Wrath of Malachi neviděl moc věcí, kde by to bylo podle mého povedené, obecně náhodně generované levely nemusím). Stran náhodného generování je ale třeba hlavně zmínit náhodné generování kampaně, kdy se člověk při dalším runu setká s jinými úkoly a hlavně jinými bossy, aktuálně se mi asi nevybavuje nic, co by fungovalo podobně.

S nekonečnými vlnami nepřátel jsem se setkal zřídka (je to samozřejmě věc náhody, ), ze začátku mě potrápil Shroud, než jsem si speciálně u něj zvykl být pořád v pohybu. Naopak musím říct, že obecně mi bossové (solo - Normal - upgrady zbraní a brnění většinou lehce pod úrovní zóny nebo na ní, nikdy přes ni) přišli nápadití a obtížností tak akorát.

Já osobně bych to sólo hráčům naopak velmi doporučil, není to až zase tak souls-like, jak se povídá (už díky střílení se to hraje dost jinak, stamina hraje roli jen při běhu a kotoulech, neexistuje penalizace za smrt krom návratu k poslednímu checkpointu atd.). Za mě velké překvapení a parádní zábava, jak píši výše, hlavní přínos je dynamicky generovaný průběh kampaně včetně bossů.
@Paul (04.09.2020 11:49): Hele, chce to s někým. Je to stavěný na coop a to je hned jiná sranda. Jinak největší síla té hry je v boss fightech. My se dostali přes poušť už do močálů. A co prostředí, to noví nepřátelé - jiný boss fighty. Ale jak říkám, sám bych to taky nehrál. Stejný to máme teď s Generation Zero.
@BINGMAN (komentář): tak dávám tvýmu komentu za pravdu, to procházení kanálů a prázdnejch ulic mě po pěti hodinách dostatečně znudilo, uninstall. Nepomáhá, že gameplay je taky naprosto basic. Třeba Control je taky jen blbá střílečka, ale gameplay, prostředí i atmosféru má jinde a dokáže chytit.

Nejvíc mě v remnantu bavilo čtení zápisků na počítačích v základně a zjišťování co se v tom světě vlastně stalo.
Mám v tom 3 hodiny. Hraje se to příjemně, ale design prostředí..zatím jsem se potuloval prázdnými ulicemi, hodně kanály a teď jsem ve stanici metra. Dost jednotvárný a jestli to takhle bude pokračovat, asi si mě to neudrží.
Tak to vypadá, že včerejších téměř sedm hodin se neuložilo. To je prostě super.
Tak to vypadá, že včerejších téměř sedm hodin se neuložilo na epicu do cloudu. To je prostě super.
Ve dvou docela sranda. Každý máme jinou postavu a celkem se doplňujeme. Ale už se mi stalo, že někdy mám přes celou oblast před sebou hlášku Waiting for all players, což je fakt paráda, když nevidíš pořádně na cestu nebo z čeho mi spadla čelist, že dlouhý zbraně mají společnou munici. Jedu z dvojhlavňový broky, přehodim na snipu a stejně nábojů. Jasně, tyhle 2 zbraně mají úplně stejný ammo. Logický.
Příští týden na Epicu. Už jsem zvažoval koupi :-D Jak tu funguje ten mulťák? Dá se hrát příběh v koopu?