Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (14.12.2022 09:31): Jo, to dává smysl, Teď mi dochází, že se mi to naposledy stalo po přepadení nějaké trafiky v rámci mise. Místo mojí vyšperkované pistole jsem držel nějaký opatlaný revolver pro plebejce.
Naštěstí tedy mezi těmi zbraněmi nijak zásadní rozdíl není, takže jsem si všiml až někde v půlce mise, že Artur není ani zdaleka tak cool jak by měl být.


@Tulareanus (14.12.2022 10:12): No přesně tak bych čekal, že to bude fungovat, ale nefungovalo a to ani když jsem si zbraně vybral zatímco jsem seděl na koni. Artur je prostě během jízdy strčil do koně (ano, obě dvě pušky) a po slezení jsem místo pušky s teleskopem měl brokovnici bez nábojů.
Až když jsem objevil to menu se zbraněmi mi došlo, že si z koně můžu sundat všechny zbraně co nechci používat a pak to fungovalo v pohodě, až na ty mise kde nějakou zbraň dostaneš.
@David_Cravford (13.12.2022 23:12): No to s tým automatickým dvíhaním lootu by nebolo dobré, kopec lootu je trash, ktorý ti maximálne dá trochu hp alebo staminy, takže si chceš vyberať, čo vezmeš, či chceš napr cigarety lebo chceš zbierať kartičky alebo ginseng elixir či valerian root, ktoré po vypití permanentne zvyšujú experience k jednej z troch vlastností. Druhý problém automatické pickovania lootu je v tom, že vlastne stratíš prehľad v tom, čo vlastne berieš.

@LIUWIL (14.12.2022 07:56): Tie zbrane majú pomerne logiku, primárne zbrane, ktoré máš po zlezení z koňa je zbraň vo weapon wheel, ktorú si si vybral ako prvú v selekcii zbraní (dá sa zmeniť hocikedy, keď hráč sedí na koni) a potom zbraň, ktorú si si nastavil naspodku weapon wheel ako príručnú na koni.

Zbrane, ktoré si si nevybral sám ti dáva do ruky, len pri niektorých misiach, ktoré ti buď odomykajú nové zbrane alebo máš špecifickú zbraň pre misiu (napr. sniperku), ale to robí kopec hier.
@LIUWIL (14.12.2022 07:56): hlavně ta truhla tam na začátku nebyla. Ale i tak to šlo nastavit u zbrojaře. Já si teď prostě hodil na postavu asi 4 zbraně co používám a je to pohoda, ale dřív to byl vopruz.

A ano, v misích ti hra hází do ruky co chce.
@David_Cravford (13.12.2022 23:12): TVL to mi připomnělo jak neskutečně mě vytáčí když mi hra strká "do ruky" zbraně které nechci. Nejprve jsem bojoval s tím, že kdykoli slezu z koně, tak mám úplně jiné zbraně než co chci a musím si je manuálně předělávat. A to doslova pokaždé co seskočím z koně. Pak jsem zjistil, že někde můžeš otevřít nějaké menu kde vidíš všechny zbraně a můžeš si tam přepnout co chceš vozit na koni a co chceš schovat do nějaké truhly.

Jenže i tak se mi už opakovaně stalo, že slezu z koně a zjistím, že mám nějakou zbraň kterou ani nevím odkud jsem sebral a v momentě kdy to zjistím tak už nemám možnost si ji přehodit.
@LIUWIL (13.12.2022 23:07): Všechny tyhle wanted příklady co uvádíš, tak mě fakt odrazují od toho se vůbec pouštět do objevování toho světa, což je docela smutný, protože GTA V má přesně podobné nesmysly a proto jí nehraju...

Jinak mi taky chybí propracovanější mechaniky. Arthur by mohl v klidu vzít věci ze země automaticky jako když Nomad vezme granát ze země v Breakpoint, netrvá to ani vteřinu a jsem pořád zapojený do té hry. Pokud je plnej inventář, tak by to nevzal. Tohle mi zní třeba přirozeněji, než ty animace a držení kláves. Já se jinak snažil dát luk na záda a nefungovalo to, i když jsem dával furt "pěst" v tom kruhu :D. Tak jsem na netu hledal jak dát luk na záda.

Nastala cut scéna a Arthur z ničeho nic měl luk na zádech... nevim, tyhle nekonzistence mi pijou krev :D
@David_Cravford (13.12.2022 22:19): "Hrozně mi aj vadí že se hra nebojí vysvětlit nějaké elementy, nicméně hafo jiných herních elementů nevysvětlí a často jsem na internetu a čtu různý tipy apod, které jsem prostě ve hře nedokázal najít." 

Jo, takhle nějak jsem se pět minut snažil zjistit jak si sundám klobouk který jsem omylem zvedl ze země.

Jinak mě ani nepřijde, že by ta hra dávala nějaké realistické prvky, spíš se snaží ohromit množstvím možných aktivit. Jako simulátor mi to nepřijde, k tomu mi chybí propracovanější mechanismy lovení a podobně. Třeba že se s bandou pustíte ulovit nějaké zvíře, odnesete ho do kempu a zrovna ho tam i opečete a sníte.



@Paul (13.12.2022 22:25): "Co jsem to hrál tak si nepamatuju že by NPC byli nějak agresivní" 


Asi bych neřekl, že jsou agresivní, spíš že zcela nevinné akce vidí jako konfliktní nebo rovnou spustí agro z nepochopitelných důvodů. A celé to podtrhuje ten groteskní Wanted systém. Příklady:

Když scházím z pokoje hotelu dolů ze schodů, tak se musím opakovaně na těch schodech zastavovat, protože týpek co jde přede mnou si myslí, že ho sleduju a toto se ještě několikrát opakuje než se mi podaří vyjít ven z podniku.

Otevřu dveře a ty šťouchnou do týpka co stojí za nimi. Wanted. Začne na mě střílet. Vyběhne šerif a začne na mě taky střílet.
Projedu na koni kolem týpka co jede na koni. Nelíbí se mu, že kolem něj jedu na koni. Začne na mě střílet. Pokud se bráním, Wanted.
Napadli mě ti Lemoyne banditi, asi osm kousků. Všechny je postřilím a postupně je lootím. Z ničeho nic na mě začne střílet nějaký vidlák z kukuřičného pole. Braním se, Wanted.
Na zemi leží nějaká ženská. Prý spadla z koně, tak jí jdu pomoct. Plot twist, jsou to banditi a přepadli mě. Začala přestřelka, všichni zemřou. Plot twist, Wanted.
@Paul (13.12.2022 22:25): Já chci hrát na počítači, klávesnice myš. Gamepad používám jen pro závodní hry, kde nic neřeším a relaxuju.
On existuje mód pro regulaci rychlosti, nicméně mě to nějak nejde ty módy a scripty bohužel :/
RDR2 v podstatě kombinuje open world simulaci starýho západu a lineární seriál typu Deadwood, kde jenom sjet s koněm o dva centimetry vedle než designér navrhnul může znamenat game over. A trochu se ty dva přístupy bijou. Je potřeba to akceptovat, někomu to problém nedělá a užije si to neskutečně, pro někoho jinýho holt bude RDR2 overhyped.

@David_Cravford (13.12.2022 22:19): nevim jak na klávesnici a myši, ale na gamepadu je pomalej sprint možnej a používal jsem ho furt. Obecně rychlost chůze a běhu jde dobře korigovat:
https://www.youtube.com/watch?v=2-ou64sUEEs

Btw tu agresivitu NPC moc nechápu. Co jsem to hrál tak si nepamatuju že by NPC byli nějak agresivní, pokud se nejednalo vyloženě o nějaký zmetky (jednou mě třeba okradli v St. Denis o několik tisíc dolarů).
@LIUWIL (13.12.2022 22:12): Úplně si to trefil, přesně stejný problémy mám já.

Ta hra se snaží bejt tak moc realistická, že po každý co zmasakruju šedesát tisíc lidí, tak nastane script kde se tam z ničeho nic objeví policajti. Jakmile se vrátím na místo činu, nejenže tam žádnej policajt není, ale všechny ty těla jsou kompletně pryč, takže ani nemůžu lůtit.
To že NPCčka jsou hrozně agresivní jsem už psal a nějak se k tomu nehodlám vracet, to podle mě s realitou nemá vůbec nic společnýho.

Hrozně mi aj vadí že se hra nebojí vysvětlit nějaké elementy, nicméně hafo jiných herních elementů nevysvětlí a často jsem na internetu a čtu různý tipy apod, které jsem prostě ve hře nedokázal najít. Chybí mi i zde ten pomalej sprint.
První Splinter Cell nabízí NEXT GEN způsob, jak korigovat pohyb jako takovej. Místo toho, že změním předchozí bouchačku kolečkem myši, měli dát přesně tenhle herní element díky kterému bys korigoval rychlost chůze či běhu. Protože je fakt otravný chodit všude pomalu, ale když zrychlím, tak vlítnu do baru a naštvu tím proti sobě půlku města. Není tam prostě pro mě přirozenej balanc a konstantně bojuju s ovládáním té hry, což si ani nepamatuju kdy by se mi naposledy u hry stalo.
@David_Cravford (13.12.2022 20:14): Jsem teď dle všeho v půlce hry. Celkově mě to docela baví, ale nadšený nejsem. Pořád tak nějak doufám, že se můj pohled na hru časem změní, ale naděje se postupně ztrácí.

Ovládání je opravdu katastrofa. Pohyb je za mě OK, rozhodli se zakomponovat setrvačnost, což nevnímám negativně. Nicméně mít interakce roztroušené přes několik tlačítek takovýmto způsobem je kravina, zvlášť když to neulehčuje ani nezrychluje hraní.

Hodně se mi nelíbí jak je příběh oddělený od herní náplně. Kolikrát v rámci příběhu zabiješ půlku města, pak se tam vrátíš a všechno je v normě. Klidně můžeš jen tak vejít do kanclu šerifa a pokecat si s ním. Na mě ta hra nefunguje ani jako lineární vyprávění, ani jako otevřený svět.

A je tu opravdu velká nálož věcí, které jsou prostě debilní, ať už z hlediska herní náplně nebo herního designu. O tom by šly psát slohovky.

Ty počáteční mise jsou skutečně tak trochu tutoriál. V tomto směru se to zlepší. Nemůžu však říct, že by se zlepšily z hlediska náplně. V mnoha případech mají jen minimum reálného obsahu, značnou část jedeš na koni, přijedeš, něco uděláš a pak zase jen tak jedeš na koni aby ses dostal ke cutscéně. Otevřeš mapu, podíváš se kam se posunula ikonka, jedeš tam na koni, cutscéna, pak jedeš zase na koni a tak pořád dokola. Nejde si nabrat více misí najednou a plnit je postupně jak jedeš krajinou, pořád musíš přejíždět tam a zpátky. Toto mě neskutečně unavuje a vůbec se mi nechce pouště do jakýchkoli vedlejších aktivit. Už několikrát jsem hru prostě vypl když jsem viděl, že zase pojedu přes půl mapy k další ikoně.

Zatím jsem narazil jen na pár hlavních misí které mě nadchly. A abych byl upřímný, ten příběh mi přijde nemastný, neslaný. Ne že by byl špatný, ale vzhledem k tomu jak se nad ním mnozí rozplývají jsem velice zklamaný.
@Tulareanus (13.12.2022 21:58): Já nemluvím o tom změnit minimapu na kompas, ukážu ti příklad:

S kamarádem z USA jsme řešily nedávno jak udělat to, aby jsme pořád nemuseli otevírat mapu v Breakpointu pro to aby jsme našli záchytnej bod v základně. Tak jsme našli řešení: vypnul se kompas, zapla se mini mapa s kompasem a vyplo se všechno ostatní. Jediný co na mini mapě máme ukázaný, je náš cíl kam jít takže se nemusíme pomalu hrabat ani v hlavní mapě. Ta mini mapa nyní funguje perfektně a celou dobu hrajeme, nejsou tam žádný nekonečný animace, prostě NIC co by nás zdržovalo, je to kompletní svoboda protože jsme to mohli nastavit do pidi detailů.

Hledal jsem jak vypnout enemáky na mini mapě v RDR2 i přes reddit. Jedinej způsob jak to vypnout, bylo to že to změním na kompas, nicméně obsah té mini mapy jako takový ten nemůžu ladit, co se mi tam ukáže a co ne. A co je nejhorší, stejně furt klikám na tu velkou mapu abych vůbec našel místo kde se nachází mise apod a jsem konstatně přerušován. Víc immersive by bylo mít ingame mapu, co rozložím UVNITŘ té hry kdy se někam procházím (far cry 2 to mělo).

To s tím jídlem apod mi moc immersive nepřijde. Opět porovnání s Breakpoint: v Breakpoint hráč nemusí vůbec jíst, nebo pít. Je to kompletně na něm, takže si vytváří vlastní charakterizaci té hry nicméně není do ničeho nucovaný. Takhle když půjdu v RDR 2 někam a hra mi začne hlásit, že bych se měl vyspat apod, tak jsem nucen to udělat abych doplnil tohle. Jenže já si to prostě nedosadím sám, protože vím že se musím jednou za čas podřídit pravidla té hry.

Já to napíšu takhle: já hledám absolutní svobodu u takových her. Jak si sám řekl, RDR2 není úplně sandbox a s tím souhlasím. Je to spíš cinematický herní zážitek s masivním příběhem, co má až filmové horizonty, což já úplně nevyhledávám.
@David_Cravford (13.12.2022 21:52): Minimapu vieš inak tiež nastavovať, ja som si ju zmenil v hre, lebo tá defaultná mi neprišla dobrá. Len na toto ma napr. hra nikde v tutoriále neupozornila.

Mne príde imerzívne to, že máš rôzne jedlá a nápoje, vieš si ich pripraviť, konzumuješ ich, aby postava doplnila život a nebola hladná a smädná (ak je, tak rapídnejšie klesá stamina a hp, ale nie je to veľký problém), môžeš si ísť zaloviť do prírody alebo zachytať ryby, ísť si zahrať poker, blackjack, domino niekam do baru, stretávať náhodných cudzincov a objavovať poklady atď...
@Tulareanus (13.12.2022 21:45): Mě moc RDR2 zatím nepřijde immersive, chybí mi tam hodně nastavení které bych chtěl změnit a hlavně mi i docela vadí nefunkční law systém, kdy i v sebeobraně jsem já ten útočník. Mě zatím nejvíce immersive připadal Ghost Recon: Breakpoint, protože mám absolutní volnost a nekonečno způsobů jak si co nastavit a vyladit, což mi u RDR2 docela chybí.

Hlavně u té minimapy.
@David_Cravford (13.12.2022 21:42): No je to určite jedna z tých pomalších hier, ale tak uvidíš, že či ti jej "pravidlá" ešte sadnú alebo nie. Tá imerzia je tam podľa mňa super, ale nemusí to sadnúť každému. Tým, že tá hra je bohatá na rôznorodosť toho, čo sa deje a postava robí, tak to pripomína až RPG. A RPG väčšinou potrebujú viac času na to, aby sa v tom človek fakt udomácnil.
@David_Cravford (13.12.2022 21:32): Tie pod nimi nemusíš mimochodom zatvárať. To je tam len preto... že to vlastne vo svete existuje a preto, že máš potom misie prepadnutia usadlostí a keď to chceš splniť nepozorovane, tak po sebe zatváraš šuflíky, skrine a truhlice, aby si domáci nevšimli, že tam niekto bol, lebo inak by na to reagovali a zalarmovalo by ich to.

Veľa cRPG posledných rokov má tlačidlo na "collect all" "loot all", ako napr. aj pillars of eternity alebo pathfinder kingmaker, ja som za to rád. :) V Borderlands sérii od začiatku len rýchlo mačkáš alebo držíš button a loot ti nabieha do inventára.
@Tulareanus (13.12.2022 21:29): Já jsem spíš otrávenej z konzolovek na počítači, kdy spíš naopak všechno trvá. Já si spíš nepamatuju hru na počítači, kde by nějaká akce vyžadovala jedno stisknutí.

A jasně že jeden šuplík netrvá dýl než vteřinu, ale dát do toho všechny ty detailní animace, otevírání šuplíků ve stejné skříni, ZAVÍRÁNÍ těch šuplíků abych otevřel ty pod tím apod, je docela otrava. :D
@David_Cravford (13.12.2022 21:24): To s tým držaním tlačítka je divné, pretože na xbox controlleri len stlačím "x" a artur už šuflík alebo skriňu otvorí. Nemusím ho držať.

No tá hra má v prvých dvoch kapitolách fakt extrémne pomalý spád. Ale to sú westerny. Aj tie filmové sa nikam neponáhľajú, je to signature toho žánra. Mne to naopak vyhovuje, tých "rýchlych" hier je oveľa viac. Ale aj tak si nemyslím, že otvorenie šuflíka trvá viac než sekundu. Len sme už asi rozmaznaní z hier, kde sa všetok loot pozbiera jedným tlačidlom alebo automaticky.
@Tulareanus (13.12.2022 21:16): Myslím si, že když tu hru budu hrát stovky hodin, což asi u tak velké hry jo, tak nepotřebuju vidět ty stejné animace 189x. Navíc to šlo udělat jinak, než pořád držet konzolově tlačítka. Co třeba otevřít jeden šuplík, vylootit všechno najednou, než otevřít šuplík, jednu věc lootit, otevřít druhej šuplík, vylutit další věc, apod? Já zas nepotřebuju přepálenej realismus do her, navíc stačilo by tlačítko zmáčknout, né pořád to držet a čekat pár vteřin.

Není potřeba nic dělat arkádově, nicméně RDR2 pro mě osobně zatím nemá nějakej přirozenej balanc mezi autentickým pojetím a tím hratelným. Mě prostě nepřijde, že já jako hráč bych si dávkoval vlastní tempo, mě spíš přijde že hra diktuje tempo než že bych to já zásadně ovlivňoval.

Pokud jsem furt na začátku hry, tak ten prolog je fakt nekonečnej a už bych chtěl nějakou dynamiku do té hry.
@David_Cravford (13.12.2022 21:04): No to si sa ešte nikam nedostal asi len na začiatku a práve tá misia s Lennym je také vtipné intermezzo, áno, tá nie je priveľmi o gameplayi, ale je to o world buildingu a spoznávaní postáv.

Ako píše Bursoft, nie je to RPG a nie je to ani hardcore hra, itemov na dopĺňanie troch statov je všade kopec a väčšinou to nehrá žiadnu dôležitú rolu, takže z toho sa netreba stresovať.

Na controlleri mi to ovládanie fakt neprišlo divné, len na začiatok to bol nezvyk. Neskôr vďaka "spomaleným" reakciám môže človek aj dynamickej meniť veci (z behu do zákrytu, do plíženia alebo zmena zbrane z pleca, atď..). Ono keby to ovládanie bolo typicky arkádovo nezmyselne rýchle, kde sa všetko dá vybaviť pod sekundu, tak by to v takejto hre pôsobilo podľa mňa komicky.

EDIT: To tempo koňa určuješ ty. Neviem ako na k+m, ale v hre je mechanika, že ak držíš počas misie a časti na koni tlačidlo pre cval, tak tvoj kôň automaticky vyrovnáva rýchlosť s koňmi ostatných postáv. Je to aj v hre spomenuté.
@Bursoft (13.12.2022 21:10): Mě nevadí linearita, klidně si dnes zahraju první Splinter Cell. Vadí mi, že to příliš nehraju - Arthur se s někým vykecává a ta hra si sama určuje jakým tempem pojedu se svým koněm, kam zatočit apod, takže si u toho rovnou můžu přečíst noviny. Já prostě nemám pocit že bych to nějak moc ovlivňoval no.
@David_Cravford (13.12.2022 21:04): Spíš to moc řešíš. Mám pocit,. že tady ty staty jsem nikdy za hru neřešil. Jednou za 5 hodin jsem dal koňovi jabko, aby neumřel hlady a doplňoval HPčka, nic víc. A ano, je to monumentální příběhová hra, cutscén je tam hodně a jsou skvělý.

A ta hra není sandbox, i když je open world. Asi určitě se zařadíš mezi ty, co tu skriptovanost budou nesnášet, za mě díky bohu za to, páč díky tomu je ta hra v mnoha momentech kulervoucí. Jediný s čím souhlasím, tak příšerný ovládání, který je debilní na K+M i na gamepadu.
@Tulareanus (13.12.2022 20:54): Hraju to na klávesnici a myši a mám pocit, že hraju konzolovou hru, takže všechno trvá celou věčnost. Furt držet tlačítka pro nekonečný animace apod mě přivádí k šílenství, i v realitě ty šuplíky otevírám rychleji :-))

A posledně jsem "hrál" misi kde se opiju s nějakým Lennym, a trávil jsem tak 20 minut nic neděláním. To ani nezmiňuji ten fakt, že jsem ještě předtím se cpal zásoby na to abych měl pořádnou staminu, pak šel spát abych pak zjistil že všechno to bylo k ničemu protože se Arthur opil a neměl žádnou staminu.

Přijde mi že RDR2 je přehnanej až do extrému v těchto prvkách a spíš než abych se kochal tím jak detailní to je, tak bojuju konstantně s tim že musím sledovat ty budíky s výdrží abych si to náhodou nevyčerpal. Nějak nemám prostě pocit že bych to pořádně hrál...a ještě s tím ovládáním.
@David_Cravford (13.12.2022 20:14): a hráš to na k+m alebo controlleri? Lebo teda na controlleri som s ovládaním nemal problém, hlavne nie s pohybom, len si treba zvyknúť na to, že máš niekoľko rýchlostí na koni aj peši, ktoré ovládaš opätovným stláčaním. Jediný problém je to nižšie opisované, že interakcia je to isté tlačidlo ako namierenie zbrani.

A to s tými hlavnými misiami absolútne nie je pravda. Zvyčajne taká viac cutscénová je možno jedna za kapitolu. Ako ďaleko si sa vlastne dostal? Lebo ono naozaj prvá kapitola a časť druhej tutoriálové sú.
Já nevím, ale mám fakt problémy se do té hry dostat.
Ten celkovej movement a hlavně ovládání je absolutní katastrofa. Někdy chci udělat nějakou věc ale Arthur udělá něco úplně jiného, to stejné když "ovládám" kůň.

Co mě však nejvíc frustruje jsou hlavní mise, 70% cut scéna, 20% ta hra se ovládá sama a je to až klaustrofobicky lineární a 10% je gameplay plnej scriptů. Zatím mi každá hlavní mise přišla jak nekonečnej tutoriál. Dostat se přes hlavní kampaň bude teda fakt solidní boj.
@kristmeister (13.12.2022 13:16): Ako ďaleko si v hre? Niektoré veci sú tak trochu debilné v tom, že sa ti odomkne síce spot, lebo ten na mape nikdy nie je zamknutý, ale napr. pre tie návnady sa musíš posunúť ďalej v hlavnom príbehu alebo vedľajších aktivitách. Mapa legendárnych zvierat alebo rýb nemá vplyv.
@Paul (13.12.2022 00:00): Když jsem se na to teď díval, tak koukám, že je to prequel k Yellowstonu (5 sérií) a vzniká seriál 1923, což je taky prequel a zároveň pokračování 1883 s Harrisonem Fordem a Helen Mirren.. tvl, nemůže už ten Paramount být i u nás? Toto vypadá hodně zajímavě všechno..
Chlapci, můžete mi tady vysvětlit jednu věc jak naprostýmu debilovi? Chci ulovit legendární rybu, na kterou potřebuju special lake lure z Bait Shopu. Problém je, že v tom Bait Shopu není. Prolezl jsem internet a třeba na redditu píšou, že mám najít na horseshoe overlook nějakýho týpka a díky pokecu s ním se mi to tam zpřístupní. Jinde zase psali, že musím mít vedlejšák přímo na legendární ryby a že dostanu i mapu. V tomhle tu hru celkem nechápu, mě se zpřístupní legendary fishing spot při rybaření s Javierem, ale já tu rybu vlastně ulovit nemůžu, protože mi něco chybí a ta hra mi prostě neřekne, co mám udělat, jen že potřebuju speciální návnadu, kterou nemůžu koupit.
Kdo má rád RDR2 a ještě neviděl 1883 tak napravit, jeden z nejemotivnějších a nejlepších westernů co jsem viděl.
Asi jsem měl štěstí, ale situací, kdy na mě někdo jen tak zaútočil, jsem měl během hraní poskrovnu. Nicméně to neustálé tasení kvůli zmačnutí pravého tlačítka mě také solidně vytáčelo.
@Adieu (12.12.2022 10:05): Není na tom nic realistického.

Ta představa že lidi na sebe útočí v metru, protože jsou vedle sebe je totální bizár a Rockstar tohle programuje aby nasral hráče. GTA V má naprogramované řidiče tak aby schválně jezdili do cesty hráče, aby hráč naboural a to taky není nijak realistický.
Lidi chodí vedle sebe, stojí vedle sebe, je to normální a je i normální někde chodit a kochat se krajinou. Realistické by bylo kdyby NPC taky se rozhodli útočit na sebe, ale to se neděje, mají problém jenom s přítomností hráče. Je to otravný.

A i kdyby náhodou to bylo realistický, tak já hraju hry abych se uvolnil, relaxoval a né aby mi bylo připomínaný z reality že jsou lidi toxický hovada víš co... prostě je to nepříjemný z principu herního zážitku a dost mě to odrazuje abych tu hru vůbec zapínal. Wach Dogs 2 zvládl systém NPCček daleko přirozeněji a víc realisticky ve všech ohledech.
@Walome (12.12.2022 09:13): Pamatuju si, že na controlleru to šlo vochcat (sprint a lehce stáhnout páčku), ale furt to nebylo ideální, nedalo se moc dobře zahejbat, protože jsi neměl volnou ruku, jo, taky mě to sralo.
Za mě je třeba taky hrozně pitomé, že se s lidmi interaguje pomocí pravého tlačítka myši (hraju na PC). Prostě ukážu na člověka, zmáčknu pravé tlačítko a nabízí se mi možnosti, jak s nimi mluvit. Jenže, když mám shodou okolností v ruce zbraň, tak při stisku pravého tlačítka na danou osobu namířím. Nejednou se mi tak stalo, že jsem třeba při náhodném setkání pomohl v přestřelce nějakým sedlákům, zapomněl schovat zbraň a následně si s nimi chtěl pokecat. Výsledek byl, že se dali na útěk a na mě byla vypsaná odměna. :(
@David_Cravford (12.12.2022 02:38): Ve skutečnosti se ti taky může stát, že když chce někdo eskalovat situaci a ty se z ní nevzdálíš a místo toho se ji snažíš deeskalovat, tak to nevyjde. Tudíž bezdůvodné urážky od cizince je dobré ignorovat a ze situace odjet, pokud nechceš riskovat konflikt, to mi přijde dost realistické. Horší je to vyhodnocení přestupku ze strany zákona, to ano. Takto jsem hrál celou noc ve Valentine karty a k ránu se za mě postavil cizí člověk a začal se do mě navážet, načež jsem vstal a urazil ho, on vytáhnul bouchačku a než stačil mrknout, rychle jsem přikročil a měl kudlu v srdíčku. Super herní zážitek, mírně pokažený pouze tím primitivním systémem přestupků, kdy jsem musel okamžitě prchnout z města.
Tak jsem se díky vaším komentům pustil do té hry a ačkoliv je to audiovizuální žranice, tak mi chybí pár prvků.
Hlavně pomalejší běh mi zde chybí, ale to se dá vyřešit módem.

Nicméně co mě nejvíc frustruje je ten fakt, že téměř každé NPCčko se kterým se dám do interakce, je agresivní hovado. Takhle jsem se procházel po krajině a ranger mě začal urážet bez nějakého důvodu a i když jsem třikrát zmáčkl "defuse", tak potom vytasil zbraň a zabil mě.
Bránit zpátky se nemůžu, protože to hra automaticky vyhodnotí tak, že jsem já útočník apod. Je to docela otravný, hlavně i když stojím vedle někoho a začne bejt nepříjemnej.

GTA V tohle měla taky a já prostě nechápu, proč to musej dát do těch her, kor když se chce člověk uvolnit, relaxovat a nepouštět se do konfliktu. K čemu je zde potom nějaká čest a "defuse" možnosti, když to prostě nemá efekt?

A krom divného ovládání, je ta hra audiovizuálně na nepřekonatelný úrovni, hlavně zvuk je slast pro uši.
@Tulareanus (10.12.2022 00:02): Ok, díky za tip, jdu na to. Něco málo jsem už posplnil, ale zatím se hodně rozkoukával a kochal nad všemi těmi drobnostmi. K rybaření jsem se ale ještě neprokousal. Místo toho mě vytrollila vačice, kterou jsem našel přejetou u cesty a chtěl ji vykuchat - žel, mrtvou jen hrála. Hodně času jsem strávil v samotném campu, pročetl si deník, odnesl pár pytlů se zrním, nasekal dřevo a nakrmil koně. Dokonce slyšel i nějaká slova díků z povzdálí. Těch různých detailů je tam hrozně moc, až se mi tomu občas nechce vůbec věřit.

Jen noc o samotě v lese u řeky je zážitek.
Já jsem to taky nedávno poprvé rozehrál. Bojuju hodně s ovládáním, ale hraní mně baví. Jen je vše hrozně na dlouho, ale to k tomu prostě patří.