Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (29.12.2023 00:41): Jo jo, soubor s postavou hoď do složky se hrou a jen klikni na import, kde ti jí to najde. Snad akorát v QfG 5 je třeba jí hodit do složky "import" (která je ve složce hry :)).

Akorát schválně v tom remaku vyběhni hned do pouště a vyzkoušej, jestli ti jdou souboje ve správné rychlosti (nejsou příliš zpomalené)... v takovém případě použij ten podrobný návod, co jsem tam v diskuzi nedávno sepsal. Díky němu si i lépe můžeš nastavit širokoúhlé zobrazení apod., takže se to vyplatí tak jako tak.
@Isair (29.12.2023 00:33): jo, pravda, ta Ega je už vyloženě pro fanšmejkry, to ovládání by mě zabilo... stáhnu... předpokládám, že import/export postav z dalších/do dalších dílů je úplně v pohodě?
@Isair (29.12.2023 00:22): jedu přímo tuto verzi, protože hraji na steamu a tam VGA verze není... už jsem vyřešil ten problém, našel jsem nějaký oficiální patch od Sierry, který spravuje ty classy, jen mi to nešlo napoprvé stáhnout (odkaz nefungoval), tak jsem se na to musel proklikat přes různá fóra :)
@Isair (11.10.2021 22:34): No, tušil jsem to, přesně to mě napadlo včera v posteli, když jsem usínal, ale už jsem to nezkoušel, protože jsem byl zvědavý na lokace, když projdu bránou, a tak jsem jel rovnou dnes touto cestou :-)

Jinak za zloděje je ten konec mnohem zajímavější. Jednak procházka harémem a jednak lepší pohled na závěrečnou lokaci :-)
Dohráno za 431 bodů a to magickou cestou teda. Bohužel u cesty zloděje jsem nepřišel na to, co pak Ad Avisovi udělat po té, co přelezu po provaze a shodím kamenem svíci. času není moc, je pár sekund na to udělat něco, aby mě nesejmul kouzlem.  

Hodnocení teda dávám na 75%, protože to prostě má něco i přes nějaké ty neduhy do sebe a pořád je to skvělá klasická sierrovka.
Tak tahle hra pro mě byla premiéra, jsem teda na konci u hlavního padoucha a ten budu ještě dneska řešit. Hře jsem se více méně vyhýbal, přesto, že se mi 1, 2 a 4 díl moc líbil. Kdysi mi na ní totiž něco nesedlo a zařekl jsem se, že tenhle díl vynechám. Ale byl by to nepěkný rest v Sierrovkách, navíc, když jsem si v té EGA grafice začal libovat, takže jsem se rozhodl ten rest napravit.

S hodnocením jsem hodně v rozpacích, gameplay podobný jako ve skvělé jedničce, atmoška taky super, ale otravné bloudění po uličkách a v poušti dosti rozmělňuje mé pocity, které jsou z jiných momentů hry naopak zase pozitivní.

Sranda je konec hry, importoval jsem si totiž z jedničky svého mága, který se ale kvůli vysokým bojovým skillům předělal v dvojce na fightera. Celou hru jsem hrál na půl, v bojích fyzicky, ostatní věci jsem řešil magií. Splnil jsem i cestu mága, kde se muselo projít testem magie. Ale konec jsem řešil teda intuitivně a zjistil jsem, že jsem se vydal cestou zloděje a obešel tak dobývání hradu skrze hlavní bránu a stráže.

Nevím, jestli nechat 70%, přijde mi to trochu málo, na druhou stranu se zdráhám dát i o 5% navíc, protože hra přeci jen nenabízí moc rozmanitou škálu obrazovek a hodně je to o bloudění v nepěkných uličkách nebo na monotónní poušti. Je tu jen pár náměstí podobných, v podstatě překopírovaných a několik málo hezkých interiérů, v kterých se navíc moc neohřejete. Hru nejvíce zachraňuje moc pěkný quest se stromem. Hra bohužel stojí na časem daných dějových eventech, do kterých se musíte občas trochu pronudit, když máte vše okolo splněno a není co jiného řešit anebo naopak člověk cítí nepříjemný časový nátlak.
@Isair (03.02.2014 23:31): To si nejsem jistej, protoze jsem to naposledy hral prave za maga. Mag kazdopadne skvele suploval zlodeje (vsechny vykradacky krome prvniho dilu) a dokonce v poslednim dile dostal info a nasledne ukradl pravyho black birda. Za zlodeje jsi v petce povazovanej kdyz mas skill lockpick, coz je na druhou stranu problem u Katriny, ktera si postavu s lockpickem nevezme, rika ze nechce zlodeje, byt je to mag.:)
@90210 (03.02.2014 23:26): Ale jo, špatná zase není, ale také mě ze všech možných cest (magický duel, ukradení kopí a bubnu) bavila asi nejméně a navíc obsahuje jeden otravný crash:) (za určitých okolností). Jinač dost fajn možnosti má paladin až ve čtvrtém díle:) osvobození Rusalky je nezapomenutelné :D

Btw a jak je to vůbec s Fairy Queen ve čtvrtém díle? Tam to záleží na magic skillu nebo je to čistě událost pro mága? Osobně bych vsadil na to druhé, ale nikdy jsem to nezkoušel, většinou hraji za čistá povolání.
@Isair (03.02.2014 23:21): Ta ceremonie nebo co to je byla nahodou super, ale absolvuje ji i paladin. Po pridani paladina myslim neni jedinej duvod proc hrat za cistyho valecnika, i kdyz ja bych se paladinem nikdy nestal, kdo by odmitnul pouzit rentgenovy bryle.:) Pure valecnik bez niceho uz ve ctyrce nema snad vubec nic, co by ostatni povolani nemohla mit taky a v petce jsem zapasy v arene kosil i s magem...

V zasade neni tak dulezity jaky ma postava povolani, ale musi umet uplne vsechny skilly, pak je hra nejzabavnejsi a hrac toho uvidi nejvic.
IMHO fighter v jednicce climbing nema, to je vlastnost pro (cisteho) zlodeje. Fighter vsechno resi hazenim (seminko, prsten, dvere u poustevnika... treba i trefovani nepratel pred zacatkem boje.)

Ve dvojce ma specificke zpusoby ziskani predmetu nutnych k pacifikaci elementalu (od Rakeshe dostane ohnivy mec, od kovare si musi vybojovat v pace mechy, plus EOF a souboj na mece s tim velitelem strazi.

Sranda zacne ve trojce, protoze tam je jeho linie jednak nejmene zajimava a zaroven nejtezsi z cele serie, IMHO. A paladin to z velke casti ma podobne, tj. stejne blbe ukoly.
@ugraugra (03.02.2014 17:51): Ještě tuším, že to vysvobození u E.O.F záleží na síle a v té jedné jeskyni zrušení té "air trap"- házení/síla a seskok v jeskyni s dveřmi na heslo- agility . Ale fighter toho má určitě nejméně, o tom žádná.

Ale snad tě alespoň bude soubojový systém bavit více ve VGA remacích, které jej mají celkem povedený... tedy především remake dvojky:).
Fighter, coz asi neni uplne prekvapivy, se zameruje hlavne na boj, body dostava za zabiti jednotlivych priser a pokud boj v cely serii neni zabavny, tak patrne nema smysl za cistyho fightera hrat. Vzdycky se z nej da udelat hybrid pridanim magic nebo lockpick skillu.
@ugraugra (03.02.2014 17:18): Duel v páce pro získání měchů (závisí na síle), získání pírka od Gryfa- throwing/climbing či síla třebas, to je pouze to první, co mě napadlo (bude toho určitě více, jen lecos už hráč dělá tak automaticky, že mu to nepřijde či už má ty skilly dopředu natrénované) a je pravdou, že ve druhém díle toho asi bude (nej)méně (alespoň za Fightera, Thief a Mág jsou na tom lépe)... naproti tomu v tom prvním (stejně jako v ostatních dílech) toho je více získání prstenu, semínka, vyražení brány, vyšplhání k poustevníkovi..., i zde samozřejmě záleží na postavě a je zde více možností k vyřešení té samé hádanky. Ale fighter je celkově takový ten typ postavy, který spoléhá na rambo styl-přímou cestu a hrubou sílu a nejsou mu nabízeny zajímavější cesty- čili většinu řeší právě prostým throwing či vyražením, za ostatní postavy je hra určitě zajímavější (třebas mág si potřebuje svou magii trénovat téměř na jakoukoliv hádanku, stejně jako thief své akrobatické, zlodějské skilly).
@ugraugra (03.02.2014 16:33): Ah, tyhle kecy na krabičkách:)... ty už delší dobu neberu příliš vážně... ale každopádně bohužel trochu lžou či přehánějí (byť jak se to vezme). Jak jsi sám zjistil, hra je spíše adventurou, nicméně ono oživení RP prvky, které tu jsou vcelku chytře využity (třebaže nikoliv příliš v soubojích- které jsou jednoduché a nudné a je jich pomálu), je rozhodně fajn. Každopádně jak jsem napsal níže... dokáži si představit dobré RPG klidně i bez soubojů:) (a v QFG sérii ty RP prvky špatně využity nejsou, i když lecos mohli autoři udělat jistě lépe).

Aneb nevidím velký rozdíl mezi povyšováním statistik jako moudrnost, inteligence, síla, obratnost etc., které využiješ převážně při soubojích, zřídka pak při dialozích (viz. většina klasických RPG) nebo trénování climbing, pick lock, stealth, acrobatics, throwing, magic etc., které namísto toho využiješ při překonávání překážek či řešení hádanek a méně již v soubojích (které kdyby v QfG sérii nebyly, moc by se toho nestalo a přesto by byly RP prvky a trénování postavy využitelné)
@Isair (03.02.2014 16:19): Ale chlubí. Koukni se na krabici, kde na zadní straně píšou "In Quest for Glory, we've combined the best features of fantasy adventures and role-playing games to create the same kind of experience that we look for in a game" ;)
@ugraugra (03.02.2014 15:17): Hra se nikde nechlubí, že je pořádný RPG/adventure hybrid. Já ji třebas vždy spíše považoval v prvé řadě za adventuru, pouze oživenou špetkou RP prvků. Ty RP prvky pak byly celkem chytře použity převážně při řešení hádanek (to mi třebas v KQ sérii chybělo), nežli v soubojích samotných (které zde vážně vůbec nemusely být).

Taky se mi příliš nelíbí ono tvrzení "každé správné RPG= kvalitní souboje (a když je nemá, selhává v RP prvcích)". Podívej se třebas na Planescape: Torment, ve kterém stojí souboje za starou belu, přesto bych neoznačil RP systém za vyloženě nepovedený. Místo soubojů se holt zaměřuje na dialogy, čili mimo rozhodnutí pak převážně většina herních statistik ovlivňuje právě je (možnosti v nich apod.) namísto soubojů, kterých je ve hře pomálu a nejsou příliš kvalitní. Dost dobře bych si dokázal představit i opravdu kvalitní RPG se složitými mechanismy a vývojem postavy, přesto úplně bez soubojů;).

Ale každopádně některé tvé výtky chápu a lecos by šlo (tak jak jsi to popsal v komentáři k prvnímu dílu) jistě vcelku jednoduše vylepšit a hned by z toho měl hráč lepší pocit a nemusel by se kvůli tomu překopávat celý gameplay.

QFG 5 naopak jde spíše cestou- "více RPG, méně adventura" (resp. půl napůl), ale už mi to zdaleka tolik nesedlo, anžto až příliš přibylo soubojů a ubylo hádanek a nemělo to zkrátka to kouzlo... ale však uvidíš, třebas ti vážně bude sednout nejvíce, špatné to také není.
@90210 (03.02.2014 12:15): Sice je to poušť, ale taky se tu proboha bavíme o hře a primární je zábava, takže přestřelená pestrost lokací na poušti by tady vůbec nevadila. Místo toho tady máme obrovskou lokaci, která je v horizontálním směru nekonečná a všehovšudy obsahuje 4 unikátní obrazovky. Co bych tam chtěl? Já nevím, třeba nějaký kemp šakalů či banditů, jeskyni škorpionů, obřího pouštního červa, cokoliv. V jedničce to fungovalo, tam byl les a v něm hned několik zajímavých míst.

Mapa - mluvil jsem o té, co byla v krabici, respektive o zpracování pohybu po ulicích, které mi přijde hrozné. Kdyby to udělali v nějakém top-down pohledu, tak by to bylo mnohokrát lepší.

Souboje - souboje druhořadé nejsou, strávil jsem v nich třetinu hry, hra se chlubí tím že to je první pořádný RPG/adventure hybrid a pro mě jsou základ každého dobrého RPG. Když pak souboj probíhá tak, že v podstatě mačkám jedno tlačítko a čekám, až soupeři dojde zdraví, tak to je špatně a RPG část selhává. To stejné vybavení a nepřátelé - zas mě neosočuj, že z toho chci mít Diablo, prostě se mi jen nelíbí jak je výběr brutálně osekaný. Neříkej mi, že nemohli weaponsmithovi hodit k nákupu nějaké další meče nebo štít, který by tě zvýhodnil v boji.

QFG je King's Quest se souboji. Pokud ti přijdou druhořadé, tak bych ti doporučil projet první díly KQ, budou se ti líbit minimálně stejně jako tohle. Jinak já samozřejmě kvality hry oceňuji, proto to vysoké hodnocení, jenom jsem to nerozpitvával a soustředil se spíš na kritiku. Těch pochvalných komentářů na sérii je dostatek :)
@90210 (03.02.2014 13:55): Určitě, žádný díl nebyl na soubojích zrovna založen (možná až pátý jich měl trochu více) a gameplay jako takový to rozhodně nikterak nekazí... jen porovnávám s ostatními díly a v trojce mi zkrátka přišel markantně nedodělaný a nejslabší.

A to jsem na trojce (díky Score) začínal také a je to stále jeden z mých nejoblíbenějších dílů :)
@Isair (03.02.2014 12:50): QFG3 byl prvni dil serie, kterej jsem hral, koupil jsem si kvli nemu poprvy Score s CD, i kdyz jsem jeste nemel CDromku, nahral si ho od stastnejsiho kamose na disketu a dohral ho asi 2x jeste driv, nez vyslo pozdejsi Score s navodem, takze ty hre jsem ochotnej hodne odpoustet a popravde jsem souboje nikdy nepovazoval za opravdu dulezitou soucast hry, protoze se ve trojce k prvnimu souboji muzes dostat az po nekolika hodinach hrani...

Ugrovi se nejvic bude libit petka, protoze tam uz jsou moderni Diablo-like souboje a moznost ovesovat si postavicku vybavenim.
@90210 (03.02.2014 12:15): To bych neřekl, soubojový systém čtvrtého dílu řadím mezi ty nejlepší (hned po remaku dvojky), třebaže některé skilly tam jsou dost nevyvážené a výsledný dojem značně kazí (třebas použití acrobatics v souboji). Naopak zdaleka nejslabší mi rozhodně přišel ten v díle třetím (ten je dost rozbitý a nefunkční- blok/úhyb téměř úplně k ničemu, vše reaguje špatně- postava se při boji často na chvíli zasekává... mizernější battle systém jen těžko hledat, oproti remaku jedničky nebe a dudy, třebaže se jedná o stejný princip).
@ugraugra (komentář): ad. komentar > Prince of Persia nemel vliv zadnej, protoze hrdina ze Spielburgu do pouste odletel uz v minulym dilu, cela serie mela byt od zacatku vicedilna a kazdy dil mel byt v jinym prostredi imaginarniho sveta autoru hry manzelu Coleovych (tusim ze se jmenuje Glorianna), kteri tento svet uz predtim vymysleli pro svoje soukromy hrani AD&D.

Ad. Shadow of Darkness na konci - Tohle kazdej fanda serie vi a zminuje se to ve vsech rozhovorech s autory. Serie puvodne mela mit 4 dily, ale nakonec se spravne rozhodli pred temnej 4. dil dat jeste jeden, 2. dil ma tema honor, 3. friendship.

Poust je poust, co bys tam krome oazy chtel mit? Neni snad jeji prazdnota a hledani tech 3 lokaci ucel? To samy mapa. Ve meste se bez mapy ztratis a pohybujes jen tezko, neni snad ucel prave z tohoto duvodu koupit mapu, ktera je z nejakyho duvodu na prodej?

S inspiraci Ultimou 4 nevim, na druhou stranu uz samotnej koncept QFG je jedinecnej a prevratnej, ale ty to nijak nereflektujes a kritizujes tu hru za to, ze nema vlastnosti her o 10 let novejsich jako treba Diablo a resis souboje, ktery byly v serii vzdycky spis druhorady, na druhou stranu uplne opomijis to, co jsem vzdycky na cely serii mel rad nejvic a to je unikatni feel celyho sveta, moznost ponoreni se do nej, vziti se do svy postavy a objevovani veci, ktery se ve hre daj delat, o ktery ses ale pripravil sam tim, ze sis tady na foru dopredu zjistil uplne vsechno a zacal hrat EGA verze.;0) Pokud te na serii nechytne tohle, tak te to nebude bavit nikdy a treba u nejoblibenejsiho 4. dilu je ten soubojovej system myslim zdaleka nejhorsi z cely serie.
@ugraugra (02.02.2014 17:46): Mno je možné, že v EGA verzi je to jiné, ve VGA s ním souboj zase tak lehký není. Ale je fakt, že v remaku je celkově rapidně upraven soubojový systém (více různých komb, volnější pohyb, nepřátelé lépe blokují/vrací údery apod.) a na rozdíl od EGA verze je opravdu zábavný.

Ad. komentář- odpočívat se určitě dalo i v poušti, u Dervishe a v uličkách města (pokud to tedy platí i pro EGA verzi, už si příliš nevzpomínám).
Nedavno som kupil cely QFG pack na GOGu, ale komu sa chce zaskrtavat "vlastnim hru" po jednom vsetky diely... chcelo by to nejaky multi-zaskrtavac celych serii :-).
@ugraugra (02.02.2014 17:07): Strop bude stále 300, co je na tom "game-breaking" však netuším (zkrátka jen nebudeš muset v dalším díle tolik trénovat, či to použiješ na skilly, které se trénujou hůře- doporučuji třebas ten climbing), body si do magic můžeš prsknout tak či onak.

Ve třetím díle moc ne, změní se jen trochu některé dialogy a lehce odlišný bude i závěrečný souboj (v podstatě jen použiješ jinou zbraň) a budeš mít k dispozici nějaké paladinské dovednosti (léčivá kouzla apod.) , ve čtyřce má už však paladin vícero možností.

Ty vado, ten djinn na konci mi přijde jako solidní game-breaker. Klidně si můžu říct třeba o "magic" nebo o něco co mám vymaxované a překročím tak strop o 50. Jak je to pak řešené v dalším díle? Bude strop 300 nebo 350?

A nějakým haluzem jsem se stal paladinem, koukal jsem pak co je k tomu třeba a splnil jsem to jen tak tak. Ještě že jsem odmítl zabít borce co na mě vybafnul v EOFu. Bude se ted hra nějak lišit než při hře za fightera?
@ugraugra (02.02.2014 09:59): na webu se daji nalezt presne dispozice pro jednotlive dily s tim, jak a kde dany skill trenovat. Pro QFGII EGA jsem pro climbing nasel, ze do skillu 70 se da trenovat u gryfa a potom o nejake body na magickem lane, ale ze je lepsi si lano schovat do pozdejsi faze hry, kde ho vyuzije zlodej.
@Isair (02.02.2014 01:33): No, to magické lano jsem testoval, ale nepřišlo mi, že by šplhání po něm nějak zvyšovalo skill, ale jistý si nejsem. Každopádně jsem to po chvíli vzdal a nahrál pozici před jeho nákupem.
@Fingon (01.02.2014 18:34): Zase jsem zapomněl že jdou sebrat šutry -_-

A k tomu griffovi nedokážu vylézt, zkoušel jsem to všude možně okolo a pořád to píše že to nejde. Tak na to kašlu, stejně je to zlodějský skill...
@ugraugra (01.02.2014 15:36): throwing kdekoli - vlez na obrazovku s mestem, seber sutry (pick rock) a pak ty sutry hazej - staci jen zamirit kurzorem (a samozrejme prikaz throw rock). Navic se pri tom nemusis hybat, takze muzes kamenu sebrat tunu (je dobre mit nejakou vodu a jidlo) a navic ti roste i stamina a zdravi (sice te to zranuje, ale zaroven tim i trenujes vydrz).

climbing tusim nikde moc neni, max. tak u gryfa v pousti, ale toho se snaz nenasrat:-P Jednak je to tvrdas a jednak je za jeho zabiti brutalni postih napr. se nemuzes stat paladinem. Nejsem si ale jisty, jestli jako valecnik za jeho zabiti body neziskas..
@ugraugra (01.02.2014 14:32): Takže šup expit strength. :-) Ale soucítím s tebou, taky jsem měl vždycky problémy unést vše, co jsem chtěl. Zvlášť v pětce, kde jsem s sebou chtěl tahat desítky mečů a dalších těžkých krámů (prodat je). :-)
Budu potřebovat někde dál ve hře Magic Lamp a další věci, do kterých jsem chytil elementály? Já jen, že tahám příliš moc věcí a jsem přetížen, tak potřebuju něco zahodit.

btw magic rope jakožto fighter budu potřebovat?