Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Quest for Glory II: Trial by Fire

  • PC 75
Druhý díl série QFG kráčí ve šlépějích prvního. Proč měnit něco, co funguje. Změnily se povětšinou jen drobnosti a hra se tématicky přesunula "na poušť" k sultánům a džinům (zajímalo by mě, jak velký vliv mělo vydání Prince of Persia, jehož verze pro Apple vyšla o rok dříve). Největším zásahem do hry je jakási větší lineárnost - ve hře plyne čas a v určité dny se stanou pevně dané události. Za některé hráč dostane jen plusové body, ty ostatní musí řešit, jinak nastane nemilosrdný game-over.

Hrdina se dá bez problémů importovat z prvního dílu, zůstanou mu všechny schopnosti + přibude nová - Communication (na výši skillu závisí "bargain" neboli smlouvání u obchodníků) a vlastnost Honor (zvyšuje se darováním peněz žebrákům a celkově čestným jednáním - nemůžu si pomoct, ale tady zase cítím inspiraci Ultimou IV), která může na konci hry vést k povýšení na paladina. Změněn byl systém odpočinku - už se nedá "rest" ani "sleep" kdekoliv, ale jen v hostinci, přičemž se dá nastavit "odpočívat hodinu", čímž si hrdina doplní staminu na 100%. Hodně vítám možnost zajít do Guildy a trénovat zde s Uhurou - člověk má možnost zvýšit si atributy a zároveň reálně nastudovat pohyby nepřítele a naučit se "mačkat správná tlačítka", aniž by byl ohrožen na životě.

Když už jsem nakousl ten soubojový systém - pořád je to fail. Byl jsem nadšen, když jsem zjistil, že možnosti jsou rozšířené a dá se útočit/blokovat/uhýbat do třech směrů (numerická klávesnice 1-9) a opravdu - když si člověk zpomalí animace, aby měl šanci reagovat a nastuduje si pohyby protivníka, tak má šanci útok zablokovat. Ale opět se ptám - proč bych se tím měl zdržovat, když se tu opět dá nepřítel zaspamovat útoky a je to jasně nejrychlejší cesta k vítězství? V manuálu se sice píše "Attacking too quickly will make you tire rapidly and you will not hit as often as when you delay your thrusts", ale v reálu jsem žádné znevýhodnění nepocítil a po chvíli jsem bez větší námahy kosil jednoho Terrorsauruse za druhým.

Lokace se v podstatě rozdělují na ty ve městě a na poušti, přičemž poušť je děsivě prázdná. Ok, je to poušť, ale pár zajímavých lokací navíc by neuškodilo. Stejně chudí jsou i nepřátelé - ve dne potkáte jen bandity a obří škorpiony, v noci jen šakaly a ghouly + občas zaútočí zmiňovaný T-saurus. Jediné, co zpříjemňuje pobyt na poušti je výborný společník - mount. Nového vybavení se také nedočkáme, k dispozici je jediný upgrade - Fine Sword + pokud splníte podmínky na paladina, tak v samotném závěru i ohnivý meč. Slabota.

Na závěr si chci postěžovat na otravnou protipirátskou ochranu. Město totiž tvoří několik obrazovek pospojovaných klikatými uličkami, tvořícími v podstatě bludiště. Pohyb mezi nimi je realizován ve formě jakési skrolující minihry, velice podobné příšernému ježdění autem v Police Quest 3. V podstatě první úkol je dojít z náměstí k money changerovi a směnit peníze. I když jsem mapu měl, dlouho jsem tápal a až s pomocí návodu lokaci našel. Díky bohu, že hned na začátku se dá koupit in-game mapa, která se dá používat k rychlému cestování, takže stačí dojít po svých do každé lokace jen jednou. Bez toho bych snad hru ani nedohrál.

No co vám budu povídat, ke zlepšení v určitých aspektech došlo, ale pořád to není ono a co se týče adventurní části, tak boj s elementály mě bavil o něco méně jak eliminace Baby-Yagy v jedničce.
+13