Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám takový pocit, že konvica si dělal v komentáři srandu a pár luďom to nedošlo.
Browserová verzia je fajn, môj trpasličí klerikobojovník už veselo pobíja krysy a gobliny ostrým kameňom. Bojím sa len toho, že ak Bethesda poriadne zamaká, o pár rokov dosiahne sériaTES takú kvalitu samohrania, že celý Progress Quest nekompromisne prevalcujú. :-(
Isair: Dobrý nápad, to by chtělo vyzkoušet. Mohl by to být zajímavý experiment.
"No, on Zoltan chtěl, abych sem přišel kvůli ečívmentu či co."

Který jsi mimochodem pros*al :D
Caelos: No, on Zoltan chtěl, abych sem přišel kvůli ečívmentu či co. A já si řekl, že se tady mezi expertama ztratím.

Cobretti: Tak tak.. on je ten "den" v měsící, kdy se mi nechce nic hrát...
Bodkin: Protože ji vůbec nehraješ :D Takže je na tom úplně stejně jako ty hry, o kterých mluvíš. Možná je problém spíš v tobě...
Potom nevím co tady děláš. Jestli hraješ hry jen pár minut tak je ani nemůžeš hodnotit.
Možná to někoho dožene k slzám, ale právě jsem zjistil, že Progress Quest je jediná věc, kterou můžu hrát, aniž bych ji po pár minutách znechuceně vypnul.
Flowerpot: Samozřejmě že záměr autora souvisí se samotným dílem. Abychom mohli dílo hodnotit, je třeba znát záměr autora, těžko můžeš hodnotit kvalitu něčeho náhodně splácaného (třeba kreseb od slonů :D ). Čímž chci trochu obhájit tvůj názor (ale ne moc) - jako parodie je to dobrý, jako hra... ehm... :-)
Ale to je z toho, že sem se jako hra dá přidat téměr každá kravina - když napíšu aplikaci, která bude obsahovat tři věty a výběr z Ano/Ne, dám tomu nějaký honosný název a označím to za hru, projde to schvalováním? Když prošlo tohle, tak asi ano...
Moje prirovnanie neni nezmyselne, nakolko tvrdite ze je to hra aj napriek nulovej interaktivite. (Stejne ako tvrdit, ze je ciernobiely film farebnym aj napriek tomu, ze postrada ine farby)
Ano, mozes sa tvarit, ze "Progress Quest je hra, pretoze obsahuje aspon zanedbatelnu interakciu", ale v takom pripade si uplne stejny diletant ako keby si tvrdil, ze ciernobiele filmy su vlastne farebne, pretoze cierna a biela su takisto farby.
Teda nie diletant, ale hnidopich a clovek co nedokaze triezvo uvazovat.

edit: viz Caelosov prispevok - pride ti kopirovanie suborov tiez stejne zabavne? (V takej Viste dokonca aj graficky dokonalejsie... To by si tomu uz mohol dat aj 90% :))
aoshi: on niekedy niekto tvrdil, že Progress Quest má vyššiu než minimálnu interaktivitu? Pokiaľ viem, tak nie, čiže to tvoje prirovnanie je nezmyselné.
Hry musia byť interaktívne, to určite, ale samotný stupeň interaktivity už definovaný nie je. To, že nepovažuješ Progress Quest za hru, je podobne ignorantské, ako keby si cimrmanovské "titulkové filmy" nepovažoval za filmy. Niekto predsa musí zistiť, že fúkaním tabakového dymu do tečúcej vody zlato nevzniká...
Hm, přijde mi, že podobnou kokotinu jako je tohle jste nikdy neviděli, není na tom nic hlubšího. Mimochodem, přidal jsem gameplay progress questu, takže až bude schválené, stačí se na něj podívat. Aspoň 10x, je to neuvěřitelný zážitek.

Večer jsem kopíroval asi pěti gigový soubor, krásně jsem si ten proužek užil. Udává to nový směr, mám chuť přiblížit se k bohu a letět do oblak. Jsem vlastně vývojář nadčasové hry, zřejmě ji přidám na DH. Popis: Vemte libovolný větší soubor a nakopírujte ho jinam. Při sledování průběhu kopírování budete kvičet blahem.

aoshi: "Mozes sa snazit tomu prikladat akukolvek neexistujucu hodnotu, ale je to len pribehovy sled jednotlivych viet."

Čili vlastně takový náhodně generovaný román? Musím přiznat, že takový pohled mne zatím nenapadl. Vypadá to, že PQ je mnohem hlubší a artovější, než jsem tušil. Nechci být unáhlený, ale o těch pěti procentech nahoru raději ještě popřemýšlím.
Flowerpot: Argumentov tu uz bolo dost. Pokial na ich zaklade nie si schopny pochopit, ze sa nejedna o hru, tak nevidim dovod mrhat dalsimi :)

Inak stazovat sa u hier na nulovu interaktivitu nema nic spolocne s tvojim prirovnanim. To je skor ako sa stazovat, ze niekto vydava ciernobiely film za farebny.
Proste si uvedom, ze ked mas pred sebou mp3ku, tak je to audio stopa, nie film - bo nema obraz... Chapeme?

Ale jak tu citam prispevky niektorych ludi, tak mam pocit ze su to taki umelci, ze by sa im pacilo aj keby im niekto podstrcil CDcko s nahratym sumom - bol by to totiz idealny dokaz o prehnilosti aktualnej hudobnej sceny a o tom, ze vobec netreba nejake nastroje na to, aby vznikla pocuvatelna skladba, ze?
Neméně vtipná parodie na Diablovky je třeba ještě Statbuilder. Některý hlášky odtamtud si pamatuju dodnes :-)

Jinak Progress Qestu bych byl ochotný dát vyšší hodnocení, kdyby v něm existovala aspoň nějaká možnost nastavení nebo způsob jak ovlvnit nebo usměrnit chování vašeho charakteru. Osobně jsem se chtěl stát člověkem s největší sbírkou koboldích penisů na světě, ale můj charakter je každou chvíli za pár zlatých rozprodal, tak jsem PQ znechuceně odinstaloval ;-)
Flowerpot: tahle debata by neměla konce, svoje jsem k tomu rekl a tobe tedy preju prijemnou zabavu :)
Aaron_Hill: Prepáč, ale v drtivej väčšine hier nemôžeš dej ovplyvniť, takže toto ako argument neobstojí. Že je to málo interaktívne? To je ako sťažovať sa, že v romantickej komédií je málo akcie. Nejde o to, že by takto mali vyzerať všetky hry. Je to proste alternatíva.

Cobra: Zámer autora má máločo spoločné so samotným dielom. A okrem toho, to, že je to paródia, sa predsa nevylučuje s tým, že ide o dobrú hru. Akurát to tomu pridáva ďalší rozmer.
Flowerpot: "zanecháva len samotné jadro hrateľnosti"? Problém je v tom, že hratelnost tady neexistuje, můžeš sledovat děj bez možnosti ho ovlivnit, to znamená že Progress Quest nemá se hrou nic společného. Je interaktivní míň než menu u dvd filmu. Tahle "hra" je recese, ale když chceš v hovnu vidět boha, přeju ti to :).
Flowerpot: Ale ty nejsi až tak daleko od pochopení ;-) Je to něco jako ta hra o Pivovi... Prostě upozornění na dementnost většiny MMORPG a pomalu se zvyšující dementnost klasických RPG... Slovy: "Když to takhle půjde dál, nezbyde nám nic jiného než tohle..."
Aaron_Hill: ehm, tu ide práve o to (ako bolo už niekoľkokrát poznamenané), že Progress Quest zbavuje hier typu Diabla (ktoréhu druhému dielu si dal 90%, mmch.) zbytočného, neplodného klikania, a zanecháva len samotné jadro hrateľnosti. Samozrejme, ja by som napríklad ocenil originálnejší svet alebo lepšie grafické spracovanie (čo je ostatne dôvod, prečo som dal len 85%), ale ten koncept sám o sebe je dostatočne fascinujúci... Nemôžem sa zbaviť dojmu, že väčšina tunajších nízkych hodnotení vyplýva len z faktu nedostatočnej interaktivity... Čo je podobne hlúpe, ako odsúdiť SimCity na základe faktu, že ide prakticky hru bez konca a jasného cieľa... Ehm.
popkec: příští generace? neblazni, už tahle koukam hodnotí hru dost dobre, příští bude nejspíš hrát Poznámkový blok :D
Flowerpot: Ano, aplikace Progress Quest ukazuje zcela novou cestu hraní, a to takovou že se vůbec nehraje. Už vidím jak následující generace bude mít místo Falloutů či Planescape v žebříčku her na první místě tohle.

Flowerpot: kamaráde, tak ty musíš mít hodně nudnej život :D jěště pochopim když někdo dá téhle ""hře"" hodnocení, ale už moc nechápu, jak někdo přijde na hodnocení celých 85 a už vůbec mi hlava nebere co to sakra meleš :D jestli tobe progress quest ukazuje novou cestu, zkus třeba prší, nebo člověče nezlob se, myslim že budeš unešenej :)
aoshi: lenže tá "hŕstka vyvolených," ako si ju nazval, sú len ľudia, ktorí sú ochotní zbaviť sa predsudkov, nehladieť na stereotypy a vidieť hru takú, aká je. Progress Quest môže ukázať novú cestu, ktorá nemusí byť ideálna, ale v dnešnom komerčnom svete si to zaslúži úctu. Naopak, ľudia ako ty, ktorí nedokážu oceniť podobný revolučný koncept, by rovnako v danej dobe odsudzovali napr. SimCity alebo Planescape: Torment...
Mozes sa snazit tomu prikladat akukolvek neexistujucu hodnotu, ale je to len pribehovy sled jednotlivych viet.
Keby si k tomu mal obraz, tak by to kludne mohlo byt nazyvane filmom.

Zakladnym kamenom co odlisuje hry od filmov je ten, ze su interaktivne.
Neni to interaktivne -> neni to hra
(Ale jo, mozes sa dalej tvarit, ze tomu nerozumieme a v reale sa jedna o strasne nedocenenu hru, ktoru oceni len hrstka vyvolenych)
Hamster: Prilis vela filozofovania a prilis malo reagovania na to co tu tomu ludia vytykaju... Takze sa spytam na rovinu: Co podla teba z Progress Questu robi hru? (a cim sa to odlisuje od nejakeho nahodneho filmu?)
aoshi: Nulová hodnocení nejsou důsledkem nefungování systému, ale toho, že hráči, jakožto zájmová skupina, jsou pobouřeni takovým silným emancipačním krokem. Jsou skoro až vyděšeni z toho, že je vůbec možné, aby byla hra tak rozvinutá, že si bude žít vlastním životem a oni nad ní nebudou mít žádnou kontrolu. Hry je v podstatě přestanou potřebovat a oni se cítí jako rodiče dospívajících potomků. Jistě tedy, že to strhávají a brání se zuby nehty tomu, aby došlo k šíření této designerské filosofie, ale za tím vším stojí pouze jejich zaslepenost ke všem těm možnostem, které by takováto evoluce s sebou nesla.

Btw. Nepleť si herní systém a nějaké "poselství". Poselství je pouze zkostnatělé klišé, které PQ nechává v prachu cesty (samozřejmě z čistě herního hlediska, nikoliv z toho meta pohledu, který jsem nadhazoval já).
Sudiac podla poctu nulovych hodnoteni by som si dovolil nesuhlasit s tym, ze tento system FUNGUJE stejne komplexne aj bez hracskych zasahov ;)

Mimochodom - Shawshank redemption je tiez super hra, lebo ukazuje... wait - ono to je film a nie hra.
Chapes kam tym mierim... (ano, ked spravim slideshow v powerpointe so sebehlbsim posolstvom, tak to stale hra nebude - a uz vobec nie hra na 95%)

O (ne)zbytocnosti hack'n'slashu tu polemizovat nebudem, pretoze by to bol zbytocny flame, ktory ma nezaujima.
aoshi: Dokonalost této hry vidím především v tom, jaké zrcadlo nastavuje chybám v moderních designových trendech rpg - jasně totiž ukazuje, že tento žánr funguje úplně stejně komplexně i bez buzerování hráče vynucováním nějakých zásahů do procesu a je jen nelichotivou vizitkou herního průmyslu, že na to nejen nikdo nepřišel už před vznikem PQ, ale ani že se to neujalo po jeho vydání. Místo toho je tedy hráčům servírována břečka hack-n-slashů nutících ke sto sedmdesáti úderům za minutu a trapných generických zápletek o zlých černokněžnících od autorů, kteří ze zištných důvodů nemají koule na nezbytný revoluční krok, kterým komletní eliminace příběhu nepochybně je. Kdo hrál PQ ví, že jediným rozdílem pro hráče je ušetření času použitelného na ještě více masakrování.

Že je hra v tak tragické grafické podobě je škoda, ale to je holt věc, kterou je u takovýchto indie projektů potřeba brát s douškem rezervy, ačkoliv je zřejmé, že při podpoře současných karet by se tu hodnocení nad 80% objevovaly mnohem četněji.
Hamster: Jojo... Da sa tam sice spravit len 5 veci, ale sakra kvalitne! :)))
Vypinanie nikdy nebolo take zabavne. (ergo - kde presne vidis tu kvalitu?)
Skvělé, už jsem na 8. levelu a když je to zrovna dole v liště tak mě to i celkem baví. asi i nakonec zvednu hodnocení
Já si nemůžu pomoci, ale když se mrknu jak mi to jde a zjistím, že jsem dal další level, tak z toho mám stejnou radost jako za další lvl v Diablu. Možná větší, protože jsem nemusel klikat a klikat a klikat.

Holt jsem jednoduchá a nenáročná duše.
Náhodou, někoho to bavit může a s chutí se bude koukat, jak se to samo hraje :). Třeba takový SimAquarium jsme s kámošem hráli po celý semestr, což čítalo stovky hodin, kdy ta aplikace bežela a rybičky se množily a množily (tím aquáriem prošlo několik desítek tisíc rybiček :D)... Prostě i zcela nenáročná hra může zabavit.

BTW ProgressQuest bude mít brzy konkurenci v rubačce Bayonetta, kde lze zapnout super easy mód, ve kterém se celá hra ovládá jedním tlačítkem :)
Jaj, to je blbost, to se snad nedá ani počítat mezi hry :D Pobavilo mě to, ale hrát... resp. nechat to hrát dýl jak 5 minut považuju za zbytečný.
Jako parodie je to určitě dobrý, ale nechávat si tu aplikaci dlouhodobě běžet na pozadí v podstatě postrádá jakýkoliv smysl. Když už, tak bych spíš doporučoval využít počítač k distribuovaným výpočtům systému BOINC. Necháte svůj počítač počítat, sbírate kredity za odevzdanou práci, vše probíhá zcela automaticky a hlavně tím pomůžete vědě a výzkumu.

www.czechnationalteam.cz
Pro ty co tvrdi ze hra je po spusteni jiz bez moznosti interakce mam informaci, ze se tu dale nebizi moznost pripojit s ek nektere gilde a vypsani motta (neco jako status na icq?)
popkec: Pro člověka co nadřazuje kvantitu nad kvalitu to možná divné je, ale já se při vší skromnosti za tak povrchního člověka nepovažuji.
Hamster: Jestli jsi tam toho holuba posadil ty, slyšel jsi ho pořád přešlapovat na místě a občas se na něj podíval, co se na něm od posledně změnilo, pak má to tvoje přirovnání smysl.
Daemon: "Aplikace mě děsně nudila, i jen tím, že běžela na pozadí."

Jo, tenhle pocit moc dobře znám. Tuhle byl u nás na střeše baráku holub a jen tak tam seděl a asi někam čuměl, nebo tak něco. Jsem se z něj skutečně málem podělal.
hamster: :D
No ale když tak koukám na svého Mage Illusioner, kterak si v Hall of Fame dřepí se svým 15 lvl za spoustou lvl 14, tak si řikám - podle čeho se sakra počítá pořadí v HoF? Jsem myslel že podle levelu a pak podle vybavení a výše primárního statu...
Hele, konečně něco, co můžu s čistým svědomím hrát na přednáškách :)