Warrior Within v mnohém sveřepě odolává nepřízni času a jde o hru, kterou si s lehkým přimhouřením očí užít náramně i v současnosti. Kamera sice nepřekvapivě dost lajdačí, ale během chvíle vám přejde do krve mechanika přepínání mezi dvěma styly snímání hry (a občas se hodí i ten třetí z první osoby). Jednou mě nicméně kamera vypekla úplně, když jsem prostě nevěděl kudy se v rozsáhlé místnosti vydat. To, že jsem se měl zrovna na tomhle místě s princem rozběhnout proti zdi, z prezentovaných úhlů kamery jednoduše nebylo vidět. Strasti s neposlušnou kamerou jsou ale spíše takovým reliktem doby a do záporů jsem to nakonec ani nezahrnul.
I přes zvykání na dobovou kameru, Ikonické hrátky s časem a s tím spojenými speciálními schopnosti mají obrovské kouzlo. Hra je chutným koktejlem poměrně zábavných a variabilních soubojů a adrenalinového skákání přes smrtící překážky. Zasazení na do jisté míry otevřený ostrov funguje výborně a běhání po zdech v kombinaci s časohrátkami se jen tak neomrzí. Stejně tak dobře funguje mechanika střídání přítomnosti a minulosti. Jen moc nechápu, proč je potřeba vždy portál aktivovat pomoci stejné triviální hádanky.
WW je proslulý i dost netypickým soundtrackem, kterému vévodí metalové skladby, a v porovnání s dalšími díly také citelně temnější atmosférou. I díky tomu je hraní nezřídka parádní jízda, která za současnými akčními adventurami nezaostává.
První větší překážka v radosti nad old school řezanicí přišla ve chvíli, kdy se mi někdy před polovinou do hry prodral vskutku debilní bug, jehož vinou jsem přišel o dobrých 4-5 hodin života. Potřebná akce spustila filmeček, ale předmětná místnost se tím správným způsobem neproměnila. Já si toho nevšiml a ve víře, že je vše jak má, jsem se vydal do jiné části ostrova. Tu celou prošel a pak další asi dvě hodiny běhal všude možně ve snaze zjistit, jak dál. Až internet mi prozradil, že jsem trochu v prdeli a musím nahrát dva dny starou pozici. Že jsem s tím v danou chvíli nesekl, vlastně vypovídá spíše o tom, jak moc jsem si jinak v kůži bezejmenného prince lebedil.
Druhá menší krize se dostavila v momentě, kdy se princ začne prodírat zákoutími ostrova času jako písečný přízrak. Hráč je v poslední cca čtvrtině herní doby nucen k dost bezúčelnému backtrackingu (kterého jsem si navíc užil dosyta kvůli popsanému bugu) a zábava dost trpí. Moc nepomáhá ani respawn nepřátel. Když jsem asi počtvrté obíhal již dávno poraženého golema (na kterého navíc kamera automaticky lockuje), už jsem dost skřípal zuby.
Úplnou třešničkou je poté závěrečný souboj (normální zakončení). Ač bossfighty ve hře nejsou žádné terno tak nějak obecně, ten poslední je už regulérní vyjebávka. Je dlouhý, nudný a zabugovaný. Celá mechanika řešení souboje mi přišla jako rozbitá, nehledě na to, že mi nepřítel rád propadával texturou a já musel písek plýtvat jenom na to, aby šlo v souboji pokračovat. Tahle zhovadilost mi na HARD sebrala dobré dvě až tři hodiny. Vést si někde žebříček nejhorších bossfightů ve videohrách, závěr Warrior Within by se rozhodně umístil.
I když ve mě tak poslední hodiny hry zanechaly spíše pachuť (a ukously minimálně 5 % z hodnocení), jde i tak o zábavný a stále dobře hratelný kousek herní historie. V lecčems sice hry ušly mamutí kus cesty, v jiných aspektech je však WW (a i jiné hry série) nadčasový. Je tak škoda, že v univerzu PoP vznikají již pouze (naštěstí kvalitní) spinoffy. Ale třeba jednou... místo Assassins Creed 76?
Hodnocení na DH v době dohrání: 81 %; 271. hodnotící; digitální verze PSN
Yokolobuna
filip123
Red
Han22
BINGMAN
Vurhor
JohnCZ
Shutdown
bartas
Komos3
Terry.Cooper
Cobot
Kasonaut
Reny
morize
pipboy
CJ
Heretic
Fg
Pro: Unikátní atmosféra; mechanika vracení času; většinou zábavné souboje i hádanky; metalový soundtrack utkví; střídání přítomnosti a minulosti; princ
Proti: Gamebreaking bugy (PS3 verze); u konce hře trochu dochází dech; otřesný poslední souboj