Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (25.08.2016 16:38):
1) Za dva týdny (což je dost času na to to 'dohrát')
2) Taky to byla pátá nejhranější hra na steamu ever, takže ten pád na 'normální' hodnotu je tak znatelný
3) Neznačí to, že 90 % z nich si tu hru už nikdy nezahraje,, ale že jen 10 % hráčů z těch původních 212,613 to hraje v jeden moment.
převaha normální kritiky je na GOG, kde prostě vytahují ten skutečný hlavní problém, tím je hodně špatná optimalizace. Neválčí tam dva tábory vytvořené marketingem, kampaní a protikampaní.

A ta optimalizace JE problém a studio si mělo najmout nějaký lidi na optimalizaci ne až nyní, ale před vydáním. Kdyby to vyšlo tam kde mělo - na GOG a za nějaký rozumější peníze, bylo by to míň provokující, ale je pravda že říct si o takovou částku a ani si nezkontrolovat jestli to třeba jede na CPU od AMD a neškube se to i lidem i s velmi výkoným harware je prostě průšvih.

Nicméně ale reakce jsou na tu vesmírnou adventuru naprosto neadekvátní a spousta lidí si na tom prostě jen s chutí chladí žáhu.
@Phoenix (21.08.2016 11:57): Umela vytahovani jsou urcite min skodliva nez ta srazeci, protoze vetsina lidi ktera ji umele vytahla tu hru aspon poradne hrala, i kdyz to je mozna taky sporny, kdyz vezmu v potaz ty zaporne recenze s 50ti odehranyma hodinama:)
Ale obecne si myslim ze umela vytahovani budou skodliva min, A taky ze treba hodnoceni na steamu nejsou ani tak hodnoceni jako spis toxicka stoka kam se lidi chodi vybrecet :)
Tiež som si nad hodnotením potenciálu zamudroval len tak všeobecne, pretože ho viacerí spomenuli nielen tady, ale aj na metacritics.
@Nikdykde (20.08.2016 14:54): Já bych tomu určitě neříkal iritování nebo provokace :-) Zaujala mě Tvá formulace a zcela obecně bez návaznosti na konkrétní hru jsem se zamýšlel nad tím, jak podobný přístup ovlivňuje agregovaná hodnocení.

Rozhodně to není nic osobního (už proto, že "umělá" vytahování nahoru jsou z hlediska vypovídajícího hodnocení stejně "škodlivá" jako "umělá" sráženbí dolů).
@Phoenix (20.08.2016 07:43): @valcik (20.08.2016 08:30): pánové, jakto že vás irituji až provokuji k reakci až já, který patří mezi těch pár, kterým stačí to lítání mezi planetama (a štve ho optimalizace) a nikoliv lidi, kteří jsou schopni hru jen tak "stáhnout dolů"?

Ta hra co vyšla má dost pozitiv (a nechytejte se prosím jen za "má to potenciál",pls). Co mi to sráží na sedmdesátku je optimalizace, ne ten zbytek. Ale to jakmile spraví, tak bych jim to stejně zvýšil.

Ale já tu hru hraju a rád – s pohledem se dost ztotožňuju s Grygarem a jeho recenzí ve včerejším časopisu Level. Pro mne to ta 85 po opravách i bude.
@valcik (20.08.2016 08:30): zalezi jestli ta hra ma treba editor, potom se obrovskej potencial hodnotit da:) jako ze modifikace moc rad nemam, u NMS by editor byla asi uzasna vec.

Me hodnoceni her neprijde nijak zvlast smerodatny, zastavam nazor ze si clovek ma udelat nazor sam. U hry ktera nevysla se ridim spis nejakym takovym instinktem, pac vim celkem presne co me bavi nebo nebavi. takze kdyz vidim ze ted bude vychazet Deus Ex, tak vim ze ho kupovat nebudu, protoze ten minulej se mi moc nelibil a obecne stealth hry nemam moc rad. A nepremluvi me k tomu ani kdyby to po vydani dostavalo samy desitky. Naopak kdyz vysel ted nedavno naprosto mizerne hodnocenej japonskej dungeon kombinovanej s vizualni novelou Mind Zero, uplne v klidu sem to koupil protoze takovy hry mam rad, a je mi jedno ze se to skoro nikomu nelibi:) V zasade uz delsi dobu jsou mi hodnoceni u her celkem jedno, ale rad se o hodnoceni s nekym pohadam, to mi jde taky moc pekne:)

@Paul (20.08.2016 08:48): On je to problém právě jenom u nějak kontroverzních titulů, kde má spousta lidí potřebu dávat buď 0 nebo 10. Pokud se používá celá škála, tak s tím problém nemám.

Critic scores neznám mrknu.

@valcik (20.08.2016 08:30): +1 Někdy sice taky sklouznu k tom, že si říkám "To by mohlo být tak dobré, kdyby ... ", ale pak si uvědomím "Jenže není". Občas to pravda mohou dohnat mody a u emulovaných konzolovek leccos vylepší možnost savestate nebo volitelného ovládání (třeba u PSP titulů si člověk naemuluje dva analogy a jede).
Mne teda uniká aj zmysel hodnotenia spomínaného "obrovského potenciálu". Potenciál si človek nezahrá a je to rovnaké, akoby v súťaži architektonických diel vyhrala holá pláň, pretože v nej každý musí vidieť ten obrovský potenciál pre nový Tádž Mahal alebo baziliku svätého Petra.
@Nikdykde (20.08.2016 07:12): "Dal jsem o deset procent víc v hodnocení, abych vyrovnal ty nesmyslně nízký."

Takhle nějak podle mého začínalo prznění hodnocení na Metacritics. Jeden tomu dá 0, aby "vyrovnal nesmyslně vysoká hodnocení" a druhý tomu dá 10, aby "vyrovnal nesmyslně nízká". Výsledkem je, že u něčím kontroverzních her (Mass Effect 3 kvůli konci, Batman Arkham Knight kvůli technické stránce věci atd.) převažují známky 0 a 10 a hodnocení tak o ničem nevypovídá.

Co to vůbec je "nesmyslně nízké hodnocení"?
Dal jsem o deset procent víc v hodnocení, abych vyrovnal ty nesmyslně nízký.
Jinak ale si kritiku za špatnou optimalizaci zaslouží, co se týká obsahu doufám, že přidají několik patchů zadarmo a pak klidně i nějaký DLC za peníze, ale takhle občas chápu i lidi, co tomu po padesáti hodinách dají palec dolů. Ono totiž kam se tam podiváte, vidíte obrovský potenciál. Grafika se mi imho strašně zlepšila po pořízení grafiky poslední generace. Různý adventurní prvky by tomu jen prospěly a už existují i mody, takže fakt ty možnosti jsou obrovské. Mne to baví, ale taky vidím, že to má na víc.
Nyní jsou rozporuplné reakce naprosto pochopitelné, co ale neberu je ta protikampaň, která je dost manipulativní.
@valcik (20.08.2016 00:43): tak deti urcite hodne hraji hry, hlavne GTA 5 (18) a vetsina rodicu na ty ratingy nekouka, a kdyz na ne koukat zacne, dite zacne brecet, tata koukne na mamu, ta zvedne oci v sloup, pac ji prijde ze dela v kramu ostudu a rekne, tak mu to kup at uz je konecne klid, tata koupi, dite zklapne, a je to:) ja kdyz byl malej byli tak maximalne v parku kultury rusky mechanicky herni automaty na petikorunu, kde se strilelo do lodicek z plechu ktery vzadu jeli na nejakym retezu skrz gumovej periskop kterej promital na namalovany more torpedo, zadny vekovy varovani tam nebylo takze z toho mam spatny sny jeste dneska :)

jinak NMS hraje plno dospelejch, treba plno lidi co hraje Elite a tu skutecne deti moc nehrajou, ale u NMS bude deti jiste plno..to je jisty.



@Paul (20.08.2016 00:49): howardova bethesda nutne potrebuje zmenit hlavne engine a styl jakym hry delaji, ja jejich hry mam hodne rad a dalsi jejich typicka hra by me vubec nevadila ale je jisty ze dalsi hra v podobnym stylu jako to delaji leta jim uz u hracu neprojde, taky rekli ze delaji na nejakch dvou novych znackach..asi to dobre vedi.
@Charllize (20.08.2016 00:37): já vkládal už u trojky velký naděje do emila, když už měl za sebou ten solidní dark brotherhood v oblivionu a thief 2, ale bohužel se to nějak nevyvedlo. Měli by zapřáhnout Avellona aby jim to napsal, když už jim píše ten Prey.
@Paul (20.08.2016 00:33): ja vzdycky rad rikam ze kdyz z Bethesdy odesel Ken Rolston (samo ze scenarem nemel asi nic spolecnyho, myslim ze byl designer) tak to s ni jde krapet z kopce, ale bohuzel v Kingdom of Amalur se moc nepredvedl, takze to tim asi nebylo:)
Ony ty bethesdi hry jsou v tech ruznejch pribehovejch liniich jednou nahore a jednou dole, ale je fakt ze hlavni dejovy linie nemely nikdy nijak extremne uzasny. Spis nektery vedlejsi byly hodne dobry.

Jinak k NMS doporucuju precist tohle, snad pak nekterym dojde ze hra se nedela mavnutim kouzelnyho proutku, a ze slovo lhani tam moc nepatri.
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGam ... on_on_what_happened/
@Charllize (19.08.2016 23:08): to fakt ne, kdyby to bylo napsaný dobře a závěr kvalitní, tak bych rád bethesdu pochválil. Mě mrzí že nejsou ochotní najmout schopnější scénáristy, zvlášť když mají pod palcem mojí nejoblíbenější herní značku.
@valcik (19.08.2016 23:30): tak snad ses uz dost starej na to abys vedel ze lidi by chteli vsechno nejradsi zadarmo, jak maji za neco platit tak kritizuji a je to o to horsi kdyz si koupi neco o cem nic nevedi a pak se jim to nelibi:)



@mazar1234 (19.08.2016 23:45): hele ja nejsem zadnej bohac, nikdy jsem nebyl, a presto jsem her s cenou 1500 - 2000 koupil za zivot plno, proste novy hry tolik stoji. Stal tolik Daggerfall a stoji tolik i NMS. nevim proc se to zda nekomu moc.
Hry pro N64 na cartridgich stavaly i 4500 korun (treba mortal kombat) jasne bylo to kvuli drahe vyrobe ale proste tomu se rika teprve palka za hru..60 euro je nic.

U NMS je problem ze vysla jen digitalne, kdyby byla krabicovka cena bude nekde kolem 40 euro. Z nejakyho duvodu je digitalni distribuce draha, kdyz se podivas na takovy PSN tak z tech cen tam jdou na cloveka mrakoty. Hra co se prodava v krabicce pro PS3 za 10 euro tam stoji 60 euro.
Hádam, že mnohí z nich si hru nekupovali sami, ale dostali ju napríklad od rodičov. A aj keď ich nebaví, hrajú ďalej, pretože ďalší kus za 60 dolárov asi tak skoro nedostanú. (Preletel som si negatívne recenzie na Metacritics, väčšina negatívnych kritizuje práve cenu.)
@Paul (19.08.2016 23:00): tak ja spsi myslim ze i kdyby te ten konec nenasral dal bys palec dolu, uz z principu:) Ale chapes, hodne tech zapornych recenzi neni psana po tech 50ti hodinach, ale mnohem driv. Ty lidi sepsali negativ den dva po vydani, a az potom to tech 50 hodin hrali:) Asi dve nebo tri recenze si jen tak ze zajimavosti hlidam, a porad tam naskakuje cas. ne ze bych byl stoura ale v praci ted pres prazdniny moc fofr neni takze na to mam cas.
A kdyz sme u toho falloutu, tak tam je to uplnej extrem, negativni recenze a odehrano 400 hodin, tam uz se to neda omluvit nicim, jen tim ze ho to proste bavit musi:)
@Charllize (19.08.2016 22:44): já hrál Fallout 4 dokonce 140 hodin. Vcelku mě i bavil. A stejně jsem mu dal na steamu palec dolů, protože mě neskutečně nasral závěrem a celkovým scénářem/quest designem. Měl jsem po dohrání pocit promarněného času.
@Phoenix (19.08.2016 22:44): nevim, ja spis verim v to prvni co se nabizi, vetsinou to totiz byva pravda..proste je to asi celkem bavi..fakt si nedokazu predstavit ze bych hral 50 hodin hru a porad veril ze se to zlepsi..
@Charllize (19.08.2016 21:52): Jak říká Paul výše, spousta lidí to třeba táhne dál, protože si říkají, že se to časem zlepší.

Tohle chování má název "kyselá jablka" a popisuje je tuším kniha "Chyby se staly, ale ne mou vinou".
@Paul (19.08.2016 22:31): obcas? se tam podivej je to skoro kazda druha negativni recenze..jestli ono to nebude spis tak ze se jim to vlastne docela libi. ty jsi hral nekdy hru 50 hodin a vubec se ti nelibila, tomu se neda moc verit:)
@Charllize (19.08.2016 21:52): spousta lidí to třeba hraje dlouho protože doufaj že se to nějak zlepší, nebo že bude ten střed galaxie zajímavej, nebo chtěj vidět kam vede ten minipříběh co tam je...a přesto z toho maj celkově negativní dojem. To se tak holt občas stane.
@Charllize (19.08.2016 21:52): Prostě to marketing natlačil do mainstreamu, kde to pak někteří berou tak, že "kdybych to nehrál, jako bych nebyl". A z toho pak plyne to zklamání, když ta hra je mainstreamová právě jen tím marketingem.
zacina se projevovat to co jsem psal nekde niz. Na steamu ta hra ma polovinu zapornych recenzi (teda recenzi, vetsinou se jedna o fnukani a ne recenze) ale jak je mozny ze polovina tech lidi co tomu dali palec dolu ma nahrano mezi 30- 60 hodinama (prijde ze to hrajou vic nez ti co hodnotily pozitivne) to mi vazne hlava nebere. Lidi jsou bud blazni a nemaji kontrolu nad tim co rikaji a pak delaji nebo radi hrajou hry co se jim nelibej :)
Empyrion mam od chvíle, kdy to přišlo na steam. Velice nadějné, můj malej favorit.
Propracované stavěcí a survival prvky. Ale NSM to není, to je o exploringu a survival, ale dobře se doplňujou.
Jinak ještě jedna věc, jde spíše o vytvoření hry, která je téměř ve všem generovaná pro každého hráče zvlášť a pro vytvoření dojmu 80. filmů, pro ten pocit, že člověk vypne realitu a (realitvně) v klidu prozkoumává vesmír a planety. Zase tolik bych to nehatil, udělali docela kus práce a dokážu si dobře představit, že ten generovaný prvek zahrne více společností do svých her.
Co jsem četl, tak ale vývojáři jasně dali najevo, že je sice vše automaticky vygenerováno, což (asi) žádná hra doposud nemá takový rozměr, ale aby toho hráči zase tolik neočekávali. To až distributoři na to udělali obrovskou kampaň, nafoukli celou hru a začali ji prodávat za 60€. Ve výsledku je to asi jako Subnautica, teoreticky toho můžete dělat gazilion ale prakticky je to pořád to samé dokola ...
@Paul (17.08.2016 22:52): Jo, otravnosti tam jsou...ale uprimne jsme osobne cekal ze to dopadne jeste daleko hur, proto jsem to ani nekupoval dopredu a vahal do posledni chvile. Zase, na tak malej tym to je docela slusna prace. Kdyz si vezmu brabenovu Elite a to ze ma velky studio, a hry dela od praveku tak by se tam taky daly dotahovat sroubky do nekonecna.
@Charllize (17.08.2016 21:28): Case zrovna už nějak extra mladej neni, pokud vim
A že by tam hledal "pozlátko" zaklínače jsem tam teda taky nevyčetl, spíš je to pěknej laundry list designových nedomyšleností a otravností.
Ale třeba to za rok bude o dost lepší hra, potenciál tam nějakej je.
@Paul (17.08.2016 21:22): docela dobry, akorat skoda ze byl jen an dvaceti planetach a je asi dost mladej na to aby docenil ten vzhled klasicke scifi a hleda v tom pozlatko zaklinace. Ale jinak to tak nejak bude jak pise..vice mene. me treba ta rozmanitost planet prijde velka, zatim sem byl asi na 30ti a minimalne polovina byl unikatni a ta druha pulka se taky z valne casti lisila od ostatnich. Chtelo by to proste vic obsahu, ackoliv tech cinnosti je tam hodne, tak na tak velkou hru to je strasne malo.

Jinak jeste k te xkrat zminovane absenci multiplayeru, Sean Murray 2 dny pred vydanim rekl ze to neni multiplayer hra, takze kazdy kdo ted nadava a obvinuje ho ze lzi, a tudiz ho musel peclive sledovat mel sanci hru nekoupit nebo zrusit predobjednavku.
https://twitter.com/nomanssky/status/762688708764135425