Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Fascinují mě ty detaily v tom kokpitu. Každý budík je funkční (ne jako TDU2, že...), dokonce i každý displej, a to včetně těch, co nemohly být v době vydání v tehdejších rozlišeních vůbec k přečtení.
Dohráno. Resp... zbývají mi tam ty invitational events, ale už se mi do nich nechce.
Nissan GT-R ve Works úpravě je strašná bestie, ujede všem Veyronům a prostě všemu. S tím jsem to dohrál.
Nevidím u Shiftu nějakej přestřelenej bloom. Naopak vidím u Gridu ten bílej haze, viditelnej LOD, divný barvy plus je to prostě takový moc jako hra a málo jako realita. A když si tu já obě hry nastavím na cockpit view, tak na mé televizi s mým nastavením HDR jsem víc unešenej z toho Shiftu. Your mileage may vary.
Nejde jen o nějaký detaily, i celkovej dojem při hře v pohybu je prostě o několik generací dál. Ani Shift nemá postprocess úplně dokonalej, je na něm znát tehdejší obsese přestřeleným bloomem, efekty novejch Gridů pořád působěj míň rušivě.

Pro přímý srovnání dvě hi-res gameplay videa:

Shift:
https://www.youtube.com/watch?v=s7fOgGpODIo

Grid Legends:
https://www.youtube.com/watch?v=ObQ_6ZQKwTc

Ten rozdíl třinácti let je tam prostě znát, a to nejen na detailech.
@USER47 (09.01.2024 01:08): Grid Legends vypadal divně. To je přesně ta hra, kterou dáš na max a pak furt lezeš do nastavení, jestli jsi něco nezapomněl zapnout. Když k tomu přidáš TAA, divné barvy a postprocess. Prostě to vypadá moc jako hra. Z Shiftu mám lepší pocit. Ano, když budu koukat na jednotlivé detaily okem Digital Foundry, tak samozřejmě jsou ty efekty v Gridu pokročilejší. Jen výsledku to nijak zvlášť nepomáhá.
Zase nepřehánějme, Shifty vypadaly na svou dobu pěkně, ale přece jen je to hra z roku 2009. Grid Legends či Grid 2019 vypadaj nesrovnatelně líp...
Co si budeme povídat, bez rewindu je to kruté. Taková špatně vybraná zatáčka nebo štrejchnutí o překážku v posledním kole...
Furt nemůžu z toho vizuálu. Je to tak realistický. AutoHDR z toho dělá neskutečnou podívanou. Krásná, ostrá grafika. Když to srovnám s tím posledním Gridem, s podivným postprocesem a rozmazaným TAA... tohle jasně vítězí.
A strašně se mi líbí, jaké chyby dělají soupeří. Prostě stejné jako já :-D Převážně nedotáčivý smyk kvůli přehnané rychlosti. Působí to tak realisticky! Když to srovnám s tou trapárnu v Gridu, kde vám hra hodí auto před vámi do hodin a do kotrmelců, aby to jako vypadalo akčně... na úplně rovince... no trapas.
Jinak konečně jsem koupil E46, dal jí zlatou metalízu a nemůžu se vynadívat :-) I jsem koukal replaye. Furt bokem :-D
@Paul (13.08.2023 00:43): Ano, zkoušel. A nakonec to vypadá, že prostě některé tratě jsou zprasené a tohle způsobují. Teď jsem to hrál hodinu a půl dokonce s unlocked (resp. s lockem na 120, ale 120 tam zdaleka všude neudržím) a v pohodě. Ta trať, kvůli který jsem rejčkvitoval a napsal, co jsem napsal, je dokonce tak divná, že první kolo to funguje normálně, ale ve druhém to prostě vždy před nějakou zatáčkou způsobí tyhle brutální lagy a rozsekám se. No, je to takové random.
Vzdávám to. Problémy s výkonem jsou takový, že to nejde rozumně hrát. Spousta stutterů vůbec není vidět na frametimes grafu, čili něco blbě s enginem. A zabrždění občas vede k FPS v jednociferných číslech. A jindy zase ne. Nevím, je to radnom, ale nemám na to nervy. Škoda.
Prudké brždění mi způsobuje v některých případech natolik prudké propady FPS, že se i vybourám. Přitom tam v ten moment nic nějak náročnějšího vidět není. Nechápu. Ale vypadá to, že pomohlo hru zaříznout místo na 120 na 90 FPS.
Tak mám za sebou asi hodinu a půl a dojmy zcela excelentní. Velmi příjemný jízdní model, fantastický pocit z vnitřku auta, žádný serepetičky, prostě jen závod za závodem. Skvělá je i grafika. Použil jsem dgvoodoo, abych hru přiměl jet v DX12, čímž se aktivovalo AutoHDR a vypadá to neskutečně.

Snad jediná výtka - nelze specifikovat HUD, tzn. pokud chci mít vidět mapu, tak musím zároveň mít debilní statistiky přes zpětné zrcátko.
O víkendu jsem poprvé zkusil NFS Shift. Ruku na srdce, první NFS hra od dob Need for Speed: Hot Pursuit 2 která stojí za to a vůbec nevadí, že už to nejsou klasické závody na okrskách. :) Ačkoliv to tak úplně není pravda, rád bych proháněl auťáky na okrskách s policií.

V mých očích, ve srovnání, s Race Driver: GRID je hra lepší, ačkoliv prezentace vypadá velmi obdobně.

Solidní počin, graficky lepší než GRID, ale také HW značně náročnější. Tam kde RDG dá klidně 35-45 fps s plným počtem aut na trati na max. detaily v 1600*1200, tam na stejném HW (AMD Phenom II X4 945 3,34Ghz, 6GB DDR2, ATI HD 7850 512MB) Shift je schopen spadnout na 17-20 fps v max. detailech s méně auty na trati.
Fyzika aut, alfa a omega závodních her, zde i přes svou prezentaci okruhových závodů, dostává tak trochu na prdel. Na max. realismu na klávesnici první závod na 4 místě! :) Nebudu lhát, čekal jsem o trochu víc. Každopádně jezdí to lépe než u Codemaster konkurence.
Svět se v prdel obrací. Nakonec jsem musel svoji legálne zakoupenou hru přes origin cracknout. Prohledanej celej internet a nic. Nebýt cracku tak si nezahraji. To se mi stalo poprve, že bych nečo koupeneho přes masivně rozšířený client nerozjel. Holt už to má par křížků na krku tak proč se věnovat ppdpoře, že....
Zdar, nesetkal se někdo s problémem, že se nedá při spuštění hry připojit na licenční servery? Tzn. že se hra nezapne, píše to že se mám pokusit přihlásit později, ale nic. Mám origin verzi. Na netu jem něco našel, ale nic nepomohlo.

Kdyžtak díky za radu.
@CrocoRay (21.10.2017 20:40): Jde o feeling ze závodu - přijde mi, že jsem jak v tanku a nemám moc velký přehled. Všude ukazatele, trošku mě to irituje. Jezdim totiž s cockpitem. Chci, aby ten závod na mě měl prostě větší dopad. Ukazatel rychlosti vidim na volantu co má Lambo.
Podle mě je tam nějaký tlačítko, kterým přepínáš různě detailní typy HUDu a můžeš ho tím i vypnout úplně. Kouknul bych do nastavení kláves.
@rikuhahl (15.08.2017 19:12): Já upřímně nehrál první díly, ale koukal jsem různě po netu, dělám to takhle se staršími díly, které hrát nechci, tak aspoň mě zajímá jak to začínalo. Je fakt, že tam vlastně poldové byly no.. ale přijde mi, že to má blíž k shiftům, než k jiným dílům. A děkuju
@David_Cravford (komentář): "NFS začínalo ... na legálních závodech." Hrál jsi první díl? Co ti řikali na tu legálnost policajti, když tě chytli? :D Ale máš pravdu, asi 2 okruhy bez provozu tam byly. Jinak dobrej koment.
EDIT: Na event s buggati asi nikdy nezapomenu, takový přenesení rychlosti na hráče jsem ještě nezažil. Neskutečnej náhul, adrenalin jak prase. Hraje se mi to jako celek, úžasně.
Jestliže mi něco na Shiftech vadí, tak ty určité prvky, které sahaj k simulaci. AI je sice trošku lepší než ve dvojce, ale přesto to jsou naprostý prasata, která nevnímaj že jsem na trati. Když se vysekám a snažim se vycouvat a vrátit zpět, nemám šanci, protože to do mě napálej. Nezastavěj, nehledaj alternativu, jedou jak ocasové.

Drifty jsou hrůza, neovladatelný, ani vteřinu nejde auto držet rovně. Doufám, že nebudu muset tohle přetrpět abych odmekl nová auta. Nadále mi vadí jízdní model, kterej mi přijde umělej a strašně ospalej, a upřímně, sám nemám moc dobrej pocit z jízdy.

Graficky to vypadá fajn hlavně interiér aut je skvělej, zvuky aut taky, destruktivní model super. Líbí se mi to levelování, díky tomu se snažim jezdit normálně a né jako prase. Chybí mi však i noc, tu sice nahradila dvojka, ale ta se nepovedla a nehodlám jí už hrát. Tuning aut se mi líbí, ale vadí mi dvě věci : nevim, proč nemůžu celkově otáčet kamerou v garáži a že samolepky nejdou nastavit skrz zrcadlovej efekt, ale musim vše manuálně. Jinak spoilery, výfuky, nárazníky, kola, barvy atd jsou skutečně luxusní a pro mě osobně dostatečné. Tohle mi stačí, nic víc k tuningu nepotřebuju. Systém kariéry výbornej. Baví mě to víc jak dvojka
@speedevil (06.02.2016 11:00): Já jsem teda v tomhle směru se Shiftem spokojenej. Fyzika hry mi přijde nejlepší ze všech NfS, který jsem hrál. Akorát někdy, jakoby v zájmu efektů, to v zatáčce nečekaně ulítlo do strany. Ale jinak spokojenost.
V rámci návratů ke starším hrám z mé sbírky při bohužel stále probíhající úchylce na závodní hry jsem narazil na tenhle Shift. Bylo tedy třeba vyzkoušet, jestli mě třeba hra nebude bavit víc, než kdysi. Tady jsem tomu kdysi dal 30%, hlavně kvůli grafice hry, ale uznávam, že jsem to trochu přepísk a gamesa si zaslouží trochu víc bodíků. Jako jedna hra z mnoha nic moc, ale když vezmu, že je to Need For Speed, je to dobrý. Takže s grafikou už jsem se jakš takš smířil (páč nic jinýho nezbejvá), ale teď mam smíšený pocity hlavně z fyziky hry. Když jsem to kdysi poprvé zkoušel na klávesnici, byl to sice vopruz, ale dohrál jsem to takřka celý s tim, že na volantu by to bylo lepší. Teď se ukázalo, že jsem byl naivní, s volantem to není o nic měnší průser, než na klávesce. Po třetím večeru zkoušení všelijakých nastavení ve hře i u volantu už to nebylo ani vtipný a přešla mě chuť na autíčka, který se ve hře chovaj jako vznášedla. Káry nejsou schopný ject "rovně", jsem rád, že se udržim na trati, o ideální lajně ani nemluvě. Jsem schopnej sice závody vyhrávat, ale nemam z toho dobrej pocit, není to o užívání si jízdy, ale o dosahování levelů ve hře. Z jízdy mam pocit asi jako když jsem zamlada jezdil se škodovkou stodesítkou, která neměla hřebenový řízení, tu jsem taky podobně honil po silnici.
@lseling (19.12.2013 10:24): Ten mod jsem našel na nogripracing.com.
Nastavení auta musíš hledat sám, je to časově náročný, samozřejmě. Projeď si trať a snaž se být hodně agresivní (pozdě na brzdy, hodně plynu) a uvidíš jak se auto chová (přetáčivost, nedotáčivost). Pak uprav třeba jen čtyři nebo šest položek v nastavení podvozku a zkus to projet pokud možno stejně. Rozdíl poznáš =)

Odkaz na patch.
@Jirx (komentář): Tan komentář mi mluví z duše. Úplně stejné pocity. Já ale stále neúspěšně hledám nějaké rady, co jaké nastavení s autem udělá. Tak kdybyste někdo měl nějaké odkazy, budu rád.
Kde se prosímtě sežene ten mod, aby přestali být soupeři agresivní? Díky.
Jestli platí ta GTX560, tak je to blbost, s tou mi demo jelo na max zaraženo na 60 FPS.
Tak demo se mi seká i na nejnižší nastavení, když grafika je už úplně příšerná, hlavně to rozlišení. Plná verze opatchovaná na tom asi nebude lépe což?
Teď za 5€, ale pořád přemýšlím za tu cenu spíš Race 07, mám rád simulátory a tohle mi přijde jako úplně typická arkáda, nic simulátorového na tomto nevidím, ať se snažím, jak chci. Ale ještě zkusím Demo.
Na steamu v akci za 6,80 €, což bylo v mém případě 167,50 Kč. A musím říct, že je to mazec a peněz nelituji :o)
Už se těším, jak budu hardcore hrát na klávesce .. :)
Shifty jedničky jsem prošel na klávesce, tady to bude asi o něco obtížnější, nu uvidíme 8)
Každopádně, co tak sleduju všechna videa, tak jakobych viděl 1.díl ... Což nevím, zda je dobře či špatně, protože na jednu stranu jedničky výborný, ale znovu s minimem vylepšení .. no uvidím na vlastní oči pak :)
Tak jestli ti tak šla jednička, tak bych se nebál. Dvojka vypadá docela podobně, a ty dva roky optimalizování enginu taky svoje udělaj. Osobně už to mám na game.co.uk předobjednaný pro sebe i kamaráda a hoodně se těšíme : ).
No, právě že já už kompromisy dělat nechci, když to nepůjde na max, tak si počkám :) Ale jednička mi na max šla, takže jestli to nebude mít vyšší nároky, tak v pohodě.
Prý úplně stejný jako jednička, a tu jsem hrál i na starém PC (core2duo 3ghz, gtx280) plynule (40+ fps) se vším na max včetně AA v 1920*1200. Takže by to nějak hrozný bejt nemělo.

Podle sestavy co máš v profilu bych řekl že to pojede bezproblému, ikdyž asi ne na max, ta grafika ti docela brzdí jinak skvělou sestavu.
Hmm, po dohrání jedničky jsem si říkala, že do dvojky asi nepůjdu, ale tohle mě docela zaujalo. Podle grafiky ale soudím, že to bude mít dost vysoký nároky, co?
Tak ona už grafika v Shiftu byla parádní a to opěvovaný GT5 asi nebude o moc dál. Všechny reklamní shoty jsou z photomodu, podle dosavadních ohlasů hra samotná zdaleka takovej grafickej zázrak není.
Pokud to opravdu bude nový engine, tak bych té grafice i vychytávkám v podobě helmy věřil. Gran Turismo 5 už ani nevypadá jak hra, proč by PC hry nemohly být taky takové...
Jo, ty záběry na konci jsou "okulahodící" ale s konečnym gameplayem asi (bohužel!) nebudou mít moc podobnýho...
Fg: No rozhodně víc cool, jak ta Painkiller-like řežba, co jsi tu postoval (včera?).. :D
tolik poznatku z toho ze tam nic nebylo? :D ze prej "trailer"! :D
Garion: Budu si až do prvního gameplay videa naivně myslet, že těch posledních pár sekund bylo ingame :D
mishkonn - sice reaguju na rok starý koment, ale nedá mi to - Supra v Shiftu je, asi jí tam přidal patch.Jinak jsem tvýmu komentu musel dát plus, protože se 100% shoduju. Teď to hraju na x360padu a je to něco neuvěřitelnýho, jak udělali tu jízdu. Totální slast.

http://a.imageshack.us/img210/7116/shift20100814225048081.jpg
http://a.imageshack.us/img829/1607/shift20100814225101711.jpg
http://a.imageshack.us/img180/884/shift20100814225059601.jpg
http://a.imageshack.us/img10/5783/shift20100814225058771.jpg
http://a.imageshack.us/img844/9272/shift20100814225034741.jpg
http://a.imageshack.us/img834/6310/shift20100814224937281.jpg
http://a.imageshack.us/img843/591/shift20100814225056421.jpg
Konečně zase dobrá grafika, škoda jen, že to je čistě multiplayer záležitost. Akorát, jak čtu popisek, tak to nezní vůbec špatně.

NFS: World
Tak pokud ti to nevyhazuje nějakou chybu,tak to může být ledacos.Neoriginální hra,slabé PC,atd...
Ahojky, chci se zeptat, jestli někdo nevite proc mi nejedou needy. Kdyz je spustim a rozjedu zavod, tak se mi to sekne a vypnou se mi, nevite nekdo proc se to vypina? Diky.
Cobra: Ale podle toho jak soudíš grafiku - ostrost textur, detailnost modelů, tak to můžeš srovnávat v každé hře, ne? Na žánru zas moc nesejde, ne? Problém je akorát v tom, že vozovka a pár textur jako pozadí asi nebudou nacpané tolika předměty a tudíž hra bude působit více chudě.

Jinak to srovnání myslím umělecky, ne objektivně podle ostrosti textur a polygonů apod. havěti :-) Možná bych neměl říkat, že má Undercover hezčí grafiku (ostré textury, detaily, polygony), ale že je prostě vzhledově hezčí :-)
Pivo: No to se pleteš... Grafika se dá objektivně posoudit a že tobě se subjektivně nelíbí neznamená, že není objektivně hezčí :-) Shift má detailnější textury i modely, podstatně lepší nasvícení, trávu prostě všechno...

No porovnat se to sice dá, ale to srovnání dost kulhá. O tuneloidních Gearsech a Alone in the Dark ani nemluvě.
Isair: Pěkně jsi to napsal, já chtěl říct to samé, ale nebyl čas, abych přemýšlel nad tím, jak to napsat a vyjádřit se :-)
Tak kdyz to berete takhle, tak velmi malo her je pak mozno graficky porovnat:), napr. farcry vs HL= farcry se odehrava v dzungli, HL 2 napr. ve meste atd...
Samozrejme ze je treba brat v potaz prostredi/styl hry, ale ze by se nedala ta grafika porovnavat vubec je trochu blbost:). (tzn. nektere textury/efekty atd... se daji porovnat v kazde hre bez ohledu na zanr).
Cobra: Zapomněl jsi před tu tečku napsat: "Co se týče mého vkusu, protože objektivně to pravda být nemusí" :-)

A s tím Crysisem nevadí, že to nejsou závody, srovnat si to můžu. A už i detailnější textury? Proč by je nemohly mít i závody? Co na tom, že v rychlosti na ně asi málokdo bude hledět, ale prostě tam být můžou :-)
Stejně to na člověka podvědomě působí i u závodů, třeba při startu, když se člověk podívá na vozovku apod.

Ale je to fuk, já si za svým budu stát a nikomu to nevnucuju, jakože vy nevnucujte mě, že je Undercover škaredší než Shift, protože nemáte pravdu a tím neříkám, že musí být vyloženě hezčí, i když se mi líbí více ;-)
Tak jinak :-) Grafika v Shiftu je hezčí a lepší než v Undercover. Tečka :-) Crysis má sice detailnější přírodu a textury, ale Crysis nejsou závody...

Kdyby byl v Shiftu pořádnej PhotoMode, který automaticky nerozostří pozadí, našel bych nějaký pěkný screen. Ostatně ono je to jedno, stačí se podívat na GRID, který nevypadá o moc hůř, aspoň co se týká modelů aut.
Nevím, mě se zdá, že grafiku můžu srovnávat tak celkově. Sice se v každé té hře, jak myslím Pooky napsal, dává důraz na jiné detaily a jsou tam naprosto odlišné detaily, ale i tak si myslím, že to můžu srovnat. Proč by se mi třeba závody nemohly líbit více než Crysis, či jiná hra podobného tématu? Můžou, ale nemusí. Prostě jsem řekl, že Crysis mi připadá sympatičtější po vzhledové stránce, i když musím uznat, že jungle je asi pestřejší, než nějaký okruh v závodech, takže jsem si na srovnávání opravdu nezvolil nejlepší hru.

Ale to je fuk, s Undercover bych to snad srovnávat mohl a ten se mi líbí více. A nikomu neberu, když se mu Shift líbí. Má jiný vkus a nebudu mu jeho vkus nijak urážet a říkat, že je špatný a Shift je hnusný, tak jak to udělal Bursoft u Undercoveru.
Pravda, jiný důraz na detaily atd. Máš pravdu, ale ta narážka na Crysis mi přišla trošku z ruky (bez ohledu na to, jestli mám rád Crysis, či ne), ale zřejmě jsem se do toho moc zamotal.
No to právě ne :-) FPS jsou zaměřený trochu někam jinam. A navíc grafika a engine spolu moc nesouvisí...
Proč hodně mimo? Vždyť to defakto jde: GRID/DIRT vs. Operation Flashpoint 2 - stejný engine, taže by výsledky měli být stejný (s ohledem na rozdílné staří hry). Ale to zřejmě už moc fantazíruji a filozofuji.
Což nemění nic na tom, že srovnávat grafiku FPSka a závodů je hodně mimo :-)
Cobra: Pivo zrovna nemá rád koncept Crysis a neonanuje nad ním, pouze hodnotil grafiku jako samostatný článek hry (kdo by tušil, že se ho lehce zastanu). Ale celkově má pro mě Shift uvěřitelnější grafiku než takový GRID (stále a stále přesvícený) a podobá se spíše sérii GT než přiblblím arkádovým předchůdcům.
V Shiftu taky nejsou Korejci, ani ufoni, řidič nemá NanoSuit, neodehrává se to v džungli, nemůžeš střílet a běží to na mainstreamových strojích a na konzolích. No prostě je to sračka, protože to NENÍ Crysis...
Některá konstatování mě nepřestávají udivovat :-) Taky by ses mohl zamyslet nad tím, s jakými hrami grafiku Shiftu srovnáváš.

V demu jsou mimochodem dvě trati...

Bursoft: Shift má taky pro konzole vyladěnou grafiku. Mimochodem Undercover byl graficky na konzolích asi nejhorší díl... Doskakování textur, lagování, málo FPS... Bohužel to bylo vyladěné pro PC...