Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pivo: Jako grafikou? Nech toho prosím tě :-D A Undercover má naprosto odpornou, už po několikátý zrecyklovanou, pro konzole vyladěnou grafiku...
Paul: Klidně okomentuj. Na mě to tak působí a nikdo mi nevymluví, že Shift musí být hezčí ;-) A nemyslím si, že jsem řekl něco špatného, nepravdivého, či nerozumného.

Nate: Shift má do reality hodně daleko, Crysis je mnohem blíže.
"Mě grafika v Shiftu nepřipadá vůbec sympatická. Takový Undercover se mi líbil mnohem více."

No comment.
Mno jo, jakmile to nemá eye-candy grafiku plnou spektakulárních efektů, ale sází spíš na reálnější vzhled, tak to spoustě lidí nevoní (nejspíše fandové tuningu, barviček, ilegálních látek, GeoW... :D).
Mirus: Mě grafika v Shiftu nepřipadá vůbec sympatická. Takový Undercover se mi líbil mnohem více. A takových her, co má lepší grafiku je spousta: Alone in the dark, Overlord, Crysis, Gears of war. Prostě ta grafika je mi nějaká nesympatická.
Pivo:Nezávazně.Co si ještě představuješ za lepší grafiku než je v této hře.Povídej.Pokud to bude OT běž do diskuze.Jinak to tu zaspamuješ/me
Já hrál z obou pohledů a oboje mě nudilo. Jinak grafika na mě působila divně a to i na nejvyšší detaily s nejvyšším rozlišením. Tratě hodnotit nemůžu, protože jsem nehrál plnou, ale z videí mě nenadchly a v demoverzi vybrali naprosto nezajímavou a nudnou trať.

Pooky: No, já netvrdím, že to není tím, že už to nemá nic společného s Most Wanted, Undercover apod. Mě tyhle předchozí díly připadaly hodně sympatické, ale to tak bývá, že komu se líbí třeba Most Wanted, tak Shift pro něj bude nuda a naopak.
NL: Nevím jak si to myslel, ale když jsem naposledy hrál GT2, tak jsem dával vždy rychlejší časy s pohledem zpoza auta a stejně tak i u Shiftu, ale lepší pocit je ten z kokpitu, pravda (nárazník nemusím).
Já tak obvykle taky hrál, ale Shift a Gran Turismo se tak prostě hrát nedaj :-) V GT nevidím, jak jedu, a v Shiftu je kamera za autem šílená a navíc se na ní neprojevují některé efekty.
Většina lidí nadávajících na závodní simulátory hraje z pohledu zpoza auta, pohledu nejméně vhodného pro závodění. A pokud se někdo pokusí odporovat, nechť si zajede 500 a více závodů třeba v Gran Turismu, půlku s pohledem z nárazníku, půlku zpoza auta a ať srovná průměrné časy... :)
montana: Že tys to nepochopil ještě neznamená, že to tak není :-) Obě hry vybočují ze série minimálně svým zpracováním :-) Ale jo, Porsche je trochu něco jinýho (pokus o napodobení Gran Turisma?), spíš se to podobá ProStreet.

Vsadím se, že Pivo nehrál z kokpitu, jako všichni, kteří na tu hru nadávají...
S Porsche to nema nic moc spolecnyho. Privnovani k nim sem nejak nikdy nepochopil. To ze je to "realistictejsi" neni duvod :)
Pod chytlavou kariéru se i krví podepíšu, pod "zdánlivě" skutečnou grafiku také a také pod fantasticky udělané tratě (hlavně v ty přírodě). Jinak Porsche jsem hrál před mnoha lety a asi 20 minut, tak moc nedokážu hodnotit - pro mě bylo NFS vždy arkádovité "nudné" závodění.
Je to NFS, ale není to pokračování Undergroundů :-) Spíš NFS Porsche... V plný verzi je chytlavá kariéra, demo je v podstatě jen tech-demo, který nemá s plnou nic moc společného. Ale jestli tomu chceš dát 10 %, tak to radši ani nehraj :-)
Pivo: A není to hlavně tím, že už to není NFS(název je už jen taková formalita)?
Tak jsem zkusil demo a je to strašná blbost. Fyzika na mě působí jako arkádosimulátor. Není to arkáda, ale zajímavé, že do mě někdo z boku napere a já se chvíli vezu na jeho střeše - skvělé. Nelíbí se mi grafika a to ani na nejvyšší detaily, nelíbí se mi prostředí okruhových závodů. Nelíbí se mi ovládání a celkově jsem se hodně nutil k hraní i v té demoverzi. Hrál jsem asi 20 minut a strašná hovadina. Myslím, že v plné verzi bych přes 10% nešel a hodně bych se do hraní musel nutit. Shift míjím.

EDIT: A sory fanouškům, že se vyjadřuju tak silně, já to píšu za sebe. Nechci říkat, že je to taková hovadina, abyste to nehráli, ale pro mě bohužel je.
Hlavně v plný verzi si můžeš auto většinou nastavit, takže to nebude tak strašný.
Myslím, že tu někdo uváděl, že v demoverzi se ovládaly auta lépe. Ale nejsem si jistý, jestli to někdo uváděl tady nebo jinde.
Hodnotím jen z dema: no není to špatné. Možná to má jen špatné ovládání - vůz skoro nezatáčí, jo a to rozostřování, zbělání a kdo ví co ještě pohledu taky moc nemusím. Ale jinak: vypadá to pěkně, jsou to sice jen okruhy, ale tváří se to solidně nearkádově. Nejhorší na demu je tedy to ovládání vozů. Jestli je i v plné verzi nevím.
Nate: Asi jo. U závodů člověk neví, jak mu sedne ovládání. Proto si nejsem jistý, jak na tom přesně může být nový shift a jen tipuju, že ty předchozí "nýdy" mi sednou více. Tam vím přesně do čeho jdu, i když jsem hru nehrál - stačilo si zahrát jeden díl a zbytek je tomu podobný a všechny díly mě baví.
Vesměs se dá ale trochu určit, jak na tom hra asi bude - už jen podle vývojářů apod. :-) Ale uznávám, že u závodního žánru je to asi nejtěžší poznat dopředu, jak mě hra bude bavit.


Píky: Když myslíš....já ti to neberu ;-)

EDIT: Hvězda by se hodila místo "o" než "v"
Pivo: Zrovna u závodních her to dobře zhodnotit nejde. Tedy tam se dá rozeznat tak maximálně grafika, vozový park a výběr tratí a zda jde o ultimátní arkádu nebo o poměrně věrný simulátor. Všechno ostatní je vaření vody z prázdného hrnce :P. Tedy kromě pár výjimek typu Trackmania aspol.
Půky: Klid, uklidni se a zhluboka dýchej. Zatím nic dopředu nehodnotím, ale vesměs každý normální člověk uhodne, zda ho hra bude bavit, či ne a s dokonalostí to nemá nic společného. A každý se může splést včetně mě ;-)
Nate: U jídla to u mě platí jak u kterých. Něco můžu donekonečna a něco mě po delší době hodně omrzí, že jen to cítím, tak je mi zle.

No, stejně si myslím, že to slovo je moc silné. Mě se to řezání zatáček smyky třeba líbí :-)

Montana: Většinou podle popisu a videí přesně určím, jak mě hra bude bavit a málokdy se spletu :-)
Shift ale zatím hodnotit nehodlám a procenta jsou vedlejší - vesměs jima stejně jen určuju - špatná, průměrná, dobrá, super
Pivo: Hoď si brigádu v nějakém fastfoodu a zaručuji ti, že po měsíci nebo dvou už nebudeš chtít na hodně dlouhou dobu jakýkoliv fastfood ani vidět. Tedy alespoň teoreticky, v USA to očividně moc neplatí.

Jinak za tím slovem "tupá" si stojím, minimálně v posledních dílech a s výjimkou pár zatáček v ProStreetech. Projet celý závod bez použití jakékoliv brzy jen za pomoci smyků, jízdy bez plynu a podřazování... to pěkně prosím to slovo snad dostatečně obhajuje :)
Nate: Bravurně napsané, ani bych neřekl, že to někdo takhle dokáže vystihnout ;-) (jen to slovíčko "tupé" se mi nelíbí :-))
Jinak si právě nejsem jistý, jestli mi nový "nýd" sedne, protože i v restauraci si oblíbím jedno jídlo a pak si ho objednávám stále dokola a nikdy ho nemám dost a to samé by se dalo říct o sérii "nýdů". Je tu jistá inovace a hodně lidem se to asi bude líbit, ale možná mi tento nový styl nesedne jako ta "hiphopová coolovost".
NateLogan: Mluvíš mi z duše :-) Ještě kdyby to chtěli situovat víc do přírody a méně na okruhy, bylo by to ideální (až na ty chyby...).
Pivo: Všechny díly od EA Black Box silně směřovali k ultimátní tupé arkádě plné "hip-hopové" coolovosti bez špetky inovace a prakticky nulového pocitu z jízdy autem. Po pěti v podstatě totožných dílech běžících pořád na tom samém PS2kovém enginu se to holt začalo silně zajídat. Shift se vrací k vyváženému poměru simulace a arkády (první díly) a přenáší je na okruhové závody (jako se o to pokusil Pro Street).

Alespoň tak mi to připadá :)
Jak se tak dívám, tak hra má o 15% vyšší hodnocení než Undercover. Hm, to by mě zajímalo, v čem je o tolik lepší, ale stejně si myslím, že mě více sedne ten "metrosexuální" vzhled minulých NFS - ať žijou navoskované silnice a rozmazané a celé se to leskne.

Tak co vy ostatní, co jste hráli minulá NFSka a nejnovější Shift. Co je špatné a co dobré, nějak mi to tu srovnejte a pokuste se mě vyvést z omylu, že tenhle díl bude pro mne horší než předchozí NFS, i když pochybuju, že to někdo z vás dokáže ;-)
Teď ještě aby opravili ty starty v duelech a už to půjde i hrát :-)
Na quartertothree fóru napsal Naeblis "I can confirm it, load times are halved. Thanks god.", je to můj oblíbenej člen fóra a věřím mu : ).
Jen jestli to není placebo efekt :-) Na oficiálním foru se o tom nic nepíše, má jít čistě jen o podporu myši a vylepšení online hry.

Nicméně podařilo se mi najít důvod, proč mi na PS3 připadá, že se auta ničí málo i když mám damage nastaveno na "full". Ono to tak prostě je - na PS3 není z nějakého důvodu plné damage (snad chyba a ne záměr).
No to jo, ale ty rozdíly budou malý... Ne jako předvádí Shift, že zadokolky jdou do smyku hned a předokolky taky, ale ne tak citlivě. Jediný, s čím se dá jakž takž jezdit jsou AWD.
Cobra: To pochybuju. Pokud budeš kalit do zatáčky kilem nebo víc, rozhodně tam ty rozdíly poznáš. Třeba pokud v zatáčce podřadíš, auto samozřejmě zabere, páč se dostane do vyšších otáček. Pokud máš náhon na zadek, tak se ti začne přetáčet (profíci to mají samozřejmě zmáknuté a přidají tak, aby se jim auto hezky dotočilo). U náhonu na předek se ti to auto prostě nedotočí, a proto musíš víc zpomalovat..
Problém je, že jako se zadní náhon nebo přední náhon neprojeví u standardní jízdy standardním autem (nebo ne tolik), stejně se to podle mě neprojeví u závodního auta - tam je chování založené spíš na preferencích pilota...
Cobra: Závodník nejsem, ale nemusím být, abych věděl, že auta s pohonem na předek jsou nedotáčivá, zatímco auta s pohonem na zadek přetáčivá. Proto si myslím, že když se v závodu dostaneš do smyku, tak je to v pořádku..
Cobra: Koukám, že z toho nadšení je můj předešlý příspěvek na úrovni 1.stupně základní školy. Tu přetáčivost beru truchu s rezervou, alespoň se soustředím plně na jízdu a snažím se vyvarovat chyb (a předvést perfektní a ladnou jízdu :)).

Jinak, tohle je první hra, kdy si připadám při Driftování jako borec a pohled z interiéru je to pravé ořechovové. A při závodech ta mela na startu je také něco. A AI co se chová místy velice agresivně (a chytře) a za každou cenu se snaží vyhrát ... to jsem také dlouho neviděl. Sakra, já se zamiloval ... :-D
Když to takhle napíšeš, tak koukám, že máš vlastně pravdu :-) Jen to chování vozů je v GRIDu lepší a to mi nikdo nevymluví - závodní auta se prostě sama o sobě nepřetáčí, spíš bych řekl, že jsou naopak nedotáčivá...
Cobra: Přečti si můj komentář u GRIDu, dozvíš se Proč je u mě to u mě sračka. shift na mě působí úplně jinak, reálněji (čert vem ty kolize, alespoň si člověk připadá jak v Kobře 11) a hlavně se dostavuje fantastický pocit z jízdy. Grafika je stylové a hýbe se v pohodě i na mém stroji, auta luxusní a není jich málo. Postup v karéře je také parádní a už se těším na online ražení. Nemůžu si pomoc, ale při hraní Shiftu si připadám jako kdybych hrál některý z dílů Gran Turisma. A ty tratě ...

Já to hodnocení snad ještě zdvihnu :))

pz. U gridu se mi nedostavil ten správný pocit satisfakce...
Pooky: Konkrétně je to nejlepší závodní hra letoška :D Protože žádná jiná zatím nevyšla :D
Jinak je GRID podstatně lepší, aspoň auta se tam chovají reálněji a funguje tam gravitace. Koncept je dost podobný, takže dost dobře nechápu, jak můžeš napsat, že GRID je sračka a zároveň NFS Shift jedna z nejlepších závodních her...
To sem do nej narazil ze zadu, on se vznesl do vzduchu a ja ho podjel :) Pak udelal asi 2 kotouly, sejmul dalsi tri auta a jel dal :)
Fakt nepobírám lidi, co si z nového NfS dělají prdel, nadávají na to jaká je to prostá kopije GRIDu (podle mě Grid byla sra*ka :)) a další pítchovinky. Shift je podle mě jedna z nejlepších závodních her a tečka, zmlaťte mě :-D

Montana: Tohle pobavilo, no :)