Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A třeba u Uncharted 2 je 133ms, aspoň podle analýzy na eurogameru.
Jó, odezva u konzolí s klasickou LCD TV je poměrně velká (u PC také nejspíš není nejmenší). Od stisku tlačítka po provedení akce jde v některých případech skutečně odezva až za hranici 200ms (GTA4). Některé hry jsou nicméně optimalizované pro rychlou odezvu 75ms (Wipeout, CoD4).

PS: Jen si nevzpomínám, kde jsem tenhle test viděl :)
Cobra - jestli má LCD stejně ostrý nebo neostrý obraz jako CRT nevím, stejně jako to nevíš ty, nevyrábíme je.Nicméně vím, že když jsem před pár dny dělal video z NFS Shift a přes fraps jsem to měl omezený na 25 fps, a pak ještě jedno na 30, tak se mi to hrálo mnohem nepříjemněji než normálně (50-60).
Taky ale na LCD obraz rozhodně ostrý není - LCD nemá takovou odezvu (a už vůbec ne televize), aby dokázala pohybující se obraz zobrazit ostře. A neříkám, že to není poznat.

NateLogan: GT5 bude hlavně ukázkou toho, že rezerva ve výkonu ještě je, když poběží v závodě na 60 FPS, přičemž určitě nebude mít grafiku horší než NFS (akorát bude v závodě méně aut, asi...)
To netuším (ale logicky - asi ne), protože mám ve všech hrách zapnut v-sync a tudíž napevno 60fps.Ale na CRT co se mi válí vedle stolu to poznám.
paul: dokážeš poznat rozdíl mezi 60 a 100 fps na LCD? Na LCD řekněme s max. obnovovací frekvencí 75hz?
Cobro, prosím tě, nerozšiřuj tady ten stokrát omílaný omyl, že 24 fps stačí, protože tolik maj filmy.Ve filmu to stačí, protože je v něm napevno zahrnut motion blur, zatímco ve hrách je obraz dokonale ostrej a ani ten motion blur co se tam dá občas zapnout to nevynahradí.Jasně, jsou lidé kterým 20 fps stačí, jenže to jsou většinou lidé kteří nikdy neviděli 60.A já osobně např na 100% poznám rozdíl i mezi 60 a 100fps.A 30 považuju za nepříjemný a nepohodlný.Ono když hraješ několik let na 60, a najednou máš hrát něco co má 30 (koukni do zdejší diskuze k RE4), tak je to pěknej hnus.
Od 24 FPS (klasický film) vnímá oko obraz plynule... Problém bych viděl spíš ve snižující se rychlosti odezvy ovládání. Na konzolích to bývá i 200 ms, což je sakra hodně a ani na PC to nebude zanedbatelná hodnota.
Nejlepší demonstrace vlivu FPS na kvalitu grafiky najdeme u Gran Turisma 5... 60 framů v závodě, 30 při replayích s přidanými efekty.

PS: osobně považuji 30fps u závodní jako poměrně velký nedostatek, minimálně moje závodní výsledky z různých experimentů v GRIDu a GTR2 tomu odpovídají :)
Asi si to hlídaj špatně :-) Asi si přestanu předobjednávat, Anno 1404 ještě do teď neopravili...
Tak jasně že je to i v PC verzi, ale že to právě nechaj i do konzolový, kde si to hlídaj vydavatelé, moc nechápu..no co, holt nás čeká patch.Staly se už horší věci.Aspoň to už bude opatchovaný až si to koupím.
No tak to je jasný :-)

Ježkovi oči... Zkusil jsem hodit na auto rychlý pruhy... Práci s vinyly dost zmršili - auto je rozdělený do zón a jeden vinyl nemůže zasahovat do více zón současně. Navíc se nedají pruhy natáhnout přes celý auto, takže jedině pospojovat. Jenže zas je tu problém, že není podle čeho je nastavit do roviny nebo na střed, když se jako malý pohybujou po měnších krocích a jako velký po větších krocích... Uaaaaa...

//Tak ode mě to teda 90 určitě nedostane... Teď zas hosteska uprostřed auta a tráva na asfaltu na startovní rovince... Paráda...
To je možný, nicméně jsou to spekulace : ).Ale ND jako first party developer co dělá věci exkluzivně na PS3 s U2 jakožto několikátou hrou na tuhle konzoli maj určitě větší zkušenosti s kódováním pro PS3, než SMS kteří to musí dělat multiplatformově a jako svojí první PS3 hru.
No ale vždyť Uncharted 2 jede taky na 30...kdyby z toho mohli vytáhnout stabilních 40 bez ztráty kvality obrazu, tak by do toho určitě šli, ale bohužel to nejde..A některý hry (RE5,GTA4) kolísaj mezi 20-30, takže ani jako úplně stabilní dolní hranice těch 30 není.Ale jsme solidně OT, jen co je pravda : ).
No není to jedno... Oni potřebujou dosáhnout nějakou nejnižší hranici, ale ta nejvyšší by jim mohla být u zadku, kdyby nepotřebovali, aby si lidi nevšimli, že ta nejnižší je dost nízko. Takže i kdyby hra mohla jet třeba 40 FPS, oni tam naperou 30 na tvrdo a je to...
Z té konzole se toho dá ještě vymačknout, jen chtít - viz Uncharted 2. Multiplatformovky na PS3 obecně moc dobře nechodí - buď jsou hnusný a nebo maj právě limit na těch 30 FPS. (blbý je, že takové Juiced 2 má horní limit 30 FPS limit i na PC :D )

//Je to nějaký zabugovaný... Viper se nechce vůbec rozjet a v některých chvílích auta poskakují jak na pérkách...
Vždyť je to v podstatě to samý.Buď máš dobrou grafiku a nižší fps nebo naopak.Když ti dělaj Shift na 30fps tak je jasný že do něj můžou narvat víc efektů, polygonů a fyziky, než kdyby ho dělali na 60.Na PC je to samozřejmě jedno, protože tam máš takovej výkon, jakej máš hardware.

edit - resp na PC platí to první, na konzolích v podstatě to druhý : ).
Jsem si vždycky myslel, že FPS se mění podle toho, jak hra vypadá a ne že hra vypadá podle toho, na kolik FPS jede...
Cobra - protože už teď se musej vývojáři držet 30fps aby ty konzole zvládly jakž takž slušnou grafiku? Zrovna co se Shiftu týče tak v jednom interview vývojář říkal že to musej udělat ve 30fps aby mohli zachovat grafickou kvalitu kterou si určili, a že v 60 by už museli dělat razantní kompromisy.
NL - jasně, wipeout určitě jo, stejně tak nějaký downloadables a tak..
Pravda, ale některé typy her by to podle mě zvládly. Třeba takový Wipeout by to podle mě s trochou snahy zvládl bez nějakých zásadnějších ústupků.
Cobra - je super že to PS3 umí, akorát pak ty hry budou vypadat jak z PS2..takže myslím že se v existenci PS3 nikdy AAA hry co by jela na 120fps nedočkáš.
Vzhledem k tomu, že dneska jede většina her na 24 nebo 30 FPS, takže i těch 60 je velká rezerva, moc nesvítá :D
Cobra: Ale svítá na lepší budoucnost, pač 120Hz LCD panely už existují, jen zrovna u nás se jich dočkáme možná tak za 20 let :)
Ve 120 nejede žádná, ale PS3 to umí :-) Stejně je 60Hz televize schopná zobrazit jen 60FPS.
Já mluvil o tom, na co je tam nastavenej Shift.A ten je na konzolích pevně nastavenej na 30, stejně jako nějakejch 80% všech konzolovejch her.A některý maj problém dosahovat i to...
Dej mi pls příklad nějaké hry co jede ve 120fps, zajímá mě to.
PS3 umí i 120 FPS, některý hry jedou na 60 FPS, takže to není na pevno nastavené na 30 FPS na konzoli, ale ve hře ;-)
Ví někdo kolik v průměru dosahuje Shift snímků za sekundu na konzlích (jak na PS3, tak Xboxu)?

Jinak jsem extrémně infantilně z nových Shiftů nadšen a jdu syslit peníze (takovou infantilnost jsem zažil naposledy u TDU).
Jinak na AMD X2 6400+, 2GB RAM a Gf8600Gt to jede 25-35fps (kolem 25fps vždy při startovním roštu, pak to jde klidných 30fps) při 1280x1024, aa off, detaily krom shadows na high.
Rozhodně mě celkem zhnusil výběr disků kol, všechny vypadaj jak chlupatý...
Vsak diky tomu, ze nema AA, tak je docela oskliva... zvlast kdyz u toho clovek stoji pul metru a ma nekvalitni LCDcko :)
Tak sem si taky zkusil demicko a na me obstarozni masine AMD X2 5600+, 4GB RAM a ATI2900XT to jede na stredni detaily pri 1680x1050 ve 40FPS uplne v pohode... vypada to nejak takhle...
http://img443.imageshack.us/img443/9480/shiftdemo20090918221417.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/6862/shiftdemo20090918221556.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/6254/shiftdemo20090918221619.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/9564/shiftdemo20090918222036.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/4978/shiftdemo20090918222743.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/2093/shiftdemo20090918223004.jpg

Rekl bych, ze je to takrka vzhled PS3 verze (no mozna ne zas tolik :)
Dosti me ale prekvapilo, ze je PC verze nesrovnatelne sviznejsi pri vsech loadingech, at uz jde o zacatek nebo nacitani trati.
Bursoft - tak ta zostava mala teraz v septembri rok, cize je pomerne cerstva a zatial stiha (klop-klop na drevo). Pokial to nie su hry ako GTA4 a Ghostbusters, ze si pytaju viac jadier ako dve :)
Bursoft: Kašli na káru, kup PS3 :D

Jinak jste měli pravdu, i na PS3 to vypadá parádně, ale pořád je tam vidět absence AA a AF. Asi jsem moc zvyklej na vyhlazenou grafiku na PC :-(
Co chcete zmrdi, ved je to paradne optimalizovana hra! Teda aspon demo. Aj ked som v nejakej diskusii zazrel, ze vraj ma problemy s ATI kartami, naproti tomu na Nvidiach to ide jedna basen (co mozem potvrdit :) ).
Cobra: Jojo, patch je asi jediná záchrana. Mám čímdál větší nutkání vybrat prachy z účtu, vykašlat se na káru a jít si taky pro PS3 :-D Ale toto mě musí přejít, protože já chci káru :-D
Bursoft: Ale jo, dneska se s optimalizací málo kdo párá. A když, tak jedině později v patchi. Flatout je v tomhle geniální ;-) Určitě vyjde několik DLC a patch, tak to třeba pak poběží líp. (jetě že mám PS3, muhehe :D )
Nj tak nesmíš bejt tak hrrrrrrr : ).Ale je fakt že tady SMS dropli ball, stejně jako loadingy měly bejt kratší a menu mělo bejt víc PC zaměřený.