Co vznikne, když vezmete agrární tématiku, vizuál ve stylu studia Ghibli a Tamagotchi mechanismus z Harvest Moonu, Animal Crossingu a Stardew Valley? My Time at Portia, trojrozměrné dítko od nezávislého týmu Pathea Games, v němž jde o to, vybudovat prosperující hospodářství hezky od základů.
Do ostrovní vesničky Portia, resp. do zanedbané a zaplevelené venkovské usedlosti (dílny/farmy), kterou několik let nikdo neobýval, se stěhuje nová tvář (customizovatelná) – hráč. Jakožto mladý muž či žena zpočátku nemáme zhola nic. To znamená, že veškeré vybavení pro život si odteď sami vyrábíme, pěstujeme, popř. kupujeme/prodáváme. Stavíte rádi? Super, zde se totiž furt něco kutí nebo konstruuje.
Začíná se tradičně na jaře, kdy základní plodiny raší jako divé. I v MTaP má výsadba svá pravidla (roční období, klima, denní/noční cyklus). My Time at Portia však není jen o holínkách a vláčení se s motykou. Je zapotřebí zabrousit i do rukodělného kutilství. Aby nám craftovací stanice "tvořila", potřebujeme si nejdříve opatřit, eventuálně upgradovat stavební materiál (kámen, dřevo, sklo, tkaninu, pryž, měď, železo a tak dále). Ten lze získat kupř. pomocí chovu zvířat, lootu z potvůrek (+ XP body), kutání minerálů z podzemních štol, rybolovu, příp. zušlechťovacích operací (kamenná pec, bruska, pásová pila, tkalcovský stav...). Kdo chce dělat pořádný byznys a trochu se rozšoupnout, musí se ohánět.
Stroze zařízený, dosluhující domeček s pozemkem na levelu 1 bude posléze vhodné rozšířit a zaplácnout nábytkem (přidává bonusy, +5 stamina...), neboť není nic smutnějšího než depresivní pocity z prázdného zaprášeného interiéru. Podobně jako ve většině žánrově stejných titulů i tady je naším každodenním chlebem plnění všelijakých zakázek/questů, sezónních kratochvílí (festivalů, slavností, soutěží, narozenin, svateb...) a taktéž navazování/utužování přátelství/vztahů s návštěvychtivími sousedy, s nimiž můžeme (ne)závazně plkat, žertovat, flirtovat a jinak se společensky znemožňovat.
Mám za sebou zatím jen nějaké 3,5 hodiny hraní, ale zatím je to super. Takové stavitelské Stardew Valley. :)
Pro: atmosféra městečka/světa, jednotlivé postavy, obsáhlost, sbírání předmětů a tak
Proti: nedotaženost, learning curve, trošku frustrující chaos