Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mount & Blade: Warband

83
157 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.03.2010 PC
16.09.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.taleworlds.com/en/Games/Warband
Mount & Blade: Warband je podobne ako pôvodná hra freeformové RPG, ktoré je zamerané na boje väčších, či menších armád. Hráč sa po vytvorení postavy dostáva do sveta Calradia, kde môže obchodovať, bojovať presne v štýle predchádzajúcej hry, vybrať si stranu alebo bojovať na vlastnú päsť, rozširovať svoju armádu o žoldnierov či NPC postáv postávajúcich v miestnych tavernách.

K novinkám patrí možnosť získať ruku dcéry z nejakej tej zámožnejšej rodiny, spravovať vlastné majetky resp. panstvo či nová frakcia. Okrem toho hlavná mapa i grafika prešli miernymi úpravami. Istým ťahákom by však mal byť multiplayer, ktorý v originálnej hre chýbal. Hrať môže až 64 hráčov naraz v množstve módov ako napríklad: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Conquest, Battle a Siege.


Poslední diskuzní příspěvek

Blíží se uzavřená beta. Já zůstávám tedy optimistou a doufám, že se vydání dočkáme už v první půlce dvacátých let.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Mount and Blade:Warband nabízí zcela novou a unikátní možnost vyzkoušet si středověké bitvy proti ostatním hráčům. Hra má klasické módy známé z jiných multiplayerů a tři základní povolání, ze kterých si můžete na začátku každé hry vybírat(těžce obrněný pešák bojující chladnými zbraněmi na blízko, lehce obrněný střelec se sekundární zbraní v záloze a jezdec s lukem, mečem či kopím).

Jednotlivé classy se liší výzbrojí a vybavením, záleží přitom samozřejmě i na frakci, za kterou hrajete. Nordští pěšáci si vedou nejlépe s dvojručními sekerkami, khergitský chanát má zas nepřekonatelné jízdní lučištníky. Jízdní lučištníci jsou extrémně těžcí na hraní, protože hráč musí zároveň ovládat koně a přitom přesně střílet za jízdy. Šikovní hráči dokážou s těmito jezdci ovládnout bitevní pláň. Nutno dodat, že šípy a šipky vystřelené z kuší a luků mají značnou balistickou křivku a přesné míření vyžaduje mnoho cviku. Párkrát se mi stalo, že jsem vystřelil nazdařbůh do nebes nad skupinku vzdálených útočících protivníků a výsledkem byl headshot. :)

Jinou taktiku uplatníte v krkolomných uličkách města, kde je prakticky povinností hrát za pešáka či kušníka a jinou na širokých pláních, kde si užijete dosytosti hry v sedle koně. Mimochodem trefit na rozjetém koni svého soupeře kopím není nic lehkého a mě osobně trvalo dost dlouho než jsem přišel na to správné načasování, abych nepřítele trefil, nejlépe pak do hlavy...

Zajímavý mód hry je Battle a Siege, kde jedna strana má za úkol pevnost dobít(stáhnout vlajku na nádvoří) a druhá ji má naopak ubránit. To vše v časovénm limitu. V těchto bojích ma obvykle značnou výhodů bránící strana, která zasypává své nepřátelé stavící žebříky deštěm šípů. :) Mě nejvíce vyhovoval v těchto obranných situacích kušník/lukostřelec s dvojruční zbraní na zádech. V případě, že jsem nepřítele neskolil na dálku, tak jedna rána dvojručákem vykonala své. Naopak když hrad dobýváte hradu doporučuji vybavit se šítem a jednoruční zbraní, případně v kombinaci se střelnou zbraní.

Dvojruční zbraně jsou pomalejší, ale způsobují větší poškození, většinou stačí jedna rána. Jedním úderem se dá i zabít více protivníků, pokuď stojí nešikovně u sebe. Držíte-li zbraň jednoruční, můžete mít ve druhé ruce štít, který se ovšem po několika úderech zničí. Některé dvojruční zbraně mají speciální bonus a mohou štít prorazit po jednom úderu. Kuše se nabíjejí pomalu, ale jejich šipky mají velkou razanci, luky naopak. Pešák může mít navíc i vrhací zbraně (vrhací sekerky), kterých má omezený počet, ale jsou velmi efektivní.

Pro: Skvělý simulátor středověkých bitev

Proti: Zastaralá grafika

+13(16-3)
  • PC 85
Koho by nelákal středověk. Majestátní rytíři v nablýskaných zbrojích, těžká jízda která svým rychlým úderem dokáže smést nebohou pěchotu, a lesy a pláně plné banditů a dezertérů. Do toho frakce které s oblibou vyhlašují válku svým sousedům se železnou pravidelností, a svět plný bojů, pohraničních šarvátek a válek Vás nyní očekává.

Narozdíl od ostatních her, kde jste hozeni do role králů, vůdců frakcí či spasitelů světa, zde začínáte jako pouhý kmán s pár drobnými v kapse a jednoduchou výbavou pro přežití. Zdali se stane obávaným banditou, lordem který válčí ve jménu svého pána, nebo pokud jste zchudlí šlechtic můžete se pokusit založit vlastní frakci a utkat se s ostatními o své místo na Slunci.

Přesto že vaše postava získává zkušenosti a rozvíjí si schopnosti, nejdůležitější je Vaše parta spolubojovníků. Ty si najímáte buď z řad prostých nevolníků ve vesnicích nebo několika elitních žoldáků ve městech kteří si své zkušenosti z bojů nechají rádi zaplatit. Vojáci v družině si časem z bojů a výcviku přináší zkušenosti a zlepšují své vybavení a postupují na vyšší levely. A v bitvě je sakra cítit rozdíl mezi bandou právě naverbovaných dobrovolníků nebo ostřílených veteránů. Ty samozřejmně vyžadují pravidelný žold, jídlo a jejich morálku též ovlivňuje Vaše schopnost vést je k vítěžstvím či prohrám. On samotný boj a pocit z něj je vskutku úžasný, těžko hledat s čím by tento zážitek šel srovnat, když se dvě armády střetnou je to parádní podívaná, a vy jakožto velitel jste stále jen člověk, větší skupina nepřátel Vás zkrátka umlátí i kdyby měla v ruce jen vidle a hole. Hráč musí holt jednat společně se svými jednotkami, a využít i taktických možností co která skupina zrovna nabízí.

O Mount and Blade: Warband by se toho dokázalo napsat opravdu hodně, a přesto by ještě vše nebylo řečeno, je to hra do které se ze začátku horkotěžko proniká, hráč si na ní musí zvyknout, pochopit její principy a příjmnout fakt že zde si tvoří příběh a to jak se hra bude vyvíjet sám. Stejně jako je mé hodnocení tak i tolik jsem strávil ve hře hodin, je až neskutečné že těch 85 hodin uteklo tak rychle. Přeneste se přes prvotní šok a hrajte, uvidíte že se to časem rozhodně vyplatí!
+11
  • PC 100
Tak předem upozornuji že hra je mojí nejoblíbenější takže se vám může můj názor zdát zaujatý.
Ze začátku si nejprve vytváříte postavu. Zvolíte pohlaví ,vytvoříte životopis, vytvoříte si vzhled (co se tvarování ksiftu tyče je hodně rozsáhlý a můžete si tam vytvořit pěknou stvůru), dále si naházíte pointy a staty a můžete se pustit do hry.
Ze začátku máte uvádějící úkol a s menším příběhem který ale hned končí. Dále se ve hře můžete rozvíjet jak chcete takřka bez omezení. Pro začátečníky může být začátek velmi těžký. Můžete se stát vazalem jednoho z 6 království nebo si vytvořit vlastní království dobýjíte hrady a města pleníte vesnice apod. Hra nabízí zatím nejlepší bojový systém který sem kdy v RPG viděl.
Novou složkou ve warbandu je multiplayer který dodává hře šťávu. MP je styl Counter-strike. Vyberete frakci, zvolíte classu(pěšák, lučišník, jezdec), nakoupíte vybavení a vrháte se do boje. Díky skvělému bojovému systému multiplayer zabaví na hodně a hodně dlouho. Pokud vstoupíte do nějakého klanu hra prodlouží svoji životnost.
Myslím že hra až na grafické zpracování je suprová. U nás v ČR/SK má velkou komunitu, která může pomoct, poradit. Sice nesedne každému ale neznám nikoho kdo by se u hry nudil.

Pro: Mnoho možností, Bojový systém, Multiplayer, česká komunita, Módy , modelování obličeje, dlouhá herní doba singlplayeru

Proti: grafika

+10(11-1)
  • PC 90
Warband byl další krok ve vývoji hry, která započala jako amatérský projekt manželského páru. Mimo to, že výrazně zlepšil soubojový systém a přidal nové možnosti v kampani, hlavně představil multiplayer.

A zatímco kampaň je stále nablblou, omezenou a možnostmi dokonale plochou sandbox mini-strategií na ošklivé mapě, po níž se prohání družiny lordů pronášejících pořád ty stejné frackovské řeči, tudíž hrou, která brzy omrzí až k omrzlinám, multiplayer má velikou hodnotu, ještě zvyšující se s výtvory komunity. Protože popravdě máloco je pro mě v herním světě uspokojivějšího než rozflákat držku vlámským gudendagem nějakému trotlovi s charakterem vypadnuvším z reklamy na Celvin Klein. Ano, Mount&Blade má editor tváří a já jsem jedním z jeho největších fanoušků. Omezen pár texturami, něco málo vlasů, ale bože všemohoucí, co za ZVÍŘATA v něm lze stvořit! Takhle uvěřitelné ksichty si může Oblivion, Dragon Age a cokoli dalšího jen nechat zdát. Hrál jsem např. za německo-italského rytíře, co vypadal strašně opovržlivě a nasraně, za odporného Sádla ze Staré Kobzy, na bajonety jsme s kamarádem nabodávali jako ostražití pruští bratři Hoeneckeři, prošpikovávali jsme šípy oplátované dobytky jako zlomyslní Mongolové Temuzin a Kokochu, dokonce pobíjeli jsme po desítkách vikingy za dvě slovanské divoženky (Vikingr je dost macho mod a říkal si o to) a nyní vraždíme píkami coby nechutní lancknechti (s typicky německými jmény Jorg Krvachos a Hans Krvakak :D), jeden s propadlými tvářemi, druhý odulý. Tento role-play aspekt umocňují mody, k nimž se dostanu později.

Samotný boj, věc nejpodstatnější, je dosud ten nejlepší, nejkomplexnější, nejnáročnější a realitě nejvíce přibližující se ze všech videoher. To tvrdím přesto, že je to chvílemi obíhací úchylný balet plný naznačování úderů (daň za to, kterak postupem času zvyšovala se kvalitativní laťka hráčů a jejich schopnost blokovat čtyři směry útoku) a shaolinských odrážení bodnutí. Zdaleka není dokonalý a pokračování Mount&Blade doufám představí něco lepšího a realističtějšího, třeba už jen co se týče systému zranění, neboť ten nynější stojí na zastaralých hit pointech, jejichž počet na jednotlivých partiích zvyšuje se s kvalitou zbroje. Ale přesto je z toho vcelku dobrý pocit a nevypadá to, sejdou-li se dva lidé se sebeúctou, špatně. Je jasné, že někteří bojují jako máchající prasata, couvající zbabělci, nejlépe obé; je to multiplayer a jsou tam lidé opravdoví.

A zmíněné mody? Pokud jste na atmosféru, doporučuji v současné době hlavně Vikingr - nádherné mapy, grafika, zvuky -, jestli jste powergamer, pak cRPG, nabízející levelování charakteru v MP bitvách, rozdělování bodů na stránkách a nákup válečné výbavy nejširšího výběru; tam jsem narazil na hráče, který se i nechal vzhledem k silné zbroji zasáhnout, aby se nepříteli dostal se svým obouručním mečem na hlavu. Šílený.
+8
  • PC 95
V návykovosti tahle hra předčí snad i Diablo ll svýho času. Několikrát jsem se nad ránem musel přemlouvat ke spánku a pak se mi o těch úžasně realisticky provedenejch bitvách i zdálo :-)
A dobývání hradů? Prostě fest adrenalinovej zážitek!
Ve střehu vás po celou dobu hraní udržuje mimo jiné náročnost zachovávání spokojenosti mužstva, takže i když dospějete do stádia, kdy jste silnej nejsilnější a podmaňujete si okolní města a království, udržovat morálku v družině na cestách neni žádná sranda, těm parchantum se furt něco nelíbí ... :-)

Pro: Dokonalej mix akce, RPG a strategie + provedení simulace bitev

Proti: Grafika (ale to je fakt v tomhle případě vedlejší :-))

+6(7-1)