Mount & Blade: Warband je podobne ako pôvodná hra freeformové RPG, ktoré je zamerané na boje väčších, či menších armád. Hráč sa po vytvorení postavy dostáva do sveta Calradia, kde môže obchodovať, bojovať presne v štýle predchádzajúcej hry, vybrať si stranu alebo bojovať na vlastnú päsť, rozširovať svoju armádu o žoldnierov či NPC postáv postávajúcich v miestnych tavernách.
K novinkám patrí možnosť získať ruku dcéry z nejakej tej zámožnejšej rodiny, spravovať vlastné majetky resp. panstvo či nová frakcia. Okrem toho hlavná mapa i grafika prešli miernymi úpravami. Istým ťahákom by však mal byť multiplayer, ktorý v originálnej hre chýbal. Hrať môže až 64 hráčov naraz v množstve módov ako napríklad: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Conquest, Battle a Siege.
@AiMLEzZz (03.12.2021 09:56): Vanilla je i v MP strašně holá a trochu přiblblá, překonaná. Ale myslím, že i ve vanille je třeba ten režim bitvy, kdy se lidé do konce znovu nespawnují, tj. mají pouze jeden život, což se pak samosebou hraje úplně jinak a taktičtěji. A nevím jestli i ve vanille, ale třeba v Napoleonic Wars, tedy v takovém tom DLCčku, stejně jako v různých módech byl právě ten strategický herní mod, kdy hráči představují velitele a mají pod sebou jednotlivé oddíly AI; já to moc nehrál, ale kamarád jej často pařil ve zmíněných NW.
Jinak zajímavé na combat systému Warbandu právě je, jak jednoduchý je v principu, ale jak je zároveň obtížný na komplexní zvládnutí v kompetici s jinými hráči. Když jsme hráli ještě betu, téměř nikdo nedokázal blokovat. Dnes už znalost toho soubojáku je mezi hráči samozřejmě velká, tudíž mnozí zneužívají i různé glitche, kdy smyslem je co nejvíce zkrátit úhel, ze kterého vyšlou úder. Ale na všechno existuje nějaká protizbraň. :)
A také přichází a odchází různé trendy, jako třeba kopání či chambery (odražení útoku nikoliv blokem, ale protiútokem), pozdržování nápřahu, cukání sebou, piruety... Vzpomínám, jak jsem šel nějak pět let dozadu na duel server a měl tam pěkné výměny s jedním hráčem, který mi dojatě sdělil, jak mu můj způsob boje (stručně řečeno: dynamické změny tempa boje, komplexní obrana i útok, zásadové nevyužívání glitchů) připomíná jeho kamaráda, se kterým kdysi dávno hráli. :))
Ty mody celkově byly prostě dál než vanilla a vše nejlepší jsem vskutku zažil v nich. Vikingr se skvěle hrál, neměl kdovíjak velkou komunitu, ale fakt krásné mapy a super setting. Bohužel se změnil vývojářský tým, takže od Norů mod propadl anglosaským trolům a ti udělali z nejlepší hry všech dob (fakt, hratelnost bohů...) gameplayově ptákovinu pro klanové bitvy, což mělo jistě velký smysl v módu, kde existovalo pouze několik aktivních klanů - a samozřejmě to Vikingr, kde jsem předtím řádíval s obouruční sekyrou za slovanskou divoženku, dávno totálně zabilo.
cRPG bylo dlouhý čas asi největší mod pro Warband, nabízelo nejširší individualizaci postav, buildů a výbavy, expovalo se, vydělávalo... Hráli ho snad všichni ti nejlepší hráči a bitvy byly občas dost velké a epické. Ale taky se zdá být již mrtvé.
Takovou slabší obdobou cRPG je Mercenaries, které se více drží vanily. A hráče má určitě dodneška, což je jeho největší deviza.
Další fantastický MP mód, na kterém bylo zároveň odvedeno asi nejvíce práce autorů, je The Deluge ze settingu Ogniem i mieczem (desetkrát lepší než ten zpeněžený mód na původní Mount&Blade). Ale naposledy se mi bohužel jevil mrtvý, občas se připojí pár Poláčků, které člověk uráží, aby to trochu vyhecoval, nicméně je to dost smutné. :/ :D
Takže to je takový stručný náhled do extrémně bohaté historie MP Warbandu.
Jinak zajímavé na combat systému Warbandu právě je, jak jednoduchý je v principu, ale jak je zároveň obtížný na komplexní zvládnutí v kompetici s jinými hráči. Když jsme hráli ještě betu, téměř nikdo nedokázal blokovat. Dnes už znalost toho soubojáku je mezi hráči samozřejmě velká, tudíž mnozí zneužívají i různé glitche, kdy smyslem je co nejvíce zkrátit úhel, ze kterého vyšlou úder. Ale na všechno existuje nějaká protizbraň. :)
A také přichází a odchází různé trendy, jako třeba kopání či chambery (odražení útoku nikoliv blokem, ale protiútokem), pozdržování nápřahu, cukání sebou, piruety... Vzpomínám, jak jsem šel nějak pět let dozadu na duel server a měl tam pěkné výměny s jedním hráčem, který mi dojatě sdělil, jak mu můj způsob boje (stručně řečeno: dynamické změny tempa boje, komplexní obrana i útok, zásadové nevyužívání glitchů) připomíná jeho kamaráda, se kterým kdysi dávno hráli. :))
Ty mody celkově byly prostě dál než vanilla a vše nejlepší jsem vskutku zažil v nich. Vikingr se skvěle hrál, neměl kdovíjak velkou komunitu, ale fakt krásné mapy a super setting. Bohužel se změnil vývojářský tým, takže od Norů mod propadl anglosaským trolům a ti udělali z nejlepší hry všech dob (fakt, hratelnost bohů...) gameplayově ptákovinu pro klanové bitvy, což mělo jistě velký smysl v módu, kde existovalo pouze několik aktivních klanů - a samozřejmě to Vikingr, kde jsem předtím řádíval s obouruční sekyrou za slovanskou divoženku, dávno totálně zabilo.
cRPG bylo dlouhý čas asi největší mod pro Warband, nabízelo nejširší individualizaci postav, buildů a výbavy, expovalo se, vydělávalo... Hráli ho snad všichni ti nejlepší hráči a bitvy byly občas dost velké a epické. Ale taky se zdá být již mrtvé.
Takovou slabší obdobou cRPG je Mercenaries, které se více drží vanily. A hráče má určitě dodneška, což je jeho největší deviza.
Další fantastický MP mód, na kterém bylo zároveň odvedeno asi nejvíce práce autorů, je The Deluge ze settingu Ogniem i mieczem (desetkrát lepší než ten zpeněžený mód na původní Mount&Blade). Ale naposledy se mi bohužel jevil mrtvý, občas se připojí pár Poláčků, které člověk uráží, aby to trochu vyhecoval, nicméně je to dost smutné. :/ :D
Takže to je takový stručný náhled do extrémně bohaté historie MP Warbandu.
Pro: Skvělý simulátor středověkých bitev
Proti: Zastaralá grafika