Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (29.01.2019 13:35): +1
Nějak se mi navíc nechce věřit tomu, že se na hru opravdu někdo těší, ale teď "OUHA, ONO TO NENÍ NA STEAMU, TAK TO TEDY NEKUPUJI". To by těm lidem bylo jako 12 let nebo kolik?
Mnoho povyku pro nic.
@BINGMAN (29.01.2019 13:28): mě jde o princip - epic mi za víc peněz nabízí horší službu a kurví PC hraní - dodnes nikdy žádná firma neuplácela jiný firmy aby vydávaly hry jen na jednom místě. Epic je první, a za to si zaslouží jít do hajzlu :)

@Charllize (29.01.2019 13:35): kéž bych mohl podpořit samotný 4A a nedat deep silveru za tohle hovadský rozhodnutí ani korunu :)
@BINGMAN (29.01.2019 13:28): Misto aby podporily vyojare hry na kterou se tesi tak budou podporovat steam. Gaben ma penez dost, ale treba dalsi Metro takhle nebude. Kazdy vi ze prodeje pri vydani jsou rozhodujici. Me by dalsi launcher taky sral, ale kdyz bych o hru stal tak bych ji koupil i jinde.
Je jasné, že toho Epic Launcher nabízí méně než Steam (žádný profil, kartičky, achievementy, fóra), ale fakt je to takový problém? Na hru samotnou to vliv nemá, ne? Chápu, taky bych to chtěl mít na jednom místě, ale když tu hru chci hrát, čemu další launcher vadí. Mám třeba battle.net, který mám jen pro Overwatch a když si ho chci zahrát, pustím launcher (což je otázka pár sekund) a můžu vesel hrát. Po dohrání launcher zase vypnu (doslova dvě kliknutí myši). Nejde mi o vyvolání flamu (mnohé argumenty chápu a ztotožňuji se s nimi), jen mi přijde přehnané to hned bojkotovat.
@Strady (29.01.2019 13:06): Jo, 30% je industry standard. Má to sony/ms/google/apple atd
A samozřejmě na konzolovejch platformách kde je skutečnej monopol, nikdy nebudou mít důvod ho snížit.
@GodOfTheSick (29.01.2019 12:21): Zase tak jasně bych to s budoucností Steamu neviděl. Stačí upravit plošně marže a už to může být zase někde jinde (je jasný, že se tomu brání jako čert kříži). Epic tohle taky nebude moci dělat pořád, určitě si podstřelil marže, aby měl něco zajímavého do katalogu, proto to byla taková hurá akce.

A nějak nevím v čem by mělo být rizikové rušení předobjednávek. To už se za rok hra nebude prodávat nikde? :)
Náhodou nevíte, jak to má procentuálně PS store? Myslím, že mi to psal Paul ale už si to nepamatuji.

Už má Epic alespoň nějaké fórum, když ti třeba hra nepůjde? Nebo to zase budou řešit na Steamu :)
Včera večer jsem četl že krabicovka bude na steamu, ale tak nakonec to není pravda. Bude na tom Epicu a mám celkem dilema. Zrušit předobjednávku nebo ? Metro 2033 i Last light mám v krabičkách a chtěl jsem mít komplet trilogii pěkně fyzicky a na hru se dost těším, ale asi to nakonec zruším protože tohle nechci podporovat. Doufám že náš bude víc ať vidí jak si to posraly.
Je na čase si zvykat, protože je jasné, že tohle je jenom začátek a už není cesty zpět. Steam těžko bude moct v budoucnu menším firmám nabídnout lepší podmínky a snižovat si tak zisk, když už tak bude mít velké ztráty způsobené odchodem velkých vydavatelů. Rušení předobjenávek a čekání na Steam verzi je dosti rizikové. Za rok už to Steam nemusí být. Vstupujeme do nové éry. Století páry skončilo.
@Jack_Dark (29.01.2019 12:01): ano opravdu není nad exkluzivitu danou hardwarem :D

Nechápu proč se to neřeší cenou. Tak bude hra na steamu stát o deset euro víc. V čem je problém? GTA V to takhle mělo a neměl jsem problém si připlatit jen abych neměl social club verzi. Sice jsem nekupoval z plnou, ale ten rozdíl vydržel dlouho. No jenže tu půjde asi i o něco jinýho.
To jsem zase jednou předobjednal... Ach jo. Aspoň že to jde zrušit. Bye bye Metro. Uvidíme se za rok na Steamu...
No, tomu říkám nasrat fanouškům do huby s rozběhem. Co teď s tím? Epic mi nevadil, když občas hodil hru zdarma, ovšem jako plnohodnotnýho klienta jsem ho nikdy nebral. A už vůbec na něm nechci hru jako Metro. To chci zaparkovat pěkně do své Steam knihovny hned vedle těch předešlých. No, co teď? Stáhnout si "demo" a zaplatit za to příští rok na Steamu? Kurva, to mě nasrali!
@SilentWolf (29.01.2019 10:49): A čím si to zaslouží? Tím, že nabízí služby, které nikdo jiný nenabízí a chce za to 30%? Naprosto odpovídající částka. Navíc z marketplace mají vývojáři luxusní peníze, které nikde jinde nedostanou.
Odepsali mi JRC..

Dobrý den,
podle dostupných informací, budou všechny fyzické kopie hry na Epic Store.
Mám tedy zrušit vaší objednávku?

Tak jo, škoda steelbooku ale ruším to a nechám preorder na steamu co jsem včera půl hodiny před sundáním objednal :)

Doufám že Warhorse a CDProjekt nikdy na podobnou rakovinu nepřistoupí.
@M.a.t.t. (29.01.2019 09:34): jj, to je přesně ono. Epic nenabízí nic z toho, co je u konkurence bráno jako základní věc (achievementy jsou výborný příklad) ... jen vysírá s roční exkluzivitou.

Tohle je ještě horší než když různé obchody dávali ke hrám různé in-game bonusy. Dnes to skutečně hráč, který si chce užít kompletní produkt, nemá vůbec jednoduché.
Tak já ho nestahuji ani pro ty hry zdarma ( a to mě Finch lákal a chtěl jsem si ho zahrát) a teď tohle.. achjo. :D co se dá dělat. Váhal jsem, zda vydržím čekat s nákupem a teď je asi jasno. Rok čekat asi nebudu, ale nějakou chuť to teď koupit day one nemám.
@Phoenix (29.01.2019 00:08): Hranie čiastočne stiahnutých hier má aj Uplay (vcelku užitočný prvok). No každopádne, asi sa zhodneme, že Epic zatiaľ nemá vôbec nič, dokonca ani achievementy, a som zvedavý, kedy jeho vedeniu dôjde, že s tým treba niečo robiť.
Já nechápu, proč si THQ dávno neudělali vlastní launcher. Minulý rok kupovali nové značky a studia snad každý týden, takže toho mají dvě prdele. Takový THQ Access jako má EA Origin Access by byl super. :)

Škoda, první Metro hra, která se mi i líbí a docela bych ji prubnul. Takhle už jedině po roce 2020 z bundlu a nebo budu šaškovat s gamepadem u plecha no...
@M.a.t.t. (28.01.2019 20:58): jj, uPlay a Origin tam většinou cpou jen své hry, to se dá ještě celkem pochopit, méně už ta nepohodlnost klienta v porovnání se Steamem nebo třeba složitost aktivace DLC (naposledy u nějakého z posledních dílu Splinter Cell, abych musel googlit něco tak jednoduchého, na co mi u Steamu stačí jeden klik ...). Občas se jim něco povede (odměny a klubové výzvy u uPlay, hraní částečně stažených her u Originu), ale jako celek jsou světelné roky za Steamem.

A ano, představoval bych si konkurenci jako kopírku používaných funkcí a odlišnou cenu, věrnostní programy nebo cokoli podobného. A ne že si nemůžu vybrat kde danou hru koupím.
Nejvíc na prd na tom je, že cena hry Steam/Epic je úplně stejná. Pokud jim vadí vysoká provize Steamu, tak to tam mohli prodávat s přirážkou 30% a v Epicu třeba o 5% levněji, aby si zákazník mohl vybrat. Běžně to tak funguje firemní prodejna vs. cizí prodejna.
@Neelixx (28.01.2019 20:26): jak vystihl Phoenix...Steam žádnej monopol nemá a snad nikdy neměl, i v jeho dřevních dobách existovaly služby jako direct2drive, metaboli, impulse...co má je dominantní postavení na trhu, ale to si poctivě vybudovali poskytováním nejlepší služby hráčům i vývojářům.
Co ale nikdy nedělali, je uplácení third party developerů aby hry vydávali jen u nich. Za to Epic, místo aby konkuroval kvalitou služeb, cenou, vyvíjením vlastních her...tak konkuruje uplácením a restrikcí voleb zákazníků. Fakt úžasná "konkurence".
@Phoenix (28.01.2019 20:40): V prípade Uplay, či Originu to tak nejak beriem, pretože ide poväčšine o vlastné hry týchto spoločností (s Uplayom inak nemám výrazné problémy, páči sa mi napríklad aj systém klubových výziev a odmien), no nie v prípade Epicu. Tie praktiky sú skutočne podivné a miesto toho, aby sa snažili čím skôr vytvoriť čo najpríjemnejšie užívateľské prostredie plné kvalitných komunitných funkcií, tak robia toto. Za mesiac aj niečo fungovania sa zmohli jedine na systém refundu, pritom peňazí majú dosť na to, aby pomerne rýchlo okopírovali všetky zásadné funkcie, ktorá má konkurencia. No možno si to predstavujem pomerne jednoducho, ale úprimne verím tomu, že ak by sa vykašlali na tento systém dočasných exkluzivít a miesto toho konkurovali týmto, prípadne i nižšími cenami (ako napríklad Uplay), mnohí by sa k ním stavali úplne inak.
@Neelixx (28.01.2019 20:26): Narušit monopol Steamu ... Steam monopol nemá (protože minimálně GoG, uPlay, Battlenet a Origin). Já osobně vidím jako největší problém to, že krom GoGu (který na to jde trochu jinak než ostatní zástupci v rámci digitální distribuce) není nikdo další schopen Steamu konkurovat lepší službou (aby z toho také něco měl zákazník). Nabídkou titulů počínaje přes diskuzní fóra (klasikou je aktuální řešení problémů s Ashen ... na fórech Steamu) až třeba po kurátory nebo klienta.

Na Battlenetu je doslova pár věcí (mám jej v zásadě jen kvůli Diablo 3 a Destiny 2), klient uPlay je nepřehledná obludnost, Origin totéž (ten moderní styl kilometrových dlaždic se šíří jako lepra). Jediný GoG na to jde trochu jinak, klient je nepovinný, skladba her originální atd.

Problém IMHO spočívá v tom, že si různé digitální distribuce nekonkurují lepší nabídkou titulů nebo třeba lepšími doprovodnými službami, ale vysírají hráče pomocí exkluzivně distribuovaných titulů (u Ashen mi to skutečně celkem hnulo žlučí).
@Paul (28.01.2019 20:21): Jo, jo, souhlas. Ono je dobře, že má Steam konkurenci, ta cenová politika 30% je pro menší firmy příliš, ale jak říkáš, my tím tratíme jistou komfortnost. Kdysi jsem četl, že třeba Ubisoft přemýšlí nad synchronizací Uplay se Steamem, minimálně tuším se mělo zachovat sdílení přátel. Nevím, jestli v tom nějak pokročili, je to už určitě rok.
Já jsem za to rád, i když to drolení se mi taky moc nelíbí, člověk aby měl pomalu 6-7 clientů. Na druhou stranu je třeba zlomit nebo aspoň trochu narušit ten monopol Steamu.
@SimonEndt (28.01.2019 18:55): u takto velkejch her Steam bere 20%, dá se čekat že prodaj dost aby ten threshold dosáhly. A je to sice víc než 12% u Epicu, ale taky za to nabízej developerům přístup ke 100 milionu zákazníků, nejlepší služby na trhu, možnost generovat vlastní klíče a prodávat je jinde..

Takhle, Epic jim pravděpodobně zaplatil tolik, že je to nulová prodejnost na PC nezabije (plus maj konzolový verze) a asi si spočítali, že ten risk stojí za pokus donutit Valve snížit cut taky na 12%.

Škoda že jedinej kdo tratí je samotnej zákazník no...
A ve výsledku i ta firma, protože zkurvit si reputaci dva týdny před vydáním svý největší hry, to je majstrštyk.
@SimonEndt (28.01.2019 18:55): tak jako každá jiná hra, která kdy zmizela ze Steamu, je pro vlastníky nadále hratelná. i pro předobjednávky.

I already pre-ordered Metro Exodus on Steam. What happens to my order?
Your pre-order on Steam will be honored, and you will be able to download and play Metro Exodus on release day (15th February 2019).
už jsem to koupil na G2play - předobjednávky se mi příčí a bez recenzí za to plný kotel nedám
No to je otázka. Na steamu to bude moct být pořád v prodeji, ale pokud launch bude až 2020, tak si to do té doby nezahraje na steamu nejspíš nikdo :/ pochybuju, že by vydali launch spešl edice, to by byli sami proti sobě. U Walking Dead to bylo tak, že automaticky vrátili peníze. Ale kdo ví ...

Hold co si budem, 12% podíl co si bere Epic Store je zatraceně velký rozdíl vůči 30% na Steamu. To se pak v těch tržbách činících třeba i 100 milionu odrazí.
@Garret (28.01.2019 18:09): taky mi to vyrazilo dech - u Division mi to bylo šumák, ale tady jsem předpokládal, že Deep Silver nebude tak retardovanej aby si takhle podřezali PR a sales větev. No, jejich volba. Pokud klíč v tý retail aurora edition nebude na steam, tak ruším preorder.

Přitom mi nejde o to, že by mi tak vadil epic store (ikdyž je barebones bez jakýchkoliv funkcí či přidaný hodnoty). Ale jde o princip. Tahat praktiky konzolovejch exkluzivit do PC hraní neberu a každej developer co do toho jde je u mě na shitlistu.