Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak nevím....Extended Cut působí rozporuplně, jako původní hra, akorát zase jinak...

Na hodnocení si počkám až zahraju trojku za renegeda a udělám bad konec...
@LuccinyHry (13.10.2013 17:46): Na Twittteru už běží tvz sprint review. Kde se BW týmy každý měsíc sejdou a mass effect tým prezentuje co za ten uplynulý měsíc stihli vytvořit. Totéž tak činí i DAI tým. No a jelikož je už hra hratelná mohla by být oznámena někds během příštího roku a gameplay jak jinak.
@pajmič (13.10.2013 17:21): Jo, těch pár cutscén fakt konci pomohlo, ale podle mě k tomu bylo třeba ještě to DLC Leviathan, které ti konečně vysvětlilo, jak to s těma reaperama vlastně bylo. Bioware si vážím atd., ale prostě když k jakémus takémus dotažení konce potřebuješ ještě dvě extra DLC ... Už se těším na ME IV, ale myslím, že si ještě počkáme.
@LuccinyHry (08.09.2013 21:17): Já to vydím tak že komentář slečny jen dokazuje to že ne všichni s tím nebyli spokojení (včetně mě). Ano mělo to být už v originále a kdybytomu tak bylo, tak by nikdy ten humbuk okolo konce asi nikdy nevznikl. Záměr to tak udělat? Nedostatek času? To je ted irelevantní. Já jen můžu říct to že se divím jak pár blbejch cutscén může zakončení pomoci :D A navíc je to zadarmo. Ikdyž se plánovalo že EC bude placený! Díky panu Hudsonovi který vzal poslední zbytky rozumu do hrsti a domluvil pánům nahoře. To by pak totiž mohlo pro BW skončit skutečnou reaperskou invazí:) Pokud je někdo s EC nespokojen tak to chápu. Nakonec jak řekl i pan Hudson osobně "nelze uspokojit každého"
@LuccinyHry (08.09.2013 20:05): Nevím o tom, že by se autoři omlouvali. Citadela nic takového neimplikuje - Non sequitur. Klíčoví lidé si za koncem stojí a Citadela není umístěná PŘED koncem jen tak pro nic za nic. Také mi přijde, že se třetí díl z variace na Star Wars ságu mění ve "Vesmírnou Odyseu" (srovnání není úplně košer, ale smysl je jasný) - pro mě je to ale naopak pozitivum a BW u mě stouplo (rozuměj: už nechceme dělat jen kvalitní popcorňáky).

Odmítnutí je IMHO naprosto oprávněný konec, koherentní se vším, co bylo řečeno. Reapery nelze konvenčně porazit, to je věta, která se táhne trilogií celou dobu. Kdyby to najednou šlo, autoři by si nadělali pořádně na hlavu.... Osobně se chystám pro tento konec ve svém druhém playthrough. Herní scéna by měla konečně dospět a uvědomit si, že mají-li hry povýšit na něco víc než jen na čirý entertainment, je pro ně zdravé experimentovat. Vůbec proto nechápu, proč by mělo být nutné každou hru vyhrát...

@Say (08.09.2013 20:19): Na čtyřce se dělá už asi půl roku, jisté je jen to, že to nemá mít nic společného se Shepardem - jeho příběh skončil, jak ostatně bylo od začátku proklamováno. Hru dělá studio v Montrealu, tudíž nikoliv tým Caseyho Hudson (ten na to ale dohlíží).
A já zvolil všechny tři možnosti... Uložil jsem to před rozhodnutím a podíval se na zelené, červené a modré video.
@M.a.t.t. (08.09.2013 19:57): Jn, Destroy je konec mé volby, ale přesně kvůli tomu, co říkáš, jsem nad tím fakt hodně dlouho váhala. Celou hru dáváš dohromady Jokera s EDI a Quariany s Gethy a pak je všechny zrušíš. Nehledě na to, že všechno funguje na elektronice, takže vlastně položíš celou galaxii. Na druhou stranu je to ale oběť, kterou je třeba přinést k výhře, no, tak to beru.

Většinou se lidi shodli na tom, že Syntéza má být tím "správným koncem" podle původní vize toho člověka, co s těmi konci přišel. To chápu a všechno tomu naznačuje (Shepard je taky půl napůl), ale prostě se mi to nelíbí.
@LuccinyHry (08.09.2013 19:37): Nemusíš hneď preháňať. V žalúdku mi to neleží (ja som nebol ten, čo sa ozval prvý), s akceptovaním názoru druhého nemám problém a haterstvom som sa ohnal až v jednom jedinom príspevku :) Do diskusie som sa zapojil, pretože ma zaujali argumenty, s ktorými sa ani po kratšej debate úplne nestožňujem, ale to z teba nerobí trolla - len človeka totálne rozhorčeného záverom. :D

Inak k tým koncom - ani jeden nie je vyložene ideálny, čo bol asi úmysel tvorcov. Práve Destroy Ending by som však po uzmierení Kvarianov a Gethov a aj kvôli samotnej EDI zvoliť nemohol, akokoľvek do hry zapadá bez problémov.
@SilentWolf (08.09.2013 19:44): Dík za odkaz, hele já o té teorii vím a je zajímavá a promyšlená, nicméně taky dost překombinovaná. Ale musím říct, že když jsem hru hrála poprvé, tak jsem trochu očekávala, že by se něco takového mohlo stát, takže chápu, proč to někteří fanoušci berou jako svůj konec. Anglicky umím, ale nerada používám anglický fráze v češtině, nicméně indoktrinace je prostě wishful thinking ;)

Já osobně jsem se smířila s koncem Destroy (i bez multiplayeru se dokonce dá dosáhnout toho jakože "šťastného") nikdy jsem neřekla, že ten konec nenávidím (jen se mi prostě nelíbí odfláknutí konce, jeho svěření do rukou jednoho člověka, následné reakce vývojářů a dodatečné vydání tohohle DLC).

Každopádně jsem fakt zvědavá, co budou dělat s ME IV, jestli to bude muset být prequel nebo co.
@LuccinyHry (08.09.2013 19:04): Říká ti něco 'indoctrination theory' ? http://www.youtube.com/watch?v=2CKHLDgz2zE zkus se mrknout, kdybych na to video nenarazil tak ME3 víceméně nenávidím. Ale díky tomu si lze tvrdit (a možná i nalhávat, ale snáz se s tím žije :D ) že konec je naprosto úžasný jen nedovysvětlený a nepochopený. Základní myšlenka je taková že Shepard bojuje s indoktrinací a celý konec se vlastně odehrává v jeho hlavě, volby syntézy a ovládnutí znamenají že vládce Sheparda ovládl, a naopak zničení znamená že se z toho nakonec dostal. Tak zkus mrknout na to video ;)

edit: pokud teda umíš anglicky :)
@M.a.t.t. (08.09.2013 19:22): Jasně, fanservice těžko zapadne do hlavní hry. Ta nula ti nějak leží v žaludku :D Je mi celkem jedno za co to považuješ, každopádně by ses měl vyrovnat s tím, že jiní lidé mají jiný názor. Jestli mě považuješ za trolla schválně snižujícího hodnocení tohohle malého ubohého DLC, napiš administrátorovi, ať mi dá ban. Snažila jsem se ti vysvětlit moje stanovisko, pořád se oháníš haterstvím. Myslím, že tahle konverzace v kruhu fakt nemá smysl.
@LuccinyHry (08.09.2013 19:04): To je síce pravda a že si schopná kritického úsudku je chvályhodné. A dokážem akceptovať, že ti koniec aj ako obrovskému fanúšikovi Bioware nesadol. Ale dať tomu 0, bez toho, aby si tam videla čo i len jedno pozitívum, tiež nepovažujem za schopnosť kritického úsudku ale haterstvo samotného konca :)

A dobre, že si zmienila Citadelu, práve toto DLC, akokoľvek je super, absolútne nezapadá do atmosféry tretieho dielu (a vlastne ani jedného dielu).
@M.a.t.t. (08.09.2013 18:53): No já ten čtvrtý konec zvolila aniž bych věděla, že to není echt možnost (čekala jsem s hraním a nechtěla jsem spoilery a takhle to dopadlo ;) Jako mně všechny ty možnosti přijdou celkem šílený, Synthesis nechápu, jak by fungovala, Control je WTF, ale smířila jsem se s Destroy.

Však já to beru, že jsou frajeři, že přiznali chybu a stvořili tu super zábavu jménem Citadel jako omluvu, však tomu jsem taky dala 95. Proto jim taky furt fandím. Nějak si nedokážu představit, jak si poradí s ME IV, ale věřím jim ;) Nicméně můj názor na Extended Cut trvá.
@LuccinyHry (08.09.2013 18:45): To že priznali chybu a dodatočne sa snažili uzmieriť si fanúšikov je snáď aspoň aké také pozitívum nie? Mnohé iné firmy by sa na to vykašlali. Ten štvrtý koniec (odmietnutie) mi popravde príde úplne nezmyselný a v živote by som ho nezvolil - fanúšikovia si ho však vydupali a majú ho. A nemôžu sa diviť, že po jeho zvolení končí hra tak ako končí.
@becki_tu (03.09.2013 23:33): Chápat mě nemusíš, já jsem svoje vysvětlení v komentáři napsala. Že to museli vydávat dodatečně a po vyřvání fanoušky je prostě trapas, ostuda, propad. Navíc pokud jsi hrál Citadel, fanservisní to holubici míru pro všechny rozladěné, musíš uznat, že chybu přiznali i sami tvůrci. To je můj názor, nejsem hater, jen jsem schopná kritického úsudku.

Navíc pokud hraješ hru napoprvé a netušíš, že to Odmítnutí je jen bonus, absolutně to ve hře nefunguje. Jednou klikneš a veškeré tvoje snažení přes 3 díly, všechny postavy, s kterýma ses skamarádil, všechny mírový smlouvy, co jsi sjednal, všechno nekonečný prohledávání planet - všechno na nic. Jasně, že EPIC FAIL je kouzelně postmoderní, post-superhrdinovský subvertivní konec. Jenomže absolutně nezapadá do žánru hry a --- dle mého názoru --- nefunguje. Jeden fanoušek to popsal jako "as if Star Wars was wrapped up with the final moments of 2001: A Space Odyssey" - a to to dokonale vystihuje.


Bioware je moje nejoblíbenější herní studio, všechny hry i DLC od nich mám koupený, Dragon Age Origins dokonce dvakrát ;), nicméně prostě když vidím, že to posrali, nemám problém to vyjádřit. Že něčemu fandíš neznamená, že slepě přijímáš cokoliv, co ti podají.
@LuccinyHry (komentář): Nechápu, jak může fanynka série (předpokládám podle hodnocení), dát tomuhle přídavku 0%. Už jen z principu, že je tohle DLC vydupáno nespokojenými fanoušky, kteří nechtěli pochopit konec, který byl v základní verzi hry. Pro ostatní s podobnými hodnoceními platí totéž. Haters Gonna Hate.
@pipboy (08.07.2012 03:13): Tak selský rozum praví, že pokud dokážu dostat takhle velkou loď na 500m od Reapera, který je v plné pohotovosti (proč přestal střílet?), vykašlal bych se na nějakou pochybnou evakuaci a zaparkoval bych dveře hned vedle toho conduitu a vyhodil do něj celou posádku.

BW si s tím mělo dát víc práce a ty dva společníky prostě zabít. Nebo je alespoň odvézt něčím jiným po bitvě (Harbinger přeci odletěl), ale pak by museli upravit scénu s havárií Normandie. Tu ostatně vzhledem k ostatním úpravám mohli vyhodit úplně, do současného konce vůbec nezapadá.

Prostě je fajn, že ten konec víc uzavřeli (až z toho udělali happy-end), ale nasekali tam tím dalších milión faktických chyb a blbostí. Ten nový scénárista/autor příběhu zkrátka stojí za starou bačkoru.
ja si ted nejsem jisty ale zasahlo vubec Mako ty spolecniky? Me prislo ze je totalne minulo -> spolecnici najednou byli celi od krve -> evakuace pyco. (Hlavne u Javika to bylo vylozene smesny ze vubec neprotestoval, aspon ze Tali... ale i to vzhledem k situaci vypadalo divne).

A vubec, jak to, ze Normandy, lod jako krava, si tam muze v kritickym vsechno-nebo-nic momentu vesele poletovat kvuli debilni evakuaci 2 panaku, ale ze by tam jiny lode/cluny (nebo klidne i normandy, vsak mela na palaube ocividne vojaku nemalo) vysadily koho jen jde na sprint do teleportu, to neee...

No rozhodne souhlasim, ze jestli timhle hodlali vyresit konec, tak se na to mohli vysrat rovnou.
Pipboy: Jen bych dodal, že podle mě teď skoro všechny konce končí dobře, nebo alespoň tak vyznívají. Ač to nerad říkám, tak mě tam víc seděly ty původní konce (jinak to jsou samo sebou ještě větší braky), alespoň pokud jde o vyznění. A taky vyhlazení Gethů se přejde úplně beze slova, imho taky špatně.

Prostě z temného konce je najednou happy end. Prý tvůrčí integrita... :)
Podľa mňa sem z DLC ani Genesis, ani Extended Cut nepatrí. Oba tu však sú, tak čo s nimi.
@Say (30.06.2012 11:45): Teď nevím co přidává dvojka, ale Witcher 1 EE sem podle mě patří, ať si říká kdo chce co chce. Vždyť přidává 100x víc obsahu než průměrné DLC od Bioware. A navíc obsahuje i další stand-alone příběhy.
WTF? Neříkalo se, že EE edice a další patvary se na DH nebudou tolerovat?

Sloučit!
Tak jsem to dohrál a... Rozhodně je to lepší, ale pořád tam spousta věcí skřípe, jsou tam díry v příběhu a pár nesmyslných scén.