Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect 3: Extended Cut

  • PC 35
Mno. Nečekal jsem úplně nové konce, ale čekal jsem, že extended cut doplní okolnosti kolem původních konců, aby to začalo dávat smysl.

Realita je ovšem taková, že nový obsah působí spíš jako trapná snaha se fanouškům omluvit a zároveň je poslat s jejich připomínkama do prdele. Nový obsah je do hry poměrně brutálně naroubovaný. Většinou neosvětluje v podstatě nic, a když se něco vysvětlit pokusí, nemohl jsem se ubránit dojmu, že si ze mě autoři dělají prdel (hlavně celá ta věc kolem Normandie, taky nový konec se nese v duchu "Nelíbily se ti naše původní konce? No tak si holt naser!")

U ME3 nejde o to mít "dobrý" konec. Jde o to mít konec "hodný série." A tím by byl v případě ME3 konec silně ovlivněný předchozím počínáním. A i když skrz celé ME3 se volby z předchozích dílů (má-li člověk savegame) promítají (sic v drtivé většině případů se jedná o bezvýznamné cameo fanservice), samotný závěr zůstává těžce lineární a pokud máte pocit, že se do jeho průběhu vaše volby napříč trilogií nějak zásadně promítly, patrně jste byli indoktrinováni.

Kvalitní příběhy, obzvlášť ty s propracovaným vlastním univerzem, které ME bez pochyby má, mají obvykle autory vybudované logické pozadí všeho, které normálně pokrývá mnohem víc, než co z něj konzument nakonec uvidí. Závěr Mass Effectu, který se nakonec objevil ve hře, za sebou tohle pozadí rozhodně nemá. Je to narychlo splácaná slátanina. A Extended Cut je laciná snaha zavřít nespokojeným fanouškům hubu. Nic víc.
+16 +22 −6