Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 25
Šedesátá léta, rock’n’roll, hippies, tráva, heroin, LSD, zvonáče, rasismus ve velké míře, úchylné knírky a ještě úchylnější kotlety. Ano, typické prostředí pro Mafii. Ha-ha-ha. No už z úvodních obrázků a trailerů musí být všem jasné, že z té české Mafie od studia Illusion Softworks, která mi změnila vnímání herního světa, tady ve trojce člověk nenajde vůbec nic.
Já jsem si i přesto začátek hry celkem solidně užila a první dvě hodiny jsem si relativně vychutnávala vyprávění příběhu, který odcejpal. Nepatlal se zbytečně v něčem a hnal se za skvělého hudebního doprovodu kupředu. Tu a tam akce, tu a tam povídání. Relativně dost dobrý filmový začátek. Vše se nějak zadrhlo v ten moment, kdy hlavní postava Lincoln řekl nahlas svou myšlenku, že bude vládnout celému městu a on ho bude mít pod kontrolou. Hm, paráda, negře. Vnímej, prosím tě, ještě jednou cos to teď řekl.
To, že to nedává moc smysl a jedná se o stupidní a obyčejnou zápletku jakéhokoliv GTA, je lidem z 2K asi jedno. Jedno by to možná i bylo, kdyby následujících několik hodin ve hře nebylo stereotypně se opakujících. Získávání si města a všech jeho čtvrtí, částí, gangů a jiných mafií se stalo fakt vopruz už po prvních dvaceti minutách. Nejen, že jsem Lincolnovi jeho cíl moc nepřála a bylo mi ukradené, jestli ho dokáže splnit, ale po chvilce dělání jednoho a totéž jsem si musela vyškubat nervně všechny vlasy. Zdá se mi, že mám za sebou možná první třetinu hry, ale nemám nejmenší zájem v ní pokračovat a zjišťovat tak jestli i za dalších pět hodin budu dělat totéž.
Ač je hra graficky super, optimalizovaná bez pádů a sekání, je to prostě škoda. Projíždět město je zábava a opět skvělé jako v Mafii II. Město opět žije, je plné lidí a aut, skvělé atmosféry šedesátých let, vůně trávy a nekonečného rasismu všude, kde vejdete. Po pravdě her z téhle doby není mnoho, a pokud je, tak vás většinou táhnou jen do vietnamské války a málokdy se setkáte s normálním životem civilistů.
Neustále přemýšlím, zda hru doporučuji nebo ne, ale dostat se na konec toho super napsaného příběhu je fakt voser a už mě ani nějak nezajímá, jak dopadne. Budu si z téhle jinak kvalitně udělané hry pamatovat to, že jsem svůj čas zabila u sbírání nekonečného množství sběratelských předmětů, zabíjení bezcharakterních bossů a poslechu jinak parádní hudby. Opravdu škoda.

+grafika
+optimalizace
+60.léta
+menší návaznost na druhý díl
+příběh
+soundtrack

- hlavní postava
-opakující se úkoly
-cena
-náročnost na PC
+11 +19 −8
  • PC 70
Třetí díl Mafie u mě nedopadl tak, jak jsem se po její koupi obával, přestože jsem při hraní prožíval pocity značně smíšené a nevyvážené.

Začnu tím nejvíce ožehavým a tou je proslulá optimalizace. Přestože jsem se pořízením nové grafické karty oproti bývalé dostal v plynulosti hry mnohem dál a užíval si cca 53 FPS, občasné prudké poklesy a následné trhání obrazu nebo dokonce jeho několikavteřinové zastavení mě i tak hrou doprovázely, což pochopitelně dávalo mému hernímu požitku vydatně zabrat.

Pokud jde o samotný gameplay a zejména příběhové postavy, v roli černošského Lincolna Claye jsem se sice necítil špatně, horší to už však bylo s postavami kolem něj i mimo něj. Výjimku tvořil snad jen Vito, ovšem vzpomenu-li si na uslintaného a sebelítostivého Burkeho, cutscény s ním jsem měl rád jen tehdy, pokud byly již konečně u konce.

Z hlediska příběhu jsem zklamaný určitě nebyl. Moje očekávání splnil, nebyl zbytečně překombinovaný, dobře pochopitelný a takto zaměřené hře odpovídající.

Jelikož z celé série jednoznačně nejvíce tíhnu ke druhému dílu, poměrně často jsem ho s dílem třetím srovnával a musel uznat, že spoustu věcí bych do trojky zkopíroval. To ale zřejmě autoři nehodlali, a tak už jsou pryč krádeže vozidel nepříliš násilným vyháčkováním, úpravy všech vozidel, které hlavní postava ukradne, zmizely i garáže, kde by si Lincoln mohl libovolně volit auta pro danou misi, nákup nového oblečení pro případ jeho pronásledování před policií a mohl bych takhle celkem dlouho pokračovat i dále. Bohužel nerad, ale v této souvislosti musím konstatovat, že jsem na trojce nenašel snad ani jednu změnu, která by mi ve dvojce chyběla a ve trojce ji s otevřenou náručí uvítal.

Co dodat? Třetí díl velmi populární gangsterské série nakonec i přes nemálo neduhů u mě nedopadl špatně, hrál se mi dobře, ale už teď se obávám, že na něj poměrně brzy zapomenu.

Pro: příběh, herní prostředí

Proti: optimalizace, většina postav, možnosti hlavního hrdiny

+37
  • PC 60
Mafia III není odbytá rychlokvaška, na to v některých směrech působí až moc dobře.

To nejpovedenější na třetí Mafii je to, co jde vidět (a slyšet) na první pohled (poslech). Atmosféra města New Orleans na konci 60. let je skvěle trefena a působí velmi (ne)příjemně. Ať už kvůli neokoukanosti, či perfektní hudbě, která doprovází Lincolna při jízdě nadupanými kárami.
Příběh je ve zkratce dobrý. Jednoduchou zápletku doprovází krásné filmečky a dobře napsané dialogy. Postavy mají charakter a i když se nejedná o bůhví jak originální postavy, každý z nich působí v rámci světa a příběhu Mafie III, v případě příběhu jich samotných, velmi živě a hlavně odlišně. To platí jak pro hlavní postavy, tak i pro ty vedlejší.
Každý společník má svůj osobní příběh a za pomoci Lincolna, můžete každému ze tří postav trochu pomoci a ulehčit jim od strasti, což se pak může odrazit při rozdělování nově zabraných území a zájem, či nezájem o každého společníka zafunguje na výbornou.
Menší poznámku bych věnoval detailům, které jsou v Mafia sérii už od začátku. Při jízdě v tunelu šumí rádio kvůli špatnému signálu. Při střílení do piána hraje každá jeho část jiný tón a věřím, že je takových detailů ve hře plno.

Bohužel tohle všechno shazuje snad vše ostatní, co Mafia III nabízí. Nedokážu srovnat jak moc se technický stav hry od vydání zlepšil, ale i tak to není žádná sláva. Od menším FPS dropům, přes zadrhávání myší, až po problikávající textury, případně v tom nejhorším případě špatné scripty. Ne jednou jsem musel hru vypnout, protože jsem nemohl dokončit "hlavní úkol" v jedné z oblastní, načítání záchytných bodů kvůli neotevřeným dveřím, či zavřeným dveřím, za kterými čekalo NPC, které je mělo otevřít z mé strany.
Narazil jsem i na úsměvné problémy, jako třeba když postava, která mi dávala rady při boji v kleci nezmizela a zůstala stát mezi Lincolnem a protivníkem.
Stereotypní náplň misí není to nejhorší- dojeď sem, tohohle vyslechni, dojeď tam, znič to a tohohle zabij a pak se vrať. Nejhorší je samotný průchod misemi. Kromě opravdu těch hlavních misí nejsou lokaci, či rozmístění nepřátel nijak odlišné, takže všechno probíhá naprosto stejně a hra vás nijak nenutí měnit taktiku nebo cokoli jiného, takže pistole s tlumičem je jasná volba. Obzvlášť při boji s takovou AI, jaká ve hře je.
Špatná AI nepohání jen nepřátelé, ale i civilisty. Při rychlé jízdě v pravém pruhu skáčou chodci pod kola auta a to i v tom případě, že jedete půl metrů od chodníku. Případně jejich naprostý nezájem při obrovském masakru na nedělním BBQ, na kterém přišlo o život nejméně deset lidí a jejich reakce je "přikrčit se a zakroutit hlavou".
Zamrzí celkový pokus o otevřenost jako v GTA . Mafia byla vždy hnána příběhem a možnost hlavních a "vedlejších" misí kazí jeho plynutí a ne vždy je možné si vybrat. Stejně tak jako snaha o napodobení konceptu z herního Godfathera 2, které se není nijak upravené a možná i lehce očesané. Zabolí i jistá nekonzistentnost v pravidlech hry, kdy střílení mafiánů s tlumičem nikoho nezburcuje, ale zastřelení jednoho policajta na vás pošle všechny policejní auta co ve hře jsou. Nebo až moc častá brutalita, která se rychle okouká a nepůsobí asi tak, jak by měla. Při desátém ubodání nepřítele jsem se zmohl jen na "meeh".

Když jsem Mafii III rozehrál, čekal jsem podle ohlasů tu největší sračku pod sluncem, což mi dost zmírnilo očekávání. Tohle a to, že jsem za hru nedal plnou cenu a její hraní jsem si nedobrovolně rozdělil asi na týden. Koupit si jí za plnou cenu, vzít si v práci volno a hrát tohle po dobu tří dnů, byl bych asi zklamanější a znatelně nasranější. Třetí Mafie má svoje "up and downs and more downs, ale při správném dávkování a při zmírněném očekávání zabaví minimálně na patnáct hodin.

Pro: prostředí, soundtrack, příběh, postavy

Proti: snad vše ostatní

+22
  • PC 45
Že Mafia III nebude ani zdaleka taková, jak bych si pokračování legendární hry představoval bylo zjevné už dlouho před vydáním. Po vydání se obavy potvrdily a já neměl vůbec chuť to hrát - hlavně ne v nefunkčním stavu a za plnou cenu. Počkal jsem si tedy hodně dlouho a bez jakýchkoliv očekávání jsem si třetí díl konečně zahrál.

Po tak dlouhé době čekání jsem přišel rovnou k téměř hotové hře se všemi fíčurami. Chyb jsem zaznamenal jen málo a některé pobavily. Grafika občas připomíná Life is Strange, ale to mě až tak netrápí, framerate mně stačí na třiceti. Takže vlastně nic nebránilo užít si hru po stránce herní a příběhové. A tady to skřípe nejvíce.

Nevadí mně postava, za kterou hraju, nevadí mně ani chybějící italští mafiání v oblecích. Vadí mně především to, jakým způsobem je hra vyprávěna a podána, a co je herní náplní. Mafia byla vždy o detailech a realističnosti, zároveň byla vždy dech beroucím filmovým vyprávěním s dokonalými filmovými scénami, monumentální hudbou i příběhovou gradací. A tady to prostě skřípe. Trapně “levelovitě” vystavěný příběh s neustálým opakováním toho samého do zblbnutí. I když samotné herní mechaniky fungují solidně a samy o sobě dokážou být zábavné, jejich spojení do celku je otřesné. Celé to nepobralo ani moc logiky, což ale paradoxně může být i výhodou. Třeba jedním molotovem se dá krásně urychlit cesta k výslechu konkrétní osoby - co na tom, že vyslýchaná osoba je potom trošku ugrilovaná.

Pochybuju o tom, že ten, kdo to vymyslel, vůbec někdy hrál první dva díly. Nebo jestli si snad myslel, že tenhle slepenec nesmyslného stále se opakujícího vraždění bude víc cool? Zatímco ostatní už pomalu začínají chápat, že s repetitivností moc nepochodí, tak tady ty maníci z Hangáru nasekají jeden level za druhý jak přes kopírák. Vlastně celá náplň Mafie III odpovídá obsahu vedlejších misí Assassin’s Creed Syndicate. A to je vážně smutné. Moc smutné. Mafia III v jádru není špatná a hrát se dá docela dobře, ale ten obsah…

Kdyby se to jmenovalo jakkoliv jinak, neštěkne po tom ani pes a brzo to svou podprůměrností upadne v absolutní zapomnění. Jelikož se to ale jmenuje Mafia, je to zklamání. A v zapomnění upadne beztak taky. Jen po tom zůstane hodně hořko na jazyku.

Pro: Solidní jízdní model, více konců

Proti: Není to Mafia, pořád to samé dokola, chybí logika a realističnost, chybí napětí a zájem o celý příběh

+20 +21 −1
  • PC 60
Mafia III pro mě byla zklamáním. Po prvních misích, které byli dobré přišli stále se opakující mise s dobýváním jednotlivých částí města. Pořád dokola vyslechnout informátory, vystřílet nějaké místo zabít underbosse, pak to samé a zabití druhého underbosse a potom na šéfa, který ovládá danou čtvrť. Takhle se to opakuje devětkárát a po několika takových misí mě to přestalo bavit.

Děj hry také nebyl nějak extra promyšený a táhnul se kolem pomsty Lincolna Claye mafiánskému bosovi Marcanovi. To je vše. Po skvělém ději Mafii I a velmi dobré dvojce příjdou autoři s tímhle? V Mafii I a II byla každá mise skoro jiná a děj se postupně vyvíjel. Nevadí mi že Mafii převzala nečeská společnost Hangár 13, za což byla mnohými hráči kritizována jako, že už to není česká hra. To mi nevadí. Ale vadí mi absence českého dabingu,který byl v jedničkách a dvojkách skvělý. Ani mi moc nepřijde sympatická postava Lincolna Claye, který mi připadá bez emocí a až moc brutální. Co zachraňuje hru je alespoň prostředí New Bordeaux,které se inspiruje New Orleans.To je opravdu pěkné. A některé prvky které převzala Mafie III z předchozích her tak například se vrátili lékarničky, kde si můžete obnovit zdraví z jedničky nebo krytí za zdí a objekty z dvojky. Co Mafii III. je třeba vytknou je nulová možnost interakce hlavního hrdiny z okolím. To na vás reaguje jen když uděláte nějaký zločin. V jedničkách vám llidé na ulici alespoň něco řekli, tady nic. Co mi hodně vadí je chování policie. Už tu není možnost dát úplatek a policie po vás začne střílet i když do jejich auta jenom drcnu.

Mafie III propásla obrovský potenciál, který měla jednička a dvojka a stala se z ní nezáživná hra. Bohužel podle mého názoru si Hangár 13 nedal vůbec snahu propracovat ve hře detaily a obecně bych řekl, že vývoj této hry odfláknul.

Pro: Prostředí New Bordeaux,závody,nákup zásob zbraní

Proti: Opakující se mise,bez českého dabingu,Lincoln Clay, policie rovnou střílí

+12 +15 −3
  • PC 75
Úvod do deja
V koži Lincolna Claya sa vydáme na cestu pomsti talianskej mafii vedenej donom Marcanom.

Plusy hry
➤Hlavná zápletka: mne osobne sa veľmi páči aj ked´ niekomu môže prísť celkom klišé. ( Mňa jednoducho hry kde je hlavným motívom pomsta vždy lákali )
➤Lincoln Clay: celkom simpatický rambo ktorý sa nikoho ani ničoho nebojí
➤Donovan: vedlajšia postava ktorú som si veľmi obľúbil hlavne kvôli potitulkovej scéne.
➤New Bordeaux: či už mesto alebo celková mapa bola veľmi pekne spracovaná
➤Hudba: asi najvačší plus hry
➤Misie v ktorých trebalo zabiť kápov: keby tam ostali len tieto misie a ostatné bi sa vyškrtli vôbec by to neuškodilo
➤cutscený: niekedy až filmovo pojaté čo hre za mňa určite pridalo

Mínusy hry
➤Obsadzovacie misie: najvaší misus hry a vec ktorá hre najviac uškodila, hlavne preto pretože asi 60% tvoria tieto misie
➤občasné bugy
➤optimalizácia
➤vedlajšie misie pre spoločníkov: podľa mňa veľká zbytočnosť a stráta času
➤AI nepriateľov

Záverečné zhrnutie:
Určite sa nepridám k ľudom ktorý túto hru len kritizujú ale taktiež musím povedať ža to nieje jedna z mojich najlepších hier. Určite doporučujem skúsiť ale nad 10€ ju nekupujte. A nakoniec asi len to že keby sa hra nevolala Mafia III tak by určite mala lepšie hodnotenie.

➤Čas strávený v hre: 25 hodín

HODNOTENIE-75/100%

Pro: dej, Lincoln, Donovan, New Bordeaux, songy, cutscény

Proti: obsadzovacie misie, bugy, optimalizácia, AI

+19
  • PC 50
Jak začít. Není to nejhorší hra, ale je to nejhorší Mafia. Nevím jestli Amíci nepochopili co tvořilo předchozí hry unikátními a jedinečnými kousky, protože tady to pohřbili pod nános generického obsahu, ale hezky popořadě.

Začátek a příběh se rozjíždí velkolepě, samá cut-scéna, vyprávění a zběsilá akce. Člověk by si řekl tady se to bude soustředit na příběh, jenže chyba lávky. Po úvodu a získání parťáků, se to celé odsune na druhou kolej, a jediné záchvěvy příběhu a zajímavějších misí se objeví jen u několika klíčových postav.

A když je řeč o postavách, tak zde jsou opravdu nevyužity až na vtipného Donovana. Lincoln je nezajímavá mašina na zabíjení, které se za celou hru o nic jiného nezajímá. Parťáci si taky prožijí svoji chvilku na scéně, kde něco řeknou, ale pak přejdou do pozadí.

O čem to vlastně ale celé je? Získat kontrolu nad celým městem, čtvrt po čtvrti. Co se ze začátku může zdát zábavné, kdy hráč vyslýchá informátory, přebírá důležité kšefty ve čtvrti, likviduje byznys nepřátel aby vylákal hlavní šéfy oblastí, ty zabil a zaujal jejich místo. Jenže, když se tato šablona promítne do celé hry a liší se jen v maličkostech, tak pak nastupuje solidní stereotyp. Chybí zde něco, co by náplň hry více odlišovalo a dělalo jí více variabilní.

Další velkou kategorií je jízda autem po celkem velkém městě. Když se nestřílí, tak se jede někam jinam střílet nebo ujíždím od místa kde jsem to vystřílel. Jízdní model ujde, ale zvuky aut zní divně a moc mi nesedí k těm bourákům ze 60.let. Partnerem na dlouhých cestách se stane rádio, které chrlí pecky té doby, za což rozhodně plus.

Jen se mi zdá, že autoři utratili více peněz za licencování hudebních pecek než kolik se měli věnovat odladěnosti hry a grafice. Protože grafické zpracování na rok 2016 opravdu nevypadá. I druhý díl snad vypadá lépe než trojka. Do toho technický stav kdy není problém vypadávání zvuku, což se musí řešit kompletním vypnutí hry. Problikávání textury se občas stane a někdy i úkol co má být aktivní najednou zmizí a je opět potřeba restartovat hru. Navíc o vyladěné grafice a lepší plynulosti si hráči asi mohou nechat zdát, protože autoři hry na toto téma nějak mlčí a moc se nesnaží to spravit.

Podtrženo sečteno tohle je zkrátka obří hřeb do rakve pro sérii Mafia. Ano kdyby se to jmenovalo Vendeta Lincolna dalo by se to přejít, ale tohle nemělo mít nikdy s Mafií nic společného. Průměrná městská akce, ve špatném technickém stavu.

+32
  • XOne --
Hra je šedivý podprůměr.

Příbeh
Hlavní charakter je nezajímavý, jeho vyprávění nemělo pro mě žádnou logickou návaznost. Schématickost misí se přenesla i do toho, že vás děj postupně prestal zajímat.

Hraní
První momenty nejsou vůbec negativní, ale po pár hodinách se dostaví takové nedostatky a opakovaní, že vydrží jen velice otrlý hráč. Jde jen o ježdění sem a tam. Občas si zastřílite. Na takovou značku je to velké zklamání.

Pro: prostředí

Proti: slabý děj, monotónost misí, hratelnost, plochost postav, množství bugů

+7 +9 −2
  • PC 60
Pomineme-li grafické nároky, na začátku jsem si říkala, že to zdaleka není tak hrozné, jak jsem se obávala. Je tady příběh, zajímavé postavy i dobové zasazení, skvělý soundrack, dokonce jsem se párkrát i docela nasmála. Jenže potom prolog skončí a vy máte před sebou najednou jediný koncept: přijeď sem, vyvraždi tady ten barák, přejeď tam, vyvraždi tady tu uličku, přejeď jinam.... Pořád a pořád a pořád a pořád a pořád dokola to samé a do toho občas ukradnete auto. Pokud jste masochista nebo je vám líto vyhozených peněz, tímto strávíte následujících zhruba 20 hodin až do závěru, který neurazí, ale reputaci si zrovna nenapraví. Ani ten soundtrack už se mi pak nelíbil, když jsem tu samou písničku slyšela potřetí v jedné hodině. Ale aspoň hlavní hrdina Lincoln Clay, ač terminátor, je sympaťák a stejně tak jsem měla ráda i toho idiota Giorgiho, ovšem titul nejlepší postavy si bez diskuze odnáší John Donovan, kvůli kterému se vyplatí vydržet až do úplného, potitulkového konce.

Pro: PROLOG, postavy, dobové zasazení

Proti: MONOTÓNNOST, není to Mafia, grafické nároky

+24
  • PC 40
Mafia III je špatná hra. Je esencí toho, co na openworld hrách nesnáším. Jenže i přes tu hromadu misí představujících dno videoherního designu je tu hrstka misí povedených. Tyto mise jsou hlavně na začátku a na konci a sem tam výjimečně i někde uprostřed toho generického balastu. Ale ne, tohle opravdu není Mafia. Kdo od toho bude čekat pokračování ctící předchozí díly série, bude zklamán, ba co víc, bude pěknej nasranej. Mafia III je kopie GTA. Špatná kopie GTA nutno dodat a na dalších řádcích se pokusím vysvětlit proč.

Jak už jsem řekl hned na začátku, úvod hry je dobrý. Vtáhne do děje, představí postavy a oslní atraktivním prostředím. Město je na pohled moc pěkné. I když grafika působí mírně zastarale, město je vymodelováno dobře (byť mu tak nějak chybí duše). Občas těch rozmazaných filtrů je až moc, ale celková stylizace mi sedla a vizuálně jsem si hru užíval až do konce. Problémem je, že město působí jen jako kulisa. Úplně chybí jakákoli interakce, což bije do očí o to víc při srovnávání s cca ve stejnou dobu vydaným Watch Dogs 2. Miluju městské akce a rád splynu s virtuálním městským životem i mimo hlavní dějovou linku. To v Mafii neexistuje a bylo by to relativně v pořádku, kdyby prim hrála narativní stránka, což nehraje. Mafie se snaží být klonem GTA, tedy kde jádrem hratelnosti je samotné město, takže statické prostředí prakticky nereagující na hráče je špatně. Jakože fakt moc špatně.

Dalším problémem je herní náplň. Zabírání území byla už neskutečná pruda v GTA San Andreas a teď si to tak nějak představte jako pointu celé hry. Úkoly jsou generické, celé je to schematické jak prase a v cca 20% odehrané hry máte tak nějak představu, jak bude zbylých 80% vypadat. Hra se zvrhne do jednoho velkého grindu, kde tvůrci sází jedno wtf za druhým - otravné sledovačky, nudné vyslýchání, dlouuuhé přejezdy, otravné honičky s dotěrnou policií, eskortní mise (také ideálně s trasou přes celé město) apod. Jakoby tvůrci byli totálně natvrdlí a ani po tolika letech netušili, že tyhle věci hráče FAKT NEBAVÍ. Tak je tam z hecu nasází ve velkém. To je hoši tyvole špatně. :D

Ani technická stránka hry na tom není zrovna dobře. Udržet hru na konstatních 60 fps je zhola nemožné. Problémem je, že si hra v některých oblastech neudrží ani těch pitomých 30. Mimo tragickou optimalizaci je i hra plná různých glitchů, které bych čekal od hry z roku 2005 a ne od více jak dekádu novějšího titulu. Stejně tak je to s některými mechanismy a animacemi. A to je taky špatně, moc moc špatně.

Co musím pochválit je forma, s jakou je příběh podáván - tedy jako fiktivní dokument. Po čase se to trochu ohraje, ale jestli mě něco u hry udrželo, tak to byly krásné předělové filmečky a dobře napsané dialogy. Jen je škoda, že tyhle filmečky působí jako z jiné hry. Kvalitativně jsou o několik tříd výše a vůbec nekorespondují se zbytkem. A to je taky sakra špatně!

Dalším faktorem je hudba. Je fajn, že tvůrci koupili práva na ty největší dobové fláky, ale jejich použití je velmi pofidérní. Hudba je během příběhových sekvencí používaná vyloženě nevhodně (Jimi Hendrix v tom hnusném hlavním menu měl bejt jako co?) a co se týká rádií, počet tracků není natolik velký, aby nezačal po pár hodinách lézt na nervy. A to je taky špatně.

Abych to shrnul. Za hru jsem vyhodil skoro tisícovku a těch peněz je mi líto. Hra působí nedodělané, po většinu času vyloženě odfláknutě. Jednou jsem ji dokonce otráveně odinstaloval abych ji vzápětí znova stáhl a vyhozené peníze alespoň nějak "zužitkoval". Jednoduše řečeno, i pokud se vyhnu srovnávání s předchozími díly, stále mi zůstane jen podprůměrná městská akce prosta jakéhokoli nápadu. I to dovysvětlení konce dvojky bylo... ne zlé, ne dobré, ale... nenápadité. Naštěstí je alespoň ten základ hratelnosti (ježdění, střílení, stealth) docela fajn, takže se to hrát dá a příběh to táhne. Maličko, ale táhne.

Pro: předělové filmečky, forma vyprávění příběhu, základ hratelnosti (přestřelky, stealth, jízdní model), úvod a závěr

Proti: generické, nezáživné, statické, průměrné, odfláknuté, tragicky optimalizované a plné různých drobných bugů, vedlejší mise pro společníky jsou čisté designerské dno, odposlechy a sbírání součástek, duchem to není Mafia

+28 +29 −1
  • PC 85
Mafia 3 si víceméně zaslouží všechnu kritiku co se na ní snesla. Vydání bylo katastrofální, spousta bugů, špatná optimalizace, 30fps lock. Dnes, několik měsíců po vydání, sice autoři vydali nějaké patche a obsah jež situaci trochu zlepšil, ale po technické stránce tu jsou mezery stále. Nejvíc se ale kritizovala náplň misí. A je to tak, Mafia 3 je víc FarCry 2: Part 2 nežli pokračováním klasické, na setpiece momentech stavěné, Mafie. Unikátní příběhové mise jsou tu také a jsou hodně slušné (např. parník v bažinách, infiltrace párty zbohatlíků a jejich zdrogování, infiltrace opuštěného amusement parku..), ale faktem je, že většina hry je o zabírání "základen" a opakování stejného schématu ve všech devíti čtvrtích New Bordeaux. Mě osobně to tolik nevadilo, protože mě až nad očekávání chytl samotný gameplay v podobě stealth a přestřelek. Zbraně mají skvělý feel, rozdávání headshotů z pistole s tlumičem se mi neostřílelo ani po 48 hodinách a melee combat je taky dobře zmáknut. Navíc to ježdění...fyziku dělali stejní lidé jako ve dvojce a je to znát, na "sim" nastavení jsem si každou jízdu užíval podobně jako tam. Navíc zde s klasickýmišedesátkovými bouráky a parádní muzikou.

Nedostatky co mě štvaly:
- grafické anomálie (bugy v animacích, podivně se měnící nebe, občas grafické artefakty..)
- špatný kolizní model Lincolna s auty a aut s okolím (Chevrolet Corvette neprorazí keř)
- dno herního designu ve formě vedlejších úkolů (přivez truck..přivez loď...)
- již zmíněná struktura hlavních misí, příliš schematická a repetitivní
- nemožnost udržet konstatních 60fps při jízdě za dne
- arkádovitost určitých prvků (dolarový ikonky z padlých nepřátel jak z GTA..)
- ošklivý a zbytečně intrusivní HUD a interface celkově
- zbytečně moc "collectibles", playboye by stačily

Takže je toho dost, a nejsou to zrovna malé chybičky. Ale přesto dávám vysoké hodnocení, protože...mě to prostě hrozně bavilo. Mafia 3 je asi nejblíž, co se kdy dostaneme k herní adaptaci seriálového masterpiece Quarry, což je další bod k dobru. Zasazení do New Orleans (Bordeaux) 60. let je fascinující a zde je i slušně vytěženo. V rádiu v jednu chvíli hrají perfektní muziku od Vanilla Fudge či Cream, v další komentují reálné události, např. vyšetřování atentátu MLK.
Stejně tak příběh a postavy jsou dobře napsané, Lincoln sám sice působí jako gorillovský Terminátor, ale vesměs mě bavil. A to samé platí o ostatních postavách, včetně samotného Marcana, Lincolnovy nemesis. Závěr se Billu Harmsovi také vydařil a zapůsobil víc než ve dvojce, není zde žádné "minutová cutscéna, sbohem a credits". Mimochodem doporučuji nepřeskakovat titulky, nachází se v nich moc hezká závěrečná tečka.

Abych to shrnul, Mafia 3 měla být lepší, uvidíme zda se Hangar 13 poučili (hodně vypoví tři chystané datadisky). Ale nakonec peněz nelituji.

Oblíbené songy:
Vanilla Fudge - You Keep Me Hangin On
Cream - White Room
Mourning Ritual - Bad Moon Rising
+46 +47 −1
  • PC 80
Jakožto velký fanoušek Mafie jedničky i dvojky (kdo v Čechách nehrál Mafii, nikdy nehrál žádnou hru) jsem i k trojce přistupoval střízlivě, kecy ohledně zasazení, změny v pracovním procesu a fakt, že už vlastně nejde o českou hru ( i když na ní dělalo spousta vývojářů z Čech) jsem bral v poklidu a věděl jsem, že si tenhle sandbox užiju, jak jen budu moci. A mé čekání se vyplatilo, hru jsem si předobjednal a hrál na day 1, už v menu mě pohltilo ono pověstné Walk along the Watchtower (nechápu jak mohl někdo onu prvoplánovost odsoudit) a úvodní mise je taky naprosto perfektní. Celkově jsem dále příliš nespěchal na příběh, občas udělal vedlejší questy (myslím ty úplně vedlejší), díky skvělému jízdnímu modelu a hojně licencovanému soundtracku mě bavilo projíždění městem ( i když mezi arkádou a simulací je rozdíl jen ten, že u sportovních vozů se vůz točí jak splašenej :D), snažil se z policistů dělat ještě větší blbce než jsou a obecně si užíval kvality povedené klasické sandboxové hry, jejíž město je i nyní nádherné, obrovské a je radost v něm brouzdat.
Vlastně jediné, co fakt vadilo všem včetně mě byla nenápaditost těch povinných "vedlejších úkolů" (které ale byly třeba splnit pro postup v příběhu). Já ale jak nemám už tolik času, tak jsem to hrál dva měsíce po dávkách a užil jsem si to moc..Chápu, že kdo to hrál v kuse se asi musel chtít zastřelit :D
Nicméně herní doba je poměrně přívětivá. Kolem 25ti hodin je pro mě naprosto ideální a to jsem ani neplnil úplně vše. Těším se, až si třeba za rok dám hru znovu s jinými rozhodnutími a konečně si odemknu všechny bonusy od spolupracovníků. Jojo, hra bez rpg prvků, jakoby nebyla.
Krom tedy té lineárnosti bych ještě pár nedostatků měl, ale to už jsou jen drobnosti. Bezplatné updaty do hry přidaly možnosti oblékání (na což si celkem potrpím) a závody, které mě sice nebavily tolik, ale v základní hře možná mohly být od začátku, ale to už možná spíš to oblečení. Semtam jsem se zarazil o texturu, hlavně s keři jsem vesměs na venkově kamarád nebyl (všiml jsem si ale, že patche leccos opravily a už se mi to ke konci tak často nestávalo), již výše zmínění policajti (a samozřejmě celková umělá inteligence) nejsou moc na výši, ale dá se jim alespoň ujet a soubojový systém mě přímo vybízel k tomu je do hlavy kosit po desítkách, navíc v misi stealth přístupem a zbytek prostě vystřílet a vybombardovat granáty a molotovy. Oproti dvojce chybí několik featur jako konzumace pití a jídla ke zvýšení zdraví, ale sbírání lékárniček mi vlastně nevadilo a hra si držela svůj rytmus. Toho umírání nebylo hodně, ale ani málo.
Pro mě zkrátka Mafia 3 výborným počinem, na kterou jsem dlouho čekal a v rámci možností jsem si jí užil. Už se těším na další příběhové dlc.

Pro: Vyprávění příběhu, gameplay, jízdní model, soundtrack, cutscény, celková stylizace, New Orleans (pardon Bordeux), propojení s dvojkou přes Vita

Proti: REPETETIVNOST navazujících misí, umělá inteligence

+21 +22 −1
  • PC 40
Třetí příběh značky Mafia dopadl přesně podle očekávání. Transformoval se totiž v něco, co je prvním dvěma dílům vzdáleno na hony. Ale začněme pěkně po pořádku.

Příběh se povedl, má hlavu i patu a dokonce i nějaké to morální poselství. Nutno říci, že na tom má lví podíl také styl vyprávění. Přeci jenom, retrospektivní dokument o hlavní postavě a všech jejich činech se ve hrách tak často nevidí. Anglický dabing se povedl a k mému příjemnému překvapení dokonce i český překlad. Postavy jsou celkem propracované, největší problém jsem měl paradoxně se samotným Lincolnem Clayem, nicméně to bylo spíše kvůli jeho stylu všechny povraždit.

Atmosféra je taktéž perfektní. Všudepřítomný rasismus, z rádia znějí dobové songy a události, město vypadá perfektně. Škoda jen, že z něj vymizela jakákoliv interakce s hráčem. Pryč jsou obchody, ve kterých si můžete kupovat oblečení či zbraně, pryč opravny a tunírny aut, dokonce i benzín a jeho nakupování již není problém - nádrže jsou prostě bezedné.

Způsoby, jak utratit peníze zbyly tak jenom tři. Umřít, použít nějakou službu od parťáků nebo si koupit zbraně od překupníka, kterého máte stále na telefonu a který kdykoliv a kamkoliv přijede. Podobně je to i s auty. Nemáte čím jet? Stačí zavolat a týpek vám zdarma doveze jedno z devíti aut. Tyto zjednodušení mají něco do sebe, nicméně když si můžete v průběhu mise takto doplňovat munici, přijde mi to trochu nahlavu.

Velkého zjednodušení se dočkala i policie. Žádné pokuty, želízka či možnost podplácení. Jak vás spatří dělat neplechu, začnou po vás střílet. Tvůrci to samozřejmě vysvětlili tím, že policii má podplacenou hlavní záporák, ale stejně...

Teď k samotné hře. Existují příběhové a nepříběhové mise, a ač se to zdá neuvěřitelné, ty příběhové jsou extrémně stereotypní. Jde o to postupně ovládnout celé město, pozabíjet hlavouny a nakonec hlavního záporáka. Ovládnutí jednotlivých čtvrtí spočívá ve zklikvidování dvou kšeftů a to stylem, získat od informátora, jak daný kšeft co nevíce poškodit (ukrást prachy, zničit zboží, někoho zabít), dosáhnout určité úrovně poškození a nakonec odstranit šéfa daného kšeftu. Jakkoliv se to může zdát zábavné, tak dělat tento postup pořád dokola, začne už u druhé iterace být pěkně otravné. Naštěstí po ovládnutí dvou kšeftů přijde odpočinek v podobě oddělání šéfa dané čtvrti, které je pokaždé jiné a svým způsobem vtipné. Bohužel to kazí neuvěřitelně hloupá AI nepřátel a rádoby stealth způsob, který můžete využít. Stačí jen stát za zdí, zapískat a postupně k vám přijdou jednotliví nepřátelé a vy je hezky po jednom potichu zabijete. Neuvěřitelné...

Velkým překapením byla také grafická stránka. Nejsem člověk, který by upřednostňoval grafiku nad příběhem, nicméně zde se jednalo o prvotřídně odfláknutý kousek. Bugy, kterých je plný internet, jsem za celou dobu potkal asi dvakrát, nicméně žádné odlesky v zrcadlech, na autech, obloha jako namalovaná v malování? Ale no tak... Nejhůře dopadla auta, která bych řekl, že jsou na úrovni GTA San Andreas. Aspoň, že cut scény jsou krásné.

Finální hodnocení: Mafia III je rádoby GTA, které se snaží těžit na kvalitách původní značky, nicméně k obou sériím má extrémně daleko. Odfláknutou grafiku, AI a stereotyp zachraňuje pouze kvalitní příběh a atmosféra.

Pro: kvalitní příběh, zajímavý styl vyprávění, skvělý soundtrack, dokonalá atmosféra, zakončení jednotlivých příběhových misí, dabing a český překlad, konec

Proti: velmi odfláknutá grafika, extrémně nudné a stereotypní mise, žádná interakce s městem či NPC, neuvěřitelně hloupá AI, rozhodně bych to nepojmenoval Mafia

+21
  • PC 90
Mafia 3 z mého pohledu.

Technická stránka - mě se ta stylizace grafiky po aplikaci SweetFDX patche líbila, bylo to dost ostrý, přišlo mi to propracovaný i co se týče některých detailů. Co se mi moc nelíbilo, bylo to doskakování objektů na dost krátkou vzdálenost při jízdě autem, ale popravě drtivou většinu času jsem to ani neregistroval. To samý mraky, nic moc, ale všiml jsem si toho asi 3x za celou dobu. Nějaký ty přepálený odlesky za svítaní apod. mě fakt nemohly rozhodit, protože to taky bylo minimálně.

Nemám úplně nějaký herní dělo, a jelo mi to ok. Jasně, nemohl jsem to dát na max. abych udržel 60 FPS, ale po nastavení 2 nebo 3 položek na LOW jsem nezaznamenal v podstatě žádný kvalitativní rozdíl, naopak zapnutý AA v podobě, v jaké je v té hře implementovaný tu hru spíš kurví.

Co se týče nějakých pádů atd. tak hra se mi občas po apliakci SweetFX nenačetla a spadla do Win ale to je vina toho modu. Prostě jsem jí zapnul znova. S bugama jsem se v podstatě nesetkal, jediný co si pamatuju byly dvě situace, kdy po mé smrti na msítě mise zmizeli všichni nepřátelé, i když mapa ukazovala, že tam jsou a podruhé v té zápasnické části zůstal ten týpek za dveřma nahoře a mě tak nešlo pokračovat do šatny dál, vyřešeno načtením posledního bodu.

...



A k herní náplni - chápu, že pokud někoho nechytla střílení a ježdění, tak ho hra asi moc nebavila, protože to je v podstatě jediná a hlavní náplň. Nicméně za mě to bylo vyřešeno dobře a zábavně. Ty přestřelky byly díky různým místům, která byla dobře zpracována zábavné a holt jsem se párkrát vrátil na stejné místo, jaká to katastrofa. Možná jen chvílami, když jsem to hrál už fakt několik hodin po sobě to bylo velmi lehce stereotypní, ale která hra trochu není.

Celkově mě bavilo prozkoumávat město, který bylo v porovnání s 1. a 2. dílem uděláné zdaleka nejlépe. Na to, že si nemůžu koupit párek v rohlíku sere pes, na tom hra pro mě fakt nestojí.

Příběh se mi taky líbil, nutilo mě to hrát dál. Nad debatama na téma, ztotožnění s postavou a adorování Tommyho z prvního dílu jsem se tady musel akorát v duchu smát. Lincoln byl fajn týpek, ta brutalita, někdy až přehnaná k tomu celkem dobře sedla.

Pro mě důstojné pokračování série.

...

Herní doba netuším ... cca 14 dní hraní po 2 až 3 hodkách denně, jak kdy, někdy víc někdy míň? Dělal jsem i dost vedlejších misí.

Hráno na i5 6600K @ 4.5 GHz, 16 GB Ram, GTX 1060 6GB @ 2050/9300 MHz

Pro: Grafika (po aplikaci SweetFX), krasné udělané město, přestřelky, jízda autem, příběh, cutscény, provízanost s předchozím dílem

Proti: Občas AI nepřátel, policie nereaguje na dopravní přestupky, v některých fázích hry lehce stereotpypní.

+11 +14 −3
  • PC 90
Tak čo povedať. Asi sa tu so mnou veľa ľudí nezhodne, ale pre mňa Mafia III bola naozajstná jazda. Áno, hra sa stretáva s mnoho bugmi, glitchmi a podobnými srandami a sem tam má ťažkopádne ovládanie, ale to ma od hry neodradilo. Rovnako ma neodradil ani fps lock v prvé tri dni (mimochodom na mojej GTX 760 som aj tak nikdy nevytiahol 60 fps :P a väčšinu času som sa pohyboval na 29fps - 50fps). Veľa ľudí hre vyčíta, že je repetitívna - no mne to tak neprišlo. Vedľajšie misie sú v takom množstve, aby nikdy neotravovali. Hru som si skutočne užíval, príbeh hry je naozaj PERFEKTNÝ a verte či nie, Lyncolna ako bývalého vojaka z Vietnamu "chápem" (v tej dobe sa vojakom po vojenských misiách neprideľovali psychológovia čo malo obdobné následky, ak nie horšie). Jediné, čo sa mi trošku nepáčilo, bolo to, ako v niektorých momentoch stvárnili postavu Vita Scalettu (ktorý sa niekedy naozaj správa ešte horšie ako buran Burke) a ešte aj fakt, že v meste nejazdil vlak, ktorý tam mal koľajnice :(. Keďže nie som Hard-Core hráč, umelá inteligencia nepriateľov mi prišla primeraná, no v niektorých momentoch som si všimol, že nerozmýšľajú normálne :D.
Čo sa mi ale najviac páčilo, boli odkazy na druhý diel ako napríklad ku koncu hry keď sa objavila veľmi podobná postava, ktorá vyzerala presne ako JOE z Mafia II. Takže ak si spomínate, ako skončila Mafia 2, možno budete prekvapení :) .
Ja peniaze, ktoré som vložil do Mafia III neľutujem a 29 hodín ktoré som pri hraní strávil som si nadmieru vychutnal (a to mám iba 60% achievmentov :P). No dúfam, že vývojári sa poučia z chýb, ktoré spravili a nebudú ich opakovať. Rovnako by si do svedomia malo stúpiť ako 2K, za to čo poslednú dobu predvádzajú. A čo povedať na záver? Pokojne ma tu "vymínusujte", ak so mnou nesúhlasíte, no vedzte, že sto ľudí - sto chutí ;-)

Pro: Príbeh, skryté odkazy na Mafiu 2, krásne mesto

Proti: Glitche, umelá inteligencia potrebuje viac inteligencie :D

+16
  • PC 55
New Bordeaux 1968

"Býval dobrým vojákem, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože věřil italské mafii. Snažili se ho zabít. Místo toho zabili rodinu, kterou miloval. S jizvou na tváři nyní projíždí krajinou. Psanec, který loví psance. Lovec mafiánů. Lincoln Clay."

Nebudu chodit okolo horké kaše. Mafia 3 není dobrá "Mafia" hra, ani dobrý GTA klon, možná se i dokonce jedná o nejhorší městskou akční hru, kterou jsem kdy hrál. Než se dostanu k negativům, tak nejdříve vyzdvihnu to dobré. Příběh. Velice přímočarý; po jedné zlodějské fušce vás podrazí sám šéf italské mafie. Lincoln Clay jako jediný šťastně přežije a zbytek hry jde po krku organizovanému zločinu, přičemž způsobí víc škod, než Carl "CJ" Johnson a Franklin Clinton dohromady. Všechny postavy jsou napsány a zahrány perfektně. Kolikrát mě držela u hry pouze touha, dostat jednoho z těch mafiánských šmejdů a vidět jak trpí. A že je na co se dívat, od oběšení na kolotoči po uhoření na kříži. Lincoln se s nikým nemaže a jde k cíli přes mrtvoly bez špetky soucitu.

Nejlepší ze všeho je však projíždění rychlými dobovými auty krásně vymodelovaný městem s poslechem hudebních hitů druhé poloviny šedesátých let. Creedence Clearwater Revival, Jimi Hendrix, Beach Boys, The Animals, James Brown, Steppenwolf, The Rolling Stones ... snad jen jazz mi chyběl, ale to se dá odpustit. Jízdní model je znatelně stylizovaný, ovšem určitě lepší než v Sleeping/Watch dogs. Zde pozitiva končí.

Abych se dostal k misím na zabití jednoho z bossů či podbossů, které jsou většinou trochu zajímavější, musím si nejdříve zabrat jejich území a to pomocí jedné a té samé šablony. Nebojím se říct, že 90% herní náplně je opakovat stejnou misi dokola. Přijet na místo, a všechny pozabíjet, buď předním vchodem jako Rambo, nebo zadním vchodem pomocí plížení odkrouhnout jednoho po druhém. Dámy a pánové, trpěl jsem a pociťoval agonii. Obsazování území takovýmto způsobem je ubíjející a nejhorší na tom je, že abych se pohnul v ději tak se tomu nevyhnu. V jiných hrách jsou takové bejkoviny alespoň ve formě vedlejších misí, ale zde nad tím snad ani vůbec nepřemýšleli. Hra má samozřejmě spoustu dalších chyb, ale v porovnání s tou hlavní, u mě rychle zapadnou.

Pro: Cut scény, postavy (Donovan, Vito), jízdní model, soundtrack

Proti: Optimalizace, bugy, obsazovací mise (tzv. hlavní herní náplň)

+32
  • PC 50
Mafia 3 je smutný příklad toho, jak udělat všechno špatně. A dokonce i to povedené úplně zazdít. Asi až časem se dozvíme, zda za výsledkem stojí protažený vývoj a přehazování studii nebo pouhá lenost a ignorance šéfů projektu. Momentálně tu máme jen hru, která si lže do kapsy a kde nic nefunguje jak má.

Příběh zpočátku upoutá, na herní poměry, netradičním zarámováním do fiktivního restrospektivního dokumentu. Osvěžující formát slibuje neotřelou dobovou jízdu, která z Lincolna dělá takřka urban legend New Bordeaux, přesně jak autoři zamýšleli. Záhy se ale z děje stane tuctová braková story o kráčející skále, ve které se nestane nic, co byste už jinde neviděli. Lincolna si navíc na ulici nikdo nevšímá, žádné vaše činy nemají následky a vy jen strojově následujete ikonku na mapě.

Snaha o zachycení doby a rasové nesnášenlivosti se cení a často atmosféra vše zachraňuje. Samotný formát dokumentu ovšem vyústí do ztracena a nedočká se žádného smysluplného zakončení. Ve výsledku tak působí jen jako náhodný nápad scénáristy, kterému to prostě přišlo cool. Podobně dopadli i tři kumpáni, kteří z počátku vypadají zajímavě, ale po čase už si ani nevzpomenete, že ve hře jsou. Kromě upgradů jejich přítomnost nemá žádný přínos a jejich příběhový potenciál je kompletně nevyužit.

K designu hry už se toho napsali tuny, tak jen krátce. Defakto tu vlastně ani žádný level design není. Nějakých 20 hodin hrajete jednu misi a když už se dostanete k jiné, tak jde o tradiční průměrnou pouťovou střelnici. Herní prvky jsou nedotažené a jen svádí k exploitům. Nejsmutnější ale je, že autoři se ani nesnaží pracovat s tak vděčným prostředím, jako je New Orleans. Prakticky nic, z poctivě vymodelovaného města, není využito a jen se v něm plácáte v nekonečných jízdách autem z jednoho konce na druhý. Kdyby to ježdění alespoň stálo za to. Americké osmiválce tu zní jako něco mezi sekačkou a Fabii HTP, až se z toho člověku chce plakat. Jízdní model neurazí, ale do zábavného má v obou módech daleko.

Kdyby alespoň takhle slabá záležitost dobře vypadala a byla plná pěkných detailů, které by daly najevo, že si s ní autoři vyhráli. Mno. Jak to dopadlo všichni víme. Takhle lajdácká AAA hra už tu dlouho nebyla. Tuny nedodělků, bugů, nesmyslů a omezení mě nejednou přenesli do éry PS2. Dokonce i předělové filmečky se pomíchají, když neplníte příběhové mise ve správném pořadí...

Nakonec i soundtrack působí stejně odflákle, jako zbytek hry. Prostě si někdo stáhl "60's Greatest Hits" playlist na Spotify a náladoval ho do hry. Žádná snaha o vlastní mix korespondující s náladou hry. Nefunguje ani snaha o hudební podkres několika herních momentů. A už vůbec ne Hendrix v hlavním menu. Prostě nic.

Téma, období a prostředí třetí Mafie mělo obrovský potenciál, který naprosto ztroskotal na zpracování a jeho autorech. Nic jsem nečekal, takže nemůžu mluvit o zklamání. Jen je to prostě velká škoda. Stejně jako to, že jsem k tomu napsal takhle dlouhý komentář.
+43 +44 −1
  • PC 45
Tak je to tady. Řekněte mi kdo na tohle nečekal? Mafia III, když jsem to slyšel po prvé tak jsem jásal a byl blahem bez sebe. Když jsem o tom slyšel podruhé, tak mě úsměv přešel, když jsem to slyšel po třetí, říkal jsem si že by to mohlo být alespoň dobrý Gtáčko a když už jsem to konečně viděl a hrál tak jsem zjistil, že to není ani dobrý Gtáčko. Proč? Protože i když jsem ze všech stran slyšel že to je Gta: 1968, tak to s Gta nemá nic moc společného. Což je v tomhle případě škoda. Byl bych radši kdyby z toho to GTA udělali, ale oni udělali něco horšího. Udělali z toho Godfathera II a Godfather II rozhodně nebyl dobrou hrou. Musím hře ale přiznat že i když příběh nebyl mafiánskej, mě i tak dokázal upoutat k židli, i když u těch tak zvaných příběhových misí alá přebírání území z Kmotříčka jsem si myslel že se mu to nepodaří. Nenahrávalo tomu ani řízení, když jsem poprvé sedl v Mafii III do auta, tak jsem si říkal, že vývojáři nelhaly, přece jen trochu upravily jízdní model z Mafie 2. Tenhle názor mě přešel hned po první bouračce, na kolizní model je tu vážně "FUJ" pohled ale samotný pocit z jízdy není špatný, hlavně nezapomeňte.....nesmíte nabourat. Další důležitý aspekt je střelba. Střelba mě v téhle hře bavila, je to takové svižné a taky snad to jediné u čeho mi seděl ten "hollywoodský prvek" ve hře. Ale pak se dostáváme k dalšímu záporu a tím je otřesná umělá inteligence. Člověk si řekne že do Italský mafie začali nabírat lidi postihnutý downovým syndromem. Příklad. sedí dva mafoši vedle sebe na baru a tak si kecaj. K jednomu z nich přijde zezadu gorila a bodne ho do hrudi a stáhne ho násilně z barové stoličky. Mafoš vedle co si sním před chvílí ještě povídal si stále s klidem sedí a popíjí. Tohle by se v AAA hrách stát nemělo. I když jsem tu vyjmenoval převážně zápory tak mě hra bavila. Ale asi to bylo převážně kvůli Vitovi a nostalgii z Mafie 2 se svým Empire Bay, které je stále nejkrásnějším městem série.

Pro: Příběh,Město,cutscény

Proti: AI, kolize, optimalizace, surovost....... je to Godfather II

+22
  • PC 45
Mafia 3 má jeden z nezajímavěji podaných herních příběhů, na které jsem za poslední dobu narazil. Forma dokumentu s flashbacky mi připomněla starou dobrou první Mafii, která je vyprávěna podobným i když ne až tak přímo dokumentárním způsobem. Určitou změnu tématiky zaměřenou na některé sociální otázky v USA z období vietnamské války jsem také uvítal. Postavy jsem si rychle oblíbil (především kněze) a celý příběh mě do sebe vtáhl stejně rychle, jako v případě první a druhé mafie. Po chvíli hraní však přišel zlom.

Tento zlom přestavují jednotlivé mise. Nevím, kdo se staral o jejich konstrukci , ale k tomu jak to odflákli skoro nemám slov. Když jsem poprvé musel vykosil stejnou lokaci znovu, protože teď tam přišel její šéf, tak jsem ještě netušil, že to v téhle hře je regulérní praktika. Celkově najdete jen několik unikátních misí. Valnou většinu přestavují jakési "hit mise", kdy někam přijedete a někoho zabijete/vyslechnete, případně něco zničíte. Občas jsem měl štěstí, že hned po příjezdu k lokaci šlo zahlédnout cíl, takže stačilo vzít sniperku a odstřelit ho či po něm hodit granát, ale častěji jsem se k němu musel prostřílet. Nejhorší na celé situaci je skutečnost, že všechny tyhle mise jsou označené jako příběhové a nedají se tedy obejít. Málokdy mě trápí, když se do hry nacpe hromada generických side questů, ale pokud z nich někdo vytvoří většinu hlavní linie, tak to už je sakra problém. Nemít u hry puštěnou audioknihu, tak celkem pochybuji, že bych jí vůbec dohrál. Jestli vás zajímá příběh, tak si raději jen pusťte nějaké video se sestříhanými cutscénami. Alespoň za předpokladu, že nebudou zahrnovat všechnu tu omáčku o tom, jak abyste se dostali k šéfovi, tak nejdřív musíte poškodit jeho živnost. Ani jeden šéf se totiž čirou náhodou zrovna nenalézá na svém pracovišti a ukáže se jen, když mu to tam nejdřív někdo celé vystřílí ...

Tahle hra je zkráceně řečeno tragédie. Bohužel ani příběh to příliš nezachrání, protože celé to tak nějak padne na hubu, když vám nějaká třeba i zajímavá postava začne blekotat něco o tom jak musíte napadnout byznys nějakého týpka a vy už máte v hlavně jak opět budete jen jezdit z místa na místo, ničit krabice a odstřelovat dealery.



Nakonec bych ještě rád dodal některé menší připomínky, které k samotné hře mám.

V první řadě celé to propagované budování vlastní organizace nestálo za nic. Před vydáním se mluvilo o tom jak budete muset spolupracovat se svými poručíky při jejím budováním, ale ve výsledku je to jen o tom, které upgrady pro svojí postavu chcete a podle toho svým poručíkům rozdáte území. Žádná kooperaci či plánování postupu jak převzít město se tedy nekoná. Celé to spíš působí jako hra za jednoho akčního hrdinu, který si celé město podrobí prakticky sám. Trochu mě potěšila možnost si například nechat přivézt zbraně nebo auto, ale na atmosféře vlastní organizace, kterou máte pod palcem to moc nepřidalo.

Stealth ve hře je založený na těch skutečně jen nejprimitivnějších mechanismech. Stačí vzít pistoli s tlumičem a pokud zvládnete dát headshoty, tak je z vás stealth král. Ani se nemusíte trápit s přesouváním těl, protože i když někdo tělo objeví, tak se tak maximálně projde po okolí při pokusu vás najít, ale poplach nevyvolá.

Nemožnost se ve hře převléci mě taky celkem zklamala, chtěl jsem zase hrát za mafiána v obleku (navzdory tomu, že oblek se k charakteru hlavního protagonisty moc nehodí :D).

Pro: postavy, začátek a konec příběhu, soundtrack

Proti: generické mise, stealth, slabá AI nepřátel, téměř nulová interakce se samotným městem

+39
  • PC 30
Budu znít jak zaujatej debil!

PROLOG:
Herní průmysl dohání Hollywood, aneb snaha za každou cenu vydojit ze značky všechno, co v ní ještě zbylo, jen pod vidinou tučných zisků. A tak se díla chopilo studio Hangar 13 a bez zjevných znalostí předchozích dílů, vrhlo se do pokračování legendy, která je pro nás Čechy srdeční záležitostí. A jak už to tak bývá, v každý dobrý recenzi by se mělo začínat vším, co lze zařadit mezi klady a postupně se pak plížit k záporům. Tak schválně!

Kapitola I. Kdo jsem?
Vadí mi už jenom fakt, že hraju za masovýho vraha bez špetky slitování, kterej bez jakýchkoli sympatií vraždí všechno, co mu přijde do cesty. Podřezává krky, kuchá břicha, bodá do zad a střílí ze všeho do všeho! (a to jsem to vlastně já, kdo za něj hraje). Jde mi o to, že v jedničce i dvojce šla jakákoli akce vůči nepřátelům chápat jako nutná sebeobrana (a to lze aplikovat prakticky na každou hru, kde musíte sejmout nepřítele... a je jedno, jestli hrajete za Maxe Paynea nebo Sama Fischera), ale tady i když zvolíte stealth postup a připlížíte se k nepříteli, vaše postava ho místo přidušení prostě bodne do zad (není to sice pravidlo, ale děje se to). To pak jakákoli sympatie vůči hlavní postavě padá a já mám pak nutkání zahrát si první díl, kde hlavní postava měla svědomí a do všech průserů se dostala tak nějak omylem. (Prostě když má postava jednat násilně, tak chci důvod/motivaci - i kdyby to mělo bejt odůvodněný tim, že je psychicky narušená!)

Kapitola II. OMERTA
Vražední, ale hlavně nelogičtí, jsou i parťáci, kteří střílí z auta i tehdy, když nemají na co… a tak prostě cestou – kdy honím cíl – postřílí spoustu nevinných civilistů. Nebo třeba moje debilní postava vystřelí na karnevalu do vzduchu, aby se všechno zvrtlo do brutálních sraček. Jindy zase lítám po potápějící se lodi, ze který lidi skáčou rovnou do huby krokodýlům a zatímco přede mnou hoří žena, já to hlava nehlava sypu do šmejdů okolo. Během toho lítá ze všech krve víc, než je třeba a mě jde na mysl otázka: „Jak zvrácený magoři vývojáři jsou, když mají za potřebí předhazovat tak zbytečný a úplně neopodstatněný násilí ve hře, která byla kdysi hlavně o cti, hrdosti, kodexu a šarmu italský mafie?“

Kapitola III. Běžná rutina
Tohle kurva nikdy nebylo GTA, nikdy se to tak nehrálo a nikdy to ani přes podobnost žánru GTA nepřipomínalo. Mafie měla vždycky atmosféru, svůj ksicht, strhující děj a boží náplň misí - vykrádání, infiltrování, závodění, vyzvedávání té či onoho, chránit, pomáhat, zmlátit, rozbít, pokecat si, atd. atd… Minimum tvrdý akce, a když už na ní vzhledem k okolnostem došlo, měla logický opodstatnění i vyústění. Tady je to 95% stylem "toho zabij a tohle znič"!

Kapitola IV. Je v jednoduchosti síla?
U předchozích dílů nikdy z mrtvol nevyskočil kolt s ukazatelem „to si můžeš vzít“, nikdy z nich nevyskočil zelenej balíček dolarů, nikdy jsem tam neviděl rentgenový vidění, policie po mě nikdy zbytečně nestřílela. Zato tady je to všechno, k čemuž ještě hlavní postava používá vysílačku (nebo mobil?!), aby si přivolala káru nebo munici, protože bylo prostě moc těžký implementovat systém telefonních budek!

Kapitola V. Máte na to týden!
Ano, asi tak týden trvalo upatlat hrubej nástin, bohužel se dostal na pulty obchodů. Grafika je hnusná a vlastně pomalu horší než u šest let starý dvojky. Fyzika je pak rovnou horší než u jedničky! Naprosto nulová interakce s městem, který je samo o sobě neskutečně nudný a bezcharakterní. Nulová zničitelnost čehokoliv kolem vás, přičemž ani auto nelze zdemolovat. Policajti po vás střílí už jenom z principu, že jste v šedesátých letech černej. Inteligence nepřátel i civilistů na bodu mrazu. Žádnej soubojovej systém – tady do lidí stačí strčit a je hotovo. (Ne)originální soundtrack jak z westernu. Prostě NIC!

Kapitola VI. Ta hudba má grády
Zasazení do roku 1968 chápu jenom tak, že si tam tvůrci chtěli nasrat tucty classic rockovejch songů – což je asi jedinej klad + některý cut scény (Osobně mi přijde, jakoby u 2K udělali cut scény a pak jim bylo jedno, jaký herní pojítko mezi nima stvoří u Hangar13).

Kapitola VII. Smrt umění
Tohle je víc Just Cause, tohle je víc Saboteur, je to víc GTA III, je to víc mizernej Godfather, je to víc polotovar od Ubisoftu (jen horší úplně ve všem) než MAFIA a je to jeden z důvodů, proč se od her poslední roky snažím distancovat!

EPILOG:
Kdyby hra nesla jiný jméno, asi by mě to nutilo hodnotit trochu jinak. Bohužel si ale hraje na další díl z legendární série! Vadí mi, když vznikne něco „jenom tak, protože money… a vůbec“ a zničí to všechno, co bylo kdysi nastoleno. Nechápu ty šílený youtubery, kteří střílí 8/10 – to asi vývojáři vyházeli půl rozpočtu na jejich podplacení.
A teď mi dejte DISHONORED 2 ať se uklidnim! :D

Pro: cut scény, spousta klasických songů

Proti: Na dnešní dobu skoro všechno a nikdo mi to nerozmluví - v komentáři je tak 10% toho, co se mi nelíbí

+63 +69 −6