Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II

Mafia II: Definitive Edition

Mafia II: Definitive Edition

Mafia II: Definitive Edition

Mafia II: Definitive Edition

Mafia II: Definitive Edition

Mafia II: Definitive Edition

2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech
2K Czech •  Hangar 13 (PS4, XOne)
2K Czech •  Hangar 13 (PS4, XOne)
2K Czech •  Hangar 13 (PS4, XOne)
2K Czech •  d3t (PC, PS4, XOne) •  Hangar 13 (PC, PS4, XOne)
2K Czech •  d3t (PC, PS4, XOne) •  Hangar 13 (PC, PS4, XOne)
2K Czech •  d3t (PC, PS4, XOne) •  Hangar 13 (PC, PS4, XOne)
PC
24.08.2010
PC
24.08.2010
PC
24.08.2010
PC
24.08.2010
PC
24.08.2010
PC
24.08.2010
PCPS3X360
24.08.2010
PCPS3X360
24.08.2010
PCPS3X360
24.08.2010
PCPS3X360
24.08.2010
XOne
13.02.2018
PCPS3X360
24.08.2010
XOne
13.02.2018
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PS5
kompatibilní
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PS5XboxX/S
kompatibilní
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PS5XboxX/S
kompatibilní
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PS5XboxX/S
kompatibilní
PCPS3X360
24.08.2010
PS4XOne
19.05.2020
PS5XboxX/S
kompatibilní
Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II Mafia II
Žánr
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
závodní > nezařazeno
akce > 3rd person akce *
akce > 3rd person akce *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne ne

Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945 - 1955 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i díky ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joe Barbara. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945 - 1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i díky ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joe Barbara. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945 - 1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i díky ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joe Barbara. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945 - 1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i díky ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joe Barbara. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní).
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945 - 1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i díky ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joe Barbara. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra pro spuštění vyžaduje Steam a je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Mafia II je pokračování zejména v tuzemsku nesmírně oblíbené hry Mafia: The City of Lost Heaven, které vychází po dlouholetém vývoji již pod hlavičkou 2K Czech - přejmenovaného brněnského studia Illusion Softworks (vývojáři původní hry), které bylo v lednu 2008 odkoupeno společností Take 2 a zařazeno mezi další, víceméně samostatně fungující vývojářské pobočky rozeseté po celém světě.

Druhý díl příběhově nijak nenavazuje na svého předchůdce (byť vývojáři nevyloučili přítomnost nějakých referencí pro všímavé fanoušky původní hry), děj hry se odehrává v letech 1945-1951 ve fiktivním městě Empire Bay, při jehož vytváření se autoři inspirovali především městy New York a San Francisco. Do svého domovského Empire Bay se na konci 2. světové války vrací hlavní hrdina hry, Vito Scaletta. Ten byl po ne zrovna vyvedených zkušenostech s odvrácenou stranou zákona nucen narukovat, což byl jediný způsob, jak se vyhnout vězení. Po zjištění, že jeho zesnulý otec zanechal rodinu v dluzích, je opět nucen nastoupit na dráhu zločinu, a to i kvůli ne zrovna příkladnému vlivu svého nejlepšího kamaráda z dětství, Joea Barbary. Vlivem událostí jsou oba vtaženi až do mafiánského podsvětí, kde společně prožívají jak vzestupy, tak s tím související nezbytné pády.

Hra je konkrétně zasazena do dvou výrazně se lišících období. Pochmurnou zimní scenérii z druhé poloviny 40. let, kdy na většinu obyvatel stále působily dopady války, vystřídá v druhé části hry rozjasněná (ročním obdobím již jarní) první polovina let padesátých ve znamení rychlých aut, technologických novinek a rock'n'rollu. Právě dobové hudby si stejně jako v prvním díle užijete dosytosti - desítky licencovaných skladeb zazní jak z rádií v bytech či barech, tak při jízdě autem.

Co se týče samotné hratelnosti, Mafia II navazuje na základy položené prvním dílem, které v rámci vytvoření moderní 3D akční hry rozvíjí, či naopak zjednodušuje. Stále se jedná o akci z pohledu třetí osoby, která klade maximální důraz na příběh (vyprávěný hlavně pomocí cut-scén, kterých je ve hře dohromady přes 2 hodiny) a nebojí se v jeho prospěch omezit v dnešní době tak často skloňované "open-world" či "sand-box" prvky. Hráč tedy může i přes detailně zpracované a rozsáhlé město očekávat spíše lineární průběh hry s řadou předem naskriptovaných sekvencí, které mají umocnit atmosferický příběhový zážitek.

Hra je opět nabízena i s českým dabingem. Vyšla pro ní 3 příběhová DLC: Jimmy's Vendetta, Joe's Adventures a The Betrayal of Jimmy (původně PS3 exkluzivní). V roce 2016 vyšlo pokračování Mafia III, avšak už pod hlavičkou studia Hangar 13. V roce 2020 se hra v rámci kompilace Mafia: Trilogy dočkala vydání graficky vylepšené Definitive Edition, určené kromě počítačů i pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (http://www.2kgames.com/mafia2/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://2k.com/en-US/game/mafia-ii/)
Oficiální stránky hry (https://mafia.2k.com/cs-CZ/mafia-2/)