Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lure of the Temptress

55
27 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1992 AmigaAtari ST
01.01.1992 PC
Vývojáři:
Revolution Software
Oficiální stránky:
http://revolution.co.uk/games/lure-of-the-…
LotT je hra od Revolution Software (série Broken Sword), ve které se poprvé objevil Virtual Theatre engine. Ten umožnil postavám volný, na hráčovi nezávislý pohyb. Jednoduše si žili vlastním životem, bavili se s ostatními postavami, vyřizovali si své záležitosti. Další novinkou byla možnost zadat postavám přímé rozkazy, mohli jste tak jiné postavě přikázat "zatáhni za páku", načež už jste procházeli otevřenými dveřmi.

Příběh se točí okolo zlé čarodějky Seleny, která přijela do mírumilovného městečka Turnvale a s pomocí Skorlů porazila královu armádu. Sedlák jménem Diermot, který se nechtěně připletl do bitvy, je uvězněn a právě v tento okamžik se ho hráč ujímá. Úkol je jasný - dostat se z vězení a zbavit se Seleny i Skorlů.

V roce 2003 byla hra uvolněna jako freeware.


Poslední diskuzní příspěvek

Drolin: Já jsem komerčák v muzice i ve filmech a ve hrách už tím tuplem. Beru hry jako dobré a špatné, za komerci považuju maximálně to že…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Lure of the Temptress je nejrozporuplnější adventura co jsem v poslední době hrál. Příběh o porážce zlé čarodějky Seleny a jejích přisluhovačů není špatný. Ani události které hlavního hrdinu Diermota po cestě potkají nejsou špatné. Hra je ale bohužel hodně krátká, což samo o sobě nemusí vadit, ale řada zajímavých lokací a nápadů je vidět jen z rychlíku. Jak je u Revolution zvykem, postavy mají vlastní život a pohybují se tak po mnoha obrazovkách. Jejich nahánění je ale na rozdíl od Beneath a Steel Sky frustrující. Lure má totiž katastrofální pohyb postav. Ty se často zasekávají, vyhýbání jim trvá dlouho a občas zapomenou kam šly. Příkaz pro přejití do další obrazovky je někdy nutné zadat vícekrát... Když tímto způsobem hledáte určitou postavu po celé vesnici, je to opravdu k vzteku. Samotné hádanky nejsou špatné a při luštění a rozhovorech jsem se bavil. Nepohodlné je ovládání. Jde o jakýsi mezičlánek, myš ještě není moc pohodlná a slouží vlastně jen ke skládání textových příkazů. Kdyby zůstala možnost příkazy ručně psát, bylo by to mnohem lepší.

Akční nebo bojové pasáže v adventurách rád nemám. Zde jsou přítomny dva souboje, ale naštěstí je jejich obtížnost nízká(jeden na druhý pokus a další už na první dobrou). Hudba a celkově ozvučení za moc nestojí. Naproti tomu grafika je celkem hezká a některé lokace se mi vyloženě líbily. Celkově má hra slušnou atmosféru a až na již zmíněné technické obtíže jsem si hraní užíval. Na hře je podle mého vidět její přepracovávání kvůli názvu. Sice prý byla původně ještě kratší, ale stejně by mě zajímal původní Cecilův námět. Závěr hry mě také zklamal, mohl být mnohem propracovanější. Zmínit musí ještě manuál, který je hezky a vtipně zpracovaný. V dnešní době je Lure of the Temptress naprosto průměrnou záležitostí a hraní mohu doporučit jen ze zájmu o historii nebo tvorbu studia Revolution.
+18
  • PC 40
Už se mi nechtělo pouštět do nějakých mnohadílných adventurních ság a tak jsem sáhl po jedné z mnoha klasických adventur co jsem kdysi hrál. Tahle navíc byla na GOG zadarmo. No to jsem si naběhl.

Lure of Temptress začíná zajímavě. V pěkném intru se dovíme, že zlá čarodějka Selena ovládla pomocí armády Skrolů malé městečko, hrdina Diermont skončí ve vězení ze které uniká spolu se šaškem Ratpouchem. Po útěku z vězení se dostane do malého městečka, kde je spousta postav a začne peklo. Ony postavy totiž mají ve zvyku pochodovat po městě, což je sice zajímavý nápad, ale když pak nemůžete jednu z postav najít (a překvapivě místo pochodování stojí před hradní bránou) rozkousali byste vzteky klávesnici.

Ještě horší je provedení. Hrdina totiž musí přijít k postavě v přesném úhlu, aby s ní promluvil, jenže když mu stojí někdo v cestě, začnou tance po celé obrazovce plné vyhýbání a tak milý Diermont pochoduje, pochoduje a nakonec to vzdá. Totéž platí při pokusech opustit obrazovku a nakonec mě to vedlo k ultimátnímu zákysu, kdy se mi ke konci klučina sekl ve dveřích a neměl jsem jak otevřít bránu k čarodějnici. Poslední 4 minuty jsem tak dokoukal na youtube. Další chuťovkou je když s někým mluvíte a v místnosti se začne bavit někdo jiný s někým jiným - dva texty jsou dohromady a musíte si počkat až na Vás přijde řada. Optimalizace je naprosto otřesná, v životě jsem něco tak odfláklého neviděl a půlku hraní jsem trávil snažením se přimět dementa, pardon Diermonta aby s někým promluvil.

Co je tu dál? Městečko s asi 10 postavami, které musíte pokaždé znovu oběhat, abyste zjistili, kdo Vás nasměruje dál, pixelhunting, nepoužívané příkazy na které zapomenete a pak se zaseknete (Ask), mizející postavy Ratpouch mi zmizel a já si marně lámal hlavu jak vypáčit dveře. Průměrná grafika, otřesná dvoutónová hudba, textové outro hrdina si nechá utéct holku ech.... A kromě toho těch 10 obrazovek v městě a 4 v hradu jsou všechno, nic víc ve hře není, nebýt záseků, dohraju to do 2 hodin.

Tuhle hrůzu že stvořili Revolution, tvůrci mých milovaných Broken Swordů? No každý nějak začíná.

Pro: Městečko se spoustou postav.

Proti: Otřesná optimalizace kolizního modelu a dialogů, krátké, mizející postavy, nulové zakončení.

+14
  • PC 65
Lure of the Temptress som hral poprvýkrát až toto leto. Z toho možno pramení aj pár mojich negatívnych dojmov z hry, možno som už priveľmi "rozmaznaný" súčastnými poväčšinou user-friendly titulmi. Najväčším problémom a záporom aký hra pre mňa predstavovala bol totiž systém príkazov. V podaní vašej postavy Diermonta to ešte nie je problém, síce hra neponúka len pár príkazov ako use, talk to, give, pick up a podobne ako v prípade série Indiana Jones alebo Monkey Island, ale stretneme sa s viacerými príkazmi, z ktorých minimálne polovicu použijete maximálne raz za celú hru. Problém tohto rozhrania prichádza v momente, keď musíte zadať inej postave príkazy, aby vykonala určitú činnosť. Treba napríklad zadať lokáciu kam má prijsť a následne dve až tri činnosti, ktoré má vykonať, aby sa dosiahlo vytúženého výsledku. Tu sa mi práve stalo, že som vedel, čo potrebujem spraviť, ale jednoducho som mal "bordel" v tom, ktorý príkaz zadať predktorým + existovali asi tri rôzne príkazy, ktoré sa dali použiť na dvere čo nakombinované s ďalšími troma príkazmi, dá zopár kombinácií kým človek príde na tú správnu a priznám sa, prišlo mi to otravné.
Samotná zápletka, ktorá je spomenutá v popise hry má slušnú atmosféru, Diermont aj ostatné postavy sú skutočne uveriteľné a celý príbeh sa zaujímavo vyvíja takmer až do veľmi rýchleho záveru. Hra je totiž napriek občasným zákysom neskutočne krátka. To ani zďaleka nie je zlé, ako nechutne odfláknutý koniec hry. Nechcem ho tu spoilovať, ale rozhodne ho považujem za jeden z najhorších koncov, s akým som mal tú česť sa v prípade pc hry stretnúť.
Zaujímavo pôsobí "život" mestečka Turnvale, trasy pohybu postav sú na dnešnú dobu možno primitívne a úsmevné, ale v roku 1992 išlo skutočne o čosi viac, navyše keď vás ešte okolo prechádzajúca postava slušne pozdraví a pokračuje vo svojej činnosti.
Grafika pôsobí taktiež napriek svojmu veku príjemným dojmom.

Pro: Príbeh, atmosféra, "živé" mestečko

Proti: odfláknutý koniec, uživateľsky veľmi nepríjemné ovládanie (hlavne v prípade druhých postáv)

+11