Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Herní výzva 2019 - #6 „Severní vítr“

Na Limbo od studia Playdead jsem si brousila zuby už celkem dlouho. Nakonec až díky herní výzvě na letošní rok jsem se do toho všeho pustila.
Limbo je super jednohubkou, kterou lze za pár hodin dokončit celou, takže nelituji svého času a zároveň děkuji kamarádům za doporučení. Vizuální stránka hry je jednoznačně jednou z mnoha věcí, co lze na hře chválit. Totální minimalismus, hrátky se stíny a světlem, se strachem a zároveň krutostí. Jo, to mám opravdu ráda.
Netušila jsem, že mě bude Limbo tak moc neskutečně bavit a za jeden večer ho prostě budu chtít projít celý. Hra si nebere servítky ze smrti a už od začátku poznáte, že se jí nejde vyhnout. Tedy pokud netušíte, jak místní svět funguje. Některé pasáže totiž pochopíte, až když zemřete a uvidíte, že musíte volit jiný způsob, jak se přes ně dostat. S některými částmi jsem měla problém. No stydím se trochu, ale nakonec jsem úspěšně dohrála celou hru. Nikdy mi nevadili pavouci, ale tady mi udělali pořádnej bordel a místy jsem byla fakt otrávená. Fuj! Nezapomenu na ten moment, kdy mě první pavouk rozšmalchoval jako by nic. Některé části mi udělaly starost je splnit, takže hráč se ke zdárnému vyřešení dostane jenom tím, že vyzkouší více možností. Někdy jsem až myslela, že můj hloupý plán nevyjde, ale nakonec fungoval a úspěšně mě posunul dál.

Nejsem nějaká velká hráčka plošinovek nebo logických her, ale jsem velmi ráda za možnost si hru zahrát a určitě jí někdy zkusím znovu. Tedy až ze mě vyprchají ty frustrující pocity, kdy jsem několikrát za sebou umírala a nevěděla jsem kudy kam. Ještě, že jsou ty internety a člověk si může najít návod. Byl to zážitek, což potvrzuje i dost vysoké hodnocení. Možná na druhé zahrání hodnocení snížím nebo zvýším, kdo ví. Prozatím však 90%.
+27
  • PC 95
Prvý krát, keď som videl Limbo na konzolách, povedal som si "Wow, to musí byť skvelé. Kiež by to tak bolo aj na PC." Po pomerne krátkej dobe sa mi toto želanie splnilo...

Limbo je pomerne neznáma hra (aspoň v našich končinách), už len kvôli tomu, že je to Indie hra, a nemá veľké reklamné billboardy. To ale vôbec neodberá kvalitu hry.

Grafika v Libu je jednoduchá a pritom prekrásna. Dlho som nehral hru, ktorá by mala iba dve farby, a zároveň by bola tak krásna. Temné prostredie sa k tejto hre hodí, a je dotiahnuté takmer k dokonalosti. Limbo je taktiež skvelá atmosferická hra. Neraz mi behal mráz po chrbte, keď som hral v noci. Hlavne pavúk. Ten bol naozaj skvelý
Hratelnosti nemám taktiež čo vytknúť. Animácie má Limbo jedny z najlepších, čo som videl. Hlavná postava sa ovláda a pohybuje plynule, bez väčších problémov. Originálne logické časti sú tu na dennom poriadku. Čo iné sa dá čakať od logickej hry? Niekedy mi dali poriadne zabrať, ale väčšinou stačí trochu porozmýšľať, a je to. Zatiaľ jedny z naj podarenejších hádaniek, z ktorými som sa stretol...

Čo na záver dodať? Nesklamalo ma, a ani nejak dramaticky neprekvapilo. Limbo je jedna z Indie hier roku 2011, ktoré by si každý správny hráč nemal nechať újsť. Naozaj to za ten čas stojí... =)

Pro: Grafika, hrateľnosť, temné prostredie, logické hádanky, animácie

Proti: Nič podstatné

+26
  • PC --
Ze všeho nejvíce mi tento dánský počin připomíná prapůvodního Prince of Perisa. Styčných ploch je tu totiž víc než dost. Také jste bez nějakého většího vysvětlování vrženi do nehostinného, až krásně depresivního světa, kde na každém kroku číhá smrt. Můžete se spolehnout jen na sebe a svůj důvtip při řešení fyzikálních hádanek. Je potřeba znát své prostředí, v důsledku čehož vás při prvním průchodu čeká mnohonásobné umírání. Systém checkpointů je ale vymyšlen tak důmyslně, že není třeba opakovat větší částí úrovní.

Vizuální stránka je naprostý unikát. Ponurý, černobílý, depresivní. Přesně takový je svět Limba. Svět, ve kterém jsou pavouci větší než člověk a kde vám pijavice rozhodí sandál. Ovládání čerobílého chlapce je prosté, postačí vám všehovšudy čtyři tlačítka, abyste se během nějakých dvou hodin intenzivního zážitku proskákali až na konec příběhu, který je víceméně ponechán vlastní interpretaci.

Pro: audiovizuální provedení, ryzí hratelnost

Proti: kratší herní doba

+26
  • PC 100
Noir pro velké děti (hráče).

Nádherná minimalistická a detailní grafika (detailní v rámci výtvarného stylu - kompozice světla a efekty). Atmosférická hudba a propracované ozvučení. Morbidně hravé a vlastně nemelancholicky kruté. Logika levelů je zpětně brilantně prostá, protože zapadá do prostředí (děje) a checkpointy jsou až lamácky početné. Jedna z mála her (možná dokonce první), která se mne emocionálně dotkla. Vzhledem k tomu, že Limbo je čistě audiovizuální bez příběhové kostry, je sakra co říct. Hutnost prostředí není konzistentní, ale nejlepší části jsou dojmem silnější než klasický noir. Krása temného, moderního světa. Příjemně osamělá a pohlcující.

Hrajte to sami, v noci, na jeden zátah, se sluchátkama.

Kolik odvahy stojí holka? (V noir femme fatale)

Pro: Emoční.

+25
  • PC 70
Co na tom všichni vidí?” říkal jsem si na začátku hraní hry Limbo. Potom jsem ale začal pronikat do herních mechanizmů, začal chápat, oč tu běží. Obdivoval jsem pěkné animace panáčka a výtvarně zajímavé černobílé ztvárnění. Začal jsem tomu obecnému nadšení alespoň trochu rozumět.

Hra je to dost brutální (hopsání po mrtvolkách dalších obyvatel tajuplného světa, useknuté nožičky, ručičky a hlavička, postupné mrzačení pavouka atd.). I přes veškeré snažení jsem došel k závěru, že smrt je nevyhnutelná. Pastičky jsou nachystány záměrně tak, že i s maximální předvídatelností musíte zákonitě zemřít, abyste s nově nabytými znalostmi danou část prošli znova. Blíže ke konci je Limbo stále náročnější. Ještě, že máme ten YouTube - a podle automatického doplňování vyhledávacího našeptávače usuzuju, že nejsem první, kdo s některými hádankami měl problémy. Ono totiž ke konci už to není tak úplně o hádaní, jako o přesném načasování. Jde o milisekundy. Ač se to na první pohled nezdá, skutečně to jde načasovat a proskákat. Ke konci už mě hra tou komplikovaností a občas nelibě zvolenými checkpointy začínala lézt na nervy. Konečně jsem se po 4 hodinách dočkal konce a docela působivé závěrečné scény.

Limbo je dobrá plošinovka. Je povedená technicky i esteticky. Je to taková malá hra pro příležitostné hraní. Za plnou cenu bych si rval vlasy. Zadarmo to bylo fajn.

Pro: Animace, výtvarné a estetické ztvárnění, kreativní překážky a hádanky, technicky kvalitní.

Proti: Ta bílá svítící věc, co se přicucává na hlavu. V závěru trochu otravné a komplikované.

+25
  • PC 90
„V jednoduchosti je síla.“, vybalil by jistě tohle provařený zaříkavadlo nějakej ten klasik po dohrání Limba (za předpokladu, že by klasik vůbec někdy Limbo hrál). A měl by hošík pravdu. Černobílé barvy, jen čtyři tlačítka, žádná slova, žádná hudba, a přesto atmosféra silná jak noha u prdele.

Tohle už není jen a pouze počítačová hra, zde lze konečně vidět, že i taková „hra“ může atakovat žánr uměleckého díla díky svojí estetičnosti.

Základem je tu tedy, jak už bylo řečeno, jednoduchost a tak pohyb panáčka, vašeho herního alter-ega, ovládáte pouze pomocí čtyř tlačítek. „Jenom tak málo čudliků?“, řekne si jistě kdekdo. Tady to ovšem výborně funguje a nejen to, ono to taky výborně vypadá. Což názorně dokládá takovej souboj s pavoukem. Celá tahle šarvátka je sakra napínavá a zavdá si i s takovýma ždímačkama nervů, jako je třeba Call of duty a to nakonec na pavouka ani nepotřebujete celej zbraňovej arzenál, vystačíte si s jedním šutrákem. Navíc si k tomu všemu přidejte skvělý vizuál Limba, který samotnou scénu ještě přiživuje.

Nechtěl bych hodnotit, jak je hra dlouhá (samozřejmě je krátká), takovýto aspekt by podle mě ve výsledném hodnocení neměl co dělat. Film také nehodnotíte negativně, pokud je příliš krátký, ba někdy „krátkost“ je právě silnou stránkou filmu. A stejně tak chápu Limbo, jako záměrně krátký atmosférický zážitek, který může člověk zfouknout na jedno posezení, za jeden večer, ovšem odnese si z něj třeba více, než z leckteré mnohahodinové hry.

Co mě ale trochu srazilo v nadšení z úvodu, byl přesun z přírodního prostředí do jakéhosi technického obludária s různými mechanickými koly a magnety. Lesní prostředí mělo svoje kouzlo a ten posun k technice ve druhé polovině mně moc neštymoval a taky mě trochu vytrhl z herního zážitku.

Limbo je jedinečné tím, že v něm jeden chytrolín může najít mnoho velkých, či malých myšlenek, zároveň však druhý nemusí najít myšlenku žádnou a do toho všeho ještě třetí, který žádné myšlenky ani hledat nebude a stejně se bude bavit. Hra je prosta jakéhokoliv herního textu, vše je řečeno jen a pouze v jejím dění a právě v tom vidím unikátnost Limba. Jeden může špekulovat a přemýšlet, co to všechno vlastně mělo znamenat, jinému může být vyznění hry šumák, stačilo mu, že si zahrál, zaskákal a vyřešil pár logických hádanek.

Tak safryš, je to jen obyčejná hopsačka a nebo hra, co v sobě má něco víc? Na to si musí odpovědět každý sám, pro mě však platí jednoznačně to druhé.
+24
  • PC 75
Dohráno v rámci Herní výzvy 2022, ačkoliv jsem tuhle hru měl ve své steam knihovně už téměř od data vydání, hrál jsem ji poprvé až nyní a tak trochu nevím co si o tom myslet. Určitě se jedná o jednu z těch lepších her co jsem v poslední době hrál, ale bohužel je zde několik věcí, které mne dost vadily. Předně naprostá absence jakéhokoliv příběhu nebo alespoň vysvětlení co, proč a jak, ano můžete namítat, že to není u této atmosférické hardcore plošinovky tak podstatné, jenže co jiného má hráče popíchnout k tomu, aby vůbec dál pokračoval, když ne dobrý děj, zde prostě od začátku do konce nevíte vůbec nic o tom co a proč se děje a kam a proč se vlastně vydáváte se svou postavičkou, to je za mě obrovské mínus. Naštěstí pak už jdou v řadě za sebou jen pozitiva, například vizuál hry, ač jednoduchý a černobílý, přesto velmi hezký, zvukový doprovod je vlastně omezen jen na zvuky prostředí, ale v tomto případě je to právě to co bylo potřeba, hudba by byla zbytečná. Samotná hra je pak dost těžká a díky tomu je solidní výzvou její zdolání, přiznám se, že byly chvíle kdy jsem měl chuť ji vzdát, ovšem to bych pak nezažil ten pocit zadostiučinění, že jsem vytrval.
Nakonec tedy mohu hru těm několika málo hráčů, kteří ji ještě nehráli doporučit, jen si dopředu rozmyslete, jestli opravdu máte v sobě dost odhodlání, budete jej potřebovat.

Pro: Vizuální a zvuková stránka hry, Je to výzva i pro zkušenější hráče, Některé "hádanky"

Proti: Nelogičnosti některých "hádanek", absolutní absence příběhu

+24
  • PC 85
Herní výzva 2024 - 7. Ve stínu pixelů - Hardcore: Dohraj hru s černobílou stylizací.  

Když jsem si vybíral, že budu hrát LIMBO, šel jsem do toho s očekáváním, že si zahraju něco kratšího, co bych mohl zfouknout za jedno odpoledne. A přesně to jsem dostal. LIMBO je taková videoherní jednohubka, kterou zhltnete tak rychle, že jste nakonec překvapení, že už je konec. To ještě ale neznamená, že jsem si hru neužil. Právě naopak.

Po zapnutí hry mě jako první věc hodně překvapilo ovládání. Jsem zvyklý, že pro ovládání u drtivé většiny her používám WASD, a když se moje postavička ani po minutě zběsilého mačkání všech kombinací WASD nechtěla pohybovat, zjistil jsem z nastavení, že se hra ovládá pomocí šipek a levého CTRL. Vlastně mi to ani nevadilo, protože ke hře nepotřebujete myš a můžete tedy mít obě ruce na klávesnici.

Hra vás na začátku neuvítá žádným úvodem, textem, tutoriálem, ani vysvětlením nebo nastíněním o co ve hře půjde. V podstatě nulový příběh. Prostě jste kluk, jste v lese a musíte jít pořád dopředu a ideálně u toho neumřít. Naštěstí na konci hry odhalíme motivaci hlavního hrdiny a proč se vlastně tím světem trmácel. Takže alespoň něco nám hra prozradila.

Jak jsem již nastínil, tak vás ve hře nikdo za ručičku vodit nebude. To se podle mého názoru odráží i na obtížnosti, která je ze záčátku triviální, ale v průběhu hry postupně přituhuje a na konci už jsem měl párkrát problém zjistit, co mám vlastně udělat. Naštěstí jsem metodou pokus-omyl vždycky našel cestu dál.

Audiovizuální stránka je taky fajn. Celý svět ve svém černobílém provedení působí dost depresivně a ztísněně, čemuž napomáhá i zvolený hudební podkres ve formě například statického šumu, skřehotání ptáků, zlověstné hudby apod. Tato kombinace ve mě během průchodu hrou vyvolala celou řadu emocí od strachu až po úzkost.

Abych to shrnul, tak hra má výbornou atmosféru, skvělou hudbu, ale je poměrně krátká. Vůbec bych se nezlobil kdyby byla o nějakou tu hodinku delší.

Jo a ještě jsem zapomněl zmínit, že bych hru rozhodně nedoporučil arachnofobům. Ve hře je pavouk o velikosti většího automobilu a je v dost špatném rozpoložení. :-)

Pro: atmosféra, hudba, žádný interface

Proti: nulový příběh, hra by mohla být delší

+24
  • PC 75
Smrt je krásná. A v Limbu je radost umírat. Často jsem měl pocit, že Limbo je záměrně navrženo tak, aby hráč mohl pocítit její sladkou chuť. Smrt tu čeká na každém kroku. A bylo by proto velkou chybou nabízených příležitostí nevyužít. Je li(m)bo napíchnutí na nohu pavouka? Usmažení elektrickým proudem? Rozřezání ozubeným kolem? Nebo se spokojíte s prostým pádem z výšky? Stačí si jen vybrat. A zemřít.
Nádhera, co říkáte? Limbo představilo smrt v úplně jiném světle. Klidně se obejde bez přemíry násilí a potoků krve. A stále bude krásná.

V některých hrách už dnes není dovoleno zabíjet děti. Hlavního hrdinu Limba, kterým je malý chlapec, můžete zabíjet dle li(m)bosti. Stačí ho navést na správnou cestu. Ostatně, sám název vývojářského týmu mluví za vše - PLAY DEAD.

Při každém úmrtí jakoby bezvládné tělo malého caparta posměšně vzkazovalo - zpackal jsi to, zemřel jsem, zkus to znova... Nabídka, která se neodmítá. Zvlášť pokud může chlapec zemřít znova. A on zemře, od toho ho tu máme. Nebo ne? Pokud vám během hraní ani jednou černobílá obrazovka zcela nezčerná, budete ochuzeni o nezapomenutelné/smrtící zážitky. Je to stejně neuspokojující jako průchod střílečkou bez jediného výstřelu. Nebo adventurou bez jediného slova.

Ano, Limbo je krásné...protože krásná je SMRT.


+23 +24 −1
  • PC 85
Nebudu psát dvoustránkový komentář ke hře která vám zabere jedno odpoledne. Navíc nebýt toho že mi kamarád poslal jedno video na tuhle hru, nikdy bych si ji nekoupil - což by byla chyba.

Limbo je asi jedna z nejvíc emocionálních her co jsem kdy hrál (Podmínkou je dohrání, jinak vás hra jako taková moc neosloví)

Když hru zapnete tak na vás bafne prostředí lesa a nikde žádné šipky, na obrazovce žádné okna kde vám bude do hlavy vtlačováno že aby jste šli doleva musí zmáčknout šipku doleva a podobné. Prostě se s tím musíme poprat. Nečekejte žádné animace jako intro nebo ukázky když se hra načítá, protože hra se prakticky nenačítá..Zapnete - hrajete, nic víc, nic míň.

Na hře mě nejvíc štvalo(a pozdějí nejvíc dostalo) děj a to proto že se prostě objevíte a jdete dál bez žádného cíle, žádné informace PROČ tam sakra jdu, kdo jsem, kde jsem, proč se prostředí razantně mění atd.

Hra je důkazem že i jednoduchost může být krásná - mluvím o grafickém zpracování kde vidíme jenom bílou a černou spolu s jejími odstíny.

Jestli si myslíte že vám do skákání a neustálém zabíjení, abyjste zjistili jak sakra dál, bude hrát pohřební píseň nebo naopak dead metal, tak myslíte špatně..jak jsem hru procházel tak jsem měl hudbu tak v podvědomí že si ji neumím ani vybavit, takže bych odpověděl že tam není, nebo je velmi decentní a pouze citově podbarvuje dění.

Jak jsem řekl aby se vám hra opravdu líbila, musíte přeskákat přes všechny smrtelné nástrahy,vyřešit logické hádanky a dojít až do samého konce, aby jste viděli proč tuhle hru vůbec hrajete - ve mě to zanechalo na dlouhou dobu zážitek který jsem si pro jistotu ověřoval na internetu(tím chci říct že každý tuto hru může pochopit jinak)

Je to spíše takové poselství pouze zprostředkované formou hry.

Pro: Hádanky založené na fyzice, audiovizualizace, grafické zpracování, styl hry, myšlenka hry

Proti: Herní doba, z pravidla aby jste se dostali dál musíte prostě zemřít a zkusit to znova, dokud hru nedohrajete tak nevíte vůbec nic, pokud nedojdete až k závěru může to záporně ovlivnit váš názor

+23
  • PC 60
Celkem příjemná hra.

Asi 2x jsem se sice celkem zaseknul, ale naštěstí je hra dělena do tak malých částí, že zpravidla při chvíli bloumání člověk na tak malym prostoru na něco narazí. Co musím pochválit je tajemná atmosféra a dobře udělaný pohyby postavy.

Jako hlavní negativum hry potom vnímám fakt, že člověk prostě musí hrát způsobem "smrt – poučení". Hra je tak těžká, že na "životy" zde nemůže být ani pomyšlení. I tak (při nesmrtelnosti) musí být dělena do malinkatých částí, aby se to dalo vůbec hrát - asi něco jako kdyby se mi 3dčko autosavovalo po každém zabitém nepříteli. Tohle neustálé umírání mi prostě moc nesedlo. (nebo že bych byl tak nešikovnej/hloupej?)

Celkově shrnuto dobrej a zajímavej počin. Než však budu udělovat procenta, uvědomím si, že je to jenom hezká plošinovka, která chvíli zabaví (bez příběhu, výraznější hudby, bez možnosti volby čehokoli) nic víc.

60%

Pro: Atmosféra

Proti: Systém "smrt-poučení", délka, jenom hezká plošinovka

+23
  • PC 95
Po dlouhém, nenasytném pokukování Xbox screenshotů jsem se konečně dočkal a mohl se sám ponořit do hry, která mě zaujala doslova na první pohled.

Už při spuštění "Limbo" na mě dýchla zvláštní tíživá atmosféra, která dala jasně vědět, že mám po dlouhé době zase čest s něčím neobyčejným. Grafika je kapitola sama pro sebe. Kombinace černobílé a filmového šumu je spolu s věrnými ambientními efekty a muzikou pilířem atmosféry celé hry. Respektive její větší částí. Tou druhou je pro mě děj hry jako takový. Ve skutečnosti si vlastně děj hry musíte chtě nechtě domyslet. Limbo vás totiž do svého světa zasadí velice svérázným způsobem. Jednoduše vám neřekne nic. "Běž dál. Běž prostě dál a přežij." To je to jediné, co vám hra sdělí a zbytek je na vaší fantazii. A tento krutý boj o život vás jednoduše bude bavit.

Absence vyprávění "příběhu" a minimalistická stylizace grafiky dává hráči prostor pro své vlastní myšlenky. Nechává prostor pro symboliku, kde každá překážka ve hře může znamenat něco víc, než jen hromadu skriptů a počítačového kódu. Alespoň já to tak cítil. U každé takové překážky jsem měl pocit, že se mi tím hra snaží něco říct.
Slovo "limbo" má více významů. Ale čím nás však hra Limbo provází? Je to očistec - ono předpeklí? Je to pouze noční můra, či stav mysli? Tvrdá a nemilosrdná cesta životem, cesta za štěstím? Na to ať si odpoví každý sám. Indicií poskytne hra spoustu.

Ve zkratce - hra na mě působí jako nálada a myšlenka post-rockových skladeb. Bezcitná. Svou tvrdou realitou krutá, přesto však neodolatelně krásná a přitažlivá.
+22
  • PC 90
Limbo. Hra s unikátním designem, který se od vydání hry snažilo napodobit hned několik titulů. Většina z nich však neúspěšně. Svým černobílým podáním, ale i atmosférickou hudbou a zvuky, si mě dokázala získat téměř okamžitě. Stejně tak i mou přítelkyni, která byla hrou natolik nadšená, že několikrát přišla s prosbou, jestli bychom si ji mohli ještě zahrát ;)

Velice příjemně působí checkpoint systém, kde se při každé z vašich smrtí zrodíte nedaleko od místa vašeho skonu. Stejně tak je možné si v menu vybrat jakoukoliv hádanku, na kterou jste cestou příběhem narazili a opětovně si ji zahrát.

Jednotlivé hádanky jsou velice dobře vymyšlené a různorodé. Postupně se přidávají nové prvky, které obměňují hratelnost. Ovšem riziko nějakého většího záseku je minimální. V takovém případě vždy po nějaké době přijdete na správné řešení.

Jako jedna z mála her, u mě na počítači, byla hrána na gamepadu, který se mi zdál daleko vhodnější pro ovládání, jak klávesnice. Ale ani pro hráče s klávesnicemi ("tohle označení zní fakt trochu debilně") nebude větším problémem hru ovládat.

Celkový dojem za 90%. Škoda jen konce hry, kdy jsem si myslel, že jsem dostal zpět na začátek příběhu a ten se odehrává neustále dokola... Nakonec to jen dopadlo, jak to dopadlo. Ale už teď vím, že se chci, do světa Limba, určitě ještě někdy vrátit.

Pro: grafika, hudba, zvuky, atmosféra, hádanky, vhodné pro hraní s přítelkyní

Proti: nic pro arachnofobiky, konec hry

+22
  • PC 80
Nikdy jsem nebyl moc fanoušek podobných plošinovek, Limbo jsem dostal zdarma na steam. Logické hádanky jsou pro mě zábávné sem tam jako vedlejší část hry, ale čistě logickou plošinovku bych si jen tak nezahrál. U Limba se mi líbila monochromatická stylizace hry i příběh byl celkem na zamyšlení, ale gameplayem to pro mě ke konci bylo nudné. Zkrátka nejsem cílová skupina týhle hry.

Pro: pěkná stylizace

Proti: ke konci začíná být hra protáhlá

+22
  • Switch 85
Nintendo Switch se pro mě jako rodiče stal darem z nebes. Kromě Nintendo first party her začínám objevovat i různé indie tituly a prvním, který jsem dohrál byla právě hra Limbo.

S trochou nadsázky by se dalo říct, že Limbo je téměř umělecký počin a to jak zpracováním, tak emocemi, které dokáže v člověku vyvolat. Je to krutá chladná hra, ve které budete hodně umírat a nejednou ve Vás pocity frustrace, ale i soucitu a smutku. Zároveň hra ale také trochu procvičí mozkové závist a po vyřešení každé další "hádanky" dostanete malou dávku dopaminu, uspokojení a chuti pokračovat dál a dostat postavičku označovanou jako "The Boy" do vytouženého konce.

Limbo je hodně dobrá hra, které dle mého sedne i krátká herní doba (hru dohrajete za několik jednotek hodin).

Pro: Atmosféra, emoce, umělecké zpracování, jednoduchost ovládání, kreativita rébusů

Proti: Možná mohlo být trochu více poodhaleno ohledně příběhu postavy, ale zase to nutí člověka víc zapojit fantazii a domyslet si to sám :)

+22
  • PC 80
K Limbovi jsem přišel úplnou náhodou a nedokázal jsem hru vypnout dokud nebyla dohrána. Dlouho jsem nenarazil na hru, u které bych se lekl nebo nedokázal absolutně předvídat co se stane. V trochu hororovém stylu plníte logické úlohy, které vás stále posunují bez děje ve 2D pohledu dále. Charakterizoval bych Limba jako nového "Abe", který je založen na 4 ovládacích tlačítkách a navíc hra je kompletně v černobílém kabátě. V jednoduchosti je síla a tady to platí dvakrát tolik..

Co je velkým + hry, že jsem za celou dobu jejího hraní nenarazil ani na jeden bug, což se stává u málo které hry. Ve hře také panuje skvělá fyzika. Jediné co se dá vytknout je useknutý konec. Každá hra by měla hráči nabídnout nějaké závěrečné video nebo rozuzlení děje (tady projdete poslední překážku jako každou jinou a najednou se hra vypne), filmy bez konce taky nikdo nemá rád. Limbo mi nešel rozjet na OS s WinXP (na 3 odlišných PC), ale to bude v budoucnosti zřejmě zcela normální problém her. Někteří do záporu píší čas hry, ale to je už široce spekulativní faktor hodnocení. Mě přišly 3 hodiny v tomhle prostředí tak akorát, třeba se dočkáme pokračování.

Pro: atmosféra, fyzika, prostředí, ani jeden bug

Proti: useknutý konec

+21
  • PC 75
Hra Limbo mi byla doporučena kamarádem v době, kdy jsem plošinovkám zrovna moc neholdoval a jsem moc rád, že jsem hře dal šanci. Již v prvních okamžicích po spuštění hry na mě udeřila její atmosféra daná především svojí černobílou grafickou stylizací. Temnota a minimum světla mi neustále vyvolávaly pocity úzkosti či strachu, které mne provázeli celou hrou. Naštěstí zde pořád byla jiskřička naděje, že se ten kluk může zachránit, reprezentovaná dvěma svítícími body v podobě jeho očí.

I příběh skutečně působí jako jedna velká noční můra. Kluk se probudí sám v temném lese plném pastí, kde se ho všichni snaží zabít. A že těch smrtí bude požehnaně. Kromě překonávání pastí je hra i o řešení logických puzzlů. Některé pasáže jsou trošku obtížnější, jiné zase celkem intuitivní. Jediné, co mi tam vyloženě nesedělo bylo otáčení gravitace ve finále.

Zaujaly mě některé i tak trošku vtipné momenty jako např. kluk utíkající pavoukovi uvězněný v zámotku. Nebo i finální boj s pavoukem s vytrháváním jeho nohou, kdy z něj nakonec zbude jedna velká chlupatá koule, kterou ještě využije k tomu, abych se dostal dál.

Hra není nijak dlouhá a i když ve své druhé polovině trošku ztrácí na zajímavosti, rozhodně můžu říct, že jsem se u ní skvěle bavil.

Pro: Atmosféra

Proti: Některé těžší pasáže

+21 +22 −1
  • PC 70
Hry tohoto typu většinou nedohraju do konce, nicméně LIMBO jsem se rozhodl dát šanci a nejen kvůli letošní herní výzvě. Už podle screenshotů slibovala hra nevšední zážitek a po první spuštění jsem pochopil, proč tolik recenzentů vychvaluje netradiční černobílé pojetí umocněné rozmazaným a zrnitým pozadím. Černočerná krajina a nezveřejněná identita hlavního hrdiny zahalují hru do hávu tajemství, které jsem ihned toužil odhalit. Ani po dokončení toho hra mnoho neprozrazuje. LIMBO v tomto ohledu uspělo, protože nechává velkou část příběhu na interpretaci a nutí vás skutečně přemýšlet. Z hlediska originality výborný počin.

Dalším aspektem hry, který mě velmi zaujal, bylo znamenitě zvládnuté prolínání jednotlivých oblastí. Začínáme v lese, časem narazíme na nějaké domorodce a než se nadějeme, jsme uvnitř továrny. Žádné nepříjemné nahrávací obrazovky "nyní vstupujete do industriálního komplexu", nic takového. Pozoruhodné a působivé řešení. Postavy i prostředí jsou výborně animovány a hrdina může brutálně zemřít tolika detailně provedenými způsoby, že jsem cítil skutečné obavy o jeho zdraví a každý krok jsem prováděl velmi opatrně.

Nicméně mé nadšení poněkud opadlo, když se mi po mnoha smrtích a zdárně vyřešených puzzlech podařilo postoupit do druhé poloviny hry, kde se prostředí rychle mění na prázdné a nudné. Hádanky ze začátku hry typu trhání nohou obřího pavouka přinesly nebývalý pocit uspokojení, ale přišlo mi, že v tom okamžiku autorům došla inspirace a herní systém se změnil v otupující posouvání beden, mačkání tlačítek a aktivování strojů pomocí páky. Strašidelný obří pavouk byl nahrazen otravným malým červem, který se zavrtává do lebky vaší postavy a způsobuje nucený pohyb jen jedním směrem, dokud nenarazíme na světlo. I když je to zajímavý nápad, vždycky jsem se děsil okamžiku, kdy se opět nakazím mozkovým červem a ztratím kontrolu nad svou postavou.

Naprostá většina puzzlů je bohužel postavena na přesném načasování sekvence akcí a poskytuje extrémně malý prostor pro nepřesnosti. Se skřípěním zubů jsem ji dohrál do konce, ale po mnoha frustracích z mechanismu "napřed musíš desetkrát umřít, aby tě konečně napadl jediný možný způsob, jak postoupit dál" necítím potřebu se k LIMBO ještě někdy vracet. Hra je extrémně lineární a absence příběhu nedává mnoho možností replayability. Kromě toho podporuje jen fullscreen a ovládací klávesy nelze změnit, což je v dnešní době docela fail.

Pro: Grafika, animace, temná atmosféra.

Proti: Ovládání, linearita, frustrující puzzly, velmi slabý konec.

+21
  • PC 80
Díky své unikátní stylizaci mě Limbo oslovil a zaujal na první pohled. Opět dokazuje že v dnešní době nemusí být hra 3D, nemusí hýřit efekty a ani za ní nemusí stát špičkový tým s bandou dabérů a scénaristů. Ne vše lze udělat jinak jednoduše, vynechat dabing hudbu upozadit a dokreslit ponurou atmosféru jen díky občasným zvukům.

Začátek nezklamal probuzení v lese, kdy celý svět je jak ve stylu Noir, má prostě své kouzlo. Všem již známé setkání s obřím pavoukem ve mě zanechalo nejhlubší dojem, kdy jeho pohyby po lokaci působili naprosto úchvatným dojmen, a představolal něco neskutečného.

Stejně tak prostředí kdy hráč vidí mrtvoly houpající se na oprátce nebo plující ve vodě. Smrt zde prostě hraje obrovskou roli a bez umírání a zkoušení správné kombinace se dál prostě nehnete.

Bohužel pro mě vystřídání lesa a živých nepřátel a nástrah, za mechanické a tvořené více technického rázu ztratila hra trochu ze svého prvotního kouzla a atmosféry ale to je jen můj subjektivní dojem.

Přesto Limbo nabízí na dnešní poměry her něco neskutečného, unikátního nejen výtvarnou stránkou hry, ale i hratelností, myšlenkami ve hře obsažených a jedinečností. Za to hra určitě stojí i přes svoji kratší herní dobu.

Pro: Unikátnost, pavouk je fantastický, Noir styl, výpravnost bez použití slov, prostě jedinečný zážitek

Proti: Krátká herní doba, později značně přituhne

+20
  • PC --
Na Limbu se mi líbila působivá vizuální stylizace a originální pojetí překážek, které hra hráči postupně předkládá. Jste v roli bezejmenného chlapce, který kráčí nepřílíš vlídnou krajinou a kde na své cestě překonáváte nejrůznější nástrahy. Bylo příjemné vidět, že překonávání překážek vyžaduje chvilkové pozastavení a pohled na danou situaci z několika úhlů pohledu. Je vyřešení problému otázkou fyziky nebo nějakého mechanismu, který není na první pohled patrný, či ještě něčeho úplně jiného? To byly vždy aspekty, na kterými bylo příjemné koumat.

Přestože mě Limbo zpočátku vtáhlo do sebe, nastaly i momenty, kdy jsem si říkal, že daná překážka prostě nejde logicky překonat (alespoň podle toho, co jsem v tu chvíli já vnímal jako logické). Někdy se tak stalo, že relativně zábavné přemýšlení a řešení postupu přerostlo v nevoli ve hře pokračovat, protože daný zákys se ukázal být více a více frustrující s opakujícími se pokusy o jeho překonání. Tento stav zpravidla býval krátký a obvykle vyústil nakonec v radost, kterou překonání daného problému přineslo, ale je faktem, že někdy způsobil i to, že jsem hru prostě vypnul aniž bych měl náladu v ní v tu chvíli dále pokračovat.

Z mé perspektivy je Limbo originální hrou, u které však nedokážu vyjádřit vyloženě nadšení ani zklamání. Hra je originální, jako celek působivá a sem tam i přináší podnět k zamyšlení (proč tu jsem, kam mám namířeno, snaží se hra hráči podvědomě nebo metaforicky něco sdělit?).

Jako hra patří Limbo mezi originál svého druhu, kdy každý jeho aspekt je svým způsobem unikátní. Ze hry je očividné, že nad každým detailem si dali tvůrci precizní práci a každá drobnost má v ní svou roli, stejně jako herní a herně-fyzikální mechanismy. Osobně nejsem hráčem tohoto typu her, proto nedokážu vyjádřit nijak zvlášť nadšení, ale ani zklamání. Limbo se hrálo příjemně a ať už na něj nazíráme jakkoli, jde o originální hru, kterou se inspirují další mnozí tvůrci.
+20