Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (31.12.2021 14:41): Škoda. Každopádně hraju to Lost city a je to parádní. Bloudím v podzemí které se postupně rafinovaně otevírá a dává mi to docela zabrat. Hra má hodně omezené množství věcí padající z potvor, takže jsem furt na základních zbraních.
Máte někdo tip na dobrý dungeon (mód) do Grimrocku 2? Našel jsem něco co se jmenuje Lost City a vypadá to propracovaně a snad i delší než původní hra. Ještě jsem stáhl Falagar, ale ten mi padá při ukládání, což je dost problém.
@Isair (12.05.2021 21:01): To jsem si tady v diskuzi četl v průběhu zoufalství z finálního boje že musím rushovat :) Moc to nepomohlo. Zmetek se teleportoval, byl asi 10* rychlejší než já, když jsem se přiblížil, tak mě odhodil a mezi tím do mě smažil ledové ostny, blesky a všechno možné. Chargovat zbraň na to nebyl čas, to musíš podržet útok sekundu dvě a za tu dobu jsem byl pomalu mrtvej. Ohnivou magii jsem měl, ale nejsilnější kouzlo byl meteor storm, který kromě ohnivé magie na pětce chtěl i vzdušnou na trojce. Já investoval s mágem do ohnivé magie, conjuring, protože to bylo potřeba pro staffky a potom do armor, aby nelítal po Nexu nahej a bez ochrany :).
Ale hlavní problém je, že mám starý kompl na starý hry, který Grimrock docela nestíhal, možná díky tomu ty zpomalený reakce.
EDIT: Teď jsem kouknul na youtube a je to jak jsem si myslel. Borec to zfouknul za pár minut a měl tu hru neskonale rychlejší.
@Han22 (12.05.2021 09:48): Je to jistojistě jeden z nejtěžších soubojů ze hry, ale že by byl až tak pekelný mi tedy nepřišlo a to jsem ho porazil nejdříve na normal a při druhém hraní i na hard obtížnost. Důležité je bojovat s ním hodně agresivním stylem, prostě na něj naběhnout, házet jednu bombičku za druhou, používat ty "chargovací" nejsilnější útoky, léčit se a pak lehne celkem rychle. Nejhorší bylo, když jsem se na něj snažil jít opatrně, takticky, jako na jiné, to prostě nešlo, vždycky jsem spadl do nějaké jeho pasti apod., opravdu to chce na něj rychle vtrhnout, zahnat do kouta a za chvíli je po souboji... zkrátka naprosto jiná taktika, než na všechny ostatní, on totiž příliš nevydrží a jeho největší přednost je pohyblivost a všudypřítomné pasti, čili rychlý "rush" je v tomhle případě ta nejlepší možnost. A hodně pomáhá i to nejsilnější kouzlo ohnivé magie, to je hodně mocné, pokud jsi na ní ovšem specializovaný.
@styeer (11.05.2021 21:27): Samozřejmě bez návodu bych na to v životě nepřišel. Při prvním hraní před cca 6 lety mě došlo po outru, že jsem bojoval vlastně s někým jiným a přebývaly mě orby, ale absolutně jsem netušil co s nimi. Obtížnost souboje s tím zmetkem byla pekelná, to mi nikdo neveme. Ten boss měl všechny možné výhody, které jsem rozepsal ve spoileru, ale tou hlavní bylo, že se pohyboval mnohem rychleji, než byly schopné moje postavy. Pokud se člověku nepodaří nějaká haluz jako mě, tak je to bez šance.
@Han22 (komentář):  Hrál jsem to už hodně dávno, takže si to zas tak nepamatuju, ale že by mi ta obtížnost dávala až tak zabrat, se mi nezdá. Kor jestli si to hrál na easy. Jo, finálního bosse jsem objevil až s návodem po prvním outru. Bez návodu ho najde asi jen ten největší frajer. Ale samotný souboj už byl podstatně lehčí.
@mazar1234 (04.04.2020 00:07): Ač s podivem, tak jsem nakonec při hledání toho správnějšího konce uspěl. Tedy alespoň doufám, že zde není ještě nějaký další nejsprávnější. Rady hlav ohledně nutnosti stát na místě rovnováhy esencí a bráně skryté pohledem se neminuly účinkem, byť mi rozřešení této záhady chvíli trvalo. Nevím, jestli vyvolání kouzla střední runou bylo někde skryté na nějakém svitku, ale já to prostě tipnul. Cestou jsem ještě našel pár tajných míst, takže oficiálně jsem jich objevil 65/77. Epických předmětů 15/17, treasures 8/11, skull a zlatých klíčů shodně 9 a prochozeno 70797 čtverců. Tragédie to není, ale co jsem tak koukal, jsou zde i jinde mnohem svědomitější borci. Finální bitva v Tricksterově doupěti byla asi podobně obtížná, jako ta s drakem na střeše. Ale když můj Minsc a Boo někoho majzne meteorem po hlavě, Imoen zakouzlí meteory, Navis (z komiksu Sillage) tne mečíkem a já ho střelím flintou do držky, vyměkne každý.
@mazar1234 (03.04.2020 22:23): Předpokládám, že ano. Finální boss byl ten zakuklenec v plášti na drakovi, poté se spustila animace jak odlétáme vzducholodí, titulky a konec. Nicméně máš pravdu, že úplně jsem to nedohrál. Vše naznačuje, že je zde ještě nějaká super tajná lokace. Ostatně poslední dvacátý power gem mi vypadl až z finálního bosse, dole v zámku je nějaká hodně podezřelá brána a v celé hře jsou narážky na pátou esenci, vstup skrytý zraku a tak podobně, či co. Mohu loadnout poslední save po závěrečné bitvě, ale moc nadějí si nedávám, že tu něco objevím.
Uff, tak jsem to dohrál. Ve finální lokaci bylo pár rébusů, které mi daly zabrat a závěrečná bitva byla relativně zábavná. Ovšem nad mými statistikami by asi nejeden hráč povytáhl své obočí. Herní doba se mi vyšplhala na závratných 45 hodin a 32 minut. Secretů jsem objevil 62/77, což rovněž není žádná sláva, ale je to lepší, než jsem čekal. Ve hrách, které hráči tajné lokace počítají (Blood, Serious Sam, atd), kolikrát objevím méně než třetinu. Suma sumárum je Legend of Grimrock 2 hodně dobrá a výjimečná hra. Nad jejím hodnocením se ještě musím hluboce zamyslet.
Jeden z najblbších puzzle je odomykanie brány posúvacími kostkami na cintoríne. Vágne pokyny, primnoho kombinácií na brute force, pozrel som do návodu a nehanbím sa za to!!1+

@hanak_v_exilu (03.04.2020 14:46): Portál do púšte je v najvyššom podlaží pyramídy, inak sa tam nedostaneš.
@CeBrk (03.04.2020 14:18): Jo tohle. Tam jsem se dostal snad i dřív než do pyramidy. A nebo už nevím. Byl jsem tam několikrát. Pro mě to byla asi nejhorší mapa z těch všech. Ještě bažiny mi nepřišly nic extra.
@hanak_v_exilu (03.04.2020 13:57): Je to taková rozlehlá pouštní oblast ohraničená skalami, kde skoro nic není, vyjma nepřátel. A těch je zde naopak plno. Je zde neuvěřitelné množství mumií a dvě obrovské ohnivé potvory, které jsem dosud ve hře nepotkal. Ač jsem si původně myslel, že zde dostanu nakládačku, nakonec to šlo celkem v pohodě. Mumie jsou i přes svou početní převahu slabé a ty dva obři se také dají snadno udolat. Z jednoho vypadl zlatý klíč a z druhého dokonce power gem, jestli se nepletu. Na kraji mapy u skal jsou asi tři docela silné předměty a pak pár dalších v té tajné truhle. Na poměry této hry opravu hodně divná mapa :-)
To že mne hra po vyřešení pyramidy uvrhne do tak šílené lokace jsem vskutku nečekal. V prvé chvíli jsem se domníval, že jde o nějaký easter-egg. Ostatně mi to zde trochu připomínalo kraví level z Diabla 2. Dokonce jsem zde našel i tu tajnou truhlu, na kterou odkazoval jeden svitek, jenž jsem nalezl mnohem dříve. Ono vlastně nejde o nic složitého a tohle místo objeví skoro každý.

Mimochodem, našli jste také ten meteorit a potažmo i z něj vytvořenou zbraň, na kterou odkazovaly dvě hlavy? Můj Minsc a Boo (tak jsem si svého bojovníka nazval) zatím lepší těžkou zbraň nenašel.
@CeBrk (02.04.2020 22:14): Nepřeháněj :) Ona ta obtížnost má vliv jen na souboje, adventurní část se němění. Já to hrál relativně krátce po vydání, takže ani stejně návody nebyly. A strávil jsem s hrou hodně času, často jsem se vracel. A osobně bych řekl, že zkušenosti s dungeony podobného typu se fakt hodí, kolikrát mě i napadlo, že tohle si bude správné řešení a ono jo! :)
@CeBrk (02.04.2020 22:14): Pro normální lidi to moc není, ale já mám takové logické hádanky rád. Možná i kvůli nim jsem si oblíbil dungeony. Paradoxně jsou v takové kvalitě asi jenom v Dungeon Masterech a v Grimrocích Většina ostatních dungeonů spoléhá spíš na sbírání předmětů, nebo na hledání skrytých tlačítek. V Archives jsem se trápil taky. :-D Ona je to bez nápovědy docela past. Ale s ní to šlo už rychle. Líbily se mi hádanky na hřbitově - všechny mimo toho úvodního kamene. A pak ta první s putujícíma ostnama.
@hanak_v_exilu (02.04.2020 20:56): Ten kámen na hřbitově jsem kupodivu vyřešil relativně rychle, ale tak trochu omylem, protože ta nápověda byla fakt matoucí. Nicméně mne ty logické questy celkem baví. Občas mi připomínají čistě logické hry jako Fish Fillets či Quadrax. Dlouho jsem se trápil v Archivech, kde mi ty nesmyslné cedule nic neříkaly, protože návod k nim jsem získal až později. Krásně jsem se zapotil ve snaze projít tu světelnou cestu, kdy bylo nutné šlápnout na každý čtverec. Podobně zajímavých rébusů je zde plno a mají své kouzlo. Ovšem neumím si představit, že by něco takového mohli dohrát normální lidé. Na tyhle hry musí být člověk přeci jen tak trochu odlišný :-)

@Richmond (02.04.2020 21:45): To je hodno úcty a obdivu, ale ty se nepočítáš, protože jsi pavučinami obrostlý kobkař, který prošmejdil více dungeonů než kolik já zabil mumií. Vlastně jsem přesvědčen, že jsi sám z nějaké zaprášené krypty vylez, takže Legend of Grimrock 2 je pro tebe jako návštěva babiččiny venkovské chaloupky :-)
@CeBrk (02.04.2020 20:22): Tu "hádanku" s ostrovem jsem vyřešil víceméně náhodou. Prostě jsem tak dlouho otravoval na správném místě, až mi řešení samo spadlo do klína. Jinak bych to asi nedal. Předtím jsem poctivě ostrov několikrát obešel pod vodou. Obrovský problém jsem měl s hřbitovem. Pochopil jsem co tam dělat, ale do návodu jsem se stejně musel podívat, protože nápověda je tak zmatená, že bych z ní správnou sekvenci nikdy nevytáhl. Zbytek víceméně nebyl problém, nebo maximálně na několik minut. Je ale fakt, že pár nepovinných jsem nevyřešil.
Právě pařím tuto skvělou hru a musím s ruměncem studu ve tváři přiznat, že pokud ji někdo napoprvé dohrál bez nějaké rady či mrknutí do návodu, mám můj obdiv a je drsnější pařan než já. Nyní jsem v pyramidě a mám 17 power gemů, takže předpokládám, že jsem hodně za polovinou hry, ale včera jsem se musel hned dvakrát podívat do návodu (byť jen letmo), abych se pohnul dál. Konkrétně jsem nevěděl, jak se dostat právě do pyramidy a na ten ostrov ve stejné mapě. Znalci vědí, že nejde o klasické logické problémy s tlačítky, teleporty a propadly. Cesta na ostrov vyžadovala pochopit vágní vodítko o mlčenlivé hlavě a hovornějším kamarádovi, nebo jak to tam bylo, a v noci si vyčkat na skřeta, který zde cestu na ostrov udělá. Naopak průnik do pyramidy vyžadoval použití speciálního útoku hadí hole na bránu. Jo, i zde nějaká ta vodítka byla. Jedna z hlav říkala cosi, že hadi jdou probudit a i samotné jméno hole leccos evokovalo, ale já si to nespojil. Možná zde byly i jiné nápovědy, na které jsem už zapomněl. Tento druh zákysů je dle mého soudu nejhorší. Rozličné logické rébusy mohou být obtížné, ale člověk alespoň ví, kudy vede cesta dál, ale když máte v inventáři desítky matoucích nápověd, na papíře napsaná moudra hlav a vlastně si ani nejste jistí, kudy a kam, chce to v pravdě těžkého intelektuála, aby si to všechno spojil. Jak říkám, pokud tuto hru někdo dohraje bez jediné rady, má můj obdiv. A pokud je na tom s angličtinou tak blbě jako já a má s dungeony mizivé zkušenosti, smekám před ním i klobouk :-)
@Richmond (25.02.2020 17:55): V mých vlhkých snech by to šlo ruku v ruce i s optimalizací, změněným ovládáním inventáře a zaplněním zdánlivě prázdných lokaci. A speciálně VI by vylepšení grafiky potřebovala jako prase drbání. Moc by jí prospělo, kdyby les vypadal jako les a ne jako zeď.
@raisen (25.02.2020 18:01): Co jsem měl dělat? :) Ono venku to není graficky špatný, herně je to samozřejmě bomba. člověk si zvykne i na ty naleštěný psí koule, pak u to nevnímá. Přišlo mi trochu přísný srazit tu hru jenom za grafiku.
@hanak_v_exilu (komentář): "Vím že se to nikdy nestane, ale kdyby někdo do téhle grafiky předělal Wizardry VI, VII a VIII, byl bych mu do smrti vděčný." Jen to ne! :) Když srovnám grafiku podzemí Wiz7 s naleštěnejma stěnama Grimrocků, tak dycinky volím Wiz7! :) Obecně se mi prostě grafikou netrefily do noty autoři, ale vím, že jsem asi sám (možná s Ringem, ten tu grafiku dokonce nemůže ani cejtit) :) Ono mně přijde, že ted každej novej dungeon je tak z 95% vizuálně stejnej jako LoG :( Já třeba zkoušel hrát ten EoB mód a vůbec mi to EoB nepřipomínalo, furt to byl Grimrock a furt to bylo hnusný.
Máte někdo zkušenosti s těma nově vytvořenýma dungeonama? Rád bych si nějaký zahrál, ale nechci strávit pár hodin v něčem co je nedodělané, nebo to ani nestojí za spuštění.
Proběhl jsem stokama do jakési zahrady a je to tam dost drsné. Tuším že do toho Hamlet cosi bych měl jít až úplně nakonec, co?
Je ve hře dost zlatých klíčů abych otevřel všechny překážky k lepšímu vybavení a nebo si musím vybírat?
@mazar1234 (10.04.2017 23:23): Celkovo, ja mám toto heslo rád: presne preto som rád, že CD Projekt sa rozhodli "get out with a bang" a zo Zaklínačom 3 si povedali, že so Zaklínačom končia.

Ja viem, že by bolo veľmí ľahké podľahnúť prosbám fanúšikom, aby urobili ešte jednu hru, a ešte daľšiu, a ešte... až by z toho ostala fraška samého seba a kvalita by išla do hája.

Jedným aj druhým držím palce s novými projektami a, samozrejme, rád podporím, až vyjdú.
Druidstone, nové tahové RPG od vývojářů z Almost Human, co si udělali nové studio. Podle FAQ technicky sice z Almost Human neodešli, ale s dalším Grimrockem bych to viděl černě :(
Tomu intru jsem se fakt musel od srdce zasmát.

Jinak je to tedy furt stejné, ale co už.
Ještě jsem to zkusil, ale prostě ne, to se nedá, přiletí nějaká sviňa, něco vystřelí a 3 ze 4 jsou mrtví, já už na to kašlu, už mám toho zasraného načítání dost, takže končím. Kupoval jsem to úplně zbytečně, v prvním díle jsem neměl s ničím problém, ale tady to prostě nejde, zaměření na pistole naprosto k ničemu a jednoruční zbraně to stejné. Dle videí má smysl mít pouze bijce ve zbrojích a nic jiné není potřeba. Než načaruji někde v rožku nějaké kouzlo, tak už jsem také dávno mrtvý, na celé to ovládání už hážu bobek. Krokovat, vyhýbat se, nepadat do děr, malovat kouzla a trefovat se někde v rožku po zasraných pidi tlačítkách, lahvičky někde lovit v inventářích, prostě už ně.

EDIT: Ještě dodám za*raně zamotanou mapu, dělám si tam poznámky, ale stejně se v tom už nevyznám, jak se vždy někde seknu a musím jít jinam.
Štyri krysy. Vďaka rysu Mutácia má parta na 15. úrovni 60 bonusových bodov k náhodne zvoleným atribútom a to už sa vo finálnom boji holt pozná. (Do predného radu rytier s ťažkými zbraňami a barbar s ľahkými; do zadného alchymista s flintou a čarodej.)
@Isair (03.01.2015 14:17): Taky pravda. :/

@Kvasa (03.01.2015 14:22): Tak já to dohrál za lidského bojovníka (spec. na lehké zbraně) a minotauřího barbara (spec. na těžké zbraně) ve předu, oba taky spec. na těžkou zbroj, a vzadu jsem měl své dva mágy, jednoho hmyzího (oheň) a jednu lidskou slečnu (voda). A v tomto složení jsem nijak extra velký problém neměl de facto nikdy a když už jo, říkal jsem si, že ta nebo ona část by byla problematická s jakýmkoliv složením. :)

Nicméně začínám dumat nad speedrunem a zatím to vidím na tři mágy a jednoho (silnýho) alchymistu. Takže asi podle potřeby. C:
@Kvasa (03.01.2015 14:22): Asi dva bojovníci/knighti/barbaři- specializace na těžké zbraně, zloděj či alchymista- střelné zbraně či kouzla, mág- air, fire či water magic.
A hodně zajímavá může být hra za čtyři farmáře:), tohle budu muset při nějakém následujícím hraní vyzkoušet.