Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bez Bloomu by třeba efekty pobytu v kouři/mlze v Dead Island nepůsobily tak "věrohodně" a atmosféricky. To samé lávové jeskyně v Divinity 2. Globálně je odsuzovat mi přijde kruté :). Že se ale příliš zneužívají (OFP2), to je věc jiná.
say:??? na co reaguješ? na muj přispěvek níže? jak se týká grafiky?? hmm ???

PS:30 tahů potom? jakejch tahů? "tahy" tam jsou až v soubojích.
"Přesně tyhle hovadiny vypínám permanentně u všech her"
Ideálně kdyby šel u her aktivovat EGA mód, aby byli náročnější diváci spokojeni.
Garret: Přesně tyhle hovadiny vypínám permanentně u všech her ;) S podáním vizuálu jako takového to nemá absolutně nic společného.

Drolin: Až? Cca tutoriál a asi 30 tahů potom.

bartas: Fajn, ale to nemá s grafikou nic společného=)
Je tam hodně humorná nadsázka. Je to tak braný. A prošpikovany nejen fantasy klišé, ale zcela pohádkovými. drakové - princezny, líbání žab atd. přistoupil jsem na to a občas se i nahlas zasměju...
Say: Kam až si to dohrál? Protože už questy na začáku tomu napovídají.
Garret: Tak tak! Dobře jsi jim to nandal. =)

Jinak za 2,5€ ve slevě na Steamu to byl mega kauf, který zatím u mě přebil jen Warhammer 40k v balíčku s datadisky Winter Assault a Dark Crusade za 5€.
no jo, není tam blur, DoF a podobné hovadiny, obraz je moc ostrý a barevný. přesný opak dnešních konzolových předělávek. člověk řešící grafické ztvárnění Kings Bounty ho není hoden...
Say: Možná mi něco uniklo, ale není záměrem Kings Bounty parodovat klasické fantasy (proto ten obal a ta grafická podoba)?
bartas: Nejde o pohádkovost, ta mi rozhodně nevadí. Jde o to podání. Dyť se stačí podívat jenom na ten obal=)
během hraní mě baví víc a víc...a hodně uspokojuje moje "strategické srdce", mnoho možností a kombinací jak vyhrát souboje. Užívám si ji jako HOMM. Grafika je taková pohádkově milá řekl bych...nevadí mi, spíš naopak. Příjemná změna od ostatních her co jsem hrál.
bartas: Nebýt té kýčové grafiky, tak to snad i někdy dohraju... Herní mechanismy se netvářily tak zle.
perfektní hra zkouším ji zdolat na "nehratelnou" obtížnost :) jednotek mám všude habaděj, protože hraju na to aby mi mé neumíraly.
malarkey: To jsi teda dobrý, že jsi to dohrál. Já u toho strávil 17 hodin, úkoly co jsem stačil, ty jsem splnil, ale přes hlavní příběhový jsem se nemohl dostat. Ten jak jdeš za tím típkem do věže, ale musíš porazit tu živou kouzelnou hůl nebo co...Jinak jsem ten první ostrov celkem vymlátil až na nějaké ty obry a hodně velké armády, akorát už ve městech začaly dost docházet jednotky, asi se vůbec nedoplňují? Snad se k tomu ještě někdy vrátím.
Jab: 2006 = 5 let zpět, 5 let obecně beru jako "novější" hry. Nic víc v tom nehledej.
Eru: Ono těch HoMaM klonů sice není málo, ale zase takové mraky jich nejsou. Ten rok 2006 je ale velmi úsměvná berlička. :)
Garion: První Kings Bounty neznám, ale co jsem slyšel, tak se u něj opravdu HoMaM inspiroval (a navíc je rovněž od NWC). Ale dál za něj už bych asi předchůdce nehledal.
Já měl za to, že principem HoMaM jsou taktické souboje, ve kterých se střetávají dvě armády (podobně jako figurky na šachovnici), vítězství se dosahuje manévrováním, správným používáním schopností, magií a vhodným složením armády. King's Bounty: The Legend a datadisk jsou vybudovány na stejném základě. Navíc taktických možností v boji ještě přibylo.

Pokud jsem dobře informován, tak souboje v Disciples vypadají úplně jinak.

Zkuste jmenovat hry, které nejsou starší než z roku 2006 a splňují to co jsem napsal.
Jab: Tak to muzes rict skoro u vsech zanru, ktere se prilis nerozvijely v prubehu casu. Vubec bych se nedivil, kdyby se HOMAM inspirovalo od prvniho King's Bounty a tak dale, az bychom se dostali k textovym strategiim, pokud nejake byly :) To same je napriklad u adventur, sice je nehraju, ale pokud vim, krom nejakych pokusu se jiz nekolik desitek let markantne vylepsuje jen grafika a to, jak (spatne) se hra ovlada.
Garion: Můžeme to schválně zkusit porovnat. Ty budeš vyjmenovávat rozdílné a já stejné a schválně komu z nás dvou jako prvnímu dojde dech. ;P
Disciples mají své kouzlo a nejde o bezduchý klon HoMaM, nicméně byť je inspirace touto hrou nižší než u Etherlords nebo Age of Wonders (což je jen průměrný mix mezi HoMaM a Civkou), tak je stále znát, ke komu Bethrezen, Mortis a spol. vzhlíží.
Say: WoG != HOMAM. Napriklad 4 dily serie Warlords, 2 dily Etherlords ci 2 dily Age of Wonders? :) Ale nerikam, ze jsem hral vsechny, mam zkusenosti s HOMAM, Disciples a lehce Warlords.
Garion: Ve WoGu jednotky taky levelují. Jmenuj teda další fantasy strategie. Docela by mě to zajímalo.
Say: No tenhle popis sedi asi tak na 90% tahovych fantasy strategii. Jinak co je tam treba uplne jine je rozsirovani uzemi a tim padem i zabirani dolu + "zezla", zabirani hradu (nevim, jak ve trojce, ale ve dvojce byl hrad prakticky nezabratelny). Neni jine jen mnozstvi jednotek, ale i to, ze v Disciples jednotky leveluji, coz vyrazne ovlivnuje taktiku v boji. I mana funguje uplne jinak v obou hrach a urcite bych si vzpomnel i na dalsi veci.
Garion: A to je málo k principům Heroesů?=D Spíš bych to řekl naopak... Jediné, co je tam jinak, tak je množství jednotek.
Heroes 3 maji luxusni grafiku. K Disciples 3 nez se dostanu, to budou roky (porad jeste nemam dohrane ani Disciples 2 Gold), ale ze by to melo mit principy Heroes, to tedy ne :) Disciples se Heroes podobaji mozna tak v tom, ze tam jsou mesta, hrdinove, chodis po mape, bojujes a je to na tahy.
Právě to nekonvenční grafické zpracování a nevážné questy jsou oživením do zatrochunivělých principů Heroes.
Kdybych nikdy před tím nehrál HOMAMy, tak byl byl možná i uchvácen, ale takto děkuji, nechci. Dám si znova raději HOMAM. Z hrdiny jsem měl neustále pocit, že s tím koněm chodí i na záchod. Kdyby ta armáda do začátku byla aspoň nějak nápaditá, ale takhle mi do chřtánu znovu rvát vykradené HOMAM :-( A tři medvědy bez Cibulky! Kde je tam ta dobrý míra?

Už se těším na deathspank. Až budu mít dost peněz, abych je za něj vyhodil, tak to odhaduji na 0% i s komentářem.
Nepíšu komenty ke hrám, které jsem po půlhodiny znechuceně zahodil. Já je většinou ani nehodnotím, ale Ebb se Sayem mi ukázali cestu a tuším, že se po ní musím vydat s nimi.

Edit - Add hudba - Epických fantasy klišé mám naposlouchané už dozásoby, děkuji pěkně.
Bodkin: napiš slušný komentář a máš ode mě plus. Také to šlo mimo mě.
Děsné boje, nenápadité prostředí, jednotky, humor šel právě mimo, ale to je s rusáky těžké, ti to mají u mně 50:50.

Jo, a taky mi na obrazovce neustále něco blikalo. Naprogramovat by to alespoň mohli pořádně (ATI).
Bodkin: Ha, tak toto zase nechápu já, výborná, více než dlouhá, strategie se špetkou humoru.
Třeba to vzal tak, že je to vlastně předělávka stařičkýho King's Bounty a tím pádem to s přimhouřením obou očí splňuje i to "O". :-)
Tak jasně, hrubou silou je udolat můžu, ale v každym souboji mi vykuchaj třetinu armády, tzn. max dva souboje a musim přes půlku světa doplnovat, což mě dost sere. Holt jsem postavu směřoval vyloženě na taktiku "budu mít iniciativu, takže tam pošlu svoje über kouzla a dodělám protivníka jednotkama na dálku než se ke mě vůbec dostane".

Ale co se dá dělat, než najdu Armageddon tak to budu muset přežít. Udělal jsem to zatim tak, že jsem si pořídil skill "Reserve" a hodil si tam tisícovku koňáků a tisícovku pirátů. Aspon jsem ten milionek zlatáků co se mi válí v kapse nějak využil :)