Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nejbrutalnejsi hra do te doby a jeste dlouho si to drzela. Paradni brokomet nebo co to bylo. a jeste ted vidim tlustocha s doutnikem prodavajiciho zbrane. Soldier of fortune byl taky masakr, kdyz jsme u masakru- tam bylo skvely kuchani nozem. Pekne jste kuchali pankace za ziva. Tyhle dve hry mam proste spojeny s pekelnym zabijenim
@Walome (15.03.2014 17:16): O těch modech a widescreenech je alespoň v popisku. Krom toho, v nástěnce ty lepší textury už jsou. Patch na rozlišení si stáhni z mého příspěvku ze 6. 3. 2014. Kdyby odkaz náhodou už nefachal, nahradím jej.

Kingpin si pozornost opravdu zaslouží, s takovou péčí se tenkrát hry prostě dělaly. A jo, z hlediska umělé inteligence nepřátel a spolubojovníků fakt velmi propracované. Mohli by se na GOGu pochlapit a Kingpina nabízet už upraveného (hi-res textury, rozlišení, FoV), aby se hráč nemusel o nic starat a jelo to hned, jak má.
@PavelU (komentář): dik za koment i info o tech vychytavkach, ktere by si zaslouzilo misto v zajimavostech :) rad jsem se vratil do doby, kdy jsem hru hral. je to skvela FPS, supr gameplay a AI partaku by mohly zavidet dnesni hry. Ackoli dnesni hry se s AI partaku vubec netrapi... kazdopadne Kingpin je supr.
@PavelU (komentář): dik za koment i info o tech vychytavkach, ktere by si zaslouzilo misto v zajimavostech :) rad jsem se vratil do doby, kdy jsem hru hral. je to skvela FPS, supr gameplay a AI partaku by mohly zavidet dnesni hry. Ackoli dnesni hry se s AI partaku vubec netrapi... kazdopadne Kingpin je supr.
@PavelU (komentář): dik za koment i info o tech vychytavkach, ktere by si zaslouzilo misto v zajimavostech :) rad jsem se vratil do doby, kdy jsem hru hral. je to skvela FPS, supr gameplay a AI partaku by mohly zavidet dnesni hry. Ackoli dnesni hry se s AI partaku vubec netrapi... kazdopadne Kingpin je supr.
Hra funkční a poměrně dobře vypadající. Ten mod na grafiku ji oživuje podobně, jako Extra Crispy k Bloodu II. Akorát mi nefunguje widescreen, přestože jsem k němu našel dva patche. Ale lepší než nic, také byla nutná instalace nGlide. Ze SP add-onů mám nainstalován Nigt Work at the Factory.

Update: 16:16 hod - Pomocí tohoto patche si můžete widescreen rozlišení snadno nastavit. Já si vybral 1600x1200 (pod nímž jej ve hře mám skryté 1920x1080, právě to mě zmátlo). Hra pak vypadá takto. Zmíněný patch na širokoúhlé rozlišení by měl být funkční i na GOG a Steam verzi Kingpina.
@Garret (10.03.2013 18:27): Málo se uhýbáš :D Ale ta hra je sama o sobě dost obtížná. To nebude jen tím modem. Zkus si to dát na nižší obtížnost - já to hrál na medium a i tak to byla celkem výzva ;-)
No vidíte, a mně se zrovna ta velikost a design levelů v Chaserovi líbí dodnes. To prostředí dokázalo skvěle vybudovat atmosféru. A když si vezmu třeba takové Little Tokyo, tak o něčem jako "poloprázdnost" nemůže být snad ani řeč. Na tu dobu to bralo dech. Možná až moc. S těma detailama to tam tvůrci spíše přehnali, když se člověk každou chvíli zasekával o stovky cihel rozházených po zemi :D Ale jinak si myslím, že měl Chaser celkově na tu dobu zcela standardní úroveň detailů. S částí na Marsu jsem nikdy žádné problémy neměl - běžela mi i na mém tehdy zastaralém PC stejně jako zbytek hry :-)

Kingpin si je vizuálem s Chaserem celkem podobný, a to se mi na něm líbí. Samozřejmě je znát, že je to o čtyři roky starší hra. Ale i tak na dnešní dobu vypadá obstojně. To ani Half Life, který běží na stejném enginu, tak dobře nevypadá. Vlastně by se dalo říci, že Kingpin je nejlépe vypadající hrou na Quake 2 enginu.
@Borghal (21.02.2013 19:43): Řekl bych, že část problému spočívá v tom, kdy do reálných kulis borci nacpou tisíce nepřátel (v takovém Halo to beru, to je sci-fi, kde člověk hraje za cyborga s energetickými štíty). A nebráním se tomu, když se někomu líbí Call of Duty (první dva díly se ostatně líbí i mně, borci to začali přehánět až od čtverky), je to věc názoru.

Osobně mi přijde ale strašně nudný gameplay typu "coveringfire"-"reloading"-"i'moutofammo"-"lookhesgotabazooka"-"takethebastarddown"-"shiti'm'hit" a pak přelezu myšlenou čáru na zemi a totéž jede (pomocí nedomyšlených skriptů) znovu 200x dokola. Postrádám promyšlenost NoLF, Riddicka (rozhovory, používání předmětů, přemýšlení nad leveldesignem, kvalitní UI) a podobných kusů, kde nešlo jen o to za řvaní ubermacho hlášek postřílet 200 borců v jedné místnosti.
@Phoenix (21.02.2013 19:39): Netvrdil bych to tak paušálně. Mě se tempo většiny CoD líbilo víc, než Chaser. Realističnost počtu nepřátel není ve hrách vždy úpně žádoucí a variabilita byla sice bezva, ale rozloha levelů podle mě zbytečně velká a po vizuální stránce to nebylo tak uchvacující, aby mě bavilo chodit a koukat...

Ale to už je tu silně OT :P
@Bodkin (21.02.2013 18:44): Vzhledem k tomu, že mě u FPS nesmírně nudí megalomanské počty nepřátel, neutuchající přestřelky a děj dělaný okatě na wow effekt, tak se v Chaserovi po přestřelkách naopak rád projdu v (polo)prázdných levelech, tím mi naprosto vyhovuje. Krom jiného se mi na Chaserovi líbí to, že téměř každý level vypadá jinak, člověk používá jiné zbraně a bojuje proti jiným nepřátelům, občas si střihne nebojový level, případně obrannou misi, ponorku, whatever. Tohle se podle mého autorům strašně podařilo, aniž by to bylo prvoplánovité jako například v pozdějších Gene Troopers (a ani ti nebyly tak hrozní, jak většina recenzí popisovala, já jsem se celkem bavil).

To je podle mého jedna z věcí, která uniká autorům CoD a podobných FPS, zábava se vytváří změnou tempa, jednolité tempo unudí během deseti minut xmrti.
@Phoenix (21.02.2013 16:13): Jediné nároky, které kladl chaser, bylo neunudit se v těch přebujelých a poloprázdných levelech k smrti a počítač měl potíže s Marsem (celá hra jela krásně plynule a mars se sekal jako prase i na nejmenší detaily, fuj)
@Phoenix (21.02.2013 16:13): Tak to jsi moje krevní skupina. Já Chasera dohrál už možná 50X :D Každopádně, jestli se ti Chaser fakt tak líbí, tak to určitě navštiv moji stránku www.chaser.cz ;-)

Ale zpět ke Kingpinovi. Jestli hledáš "náročnou" zábavu, tak ten addon Night Work at the Factory by mohlo být to pravé. Několikrát jsem tam zakysnul, než se ukázalo, co mám vlastně udělat. Nebo než jsem našel cestu dál, která je šasto řešena opravdu netradičně. Ta hra ti zkrátka nic neřekne, takže se tam často člověk zdrží hledáním nějakého skrytého tlačítka a podobně :D O hardcore náročnosti ani nemluvě - Kingpin je vůbec strašně náročná hra, která fakt nic neodpouští. Hrál jsem to na medium a každou chvíli jsem byl mrtvej. A sundat i jediného nepřítele je strašná fuška...
@Najlvin (21.02.2013 15:54): Chaser je jeden z mých oblíbených kusů, dohrál jsem jej 4x a nemít ve forotě tolik nedohraných kusů, dám jej rozhodně znovu. Ten vliv Total Recallu, potažmo celého P. K. Dicka je naprosto zjevný. A ta atmosféra, hlavně kosmodrom a celý Mars. Ještě chvilku budu básnit a dopadne to tak, že jej zase rozjedu (a to jsem mu přišel na chuť až napodruhé, na první dohrání mě moc neoslovil, od té doby mám za to, že recenzenti by měli povinně dohrávat hry 2x :-) ).

Celý business kolem her se posunul (logicky) tam, kam se posunula muzika, knihy nebo filmy. Má-li něco oslovit masy, nemůže to na potenciálního konzumenta klást příliš vysoké nároky. Což je přesně to, co zase vadí mně, protože většinou chci, aby byla i zábava alespoň trošičku náročná.
@Phoenix (21.02.2013 13:28): Takže to znamená, že můj oblíbený Chaser je asi taky kvalitní hra :-) Ale vážně - souhasím s tebou. Kvalitní hry si prostě dokáží najít věrné fanoušky na dlouhé roky. Stačí se podívat i na Doom nebo Half Life - tam to taky docela žije.

Ze současných her jich toho většina nedosáhne. Dneska je těch her tolik, že se z nich stalo pouhé konzumní zboží. Lidi si koupí hru, zahrají ji a za pár týdnů si na ni už ani nevzpomenou. Dříve to bylo jiné. Taky dost hraje roli, jestli je ke hře dostupný nějaký SDK pro přidávání nového obsahu, což většina dnešních her nemá ani omylem. Pak chybý nějaký prostor k vytvoření komunity úplně... Škoda :-/ Ještě že tu ty staré hry jsou :-)
@Najlvin (21.02.2013 12:15): Tak se podle mého pozná opravdu kvalitní hra. Že kolem ní existuje komunita i po deseti letech. Já mám sice ke Kingpinovi výhrady, ale tohle mu upřít rozhodně nemůžu. Uvidíme, která z dnešních FPS na tom za deset let bude z hlediska komunity podobně.
Jinak je celkem zajímavé, že hra i po těch nějakých 14 letech od vydání má kolem sebe stále celkem aktivní komunitu - www.kingpinforever.com Na tomhle webu se stáhnout i jiné mapky ;-)

Je fajn, že se lidi k těmhle starým hrám stále vrací a že se o ně zajímají. Nebo že pro ně dokonce i vytvářejí nový obsah. Tomu se říká opravdové fandovství :-)
Jo, o Final Crime vím taky. Akorát mě trochu odradilo, že tam autor dost využíval původní lokace, hlavně v začátku. Ale nebylo to špatný.
Díky za informace o mission packu. Ještě bych doplnil, že vyšlo neoficiální kraťoučké pokračování příběhu původní hry jménem Final Crime.
Trochu mi to uniklo, ale před Vánoci vyšel po dlouhých deseti letech vývoje nový mission addon pro tuhle fajn hru. Dělal to jeden člověk, přesto je výsledek zcela excelentní. Velmi povedený design levelů, nový příběh a u mě cca 6 hodin zábavy navíc. Takže pokud si chete připomenout staré časy a zahrát si nouvou kampaň v Kingpinovi, vřele doporučuji!

Stáhnout se to dá na oficiálních stránkách téhle opravdu vydařené modifikace. Jen upozorňuji, že to má podstatně vyšší hardwarové nároky než původní hra, protože to z enginu Quake 2 ždíme fakt maximum. Ovšem to by snad už dnes nemělo nikomu způsobit problémy ;-)
Ha, konečně dojeto, jeden z dlouholetých restů. Přece jenom jsem musel upravit kosmeticky hodnocení směrem dolů, jelikož nastavenou obtížnost ze začátku si nedokázal udržet nebo je to možná tím, že jsem o pár roků starší. Ale jinak je to zdařilá fps hlavně co se týče zvuků a zbraní.
@Grecza (14.07.2012 17:44): Ten komp byl podle dobovejch cen a tabulek nadprůměrný PC a zakoupenej v lednu 1998 bohužel nemělo grafickou kartu 3dfx to byl ten problém. Jinak jsem si na něj pak dokoupil 64mb ramky a voodoo 1 a hrál jsem tam v pohodě unreal tournament a další super hry.
jo kingpin je jedna z velmi mála akčních her, který mám naplánovaný ve svém herním itineráři :)
jinak 166 mhz a 16mb ram se obávám bylo na tu hru i tehdy dost málo... já to hrál na Pentium MMX 233 mhz a 64mb a bylo to tak akorát, žádná sláva, docela dlouhý nahrávání lokací
Že mě to hned nenapadlo:-) akorát se musim smířit s tim, že at ty poctivě za léta nakoupený hry nebo hry z časáků už mi ted prostě nepujdou a budu si tu hru muset koupit znova i když za směšnej peníz. Ale to je prostě pokrok, jinak dík za tip
Tuhle hru jsem si chtěl zahrát před lety a sice jsem měl v roce 1998 novej komp P166MMX, 16mb ram:-), ale neměl jsem 3dFX takže jsem měl smůlu a na hru jsem pak nějak zapomněl. Vim, že jsem tuhle hru zkoušel někdy před 5 lety na win XP a pamatuju že se nějak nezobrazovali textury a celkově to blblo. tobě to jde v pohodě nebo máš nějakej trik?.)
Tak to je přesné, ten začátek, než se chytneš to je fakt docela záhul.
Konečně jsem se dnes k tomu dostal a docela jsem zaskočen těžkostí. Rozehrál jsem to na obtížnost Medium a alespoň ze začátku dostávám všude a od všech slušně do tlamy. Ale jinak to vypadá na zajímavou obskurnost.
Grafika je mizerná a ani ten gameplay už nění co býval, ale pořád to má pár velmi kůůl nápadů. Jak Zoltan moudře řekl, někdo by to měl předělat na engine crysis :)
Nedávno jsem si to chtěl znovu zahrát (snad potřetí), oprášil jsem svou original placku, ale po instalaci mi to padalo. Hudba v Kingpinovi nestárne (i když jsem na metal).
Ty ta hudba se mi dneska už asi taky nebude moc zamlouvat...ale možná si to stejně tak z nostalgie poslechnu rád, co já vím...pocit ze střelby? Nevím, tehdy mi to vyhovovalo jedna báseň, takže doufám, že teď to nebude o moc horší...
j.calling.2bad: nějak mi nebere ta rádoby gangsterská atmosféra ještě k tomu s hudbou, která se mi jaksi nelíbí ;-) a ten pocit ze střelby je taktéž na pytel... pomalý a neohrabaný.
Je fakt, že je to celý úplně...jiný, než většina tehdejších (a vlastně i dnešních) fpsek, a jsem si plně vědom důvodů, proč to někomu vůbec nemusí sednout. Mě to zas sedlo kurevsky a teď když to tu vidím, mám strašnou chuť dát repete.
Nejhorší jsou bugy (například když nejde NPC otevřít sejf a nejde tak hra dohrát atd.). Ale atmosféra podtržená hudbou od Cypress Hill je povedená.
Pře pár dny sem to rozehrál, ale teda řeknu vám zatim nic moc... má to strašně divnou hratelnost a to mám starý FPSka v oblibě :-)