Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (25.01.2018 10:31): Rozumim teto argumentaci a ja osobne tuto obavu taky chapu a respektuji. Uvedomuju si, ze nekteri lide by si radi v urcitych momentech potrebovali udelat save a nebudou treba moct. Takto byl umysl to nadesignovat :) Zkratka hrac nebude moct dat save game kdykoliv a kdekoliv, pro nekoho to treba bude nezajimave, ale pro spousty dalsich lidi bude ten system obrovsky uspesny a ocenitelny. Kazda vec ma nejaky potencialni minusy a plusy..
@Guldy (25.01.2018 07:06): ja tu mapu na zivo nevidel. Ale dle videa mi nijak zvlast presna neprijde v porovnani treba se zaklinacem 3 nebo skyrimem. Ale treba Oblivion mel taky takovou malovanou ktera byla spis jen na hrubou orientaci a nijak zvlast mi to nevadilo.

Jinak to ukladani prinasi i problem pro lidi co potrebuji na rychlo odejit od pocitace. Treba u Falloutu 4 na survival kdy to jde ukladat jen v posteli to byl pro plno lidi problem. Tady to sice neni tak prisne ale free save se tomu taky rikat neda.
Po delší době video z KCD, které mě zaujalo... souboje na pohled sice pořád vypadají hodně toporně a nepříliš koukatelně, ale o to to může být větší sranda, zábava a především výzva, asi bych si docela užival, kdybych si musel každý jednotlivý souboj pořádně rozmyslet, jestli do něj jít... na druhou stranu si zase moc nedovedu představit souboj s více soupeři, jak to bude vypadat a jak se to bdue hrát, ale to se prostě bez vyzkoušení hodnotit moc nedá... krajina, prostředí, příroda, to vše vypadá skvěle a na kochání a užívání si cestování bude hra určitě výborná.... pravdou je, že obličeje UIs mi připadají taky zvláštní, ale vlastně jen některé, jiné zase vypadají dobře, tak uvidím... hru si stoprocentně zahrát chci, ale nějak extra nahypovaný zatím nejsem :-)
@Guldy (25.01.2018 07:06): Hra vypadá úžasne, chlapi.

Predpokladám, že na súbojový systém si zvyknem, toho sa nebojím, no to, čo ma trápi, je savesystém.
Milujem, keď mi hra necháva plnú moc nad jej ovládaním a neobťažuje ma checkpoint-only systémom, ktorý je dávno prekonaný. Vy ste dali do hry quicksave, čo je dobre, ale nepáči sa mi, že, ak ho podľa vás človek príliš používa, bude za to potrestaný opitosťou.

Ja som presne ten typ človeka, ktorý v určitých situáciách zmačkne quicksave relatívne krátko po sebe - povedzme, že viem, že sa blížim ku cutscéne, po ktorej hneď nasleduje súboj.
Quicksavenem, priblížim sa k triggeru, a idem do nej. Tesne predtým, než ju spustím, si uvedomim, že mám blbý meč/zbroj a ešte ich prehodím + niečo zjem predtým, než sa do cutscény a súboja pustím.

Nepriateľ ma zabije. Loadnem hru. Po druhýkrát už chcem mať tieto zmeny uložené a nie zabíjať čas prehadzovaním zbroje, etc. tak quicksave zmačknem opäť po prehodení a najedení sa.

Z herného hľadiska som ho zmačkol dvakrát skoro po sebe, takže čoskoro budem opitý.
Toto je len jeden z možných scenárov, ktoré sa mi v hrách stávajú.

Túto mechaniku budem asi veľmi nenávidieť a očakávam, že jeden z prvých módov, kotrý na hru vznikne, bude práva odstránenie trestania hráča za to, že saveol.
@orromis (24.01.2018 20:30): Pokud najedes na ikonku, napise ti, o ktery slot se jedna.. napr.: helmet, body chainmail, boots, leg plate atd.

Jinak mapa mi naopak pripada hodne presna. Je na ni nakresleno vse. Baraky, pole, stromy a ja nevim co. Rekl bych, ze vse. V mestskych/obydlenych castech je mozne zazoomovat, pricemz se objevi vsechny konkretni ikonky ukazujici objevene merchanty, mista atd. A v blizsim zoomu se jeste prehodi art do ostrejsiho zobrazeni.
@Luďa (24.01.2018 21:37): Zlata tecka v tuto chvili vypnout nejde. Pomaha hracovi v orientaci a targetovani (kdyz na nekoho najedes, tak se dostavas do combat modu a lockne se kamera). Jinak pokud se nekdo bude chtit zbavit crosshairu, muze hrat s lukem a bude po problemu :)
Ech. No nevím. Pak to zní jak akce po misích. Beru, že se nedá savovat v souboji a ten je třeba případně opakovat, ale imho tenhle systém je zbytečný.
Těším se jako malej na Vánoec po tomhle videu. UI mně přijde skvělý a přehledný, a to že se nedrží dnešní módy minimalistického designu je jedno, trendy přicházejí a zase odcházejí, někdo je vždycky první. Vůbec bych se nezlobil, kdyby se hry k tomuhle artovému stylu UI zase vrátily. Souboje se mi podle videa zdají dobré, spam click souboje z jiných RPG mě nikdy nebavily.

Jenom když už se tady odpovídá na otázky, půjde vypnout ta zlatá tečka? Připadá mi docela zbytečná. Jestli tam je kvůli nějakému motion sicknes, tak to beru, ale já s tímhle problémy nemám a rád bych jí vypnul. :)

A ten save systém je žůžo. Když má hra neomezený počet quick savů, tak mě to nutí je zneužívat a brát pak život postavy na lehkou váhu.
@Guldy (24.01.2018 21:20): jasne ja ten system znam. Maji ho nektera jrpg co jsem hral, a nic proti nemu nemam. Jen prave z ruznych, ne prave kladnych, ohlasu na tento system od lidi co ty jrpg hrali taky ( nektere dily serie Wild Arms napriklad) usuzuju ze to tady bude podobne. Me osobne se to libi taky, nuti to cloveka vic zvazovat co udela atd.
Nevíte, jak je to s tím dokumentem o tvorbě této hry? Bude něco? Jinak nové video super, hrozně se těším. Je tam sice pár věcí, které mi vadí, ale beru to tak, že je to jejich první hra a jestli někdy udělají pokračování, tak to bude vychytanější.
@Charllize (24.01.2018 20:44): (rychla odpoved z mobilu, takze odpovim zatim na tvuj dotaz)

Sejvovani je vskutku velike tema. Zadny quicksave neni. Hra bude prubezne ukladat sama, jinak bude mozne save ucinit skrze postele, kde bude hrac spat. A primarne je libovolne (jak ho zname) ukladani soucasti naseho gameplaye. Hrac si bude muset koupit - sehnat - ukrast - vycraftit sejvovici. Bude to do jiste miry unikatni zbozi, takze budes muset hrat tak, aby sis vystacil s tim, co si zaridis. Mne osobne se tento system libi a nemel jsem s nim problem nebo vuci nemu vyhrady. Urcite se nestane, ze by hrac ztratil 10 hodin predesleho hrani. Navic bude vedet, ze nema save a prave vaha, zda prepadnout skupinu ozbrojencu. Risknete to? Euforie! Prohrajete? Nauci vas to byt vice ostraziti atd.
Video vypadá velmi dobře. Nějaké drobnosti by se našly ale jako celek to bude pecka. Grafika je famózní včetně nasvícení. Působí to velmi uvěřitelně a reálně. Možná, ne tak monumentálně jako ve Skyrimu (beru si teď do huby oblíbené souvětí jednoho známého) ale rozhodně realisticky. Boj mečem na mě působí velmi dobře, alespoň pokud mohu soudit dle svých omezených zkušeností z historického šermu. Za mě jasná koupě! Na tohle čekám od dob historického speciálu ABC. Úplně na mě dýchla atmosféra středověku.

PS: teď ještě přesvědčit toho známého, že i když tam nebudou draci a magie tak se Skyrim může jít....vy víte co.
@orromis (24.01.2018 20:30): V tomhle ti dávám za pravdu, ale nic z čeho bych si dělal hlavu, taky se mi to moc nelíbí, ale je to jednoduše subjektivní názor.
Souboje už vypadají podle mého líp, ale tady těžko soudit .. to si bude muset člověk spíš ošahat.
@Guldy (24.01.2018 19:56): 3) Těžko se mi to popisuje (nejsem odborník na UI ani UX, ale trochu se o to zajímám - hlavně ve spojení s prací web developera ve firmě, kde na to lidi nemáme), ale silná grafická stylizace prvků UI je podle mě krok tak alespoň 20 let zpátky (dnes letí minimalismus a účelový design). Když se otevře inventář, tak na hráče vybafne robustní menu přes celou obrazovku s šíleným množstvím různých a zbytečných grafických serepetiček (různé bordery, textury špinavého trošku pomuchlaného papíru, gotické oblouky, ...). Samozřejmě to sedí do středověkého settingu (a funkčně to je určitě o dost lepší než Skyrim menu - to je vidět na první pohled), ale cílem podle mě by nemělo být hráče oslnit grafikou, ale umožnit mu co nejrychleji najít co potřeboval, aby se mohl vrátit ke hraní.

Některé ikonky imho nekomunikují moc dobře svůj účel (hlavním cílem ikony je aby se na ni uživatel podíval a ihned věděl, co představuje nebo k čemu je ten ovládací prvek dobrý) - moc nevím, co patří do většiny slotů vlevo například (ale do určité míry je to kritika lichá, jelikož jsem to nehrál, to uznávám).

Jakmile vidím ozdobný font, tak mi to připomene když jsem si poprvý asi v 8 letech zapl Word a všude cpal Comic Sans :) (a taky se hůře čtou, raději bych vždy volil neutrální nudný font a neriskoval, že se to někomu bude blbě číst).

Samozřejmě to nejsou zásadní výtky (a řekl bych, že cílová skupina hry to možná i spíš ocení), ale z mého pohledu to prostě je špatné.

4,5) U combatu je podle mě od začátku problém s uncanny valley - prostě jakmile se meč má chovat fyzikálně (tzn. combat není animován (předpokládám, že kromě komb a nějakých zakončovaček)), tak to bude působit divně (hlavně v kontrastu s animacemi, které jsou z mocapu a případně ručně doladěné). Nemám tím tedy na mysli RPG systém (tam celkem věřím, že to bude fungovat dobře), ale spíš vizuální feeling (v natažení a puštění tětivy jsem necítil že by na to postava musela vynaložit signifikantní sílu).
Jak na tom jsou ty souboje celkově ? Mám na mysli, jaký podíl hry cca tvoří ? Dá se to nějak zobecnit ?
Inventar je dle meho ok, pusobi adekvatne a dneska uz takove skoro nikdo nedela. Mapa sveta je sice hezka, ale prijde mi nepresna a malo detailni, je to jen takovy obrazek sveta co nekdo namaloval a neodpovida realu ve hre. Nevim jestli tam treba neni i nejaka lokalni mapa ktera je presnejsi?
Svet vypada kvalitne, ale neprijde mi moc zajimavy, to je asi tim ze mi pripomina presne to same jako kdyz vyjedu za mesto do lesa. Jedine co mi prijde originalni je ten combat, ktery se muze nakonec hrat vselijak a na pohled vypada lehce rozvrzane a neprirozene. (samo otazka je co je vlastne ten prirozeny combat) Jinak ze je v noci tma, ze muzu otvirat truhly, smlouvat o ceny a tak dale je klasickej mustr skoro kazdyho rpg. Coz samozrejme asi ani jinak byt nemuze. V jedne casti hry se tam nejak pocivne klepala trava vzadu, jako by tam byl uragan, ale to je asi jen bug.
Nevim, to video asi zatim vypada nejlip ale porad to u me na day one nevypada.
Ta grafika UI je hodně subjektivní. Mě osobně se líbí a k historický medieval atmosféře mi sedne stokrát líp než Skyrimovskej generickej moderní excel hnus, ale chápu že chutě a vkusy jsou různý. Nicméně bych uvítal možnost si vypnout ten crosshair a kompas, snad patchem.
@orromis (24.01.2018 19:37): Diky za feedback. Ciste osobne z vlastniho zajmu budu reagovat na jednotlive body (v domneni, ze treba v necem pomohou):

1. souhlasim, grafika mi pripada naprosto skvela a skoro bych si troufnul tvrdit, ze tomu (samozrejme az na technicka omezeni kvuli limitum) neni co vytknout. Ja sam se neprestavam kochat ruznymi sceneriemi typu; zatahne se, zacne dest, vesnicani se zdeklujou. Zapad Slunce. Noc a hvezdy. Lesy, hrady atd.

2. fast travel jsme ted dost zrychlili, co se tyce mapy, asi jsem nikdy nevidel lepe udelanou mapu a take mi prijde hodne nadherna. Ta pohadkova grafika, system cloudu a doboveho/situacniho artu je famozni. Za to patri diky prevazne nasemu art directorovi. Pokud jde o ty eventy, je tam samozrejme nejaky pool, takze to nikdy nebude nekonecne neotrele. Nicmene je to staveno i na nejakem RNG a hrac ma moznost se tomu pokusit vyhnout. Zatim na tema prvniho a druheho bodu (grafika a mapa) jsem slysel pochvaly i od spousty kolegu.

3. Diky za tip. Btw. mohl bys me presne odkazat na to, co myslis?

4./5. Tady bych jenom chtel rict takovou zajimavost, ze strelbu luku ovlivnuji statistiky strength a agility. Cim silnejsi jste, tim lepe natahnete tetivu a dele udrzite. Coz je docela fajn. Takze na ruznych levelech a situacich se ta technika/prubeh bude lisit.
@Guldy (24.01.2018 17:30): Rychlé dojmy, bez nějakého třídění a dlouhého přemýšlení (podotýkám, že to je první gameplay video ze hry, které jsem viděl):
- grafika úžasná (kromě interiérů, ale je to středověk a bylo to v noci)
- fast travel systém se mi hodně líbí (pokud teda encountery nebudou příliš repetetivní a nebude jich moc)
- UI a font naprosto příšerný, nevkusný a překombinovaný, jak z devadesátých let
- combat vypadá na videu stále směšně, ale pořád jsem zvědavý na to, jak se to bude hrát
- střílení z luku vypadalo trošku uměle (jakože to natažení a puštění tětivy nepůsobilo dobře) - spíš to ale považuji za problém videa
No musím říct, že to video vypadá skvěle ... očividně nejsem sám komu se to líbí, většina komentářů na yb je velmi kladných. Hezký, hezký, hezký ... no čekání bude o to horší.
Jinak ta noc vypadá fakt fantasticky ... proč to tak nedělají i ostatní hry ? :(
@Charllize (24.01.2018 13:49): to bys nebyl ty abys to zase nepřevrátil do ublíženeckýho pofňukávání :) A ten smajl to nevytrhne :) pokud bude KCD stejně debilně napsaný jako Fallout 4, tak ho tu taky seřvem, neboj :)
@Tarhiel (24.01.2018 13:02): jo, adrian chmielarz je jeden z rozumnejch lidí v herním průmyslu, sleduju ho na twitteru už roky. Takže ho libtardi z neogafu/resetery a podobnejch samozřejmě taky character assassinatujou kdykoliv můžou. Nedávno oznámili novou hru Witchfire, ten thread byl zábavnej, tím depresivním způsobem.
@Paul (24.01.2018 12:27): Toto je jedný článok, ktorý to chápe, aký som zatiaľ našiel (ten istý problém, len u Zaklínača).
Už som ho chcel pochváliť, že to je jediný článok od západného človeka, ktorý hru pochopil a vyložil správne (rasy sú v hre zastúpené v podobe elfov, trpaslíkov a ľudí, a teda vyčítať jej "rasizmus", lebo nemá dostatok čiernych ľudí, je scestné. A, ironicky, už záporák z jednotky bol očividne blízkovýchodného typu ;) ) - a potom pozriem, že to je Poliak. Asi to o celej tejto absurdnej situácií hovorí viac, než by chcelo.
S těma libtardama si stejně nevybereš. Uděláš historicky přesnou hru z Čech a nadávají, že tam jsou jenom běloši. Vsadím se, že kdyby u nás vznikl klon GTA nebo Mafie s autentickým českým pozadím, tak by zase nadávali, že Vietnamci ve hře pěstují trávu a Ukrajinci s Albáncema prodávají zbraně (když to přeženu, neříkám to jako nějaký stereotyp menšin v ČR). S těmihle podobnými věcmi měl problém i Rockstar několikrát, třeba první verze Vice City na PS2 má zmíňky o Haiťanech a jejich organizovaném zločinu, pak někdo brečel a další verze na PS2 lisovaná o několik měsíců později a pozdější porty na jiné systémy jsou už „Haitian free“.
Co to je proboha za srandaweb?

edit - zas tak hroznej ten článek nebyl, ikdyž, mohli si dát tu práci a linknout aspoň ten vávrovo a klímovo statement in full.
A zajímalo by mě jestli je ten Heinemann fakt "vlivný německý blogger", co jsem vyčetl z gamestaru a komentů tam tak o tom blogu nikdo neslyšel dokud se tímhle nezviditelnil.
Kdyz jsem byl pred lety v Kodani a Londyne, ze zvedavosti jsem se nahodnych lidi ptal, jestli znaji Ceskou Republiku a nikdo (nekecam) nevedel. Ted je otazka, co k tomu maji rict Amici. Samozrejme ne vsichni, ale nedivil bych se, kdyby tam spousta lidi ani nevedela, co nebo kde lezi Evropa (nejaky takovy video jsem i videl), ale jasne, ne kazdej Cech vi, kde je New York nebo LA. Takze jakou kompetentnost maji, aby delali v tomhle tematu soudy? Normalni clovek mimo Prahu zpravidla zadnou jinou barvu pleti nikdy v zivote ani nevidel nebo neuvidi, to je neco, co oni nemuzou z mnoha duvodu pochopit/chapat. Techto clanku a reakci si vsimame a proste nazor na to mame asi vsichni (jako my tady na DH) podobnej.
@musa (24.01.2018 11:17): To mě vždy dokáže rozsekat a nechápavě otevřít hubu, když čtu že nějaký rádoby pseudointelektuál s těmi samozřejmě správnými názory a pisálek, přesně ví jak má někdo dělat svou, nijak zákoně nevybočující, tvorbu. A hlavně by si měl zjistit či aspoň uvědomit, kdo tady x staletí dělal teror, že Deutschland, Deutschland über alles.