Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Infinite Undiscovery

Infinitto Andisukabarī

02.09.2008
10.06.2019
kompatibilní
70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Zákeřná armáda říkající si Order of the Chains, kterou stvořil vůdce Dreadknight Leonid, dělá ze života peklo celému království. Vše vyvrcholí v momentě, kdy Leonid spoutá životadárný měsíc se Zemí mohutnými řetězy. Tahle nezvyklost vyvolá chaos a kdysi živoucí příroda se dává na ústup množícím se monstrům. Je zde ale naděje v podobě osvoboditele Sigmunda a jeho následovníků, kteří se hrozbě postaví čelem. Proti očekávání ale Sigmund není člověk, kolem kterého se točí zápletka. Je zde totiž ještě mladý hráč na flétnu jménem Capell, který má tu smůlu, že se Sigmundovi podobá, a tak je navzdory svému pacifismu omylem vtažen do války, o kterou vůbec nestál.

Infinite Undiscovery
je party-based akční RPG, v němž hráč ovládá pouze svého hrdinu a zbytek party má na starost umělá inteligence. Herní systém ale dává možnost částečně využívat i dovednosti svých parťáků, kterých může být v partě až trojice plus váš hrdina. Mimo svižné souboje protkané řetězením komb, se hra ve velkém soustředí i na samotné postavy ve vaší partě. Ty mají vždy různorodý charakter a své vlastní příběhy. Celkem jich lze potkat během hry až 17. Velkou roli hraje i zmíněná flétna, která dokáže pomáhat v boji nebo zlepšovat dovednosti i mimo ně. Capell se ale jednotlivé skladby musí v průběhu hry učit.

Ač byly vývojářské plány celkem megalomanské, ve výsledku je hra poměrně lineární a příliš se nevyskytují například důležitá příběhová rozhodnutí, která měla vést ke značnému větvení. Stejně tak přítomný stealth je v osekané formě a chybí původně plánované střídání dne a noci, což by zvýhodňovalo hrdinu v určitých situacích.


Poslední diskuzní příspěvek

@Fritol (03.10.2019 22:41): Star Oceany az do petky byli AAA hry, SO4 na 100%. To same FF XIII-2, Lightning returns uz nejake to acko chybelo :) A samozrejme Valkyrie Profile 2, asi jejich nejlepsi hra, uz jen ta grafika co byla na PS2 musela byt nejakym zarikavadlem tvorena, dodnes nechapu ze to na ty PS2 bezelo. Tu hru kdyz dneska pustis na PS2 pres progressive scan vypada lip nez plno her na PS4 :)
Resonance je bozi, originalnejsi hru tezko hledat, jen je az natolik originalni ze muze az nekoho odradit :)
Ale kdyz uz nic, to fashion show co tam je musi kazdymu vyrazit dech.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 70
Capell je obyčejný hráč na flétnu, snílek a zarytý pacifista, který jako nejlepší strategii volí vždy útěk. Svět okolo něj mu ale nepřeje a žije tak v nejhorších časech, v jakých jen žít jde. V časech, kdy by se lidstvo mělo spojit proti jednomu nepříteli a bojovat za svobodu. Mluvíme ale o lidech a ti vždy radši řeší své malichernosti na úkor reálných problémů. Světem tak nadále hýbe politika a zahleděnost těch požehnaných do sebe sama, zatím co ti bez požehnání jsou opomíjeni. A tak se jednoho dne stane, že se Capell připlete do skupiny odbojářů, zakouká se do pohledné osvoboditelky a začne ve svém životě nacházet smysl i rostoucí touhu po boji proti bezpráví na takových, jaký je on.

Zní to celkem obyčejně a ještě obyčejnější to je. Přímočarý příběh plný klišé dle typicky pohádkové šablony. Přesto jde příběhově o kvalitnější kousek, než je tomu u většiny RPG a jak je u japonských her zvykem, zásluhu na tom mají jednotlivé postavy a způsob vyprávění. Více než samotný cíl naší výpravy jsou totiž zajímavější vedlejší postavy a jejich skromné životní příběhy. Pokud sledujete anime, tak v téměř dvacítce společníků najdete různé archetypy na které jste zvyklí. Prostor tak není jen pro odvážné bojové proslovy a další hrdinské řeči, nýbrž své místo má i roztomilá naivita, dětinskost, rivalita, moudrost, vtipkování či láska spolu s dalšími strastmi a radostmi na cestě připomínající třeba putování Středozemí.

Nic není ale bezchybné a právě postavy, které jsou největší předností hry, jsou zároveň i velkou slabinou. Nedostatek financí nebo času se projevuje na (ne)kvalitě animací obličeje i dabingu a Infinite Undiscovery je tak další hrou, u které proklínám západní distribuci i vlastníky práv originálního znění za evropskou verzi bez japonského dabingu. Angličtina je často bez emocí a v kombinaci s mizernou mimikou a nesedící synchronizací se rty působí odfláklým dojmem. Pravda, vtipné momenty jsou díky tomuhle možná ještě vtipnější a lhal bych, kdybych řekl, že jsem se párkrát dobře nezasmál. Na vtipnosti přidává především při osočování hlavního hrdiny žárlivou Ayou, vedoucí ženskou postavou, ovšem vážnější či lehce romantické scény kvůli audiovizuálním nedostatkům nepůsobí tak, jak by asi měly.

Nedodělaností pak trpí i samotné mechaniky hry a prostředí. V počátku na vás tvůrci chrlí jeden tutorial za druhým a představují vám různé možnosti jako stealth, ovládání katapultu či způsob hraní v nočním prostředí jen proto, abyste po dvou hodinách hraní nic z toho již nevyužili až do konce hry. Podobné zbytečnosti si neodpouští ani v závěrečné části, kdy jsou vaši požehnaní parťáci vystaveni nebezpečí v podobě lunárního deště a hra vás tak učí, jak předejít problémům. Překvapivě jsem hru dohrál, aniž bych cokoliv z toho využil. Nesmyslným rozhodnutím je i část lootu, k němuž mají přístup jen určití parťáci. Ty můžete mít v partě pouze tři a měnit jdou jen ve městech. Jelikož hra neobsahuje žádný fast travel a příběhově je silně lineární, z nepochopitelných důvodů vás tak nutí k průchodu stejných lokací hned několikrát, chcete-li mít vyčištěnou mapu do puntíku.

Odfláklým dojmem působí i uživatelské rozhraní a jelikož jsou souboje real-time s možností zadávat rozkazy své skupině, může hra připomínat například Dragon Age nebo Last Story. No jen s tím rozdílem, že Infinite Undiscovery nenabízí pauzu. Užití obyčejného lektvaru vás tak ve válečné vřavě může stát život, neboť proklikat se za boje k různým předmětům je zbytečně zdlouhavé. Na druhou stranu na rozdíl od staršího Star Ocean nejsou souboje náhodné a lze se jim vyhnout, což vidím jako plus, stejně jako celkem zábavné provedení řetězení komb. Nejedná se sice o nic převratného, ale rozhodně jde o dostačující souboják, který nezačne nudit a pochválena budiž i absence zbytečného grindu, ač v závěru se zdlouhavým dungeonům a nezajímavým boss fightům nevyhnete.

Jako zklamání se dá považovat fakt, že tahle hra byla největší důvod, proč jsem po letech sháněl Xbox 360. I přes veškeré své problémy a nedodělanost jde ale stále o zábavnou hru, kterou drží nad vodou hlavně vyprávění příběhu a zajímavé charaktery. To podporuje i fakt, že herní dobu kolem 20 hodin tvoří z více než 5 hodin cutscény. Pokud jsou pro vás příběhy ve hrách to hlavní, tak směle do toho, jiný důvod se o hru zajímat nejspíš není.

Pro: Vyprávění příběhu, postavy, dostačující soubojový systém, soundtrack

Proti: Anglický dabing, mimika, všudypřítomná nedodělanost, místy level design

+15