Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To preto, lebo UI bolo navrhnuté pre Baldur's Gate. Tam je level-cap nastavený na ôsmu úrovň a mágovia aj klerici majú iba pár kúziel, bez datadisku tam sú tuším len kúzla do štvrtej úrovne. Pre BG2 a IWD už fakt mohli vymyslieť nejaké vylepšenie.
@Say (11.09.2013 12:50): Tak jestli nejde měnit lišta tak to je škoda jako zvlášť u hodně používaných kouzel to asi bude pakárna. Ono občas i v bg2 mi vadilo, že šla upravit jen část lišty až v iwd2 si s ní můžeš dělat úplně co chceš.
@MIGtheDRAGON (11.09.2013 12:43): W IwD1 si nemůžeš měnit základní lištu, ne? To jde až v IwD2 a BG2, pokud si dobře pamatuji. A jinak já s tím problém mám dost velký, vzhledem k tomu, že mám dvě magické postavy s plnou prdelí kouzel. Proklikávat se k těm na vyšších levelech je fakt docela zdržující a otravné.
Jo něco takového mohli třeba zahrnout do Baldur's Gate: Enhanced Edition, ale mě to tam vyloženě nechybí. Zase jo pokud bych před každým bojem sesílal pořád stejný sled kouzel tak je to užitečné, ale zrovna v IWDčkách si vystačím jen s minimálním sesíláním podpůrných kouzel a ta kouzla, která sesílám často si dávám dolu na panel, takže je to i tak rychlejší.
@Say (11.09.2013 01:15): No v IWD to není, ale v bg2 máš třeba pořadače kouzel, kdy si můžeš sesílat několik kouzel najednou. Ale jako asi to vyjde na stejno, protože zase musíš naklikávat věci do pořadače.
Už vím, co mi chybí v IE hrách... Skripty, které by mi spustily vybraná kouzla. Protože takhle trávím dost času nahazováním posilňujících a obraných kouzel na sebe po každém odpočinku. A časem to začne být otravné. To nemůžu upřít DA:O, kde to ta taktika výborně řešila.
Nejsilnější parta, co jsem kdy hrál byla:
Dwarf F/C
Elf F/T
Elf F/M
Human Paladin.
Byla to zlá parta, takže paladin padnul :) No, na druhou stranu tohle hraní nejlépe asi charakterizovalo přirovnání "jako nůž máslem". Ale zároveň trochu nuda.
@Isair (09.09.2013 00:47): Jednou jsem hrál v DD zoofilního hraničáře. Hra pak neuvěřitelně zrychlila (především náhodná setkání v lese), když jsem si uvědomil, že můj negativní perk (zoofilie) je současně má nejsilnější zbraň. Už si ani nepamatuji, co byl můj kladný perk, nepoužíval jsem ho tak často.

@Say (09.09.2013 00:45): Na RP jsou ideální PNP RPG ne cRPG.
Přesně jak píše Isair... Zlý klerik se svými specifickými kouzly je docela nebezpečný. Dodnes vzpomínám, jak se mi podařilo v NwN zabít finálního bosse během 10 vteřin=) Sice v ADD 2 zjišťuju že není až tak dobrý jak v ADD 3.5, ale furt mi to přijde lepší, než druid. A taky odvrácení a těžká zbroj se hodí. Rozhodně lepší tank, jak druid.

A bardy, stejně jako mazar, naprosto nesnáším... Ještě, že ADD 3 přišlo se zaklínači.
@Ebb (09.09.2013 00:09): Cleric je náhodou fajn poté, co získá přístup ke kouzlům jako "silnější příkaz", "symbol zoufalství", "svaté slovo" apod. Druid má v IWD naopak vícero plošných kouzel způsobujících dmg, některá sice opravdu fajn, ale beztak to mnohdy není taková sranda, jako když vyřadíš celou skupinku nepřátel dobře použitým znehybňujícím kouzlem (třebas tím symbolem zoufalství) a během chvilky zlikviduješ naboostovanými válečníky:).

A zlý klerik má některé fajn vychytávky (ublížení, ničení živých apod.). Osobně jej volím taktéž o něco raději než Druida (přestože v IWD je tedy značně zábavnějším povoláním než v BG).
@Ebb (08.09.2013 23:53): No neplanoval som munchkinovat. A cisty Dwarf/Fighter je moja must have postava, to proste neries. Ale inac viem ako to myslis, na ADD som celkom expert skill. A Druidov neznasam, totalne.
To su 2 povolania co nemozem mat v parte - Druid/Bard.

@Bodkin (08.09.2013 23:45): Neznasam Bardov, neznasam... totalne. Aj ked viem ze zrovna v IWD je special quest pre Barda, ale fakt nie. Rangera by som si dal v 6 parte.
@mazar1234 (08.09.2013 22:36): Namiesto Elf mage by som išiel human, nechaj prvé tri levely ako fighter a prejdi na mage. Tak budeš mať 3*** v bows a ten mage bude okrem spellov aj zabiják na dialku, s tou nevýhodou, že bude mať možno o level menej, pričom tých pár tisíc XP sa neskôr stratí úplne.

Fighter / Druid je, imo, ďaleko lepší než Fighter / Cleric. Cleric je celkovo asi najslabší class a v IWD už úplne. Oproti Druidovi má jednoducho horšie spelly a pomalšie leveluje. Najlepšie mať Human Fighter po level 7 alebo 9 a potom prepnúť na Druida. Z toho chara urobiť tank / melee damage zároveň.

Fighter / Thief je OK, ale lepší je Elf než Half-Elf.

Dwarfa Fightera by som zrušil úplne. Single fighter je imo nuda a nič to nerobí, dwarf okrem toho ako tank je slabší od elfa (kvôli horšiemu AC) a nahradiť ho bardom, ktorý ak hráš s Heart of Winter získava od level 12 +/- song, ktorý regeneruje 2 hp za level všetkým postavám.
Hmm, tak to vidim na start s partou:

Dwarf Fighter (to proste nejde inac - Gilius Thunderhead)
Half-Elf Fighter/Cleric
Half-Elf Fighter/Thief
Elf Mage
@Aba (08.09.2013 16:18): Aaaaale, tak ISO image ulozene na 3 nezavislych HDD (externy HDD, 2x cloud) maju celkom slusnu zivotnost. Ale pravda, CD som este neskusal pouzit a ze ich teda mam z drevnych casov.

Ale tak teraz spominam na tie Philips prezentacie CD technologie, tak tam v tych videach to tusim prezilo aj roztavenie v reaktore a 3-nasobny prechod skartovackou vratane 2-nasobneho prejdenia tazkym tankom.
Jo, to boli casy, oficialna reklama a Goebbels by zozelenal zavistou.
@Say (08.09.2013 12:28): Trojicu multiclass postáv mi tu pred pár mesiacmi doporučil Jab a osvedčila sa. Spolu s bardom je to paráda, už v Kresselackovej hrobke dosiahol jedenástu úroveň a War chant of Sith pridáva celej parte bonus k AC + regeneráciu 2HP za kolo.
@chrastítko (08.09.2013 08:42): Tady je teda řeč o IwD, ne BG, ale budiž=) No já zase přednastavené NPC jako je tomu v BG přímo nesnáším, rád hraju 50 hodin s něčím, co jsem si vybudoval sám. V tomhle je IwD oproti BG mnohem pokrokovější (ale pravda, i v BG jde díky multiplayer módu poskládat vlastní partu, ostatně BGT mám se 4 člennou družinou od základu podle mého gusta).

@valcik (08.09.2013 10:00): 3 členy na HoF mutliclass zní naprosto optimálně, určitě bych zkusil na další zahrání=)
Viacero postáv je fajn a v IE hrách mám rád aspoň štvorčlennú partu. IWD som si najviac užíval v režime HoF s tromi importovanými multi-class postavami, ku ktorým som na začiatku hry prihodil barda na prvej úrovni.
@Say (07.09.2013 11:19): vetsinu DaD RPG jsem hral a taky mi nevyhovovalo to mnozstvi postav, o ktere jsem se musel starat, urcovat vyvoj charakteru, inventory management, magickou knihu a kdyz clovek mysli, ze ma hotovo, objevi se nejaky novy clen druziny s lepsimi statistikami, jsem radsi, kdyz muzu ovladat jednu postavu a ty ostatni mam rad spis jako NPC kterym lze nastavit chovani
a nejake vypraveni pribehu v druzine a konverzaci mezi jejimi cleny me nezajima vubec, libila se mi pouze romance s Aerii (ostatni jsem nehral) a pak mi byl sympaticky Valygar tim, ze se snadno nechal odbyt, odpovedel jednim slovem a uz neotravoval :)

kdyz uz vice ovladatelnych postav, tak preferuju spis taktictejsi hry jako JA2 nebo Fallout Tatics ale ne typicka RPG
Vždy plnou palbu, cokoliv míň mi vždy smrdí syndromem vyvoleného. Byť je pravda, že jsem měl jednou tým 5ti bardů.
@Say (07.09.2013 11:19): Nikdy mi to nějak zvlášť zdlouhavé či nudné nepřišlo... ani na to první dohrání. Ale je fakt, že já byl vždycky spíše na ty party based RPG s alespoň čtyřmi postavami v družině (v tomhle mi třebas mj. příliš nevyhovuje NWN 1, přestože datadisky mám i tak docela rád). Na druhou stranu jsem hrál IWD i sólo a také to byl fajn a zase zcela odlišný zážitek. Byť full partu (či alespoň těch 4-5 členů) preferuji spíše.
@Say (07.09.2013 11:41): To nie :P Ale určite nie je treba sa príliš hrajkať s postavami. Treba z každej urobiť dual class a začať ako fighter a neskôr pri 3***, 4**** alebo 5***** prof prehodiť na druid/mage/thief. Stačí potom len hasteovať a všetko zabíjať fyzicky auto-attackom a situačne niečo zakúzliť keď je treba.
@Say (07.09.2013 11:19): Ja som to dohral za 38 (hrubého, t.j. vrátane loading, čakanie v menu atď) hodín so všetkými datadiskami pri 6 člennej parte na insane pred pár týždňami tak, ako mi to monitoroval raptr
Hm, je tu ještě někdo, kdo preferuje družiny v menších počtech 2-4 než komplet? Já si totiž dost dobře nedokážu představit, že bych bez skriptů měl strávit většinu herního času staráním se o každého člena aby nezemřel + volby útoků/kouzel... Dyť to musí být strašně zdlouhavé! Se pak nedivím těm číslům, jako 90h dohrání IwD2, 70h IwD + datadisky atp.
Ono to vyplyva z pravidiel ADD, kedze Paladin aj Ranger mozu byt iba Good alignment, tak vlastne takyto nejaky zlocin znamena ze sa odklonili od tej cesty dobra, ktora je pre tieto povolania alfou-omegou.

Nie som si isty ci vobec islo Fallen postavy vratit v tychto hrach, snad Baldurs Gate 2 mozno nieco mal. Podla pravidiel by musel vykonat nieco uber-good a snad este navyse k tomu nejaku proceduru alebo tak nieco, uz si moc nepamatam, je to davno co som naposledy cital pravidla ADD.
@yenn (07.09.2013 00:06): Aha, já jsem hrál IWD před delší dobou a nepamatoval jsem si přesně název. To mi ale připomíná, že mám ještě někde save z pokusu o dohrání IWD na Heart of Fury (s partou, co už jednou IWD projela, takže je na levelu 30, protože jsem to hrál schválně na Easy kvůli zkušenostem).

@Ebb (07.09.2013 00:13): Aha, pravda, to mi uniklo, v záhlaví je to sice napsané, ale dál všichni píšou IWD. Jestli myslíš pojmem "blboviny čo má paladin" taky všechny kouzla ... :-) S tím, že může mít pět hvězdiček jako Fighter zatímco Paladin má dvě je to opravdu dost divné. Co by se stalo, kdyby se mu podařilo revertovat status zpátky na Paladina, jestli to ovšem v IWD jde? Ty hvězdičky mu zůstanou?

Já jsem měl Paladina v partě vždycky rád, bral jsem to spíše roleplay stylem, než tak, že bych chtěl mít co nejlepší partu.
@Phoenix (07.09.2013 00:01): Tá diskusia na gamebanshee je k IWD II.
V IWD I je Fallen Paladin/Ranger úplne rovnaký než Fighter.
V skutočnosti Paladin môže mať len 2 hviezdy pri weapon skilloch, keď stratí Paladin status, tak príde o tie blboviny čo má paladin (self-heal a prot. from evil), ale môže si začať pridávať nové hviezdičky do weaponov až po level 5.
Samozrejme je to totálne nelogické ale tak to funguje.

Fallen Ranger funguje rovnako ako Fallen Paladin. Stratí tých pár zbytočných spellov, tracking, +1atk per round ak nepoužíva shield a môže dávať do weapon prof až po level 5.

V podstate to nie je žiadna strata. Paladin je sám o sebe horší než Fighter a jeho jediná výhoda je, že môže používať overpowered Paladin-only meč. A výhoda rangera je vo favoured enemy a +1 atk/round od levela 2. Samozrejme 5***** vo weapon prof pridáva ten +atk/round naspäť oproti maximálnym 2** u Rangera, navyše 5***** dáva aj väčší +damage.