Série Civilization je tady s námi už dlouho, avšak nikdy neměla pořádnou konkurenci. Právě to hodlají změnit vývojáři z Amplitude Studios s jejich titulem Humankind. Hra už na první pohled připomíná Sid Meier's Civilization VI, kterým se vývojáři výrazně inspirovali. Taktéž se tak jedná o 4X tahovou strategii, v níž je vaším úkolem dovést váš zvolený národ skrz všechny epochy lidské historie k prosperitě a světové dominanci, i tak ve hře najdeme oproti Civilization několik novinek.
Hlavní vylepšení se týká samotných národů. Těch je v nabídce celkem 60 a v každém historickém období si budeme vybírat jeden nový národ, který se tak "smíchá" s našimi předchozími národy, což se, kromě nových jednotek a jiných výhod, projeví i na vzhledu budov. Také to hře přidává velké množství znovuhratelnosti, neboť můžete v každé hře zkoušet mixovat jiné národy. V každé z šesti epoch je na výběr deset různých národů se svými technologiemi a kulturními vlivy. V době bronzové tak například můžete začít jako Egypťané, stavět pyramidy, využívat řek a v boji se spoléhat na koňmi tažené vozíky. V klasické éře pak do své civilizace může přijmout římskou kulturu, což vám dá nové výhody jako možnost stavění legií a dopravních cest, avšak zůstanou vám i výhody Egypťanů.
Jednou z dalších změn bude bitevní systém, který se nebude odehrávat na základní mapě, ale přiblížených, detailnějších bojištích. Samotné bitvy se inspirují v Endless Legend, ale dávají hráčům širší taktické možnosti. Systém výherních kriterií z Civilization je nahrazen systémem slávy, kterou váš národ získává za různé dílčí úspěchy během hry. O výhru se tak mohou ucházet například i národy, které si svou největší dobu prosperity odbyli v půlce hry.
Na epicu zdarma. Hodnocení vypadá slušně, určitě to vyzkouším.
Pro: Grafika, detailnost měst, AI, vědecký strom, kulturní výzkum, nové mechaniky, špionáže a diplomacie v DLC, první období
Proti: Otravný přehršel nezávislých států, rychlé dobývání, systém válečných bodů