Třetí a docela populární díl herní série tahových strategií Heroes. Můžete si zahrát kampaň za královnu Katherine a pokusit se znovu dobýt Erathii, nebo vzít vlastního hrdinu a osídlit jeden z 8 typů hradů (devátý přibyl v datadisku). Podporována je i hra více hráčů na jednom počítači.
Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím číta 5 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím číta 5 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím čítá 6 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím čítá 6 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic III je pravděpodobně nejvíce oceňovaný díl série, která zatím čítá 6 dílů + datadisky. Hra vznikla v roce 1999 a prvotní přijetí bylo spíše vlažné. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla tolik vychvalovaná právě v předchozích dílech. Mírný šok, který hráči zažili byl kompenzován celými 8-mi městy, každé se svými unikátními jednotkami. Grafika byla velice detailní, hra běžela v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Hře též bylo vytýkáno, že renderované jednotky v bojích vypadají se svými prkennými pohyby spíše směšně, než akceptovatelně. Jak hra stárla a její čas plynul, ukázalo se, že dne se nemá soudit před večerem. Heroes III si postupem času vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Grafika je zpětně hodnocená jako velice povedená a systém hry jakbysmet.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Ten je velice známý - mapa vždy obsahuje hrady, hráč začíná obvykle s jedním z nich, dle výběru. Tahovým systémem pohybuje po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, hráč staví čím dál tím náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času si takto vybuduje svojí vlastní armádu a vydává se zkoumat vzdálenější končiny od svého hradu. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Hráči se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty a sobě co nejmenší újmy. Boje jsou v této hře velice chytlavé a jednotky hradů vyvážené.
Ke hře postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic III je třetí díl série. Po prvním a druhém dílu se tvůrci rozhodli přejít k tehdy moderní renderované grafice a celá hra se do tohoto systému přenesla z ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů. V Heroes III existuje osm fantaskních kultur, jejichž města se vyznačují každé unikátní architekturou a jednotkami. Grafika je detailnější a hra běží v 640x480 a nebyl s ní problém ani na slabších strojích. Postupem času vyšly dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death.
Systém hry je již klasický, mapa vždy obsahuje města a vy začínáte obvykle s jedním z nich. Tahovým systémem pohybujete po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, lze stavět stále náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času takto vybudujete armádu a vydáte se s hrdinou/hrdiny na průzkum širšího okolí města. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Zúčastněné strany se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty.
Systém hry je již klasický, mapa vždy obsahuje města a vy začínáte obvykle s jedním z nich. Tahovým systémem pohybujete po mapě se svým hrdinou, který zabírá doly, sbírá truhly, nachází poklady a získává zkušenosti. Postupem času, jak doly produkují suroviny, lze stavět stále náročnější budovy ve městě, které následně většinou produkují vojenské jednotky. Hrdina jich u sebe může mít neomezené množství, co se týká počtu, ale pouze omezené množství, co se týká druhu. Postupem času takto vybudujete armádu a vydáte se s hrdinou/hrdiny na průzkum širšího okolí města. Zde obvykle dochází ke konfrontaci s cizím hrdinou (AI nebo hráč v MP) a započne boj, který by se dal asi nejvíce přirovnat k šachům. Zúčastněné strany se střídají v tazích a pohybují se svými jednotkami ve snaze způsobit těm druhým co největší ztráty.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvímGame4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvímGame4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je propracovaná tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svou pestrost zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového. Díky tomu, že se jedná o tahovou strategii, nebyl s hraním problém ani na slabších strojích.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svůj obsah zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svůj obsah zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.