Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Znáte tuto hru? Já o ní neměl ani tušení. Přesto, když jsem na titul narazil, tak jsem hru zakoupil, spustil a dohrál.

Hra sama o sobě je velmi statická, jednoduchá na pochopení a poměrně krátká. Jedná se o mix velice jednoduché adventury a RPG, kdy hráč, tím jak postupně odkrývá příběh, plní úkoly pro různé postavy, vydělává peníze, získává slávu a snaží se zjistit co se stalo jeho otci.

Samotný gameplay je extrémně jednoduchý, nenásilný a relaxační. Hráč se pohybuje po statických obrazovkách, kde má vždy možnost mluvit s různými lidmi, řešit různé situace a plnit různé úkoly jednoduše tím, že na daný objekt klikne. Samotná postava hráče není nikdy a nikde vidět, ve hře téměř nejsou žádné animace (nepočítám kouř z komínu), přesto si hra dokáže vybudovat určitou atmosféru a následně jí udržet. Při hraní se tak postupně objevují nové lokace (obrazovky), hráč se mezi nimi poté pohybuje a plní questy. Tu musíte najít čeledína, který se ztratil, onehdy zjistit, proč rybář, který dodal své ryby včas, má pozastavenou licenci na rybaření, jindy opravit lávku.

Ke každé činnosti potřebujete různé materiály, občas nějaké ty pomocníky, jindy vojáky. Ve hře lze vše získat buď za peníze, které hráč dostává za plnění úkolů, případně je lze vydělat prodejem nepotřebných věcí, nebo si potřebné věci hráč získá sám kácením stromů, rybařením, bylinkařením...

Postupně, jak stoupá hráčova pověst, se lze naučit pokročilé formy lovu, sběru apod., a tím pádem si otevřít schopnosti k nalezení/ulovení dalších rostlin/zvířat.

Příběh hry je dost naivní, hlavní hrdina bude bratr Mirka Dušína a hráč tak nějak dopředu tuší, jak to celé dopadne. Přesto se hra nehraje špatně. Hudební doprovod je fajn, grafika, byť statická, je detailní a příjemná. Hra dokáže udržet pozornost, nikam nespěchá a vždy je na hráči, kam se vydá, kdy se tam vydá, nebo jestli bude půl hodiny stát na místě. Navíc je hraní okořeněné sbíráním raků, beden, hub či vajíček z hnízd, které, ač to zní neuvěřitelně, opravdu motivuje každou obrazovku pozorně očima prozkoumat a tyto drobné detaily najít a získat.

Hero of the Kingdom je klasická casual hříčka, kterou bych čekal jako hru v prohlížeči a kterou můžete dohrát za tři, ale také za šest hodin, dle toho, jakou si dáte práci s hledáním všech drobností. Její hraní je ale fajn, jednoduché na pochopení a ve výsledku zábavné.

Pokud hru chytnete na Steamu ve slevě, je to jasná koupě.

Pro: Pěkná grafika, poměrně komplexní obchodování, relaxační gameplay, výzva v hledání skrytých předmětů, nenásilný koncept

Proti: Občas dost clickfest

+17
  • PC 65
Překvapilo mě, že tu takovou maličkou, nezávislou hru, má nahráno a okomentováno tolik lidí. Pak jsem si ale přečetl, že takovej hype zažila v době, kdy se řešila jedna z herních výzev a právě Hero of the Kindgom bylo docela vděčným tématem hlavně kvůli slovenskému zázemí dvou bratrů, kteří na hře pracovali. Zaujal mě název, zaujal mě obsah, zaujal mě plakát, tak proč to nevyzkoušet taky, že?

Hero of the Kingdom je hra, která rozhodně překvapí. Příběh se odehrává v naprosto klasickém fantasy světě plným bojovníků, čarodějů a příšer, které jsou ve vzduchu, ve vodě, ale i na zemi. No a v tomto mladém světě jste mladý jura, který hlídá rodnou chatrč, kterou Vám do základů nějací zlořádi vypálí. No a jelikož Vám unesou i otce, tudíž to jediné, co Vám z rodiny zbylo, je tedy na Vás, abyste vše vrátili do rovnováhy, zaplatili jim za spálenou kuču a zachránila tatíka, který si přece příšernou smrt rozhodně nezaslouží. No a v tu ránu začíná hra, kde dochází k zásadnímu překvapení…a to je vlastně hra samotná.

Nejedná se totiž o strategii v pravém slova smyslu. Je to něco jako strategie, něco jako interaktivní film a něco ve stylu hidden object hry. Nedočkáte se v podstatě žádné animace, žádného dabingu, ale naopak hezky nakresleného prostředí z pohledu klasické strategie a rozjíždíte zběsilou klikací hru, kde klikáte, vyděláváte, pracujete, plníte úkoly a zároveň si otevíráte mapu světa s cílem navštívit poslední scénu příběhu. Vše bez jediné animace. Líbil se mi ten námět. Není na něm nic složitého a i když je příběh poměrně dost jednoduchý, tak je neskutečně chytlavý. Není na něm nic jedinečného, ale ten stručný proces vyprávění příběhu mě hodně bavil. Na to, že vlastně jenom klikáte bez nějaké časové souvislosti, to kupodivu docela dobře šlape.

Hra navíc není kdoví jak dlouhá, což je pro ní určitě ku prospěchu. Zběsilé kliky, až doublekliky, se po chvíli omrzí. Záseky ale prakticky neexistují a tak se jednoduchý příběh souvisle překlopí až do zdárného konce. Řekl bych, že se jedná o chytlavou jednohubka ze světa hidden object her, která je originální, nápaditá, jednoduchá a to je asi tak všechno.

Pro: originální hidden object koncept, jednoduchý, ale výstižně vyprávěný hrdinný příběh z klasického fantasy prostředí

Proti: absence animací, dabingu, hra je spíš dobrým nápadem, než samotným konceptem

+17
  • PC 70
S krizkem po funuse, ale přece. Koupil jsem si tuto hru v dobe jeji nejvetsi dh slavy (herni vyzva 2017), jen abych ji pouzil pro vyzvu nasledujici. Krome jiz v jinych komentarich zminenych facebookovych klikacek mi hra malinko pripomnela i serii HoMaM, i kdyz bez hrdiny a bez magie. Hru jsem prosel za ctyri a pul hodiny, ale 90 minut mi trvalo objevit, jak se sbiraji houby a ze vejce se hledaji stejnym zpusobem.

Jako jednohubka to bylo fajn, hra skoncila presne v tom okamziku, kdy mi vsechno to klikani zacalo jit na nervy, ale hlavne jsem mohl hrat sedic na pohovce vedle spici dcery, za pomoci USB prodluzovacky. Navic odpada i ukladani, automaticky pri vypnuti hry (tenhle typ hry zadne sofistikovanejsi ukladani nepotřebuje), takže kolem a kolem jde o idealni titul do kategorie Valka periferii (herni vyzva 2018)
+15
  • PC 70
Jak se stát hrdinou a ještě si u toho odpočinout.

KotH je hrou, která se moc často nevidí. Na první pohled je vidět, že jde o titul z malého (řekněme rodinného) studia, zároveň je na ní ale patrná péče, která ji posouvá z tuctového "tohle jsme zbastlili s bráchou" na hru, kterou si člověk rád zahraje. Jednou z hlavních předností hry je její jednoduchost a nenáročnost. V téhle hře totiž nejde o výzvu něco si dokázat, ale užít si jednoduchý příběh a v prostředí roztomilé grafiky a pohodové hudby se proklikat k slavnému finále.

Ona je totiž celá hra jen o klikání, které posouvá prostého klučíka z farmy k slavné budoucnosti, odhalení minulosti a záchraně království i rodiny. Prostě samé klišé, ale moc příjemně se to hraje. Je zábava učit se novým technikám lovu, pomáhat obyvatelům království, vést vojenskou výpravu proti lapkům, rybařit nebo sbírat houby. Dohrání zabere jen několik hodin, ale i tak jsem se pozdě večer přistihl, jak si klasicky namlouvám "ještě odklikám tenhle úkol a půjdu spát". A to je znakem povedené hry.
+17
  • PC 80
Bez mučení přiznávám, že před Výzvou jsem ani netušil, že tahle slovenská hra existuje. A byla by to škoda. Protože ne vždy mám sílu a chuť lámat si u her hlavu, či prsty (nebo oboje; viz letošní DH Masters).
Tahle hra je totiž upřímná stejně jako její hlavní hrdina - si na nic si nehraje: Jednoduchý příběh, jednoduchá hratelnost, líbivá grafika. A dobrý pocit u závěrečných titulků, zlo bylo potrestáno, potřebným bylo pomoženo, a život už bude jen krásný... pokud se nerozhodnete splnit všechny achievementy.
Ale o tom až příště. Teď zhasnout a spát. Dobrou noc...


Herní výzva 2017, kat. 4

Pro: Příjemná jednohubka s chytlavou hratelností

Proti: Občas se příliš draží žánrových klišé

+28
  • PC 60
Popisek na Steamu mi sliboval největší dobrodružství mého života. Jedno z mých největších dobrodružství je noční cesta v připitém stavu z Letňan na Anděla, kdy jsem se mimo jiné svezl s dvěma neznámými chlapíky autem a byla to tak podezřele dlouhá jízda, že jsem už držel kliku dveří, že vyskočím za jízdy a uteču, dostal málem po hubě v zamčeném baru s holýma lebkama, snídal s bezdomovcem svíčkovou a zažil nejdelší hodinu hrůzy, kdy mi nešly vybrat peníze z bankomatu a nemohl jsem si po těch peripetiích ani cálnout autobus domů. Teda dost odvážný popisek! :) A to když jsem nakonec opravdu vše překonal a dojel do Českých Budějovic, na nádraží unaveně klesl do sedačky MHD a po půl hodině stanul před svým domovem, zjistil jsem, že jsem si nechal v Praze klíče.

Vzal jsem si k srdci radu z komentáře leebigha, namazal šlachy a šel na to. Ale stejně mě bolely, i když mi hra zabrala necelé čtyři hodiny. V podstatě jen klikáte a ne, není to tak roztomilé jako u Botaniculy. Příběh je velmi jednoduchý, nenadchne, ale ani neurazí. Brnkací hudba Vám i za tu krátkou dobu stihne brnkat leda na nervy a při hledání houbiček a vajíček a bedýnek a zlatých vajíček a perliček jsem ji musel dost stáhnout. V mokřadech byla dobrá, ale jinak nic moc. Chtěl bych vidět DuDua, jak by se dobrovolně mučil jejím posloucháním.

Mechanika hry je celkem zábavná. Protože je hodně krátká, nestihlo mě začít nudit procházení světem a klikáním akcí. Dokonce jsem si i v práci přes den chvíli počítal, kde je nejvýhodnější spánek, kolik se vyplatí čeho kde koupit a kde naopak prodat a vydělat na tom. Ke konci už jsem měl strašně moc peněz, to je ale klasická věc u tohoto typu her.

Trochu bylo ze začátku psycho pamatovat si, co který obchodník nabízí, protože jich je tu požehnaně. A ke konci jsem naopak pořád nevěděl, kde jinde nakoupit léčivé lektvary, než u léčitele za jídlo. Jenže jídlo nemám, všechno prodávám a mořit se s chlebem, klik klik, bolela mě ruka jak když mi bylo šestnáct (placený smích, aplaus, Simon mačká zlatý čudlík). Tak jsem si dal tu práci a prošel poctivě celou mapu, abych zjistil jiný způsob. Dá se - za pytel nějakých kytek. Jenže ty jsem už všechny vytěžil a prodal za goldy! Hledám dál a tady ten úplně poslední obchodník prodává ty pytle kytek. Takže se to dalo. Vlastně mi dochází, že s tím chlebem by to bylo míň kliknutí..

Hru můžu doporučit, ale s výhradami. Hra je tak krátká, že Vám rychle uteče a pokud na hry nekladete nějak velké nároky, určitě Vás na pár hodin zabaví. Je jednoduchá a vcelku i přátelská na pochopení, k čemuž pomáhá i česká lokalizace.

Pro: krátké, obchodování, koncept

Proti: hudba, klikačka, skryté objekty

+26
  • PC 75
Herní výzva 2017 - 4. Nad Tatrou sa blýská!

Hero of the Kingdom jsem si vybral jako hru ze Slovenska do Herní výzvy 2017, ale skvěle mohla posloužit i jako Rychlovka, protože jsem ji dohrál jedním dechem během asi čtyř hodin. Přestože herní náplň je (hlavně ke konci hry) celkem stereotypní, příběh neoriginální a hlavně neskutečně nudně podaný (pouze textově, drtivou většinu těchto zpráv jsem prostě jen odklikal), hratelnost je velice zábavná a je opravdu těžké se od hry odlepit.

Graficky se na to kouká moc pěkně, přesně tenhle styl mám moc rád. Zvuků a hudby je co by se za nehet vešlo, ale neurazí. Nebýt opravdu nudně podaného příběhu, jdu s hodnocením ještě výše, ale i tak jsem se královsky bavil. Hru jsem koupil na Steamu v nějaké akci asi za půl € a za tuhle cenu je to jasná koupě.

Pro: Hezká a detailní grafika, hratelnost.

Proti: Nudně podaný příběh, ke konci stereotyp.

+16 +17 −1
  • PC 85
Herní výzva 2017: "Nad Tatrou sa blýská!"

Z této kategorie jsem měl největší obavy, jelikož mám projité a rozdělené všechny hry na databázi. Na ty které si chci zahrát a které ne. A bohužel jsem si nechtěl zahrát žádnou ze slovenských. Proto jsem si je všechny vylistoval a jednu po druhé začal procházet, s tím že u jedné udělám vyjímku a nějak to přetrpím. Když jsem narazil na Hero of the Kingdom, vzpomněl jsem si, že už jsem ji jednou zkoušel, ale nezaujala mě, protože mě pořád vedla za ručičku. Ale stylistikou a rozhovory se mi líbila. Tudíž jsem zapátral víc a zjistil, že jen má hodně dlouhý tutorial, ale poté se začně větvit.


Zlato, zlato, samé zlato.

Po ukrutně dlouhém tutoriálu, kde jsem nemohl dělat nic jiného, než absolutně přesně to co po mně hra chtěla, se mi začal otevírat širý svět.

Přibylo úkolů a lokací. Všechny úkoly, ať už se jedná o sběr bylin, hledání ztracených věcí, doručování zásilek, lovu divokých zvířat nebo zabíjení banditů, mají jedno společné. Nalezení nebo nakoupení potřebného vybavení a následně jednoho či více kliknutí. A ať se to nezdá, je to velice chytlavé. Nejspíš tomu napomáhá i grafická stránka připomínající hru Stronghold.

Osobně jsem moc negrindoval a schraňoval co se dalo pro případ, že bych to v nějakém pozdějším úkolu potřeboval, čímž mi časem začalo docházet zlato. Došlo to až tak daleko, že jsem začal googlit jak získávat další. A pak běhal od čerta k ďáblu, kvůli pár zlaťákům. Což mi na zážitku moc nepřidalo. Proto doporučuji lovit zvěř, protože se rychle respawnuje a prodávat cennosti (prsteny, náhrdelníky, truhly), protože nesouvisí s žádným úkolem. A obojí hodně vynáší.

Pro: grafika

Proti: absence deníku

+13 +14 −1
  • PC 70
Celkem zajímavá hříčka na pár večerů od slovenského studia Lonely Troops. Hra vcelku odsýpá a hraje se celkem pěkně. I když se musím přiznat, že jsem měl několik záseků, kvůli kterým jsem si musel na papír nakreslit ekonomickou mapu. I když jsem později usoudil, že je vlastně jedno, jestli koupím předmět za 20 nebo 21, stejně jsem radši cestoval přes celou mapu, abych si předmět koupil levněji a udělal obchod svého života.

Bylo to mé první setkání s podobným žánrem. Chvíli mi třeba trvalo, než jsem zjistil, že můžu sbírat a objevovat věci na mapě, které nejsou nijak znázorněné. Navíc jsem celkem skrblík a rád si nechávám předměty, které během hry získám, na později, kdyby se mi mohly někdy náhodou hodit. U téhle hry jsem musel ale zvolit jiný přístup a téměř vše několikrát během hry prodat. Srdce mi pláče ještě teď, když si na ten okamžik vzpomenu. Druhou věcí je, že některé předměty jsou ve hře zcela k ničemu. Fakt to nechápu, jestli se tím autoři snažili udělat ve hře nějakou atmosféru, nebo v tom udělat hráči jenom zmatek. Netuším.

Hru podkreslují hezké zvuky krajiny i hudební doprovod. Byl bych ale velice rád, kdyby se do hry povedlo našroubovat nějaký koulervoucí příběh a vytvořit třeba i nějaký fantasy svět, který bude zajímavý a do kterého se budu rád vracet. V téhle hře se tomu ale tak nestalo, což je možná škoda, ale dalo se to samozřejmě čekat.

I když se v podstatě hra líbila, tak spíše jen ušla, než aby byla nějak výjimečná. Jednou mi to stačilo a víckrát se k ní určitě už vracet nebudu. To by museli autoři koncept trochu více vylepšit, propracovat a pak možná... možná bych do toho šel.

Pro: grafika, zvuky

Proti: příběh, zbytečné předměty

+9
  • PC 70
Hoci je moje národnostné cítenie studené ako islandská voda v jazere vo febrúari, hernú výzvu 2017 "Nad Tatrou sa blýská!" som prijal so cťou. Kedže nesledujem každý pohyb na indie game poli, netušil som, že táto hra je slovenský produkt, no o jej existencii som nejaký čas vedel. Tak som toto klikacie peklo rozbehol na plné obrátky a i keď som po štyroch hodinách videl blackscreen s nápisom Konec, ďalšie 3 hodiny mi vzal sústredený lov všetkých achievementov (možno aj menej keby som skôr vedel, že po vypnutí hry sa reštartujú pozície hľadaných predmetov, vďaka čomu si ich môžete skôr všimnúť). Solídna porcia oddychovej fantasy zábavy za záchranou otca a neskôr aj celého herného sveta ma potešila a hlavne skutočne chytila, s malými prestávkami som si na hre zgustol v priebehu jedného dňa.

Nie je to stratégia, aj keď na prvý (izometrický) pohľad by sa tak hra mohla javiť, nie je to RPG aj keď máte plný inventár typickych predmetov práve pre tento žáner. Je to logická klikačka, v ktorej nehrozí žiadne nebezpečenstvo (nie je možné umrieť) akurát občas porozmýšľať kde a ako zarobiť nejaké zlaťáky, lebo aj týmto svetom samozrejme hýbu peniaze. Nemôžem si pomôcť ale zážitok z hry mi najviac vystihuje prívlastok; "príjemný" a som určite otvorený druhému dielu.

Pro: pútavá a zrorumiteľná hrateľnosť, príjemný herný svet a príbeh, 38 achievementov, ozvučenie, pomer cena/kvalita

Proti: zdĺhavý pixelhunting pri plnení "pozbieraj X vecí" výziev, všetky úlohy a situácie ste si už prežili nespočet krát v iných fantasy hrách

+12
  • PC 70
HERNÍ VÝZVA 2017 - Kategorie č. 4 - Nad Tatrou sa blýska!

Slovenská nezávislá casual hříčka Hero of the Kingdom se stala na Databázi her velice populárním titulem. Když jsem tak opakovaně studoval hodnocení, komentáře i dojmy z hraní od uživatelů, neváhal jsem a do Herní výzvy původně plánované akční tituly od Cauldronu odložil ad acta a pustil jsem se do hraní této adventury.

Pokud bychom hledali na hře originální prvky, tak naše pátrání bude neúspěšné. Tuctový a tisíckrát viděný příběh, popisující hledání uneseného otce a navazující záchranu království před zlým mágem, kovaný hráč ohodnotí unaveným zívnutím. Avšak hra nabízí překvapivou směsici adventury říznuté špetkou obchodního taktizování s prvky hidden object hry.

Hra se odehrává na zcela statických obrazovkách s titěrnou a poměrně propracovanou grafikou plnou detailů. Zpočátku se příběhová linka vine zcela lineárně a připomíná facebookové RPG klikačky blahé paměti. Namažte si šlachy, klikání bude vaší hlavní náplní. Každá postava po vás něco žádá, a tak si mnohdy připadáte jako kurýr PPL. Nebo Maxipes Fík ve známém příběhu, kdy se stává mistrem světa ve skoku pro něco. Ale po absolvování několika prvních lokací nastává změna.

Příběh se začíná větvit do více směrů, úkolů přibývá a záhy zjistíte, že k jejich plnění potřebujete neuvěřitelné množství věcí - nářadí, zbraně, námezdní pomocníky, vojáky, lektvary, jídlo. A taky, že obsah vašeho míšku se zlaťáky na všechny požadované úkony nedostačuje. Nastupuje tak péče o vaše finance, strategický sběr surovin a obchodování a směňování s mnoha hospodáři. Obchodníků je tolik, že jsem měl mnohdy problémy, zapamatovat si, kde se příslušný prodejce s požadovanými komoditami nachází. Naštěstí se dá mezi oblastmi rychle přenášet pomocí mapy. Pomohl jsem si nakonec chytrým trikem s obilím, mlýnem a následným prodejem pečiva, což zajišťuje prakticky neomezený zdroj zlaťáků, pokud jste v nouzi.

Při hraní jsou potřeba bystré oči. Všude jsou roztroušeny skryté houbičky, bylinky, krabice s poklady, na březích nacházíme raky, vše se dá prodat nebo vyměnit a získat cenné zlatáky. A také achievementy, které za ostrý zrak a nalezené předměty získáte jako ocenění vašeho snažení. Takže příznivce hidden object her bude spokojen také. Občas se dostanete do křížku s divou zvěří nebo se utkáte v soubojích. Jediné co potřebujete, je mít požadované zdroje, finance nebo potřebné mužstvo, takže příznivce akčních her si souboje rozhodně neužije.

Hero of the Kingdom tak není vůbec obtížná, jedná se opravdu o casual “pohodovku” s jednoduchou, ale pěknou grafikou a intuitivním rozhraním i ovládáním. K mému překvapení mě upoutala, přitáhla a udržela bez přítomnosti nudy. Snaha o nalezení všech předmětů docílila podle Steamu herní dobu 10 hodin, i když příběh se dá zvládnout za poloviční čas. I tak jsem neuspěl a pár beden a houbiček zůstalo někde skryto.

Hledáte-li příjemné relaxační ukrácení dlouhé chvíle jednoduchou adventurou, Hero of the Kingdom je jasná volba.

Pro: Pěkná grafika, komplexní obchodní řetězce, adekvátní relaxační obtížnost

Proti: Špatně viditelné předměty ke sbírání, až příliš statické obrazovky, neoriginální story

+32
  • PC 70
Jednoduchá, přímočará hříčka, která ale překvapivě dokáže zabavit. Vyloženě odpočinková záležitost, kde si trochu poklikáte, ale nepotřebujete na to mozkové buňky. Ovšem kdyby to bylo delší, hrozila by nuda. I tak si nejspíš časem zahraju i pokračování.

Pro: oddechovka

+10 +13 −3
  • PC 60
Od začátku mě zaujalo pro mě trochu netradiční zpracování a celkově gameplay. Bohužel to má velké omezení, především, že nelze nic zkazit. Každý boj má prostě podmínky, se kterými do něj musíte vstoupit aby byl "splněn" a tak se souboje neliší doslova ničím od sbírání bylinek nebo lovení ryb. Celé se to brzy zvrhne v "Běž tam, klikni na to, běž zpět, klikni tady".

Z příběhu, o kterém jsem si celou dobu myslel, že se jedná o nějakou meta-satiru o fantasy klišé, se vyklubala jen jakási nudná pohádka, achjo.

Co mě ovšem jako jediné tak nějak bavilo (a natáhlo herní dobu aspoň na ty 3 hodinky) byl závěrečný achievement hunt spojený s pixel huntingem, což je prostě jediná těžká věc v celé hře. Poslední ptačí vejce ukryté ve vojenském táboře mě bude ještě chvilku strašit :)

Na slováki doprí
+14
  • PC 75
Myslel jsem si, že z Herní výzvy 2017 bude nejtěžší oříšek bod číslo 4 - "Nad Tatrou sa blýská!". Nakonec je to můj první splněný bod a navíc jsem se docela dobře pobavil.

Hero of the Kingdom je oddychová hra, ve které se hodně kliká a nejde prohrát. Vypráví naprosto klasický příběh o mladém farmáři, který se po útoku banditů na rodinnou farmu vydává hledat ztraceného otce. A samozřejmě je v tom ještě daleko víc, protože království vás potřebuje a ... no prostě to znáte - sláva, věhlas, hrdinství :)

Gameplay je příjemný, jedná se vlastně jen o nějakých 20 obrazovek ve velmi hezké grafice, ve které hráč sbírá ingredience, plní jednoduché questy, získává věhlas a sem tam bojuje. Jak jsem zmínil, nejde prohrát, takže pokud hráč nemá předepsané zbraně, suroviny či lidi, hra ho k souboji nepustí.

Hra trvá nějaké tři hodinky, během kterých jdou získat všechny achievementy, což je zde věc, která místy připomíná knihu "Kde Je Waldo?" Nasbírat 300 hub zní snadně, ale když vám chybí 6 a prolézáte obrazovku za obrazovkou a hledáte miniaturní hříbky pod smrčky... prostě achievement hunting nejvyšší úrovně :)

Celkově velmi příjemná hříčka na jedno odpoledne. Natolik, že si časem možná pořídím i druhý díl.
+20
  • PC 80
Herná výzva 2017 - "Nad Tatrou sa blýska!"

Pri výbere hry do tejto kategórie som mal veľký problém. Ale usmialo sa na mňa štastie a na Steame sa objavila v zľave táto hra za niekoľko centov. Hero of the Kingdom je vlastne moja prvá dohraná hra od Slovenských autorov.

Príbeh je veľmi zaujímavý a vyvíja sa krok po kroku. Ide v ňom o to ako sa z mladého farmára postupom času stane kráľovský hrdina. Popri príbehu môžte robiť aj vedľajšie misie. Na každú misiu sú potrebné suroviny, ktoré sa dajú získať rôznymi spôsobmi. Najväčší problém s nedostatkom surovín som mal v poslednej misii. Vtedy som už musel predať takmer všetky nepotrebné suroviny, ktoré som u seba mal. Celý príbeh ma vtiahol do svojho rozprávania hneď od začiatku a nepustil ma až do konca. Hru som dohral na jeden záťah behom 3 hodín.

2D grafika mi vôbec neprekážala a k tejto hre pasovala. Soundtrack, ktorý ma sprevádzal celou hrou bol fantastický a vedel by som ho počúvať dookola. Mapa bola veľká tak akurát a na cestovanie dlhšími trasami sa dalo použiť rýchle cestovanie.

Mňa osobne potešilo, že aj u nás na Slovensku vznikajú takéto skvelé hry, a žeHero of the Kingdom je jednou z nich.

Pro: Príbeh, misie, grafika, soundtrack, mapa,....

+27
  • PC --
Super oddychovka. Klasický systém pixel finder :) ale opravdu jsem se bavil.
Příběh je velmi prostý, neobsahuje žádné vulgarismy, žádné sexuální narážky. Dalo by se říci, že příbeh je naivně romantický, tudíž doporučuju tuhle hru jako výukový materiál pro malé děti, aby se naučily dobře pracovat s myší, popřípadě se na této hře dá učit koordinace prstů na dotykovém displayi..

Jen je ta hra dost krátká - 32 achievementu z 38 a dohráno za 3 hodiny...

Skvělá oddychovka, kdy nechcete na nic myslet a jen klikat, ale přitom nezabíjet a nelekat se přehnaných efektů (tady žádné nejsou, jen hezká příjemná statická grafika)
+11
  • PC 75
Hero of the Kingdom je příjemná relaxační hra. Připomněla mi starší éru her, kdy hráč procházel světem a většina událostí se řešila skrz textové rozhovory a akce. Dostaneme zde pěkný svět, ve 2D grafice doprovázený poklidným soundtrackem.

Nejdůležitější je splnit úkoly pro co nejvíce NPC a získat slávu, díky ní pak lze u učitelů vylepšit schopnosti a to jsou lov, bylinkářství, rybolov. Každá vyšší úroveň otevírá ve světě novou činnost a odhaluje v lokacích nové věci co byly před hráčem skryty. Např. díky zlepšení stopařských schopností naleznete ztracené předměty ostatních lidí, při zlepšení rybolovu se dají pak hledat perly, díky alchymii vytvářet jedy atd...

Hra vlastně nestojí ani tak moc na soubojích jak to často bývá ve hrách, zde je nejdůležitější najít co nejvíce surovin, jídla, předmětů. Pak obchodem vydělat peníze, které se obratem nacpou do věcí které jsou potřeba pro další postup dál. Za peníze si najmete dělníky kteří Vám pomohou spravit most a dostat se dál. Chcete vyrazit lovit zvěř, je potřeba koupit luk a šípy. Systém ekonomiky a potřeby vydělávat peníze je zde solidně propracovaný a funkční.

Autoři na malé ploše představili spoustu zajímavých míst a úkolů. Je zkrátka radost pohledět na pěkné město, malebnou rybářskou vesnici nebo zapomenutý háj. Hra zkrátka hráči nehází žádné klacky pod nohy, příjemně plyne a je až s podivem jak se na tak jednoduché relaxační hře, dá klidně vytuhnout přes 5 hodin s cílem získat, udělat a prozkoumat vše co Hero of the Kingdom nabízí.
+20