Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Headlander

26.07.2016
17.11.2016
kompatibilní
70
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jste poslední žijící člověk, který se probouzí ze stáze na lodi Starcophagus ovládáné zlovolnými roboty. Možná že "člověk" je trochu silný pojem, jelikož jediné, co z vás zůstalo, je hlava v létající helmě. S ní se však můžete připojit k robotickým tělům a převzít nad nimi kontrolu. To vám pomůže zjistit, co se stalo, kde jste a jak jste se tam dostali.

Jedná o retro-futuristickou plošinovku, jejíž hratelnost je založená právě na časté záměně robotických těl. Na tomto prvku samozřejmě staví i řada překážek, kdy je potřeba kupříkladu najít tělo s oprávněním vstupu do další oblasti. Ve hře je přítomen i lehký RPG systém, díky kterému může vaše hlava získat nové schopnosti.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Nevyužitý potenciál. To je to první, co mě u téhle hry napadne. Vše se totiž točí kolem časté výměny robotických těl, což možná zní nevšedně a zajímavě, to by to ale tvůrci nesměli zpracovat naprosto všedně a nezajímavě a vlastně často kolikrát zbytečně. Svoji kebuli můžete našroubovat prakticky na vše co se hýbe i nehýbe, ale k čemu to je, když jsou k něčemu pouze robo-vojáci. Robo-pes umí jen běhat, robo-vysavač jezdit, robo-civilista ještě tančit, funkci robo-sněhuláka nechápu doteď, kromě vojáků se však s nikým dál ve hře nedostanete. Pravda, robo-mapa vám ukáže část (velké překvapení) mapy a některé terminály vám vypnou silové pole, ale jako jejich funkci mohli v klidu zastat blbá tlačítka, žejo. A tak celou hru projdete až na pár výjimek jen ve dvou různých variantách robo-vojáků. Proč? Protože se ve hře jenom střílí a ostatní roboti jsou vám úplně k ničemu. A samozřejmě na vás zaútočí hned jak vás zmerčí, takže zkusit třeba nějaký stealth postup s robo-psem nejde. Celý koncept měnění těl je tak ve hře zužitkován na prosté: "toto tělo má málo životů, vezmu si jiné".

Můžu si ale stěžovat na to, jaká hra mohla být? Očividně můžu. O to víc bolí, že v malé části hry, kdy se dostanete do robotické verze šachů, začne tento gimmick dávat trochu smysl. Když jste bílí, napadají váš jenom černí a naopak, po nahráni dat musíte své tělo chránit atd. Ale fakt škoda, že je to tak jen tady a že tvůrci nevymysleli další, podobně nevšední úrovně, protože jinak je to pouze docela slušná a občas vtipná plošinovka, která ke konci už trochu nudí.
+10
  • PC 60
Když Headlander začíná, tak vše -- vysvětlování principů, úvod do příběhu, krásná grafika -- nasvědčuje tomu, že vás čeká epický zážitek. ALE: Headlander je hra plná ALE.

Můžete svojí hlavou přistát a ovládat jakoukoliv kreaturu. ALE: ty kreatury jsou všechny stejné. Umí se pohybovat vlevo a vpravo a některé střílet, přičemž nejpodstatnější rozdíl je jejich barva a to, kolik paprsků vyjde z jejich laseru při výstřelu. Fakt tvůrce nenapadlo přidat kreatury co lozí po zdech, létají, schovávají se, nebo hází granáty?

Headlander má příběh, který obsahuje zvraty, postupné odkrývání pozadí událostí a filosofický podtext. ALE: Konci se nedá v žádném případě říkat "rozuzlení", protože podobně jako u Fahrenheit přinese více otázek než odpovědí a budete cítit směs WTF a podvedení, že jste ten příběh kdy prožívali.

Headlander odměňuje prozkoumávání. ALE: Všechno "prozkoumávání" se sestává ze zcela monotónního vlétávání do poklopů, za které získáte poměrně insignifikantní vylepšení života / energie / rychlosti. A všechny tyto poklopy jsou vidět na mapce. "Hledání tajemství" je pak prostě jen "koukání na mapu a hledání poklopů, kde jsem ještě nebyl". A jako ultimátní fuck you od tvůrců budou některé poklopy zataraseny překážkou, kterou lze překonat až díky schopnosti nabyté později ve hře. Není nad forced backtracking.

Celkově tedy: Headlander není špatná hra. Pokud hledáte hloupou střílečku v krásném sci-fi prostředí, vzhůru do toho. Pokud čekáte originální hru plnou variability, neotřelých principů a strategických možností, ušetřte si zklamání.

Pro: krásná grafika a setting, kvazioriginální princip

Proti: nesmyslně zakončený příběh, nízká variabilita

+6