Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Nevyužitý potenciál. To je to první, co mě u téhle hry napadne. Vše se totiž točí kolem časté výměny robotických těl, což možná zní nevšedně a zajímavě, to by to ale tvůrci nesměli zpracovat naprosto všedně a nezajímavě a vlastně často kolikrát zbytečně. Svoji kebuli můžete našroubovat prakticky na vše co se hýbe i nehýbe, ale k čemu to je, když jsou k něčemu pouze robo-vojáci. Robo-pes umí jen běhat, robo-vysavač jezdit, robo-civilista ještě tančit, funkci robo-sněhuláka nechápu doteď, kromě vojáků se však s nikým dál ve hře nedostanete. Pravda, robo-mapa vám ukáže část (velké překvapení) mapy a některé terminály vám vypnou silové pole, ale jako jejich funkci mohli v klidu zastat blbá tlačítka, žejo. A tak celou hru projdete až na pár výjimek jen ve dvou různých variantách robo-vojáků. Proč? Protože se ve hře jenom střílí a ostatní roboti jsou vám úplně k ničemu. A samozřejmě na vás zaútočí hned jak vás zmerčí, takže zkusit třeba nějaký stealth postup s robo-psem nejde. Celý koncept měnění těl je tak ve hře zužitkován na prosté: "toto tělo má málo životů, vezmu si jiné".

Můžu si ale stěžovat na to, jaká hra mohla být? Očividně můžu. O to víc bolí, že v malé části hry, kdy se dostanete do robotické verze šachů, začne tento gimmick dávat trochu smysl. Když jste bílí, napadají váš jenom černí a naopak, po nahráni dat musíte své tělo chránit atd. Ale fakt škoda, že je to tak jen tady a že tvůrci nevymysleli další, podobně nevšední úrovně, protože jinak je to pouze docela slušná a občas vtipná plošinovka, která ke konci už trochu nudí.
+10
  • PC 60
Když Headlander začíná, tak vše -- vysvětlování principů, úvod do příběhu, krásná grafika -- nasvědčuje tomu, že vás čeká epický zážitek. ALE: Headlander je hra plná ALE.

Můžete svojí hlavou přistát a ovládat jakoukoliv kreaturu. ALE: ty kreatury jsou všechny stejné. Umí se pohybovat vlevo a vpravo a některé střílet, přičemž nejpodstatnější rozdíl je jejich barva a to, kolik paprsků vyjde z jejich laseru při výstřelu. Fakt tvůrce nenapadlo přidat kreatury co lozí po zdech, létají, schovávají se, nebo hází granáty?

Headlander má příběh, který obsahuje zvraty, postupné odkrývání pozadí událostí a filosofický podtext. ALE: Konci se nedá v žádném případě říkat "rozuzlení", protože podobně jako u Fahrenheit přinese více otázek než odpovědí a budete cítit směs WTF a podvedení, že jste ten příběh kdy prožívali.

Headlander odměňuje prozkoumávání. ALE: Všechno "prozkoumávání" se sestává ze zcela monotónního vlétávání do poklopů, za které získáte poměrně insignifikantní vylepšení života / energie / rychlosti. A všechny tyto poklopy jsou vidět na mapce. "Hledání tajemství" je pak prostě jen "koukání na mapu a hledání poklopů, kde jsem ještě nebyl". A jako ultimátní fuck you od tvůrců budou některé poklopy zataraseny překážkou, kterou lze překonat až díky schopnosti nabyté později ve hře. Není nad forced backtracking.

Celkově tedy: Headlander není špatná hra. Pokud hledáte hloupou střílečku v krásném sci-fi prostředí, vzhůru do toho. Pokud čekáte originální hru plnou variability, neotřelých principů a strategických možností, ušetřte si zklamání.

Pro: krásná grafika a setting, kvazioriginální princip

Proti: nesmyslně zakončený příběh, nízká variabilita

+6