Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life: Blue Shift


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 70
Druhý přídavek pro původního Half-Life s označením Blue Shift už svým názvem trochu napovídá, že se zde jedná o příběh z pohledu účastníka třetí strany, sekuriťáka Calhouna. A zažíval jsem s ním vcelku pohodovou zábavu, né že né. Určitě mě především těšil fakt, že se doslova třikrát setkáte s Freemenem – při každém z těchto setkání se uvnitř mě dostavil takový ten hřejivý pocit známého, ono zprostředkované deja vu, kdy jste danou situaci zažily, ale v kůži někoho jiného.

Nic nového tato nástavba sice nenabízí, ale protože vše, co jsem považoval za skvělé v původní hře, se nacházelo i zde, tak mi to ani v nejmenším nevadilo. Hlavní hrdina není žádná mluvka, zbraně jsou stále velmi kvalitně ztvárněny, prostředí a level design stagnují na své úrovni a herní ozvučení se již v klidu zařadily mezi staré známé. Možná bych jen uvítal větší délku, možnost pokořit nějakého bosse a z dnešního pohledu snad i těžší přestřelky.

Pro: akce, staré známé prostředí Half-Lifu

Proti: jednoduché, krátké

+22
  • PC 80
Tak, a mám za sebou posledný oficiálny datadisk ku jednej z najlepších fps všetkých čias.

Na úvod treba poznamentať, že aj keď hra vyšla ako datadisk, pôvodne mala byť iba prídavkom pre Dreamcastovú verziu Half-Lifu, no tá bola zrušená a tak chcela Sierra z projektu ešte vyťažiť nejaký ten $, čo sa bohužiaľ neblaho prejavilo aj na výslednej kvalite.

Aj keď bol Blue Shift dosť rozporuplne, alebo skôr negatívne prijímaný a mal asi najhoršie recenzie v celej Half-Lifeovskej sérii, mal som potrebu ho vyskúšať, pretože ma lákala predstava zažiť ešte raz haváriu v Black Messa z iného, v poradí už tretieho uhla pohľadu. A urobil som dobre.
Najskôr pomalý rozjazd ako v pôvodnej hre z čoho sa neskôr vyvinie boj o holý život.
Trochu ma sklamala absencia nejakých noviniek, pretože všetko zostalo po starom, dokonca nepribudla žiadna nová zbraň. A tiež je priam až nechutne krátky, skúsenejší hráči ho dotiahnu za asi jedno popoludnie. To sú asi najväčšie zápory celej hry.
Inak je všetko, ako som už spomenul, po starom. Teda akcia, nejaký ten logický problém, výlet na Xen a zase tá akcia.
Jednoducho, ak sa vám nepáčila pôvodná hra alebo predchádzajúci datadisk, po Blue Shifte radšej ani nesiahajte. V opačnom prípade je to naopak.

Na záver by som dodal, že napriek vyššie spomenutým negatívam (hlavne k tej krátkosti) som sa pri hraní celkom dobre pobavil. Vidieť už raz videné situácie z iného uhla pohľadu (napríklad Gordona cestujúceho do práce) je celkom zaujímavé. Koniec koncov, možnosť vydať sa opäť do komplexu Black Messa nedostanete každý deň :-)

Pro: atmosféra, akcia, odkazy na pôvodnú hru

Proti: dĺžka hry, žiadne inovácie

+22
  • PC 75
Blue Shift je druhý a kratší datadisk ke hře Half Life. Narozdíl od Opposing Force zde nic nového není. Navíc někteří nepřátelé a zbraně z původního Half Life se sem nedostali.
Třeba Black Ops nebo kuš tu chybí. Celou hru bojujeme sami bez opor, což je změna oproti Opposing Force a Half Life, kde nám někdo pomáhá zabijet emzáky. Tento datadisk jsem dohrál jako poslední. Na Xen se podíváme celou jednu kapitolu.

Pro: Druhý datadisk.

Proti: Krátké, nic nového.

+21 +25 −4
  • PC 75
Underrated. Ale dávám tomu 75%, protože to prostě není tak originální a expanzivní jako první pokus Gearboxu o Half-Life. Je to to samé jako HL1, akorát s implementovaným HD packem a několika originálními prvky, jako je pár puzzlů (barel mezi dva dráty rozbušky mě fakt ohromilo) a interakcí s výborným, zasekávacím, Dr. Rosenbergem. Ale není to nic hrozného, AI jsou i horší.

Je to must-play pro každého "odborníka" na Half-Life. Sice nemám nastudovanou každou nuanci na Combine OverWiki, ale vím, že to má tu správnou atmosféru, opět. Souboje jsou trochu znevážený brněním (60 vesta, 40 helma), které občas najdete. Ale nic hrozného, umírat na Hard se dá furt. Originalita se najde v pár malých detailech, jako je sledování Dr. Giny Cross, jak převáží krystal z Xenu, koukání se na Gordona, jak jde znuděně a pomalu pro HEV suit, zapnutí vodovodů/sušáku na ruce, zmražení Vortigaunti. No není toho mnoho a chybí např. originální soundtrack, který je ve hře napodobeninou či přímo kopií Opposing Force.

Dohráno za sladkých 3,2h (6.6 hrs on record), stará série znovudohrána, a teď ten Half-Life 2, muhaha.

Review na Steamu (anj)

Pro: (Mr.) Barney Calhoun, Detailnost a HD pack, Half-Life

Proti: Krátkost, Absence (otravného) bosse (díky bohu)

+21
  • PC 75
Blue Shift byl podle mého vždy trochu nezaslouženě znevažován. Ano Opposing Force je mezi datadisky obecně velmi uznáván a BS má tak nezáviděníhodnou pozici. Ale délka je vzhledem k tomu, že mělo jít pouze o drobné rozšíření Dreamcastového vydání Half-Lifu pochopitelná. Ale jinak jde o povedenou záležitost. V roli modře oděného člena ochranky je nutné zachránit sobě a několika vědcům život při katastrofě v komplexu Balck Mesa.

Začátek je jako v každém HL neovlivnitelná jízda, během které můžete sledovat ostatní zaměstnance při práci i zábavě (i hraní videoher). Já tento prvek na Half-Life moc nemusím, ale ve své době to bylo alespoň originální. Obtížnost je spíše nižší a i s rozbíjením všech beden co jsem našel byla má herní doba cca 4h. Blue Shift se hraje stejně jako původní Half-Life. Z hlediska úrovní a hratelnosti nemám co vytknout, bavil jsem se stejně jako u originálu. Finále si umím představit lepší, ale nejde o nic tragického. Z prvního hraní (cca v době vydání) jsem si to pamatoval otravnější. Celkově jde o průměrný datadisk pro dobrou hru a nejedná se o žádnou ostudu. Po dohrání jsem hledal nějakou předělávku typu Black Mesy, ale z několika rozpracovaných projektů není žádný dokončen. Našel jsem ale několik navazujících/podobných modů různé kvality:

Shift-Two: V kůži dalšího člena ochranky Otise je opět nutné uniknout z komplexu. Jde o francouzskou modifikaci, ale k dispozici je anglický patch. Herní doba je asi půl hodiny. Hratelnost je poměrně nezajímavá, ale potěší spojení s Opposing Force. Počet druhů zbraní a nepřátel je malý, ale na herní dobu dostačuje. Modifikace obsahuje nové textury. Mod funguje bez problémů, žádné záseky, akorát mi ke konci přestalo fungovat páčidlo.

Infinite Shift: Příběh začíná přesně tam, kde skončil Blue Shift. Barney je omylem teleportován na Xen a musí se opět zachránit. Začátek na Xenu vypadá divně, ale později se hra rozjede. Je o poznání náročnější než Blue Shift nebo Shift-Two. Hodně jsem bojoval s malým počtem munice. Herní doba kolem hodiny utekla jako nic a tento přídavek rozhodně doporučuji vyzkoušet. Za jediné nevýhody tak považuji první a poslední dvě minuty, ten závěr je takový nevysvětlený. Technicky jsem neměl žádné problémy.

Azure Sheep: Tak tohle je o něčem úplně jiném. Mnohem propracovanější a odvážnější level design. Prostory jsou rozsáhlé, někdy až moc, a místy zamotanější ve stylu starších FPS. Potěší třeba plakát Xeny v pokoji na začátku nebo příjezd Gordona v slušném fáru. Propojení s původním Half-Lifem a s Opossing Force je docela výrazné. Slušnou část hry strávíte s Kate, jakousi obdobou Alyx z HL2. Jde o zajímavé předvídání budoucnosti série, ale bohužel engine prvního dílu si s tím poradí jen tak tak(Kate se často zasekává). Lokace "Old Black Mesa" mi zase připomněla Portal 2. Nové zbraně a nepřátelé jsou už jen třešnička na dortu. Hrál jsem necelé 3h, což je také super porce. Azure Sheep mohu rozhodně doporučit. V přípravě je také předělávka pro Source engine - Black Mesa: Azure Sheep. S projekty Black Mesa by měly opravdu pohnout :-)
+21
  • PC 60
Zatímco Opposing Force přinesl nové zbraně, nepřátele i herní mechaniky, Blue Shift šel cestou jednoduchého cash-grabberu. Žalostná herní doba do pěti hodin byla uměle navyšována nepříjemnými „hádankami“ a zákysy tak nebyly vůbec nic neobvyklého. Minimálně nad přerušeným přívodním kabelem k trhavině, který má hráč propojit sudem (yeah, real story bro), jsem strávil při prvním průchodu opravdu nezdravé množství času...

High definition pack zůstává asi největším přínosem Blue Shiftu, bohužel ale změny nebyly aplikovány plošně, ale jen na nový obsah. Máte tedy vedle sebe dvě postavy, kde jedna má jednoduchý kvádrovitý xicht v nízkém rozlišení a druhá postava má relativně dobře rozpoznatelné obličejové rysy. A to je solidní kontrastní facka...

Přestřelky jsou stále stejná zábava, level-design rozhodně neurazí, návštěva Xenu tak akurátní, aby nenudila a opět můžete zažít některé situace z původní hry a OF z jiného pohledu, což zahřeje lambdu nejednoho hráče.

Nemůžu říct, že by to byla vyloženě nuda, ale tady se Gearbox rozhodně nepředvedl.
+20
  • PC 80
Datadisk na již kultovní Half-Life mě vtáhl do hry hned na začátku, kdy v kůži bezpečáka Barneyho Coulhuna stejně jako Gordon Freeman projíždíte lanovkou (nebo gondolou) komplexem Black Mesa. Pak se samozřejmě něco posere může za to Freeman :) a tady začíná ta pravá akce. Dokonce se ve hře uvidíte několikrát samotného Freemana, ale osobně se s ním i s G-Manem nesetkáte. Asi polovinu hry vám bude zadávat úkoly doktor Rosenberg což mě překvapilo, protože v původní hře většina vědců a vojáků s vámi moc dlouho nevydržela.

Na datadisk je hra celkem krátká. Dohrál jsem ji přibližně za 3 hodiny. Mohlo mi to trvat i kratší dobu, kdybych se nezasekl u dvou hádanek, na které jsem musel použít návod. Konkrétně u výbušniny, ke které jsem musel dát sud, abych propojil šňůry, a pak u sudů v nádrži na kyselinu, které jsem musel uspořádat, abych po napuštění mohl přes ně přeskákat. Jinak je hra vcelku jednoduchá a má skvělou hratelnost.

Bohužel ve hře nejsou kromě jiné hlavní postavy a příběhu žádné novinky. Máme zde stejné zbraně jako v původní hře a dokonce i páčidlo jako samotný Gordon. Co se nepřátel týče, tak tu máme jak potvory z Xenu, tak i vojáky, ale opět úplně stejné jako v původní hře. Prostředí se tu vystřídají tři a to kanceláře a různé kanalizace komplexu Black Mesy, venkovní kaňony a Xen. Je škoda, že ve hře nenarazíte na bosse, jak už zmiňoval Lukaskon, i když samotný konec mě potěšil, jelikož skončil dost dobře narozdíl od Opposing Forcu a původního Half-Lifu. Co urazilo hodně lidí v roce 2001, byla určitě grafika a zvuky, které nemohly konkurovat tehdejším hrám, protože engine GoldSrc byl přece už 3 -4 roky starý a zvuky byly v dost mizerné kvalitě na tento rok. Výhodou je, že aspoň tvůrci dali v nastavení možnost HD modelů.

Ve výsledku mě hra bavila i přes svoji krátkou délku a málo novinek. Je to skvělý datadisk, kde si aspoň vyzkoušíte hru z jiné strany barikády a povinnost pro všechny fandy Half-Lifu.

Pro: hratelnost, atmosféra, prostředí, příběh

Proti: grafika, zvuky, krátkost, žádné novinky

+18
  • PC 60
Co psát v roce 2019 k takto generickému datadisku ke staré koridorovce? Popravdě si původní HL už moc nepamatuji, spíš mám v paměti předělávku Black Mesa. Opposing force ani nevím, jestli jsem kdy hrál, ale určitě na to po tomto druhém přídavku nebudu mít chuť. Nechci na Blue Shift moc prskat, v rámci své doby to určitě byla lehce nadprůměrná střílečka, bohužel takovéto FPSky děsivě zestárly..

Nejvíc se mi asi líbí pomrkávání na originální HL, Gordona zahlédnete asi 3-4x. Hra je tak akorát krátká, aby šla dohrát na jeden zátah, jsou v ní asi 2 "puzzly", ve kterých nejde na první pohled poznat, co se po vás chce přerušený kontakt spojit barelem je opravdu výzva a jinak je to jenom chodba, tunel, tuna headcrabů, prapodivně odolní vojáci, Xen stejně otravný jako v HL a badass revolver, vraždící skoro všechny na jednu ránu :)

Jsem rád, že jsem si to střihnul v rámci herní výzvy. Alespoň vím, že je dobré si nekazit dětské vzpomínky na staré FPSky a nechat tyto vykopávky radši u ledu. Zrovna u takového typu hry už dnes není o co stát..
+18 +21 −3
  • PC 70
Tak to všechno shrnem :-) Blue Shift je poslední z datadisků k původnímu HL, k tomu bych asi dodal, že by tedy člověk čekal spíš více než méně oproti předchozímu datadisku Opposing Force, který obsahoval narozdíl od BS spousty novinek. Takže pokud to vemu kolem a kolem, tak jediná změna oproti původnímu HL je, že hrajeme za Barneyho s jeho modrou košilí.
Tzn. grafika je stejná, efekty jsou stejné, monstra jsou stejné, vojáci jsou stejní, doktoři jsou stejní, ve hře se prostě neobjeví nikdo ani nic nového.
To všechno by mi ani tolik nevadilo, jako spíš herní doba, hra se dala dohrát, za jedno odpoledne.

Ale přesto musím dodat, že jsem si to zahrál rád. Přece jen to rozšiřuje příběh původního HL, přece jen bylo milé se setkat několikrát s Gordonem atd.

Pro: rozšíření příběhu HL

Proti: hra neobsahuje žádné novinky

+15 +16 −1
  • PC 80
Blue Shift, fajnšmekry nazýván též „Modrý Half-Life“ je dnes využíván jako instruktážní film pro výuku bezpečáků. Zprvu ale BS začal jako klasický akční snímek určený pro masy lidí. Málokdo má takovou odvahu a nízký rozpočet pro to, aby ve stejných kulisách natočil hned tři dlouhé filmy. Ale náš rejža to zvládnul levou zadní i pravou přední a po stránce prostředí i akce je snímek na úrovni předchozích. Zprvu se přemýšlelo, o kom film bude. Odborníci totiž při návrhu usadit do hlavní role strážníka Barneyho Calhouna kroutili hlavami a nevěřili. Nevěřili, že příběh o práci bezpečáka může být zábavný. Uvěřili teprve, když jim rejža umožnil nahlédnout do budoucnosti a ukázat jim, jaký bude příběh o vědci. A tak padlo prohlášení, že pokud bude děj situován do Black Mesy, bude to akční trhák i kdyby byl film o uklízeči toalet.

Natáčení probíhalo ve stejné době a dokonce s krátkým předstihem před vůbec původním snímkem HL. Dodnes se diváci pozastavují nad tím, jak to rejža zvládl zorganizovat. Oproti předchozím snímkům navíc přibyla nová tvář a jeden nový kostým. V důsledku těchto výdajů byla bohužel zkrácena celková stopáž na 3 hodiny. Může se to zdát málo, ale údajně je v tom víc, než že ta modrá košile byla osazená diamanty – totiž celková stopáž filmu prý odpovídá reálné pracovní době dnešních bezpečáků. Zkrátka věrohodnost především. Horší bylo odebrání značné části zbraňového arzenálu i postav hraných mimozemšťany. V tomhle ohledu BS nepřinesl nic nového a ještě omezil to staré, čímž právem sklidil vlnu kritiky.

A o čem Calhounův tříhodinový film složený ze 7 snímků je?

Film I – Living Quarter Outbound (00:05)
Začít film v něčem co se pohybuje je jedním z poznávacích znamení našeho rejži. Pokud má věci pod kontrolou, pak hlavní hrdina musí někam jet.

Film II – Insecurity (00:25)
Tato část způsobila po celé Americe masivní stávky bezpečáků. Každý z nich se totiž viděl v roli chudáka Calhouna a chtěl nápravu – už ne dlouhé cesty do práce, žádné čekání na vrátného, žádní drzí kolegové, nefunkční automaty… Stávky byly rychle potlačeny, když bezpečáci shlédli i zbytek filmu a zjistili, že se až tak špatně nemají.

Film III – Duty Calls (00:30)
Kanalizace není zrovna atraktivní prostředí. Říká se, že rejža počítal s tím, že technologie rychle pokročí a bude možné diváky vtáhnout lépe do děje díky simulaci zápachu, který Calhoun tehdy cítil.

Film IV – Captive Freight (00:50)
Velmi dlouhá část, která Calhounovi konečně dovolila nadechnout se čerstvého vzduchu. Ukázalo se, že i obyčejný bezpečák je schopen úspěšně čelit vycvičeným vojákům Americké armády. A co víc, dokáže mezitím konat svoji práci a chránit vědce. Zatímco armáda hrdě hlásila: „je to jen film,“ fanoušci oponovali: „ale vojáky ztvárňuje realisticky.“

Film V – Focal Point (00:35)
Návštěva Xenu diváky obvykle moc nenadchne, ale najde si i své příznivce. Odpůrci se nudili, fanoušci nadšeně hltali mimozemskou faunu a Calhoun se z Xenu vracel s nepořízenou – na Xenu jeho úklidové služby už nikdo nechce.

Film VI – Power Struggle (00:30)
Z minulých snímků jsme si zvykli na to, že děj jde stále vpřed a prostředí se neustále mění. O to překvapivější BS je, neboť se hlavní zápletka točí okolo jednoho místa. Tato část však jasně ukázala, že Calhoun by se dokázal uživit i jako skladník. Vzhledem k tomu, ke kolika úmrtím během jeho služby došlo se spekuluje, že by mu tato práce šla o poznání lépe.

Film VII - A Leap of Faith (00:05)
Nízký rozpočet se bohužel promítl i na závěru snímku. Rejža zřejmě nedokázal sehnat pořádný kus mimozemské entity a postavit jí Calhounovi do cesty. Anebo, že by nedokázal postavit Calhouna do cesty mimozemské entitě? Každopádně je vyvrcholení příběhu pěkně odfláklé. Dle zvěstí je to způsobeno malým dohledem rejži nad natáčením. Všimněte si prosím, že má-li rejža vše neustále pod dohledem, vznikne trhák, kdežto pokud má spoustu práce někde jinde, výsledek je pouze nadprůměrný film.

Epilog
Povedlo se však ukončit snímek happy endem, což nikdo nečekal. I to je pokládáno jako důsledek malého dohledu rejži. A tak se i do budoucna nabízí otázka, zda je pro hlavní protagonisty lepší přežít ve zdraví nebo se nesmazatelně zapsat do herní kinematografie. Diváci mají víceméně jasno.

Pro: Návrat do známých míst, velký počet easter eggů a secretů (neoficiálních), + vše dobré z HL

Proti: Žádné novinky (ani boss), omezený arzenál zbraní, zbytečně moc vojáků

+12
  • PC 75
Tento datadisk obecně sklidil možná až příliš negativní kritiku. Nemyslím si, že by šlo až o takový průšvih, pravdou však zůstává, že herní doba je hodně krátká, absence nových zbraní také zamrzí. Hratelnostně je na tom Blue Shift poměrně dobře, dá se říct, že celou dobu hraní jsem se intenzivně bavil. Úplně nejhorší není ani design úrovní a nápaditost některých situací či hádanek. Je tu však menší háček - existuje totiž neoficiální datadisk Azure Sheep, který má takřka totožný námět, je ale delší, celkově propracovanější a navíc zdarma.

Pro: hratelnost, atmosféra, provázanost s původním Half-Life

Proti: hrozně krátké, žádné nové zbraně, nemastný konec

+10 +11 −1
  • PC 60
Do druhého datadisku božské hry, která se stala takřka okamžitě legendou, Half-Life, se vkládalo spoustu nadějí, proto zklamání bylo o to více hořké. Jakkoliv byl Opposing Force důstojným pokračovatelem, Blue Shi(f)t nepřináší kromě nové singleplayerové kampaně žádná (slovy: žádná) vylepšení. Ani jedná nová zbraň, či příšera, dokonce ani žádný závěrečný boss.

Kampaň bych přesto neoznačil jako odbytou, má unikátní atmosféru, nepřináší megalomanské bitky o záchranu světa, nýbrž cestu jednoho malého hrdiny s pistolí. Ze samotného hraní jsem nebyl nijak zklamán, ale je ostuda, že tento datadisk přináší tak málo, zvlášť když vememe v úvahu, že řada modů (Azure Sheep, They Hunger atd), které jsou zdarma poskytují mnohem víc novinek, vylepšení i herní délky.

HW: Minimum: 133 MHZ CPU, 24 MB RAM, SVGA / Doporučeno: 300 MHZ CPU, 32 MB RAM, 8 MB VGA

Pro: Hraje se příjemně, minimalistická a příjemná atmosféra.

Proti: Žádné reálné inovace, nové zbraně, přišery, boss, prostě nic.

+10
  • PC 70
Komentár k druhému datadisku k HL Blue Shift sa mi píše dosť ťažko, keďže neviem, čo by som mal k tejto hre ani napísať, BS neprináša skoro nič nové, čo by sme už v HL nevideli .

Váš zbraňový arzenál nie je nejako extra rozsiahly a tentokrát sa nestretnete ani s emzáckymi zbraňami, takže si musíte vystačiť len so základným vybavením. Jediným rozdielom oproti predchádzajúcim dielom je dopĺňanie zbroje, ktorú si teraz doplníte nájdením nepriestrelnej vesty alebo prilby ochranky v Black Messe.

Hra je neuveriteľne krátka, za tých necelých 2 a pol hodiny toho veľa nestihnete, ale aj tak máte možnosť prejsť už starými známymi oblasťami a pár krát aj naživo stretnete Gordona (už aspoň viem, kto bol ten ochrankár, čo bil do tých dverí na začiatku pôvodného HL :D).

V BS nájdeme pomerne dosť hádaniek, ktorých je (možno) v hre viac ako súbojov, ale takto sa BS môže aspoň tváriť trochu originálne. Máte tak jedine možnosť starať sa o niekoľkých vedcov, ktorí sú schopní zaseknúť sa po každom poldruha metri a potom ešte tak štýlovo zlikvidovať tank.

Na to, že by som si vytvoril na túto hru nejaký presný obraz je hra príliš krátka, takže budem vychádzať zrejme len z toho, čo som už videl predtým a z toho som bol vcelku nadšený, takže táto hra je len možnosťou ako sa ešte raz zastaviť v útrobách Black Messy a nadýchať sa jej atmosféry plnej nevydarených pokusov.

Pro: všetko čo bolo dobré na pôvodnom HL

Proti: nepribudlo nič nové, extrémne krátke

+10
  • PC 50
Tento datadisk se nesmí hrát bezprostředně po odehrání Half-Life a Half-Life: Opposing Force. Bohuzel je to tak, protoze jsem trochu zklaman. Datadisk je kratky, prostredi sice moje oblibene "temne", ale ten pribeh, me nestacil nevtahnout do deje, coz vedlo k tomu, ze hru sem dohral z povinnosti, coz je docela "p.user".

Budme uprimni, tento datadisk mel spatnou povest, coz ho predem znevyhodnuje, ale v mem pripade, se datadisk knockoutoval sam, nezaujmul, zklamal - Half life a Opposing byly velkou latkou :-(.

Jako fanousek HL serie jsem citil povinnost dokoncit prvni serii a Blueshift dohrat, dale pokracuji HL2 kterou uz mimochodem hraji jiz paralerne.

Proti: Příběh není tak poutavý jako u Half life, Opposing Force

+8 +9 −1
  • PC 60
Oproti HL, menej zbrani (ziadne nove), menej druhov nepriatelov (ziadne nove) menej pribehu, menej skriptov, ziadne prekvapenie, ziadny hardcore boss, playtime na hard cca 6 hodin. Po vsetkych strankach downgrade povodnej hry s jednym velkym ale... stale to je Half-Life a ked s ocitnete v Black Mesa tak zrazu mate pocit, ze ste doma. V prodstredi, ktore uz nemusi nic vysvetlovat a ktore doverne poznate, milujete a dufate ze sa tam aspon este raz vratite. A mozno tprave tento navrat bude znamenat, ze uz aj stacilo a ze sa treba posunut dalej a nie len znova prevarat kedysi vynikajuci pokrm.

Pro: absolutne nic nove oproti HL, menej zbrani, menej nepriatelov

Proti: atmosfera povodneho HL

+8 +9 −1
  • PC 60
Píše se rok 2010 a já prakticky ihned po dohrání Half-Life: Opposing Force jsem se pustil do Blue Shift s nadějí, že zažiji podobně skvělý zážitek. Bohužel jsem docela zklamaný. Ani by mi nevadila ta krátkost, horší je třeba level design, který mi nějak nesedl. V kombinaci s opravdu frustrujícími logickými úkoly, kdy jsem asi 2x nevěděl, co mám udělat (možná moje chyba) mi Blue Shift přišel dost prázdný. Naopak se mi líbil úvod hry, který po vzoru Half-Lifu pomalu hráče vtahuje do děje. Jenže pak je všemu konec, běháte po komplexu a zabíjíte vojáky/emzáky, teleportujete se z místa na místo, šoupete bedničkama či sudama a vůbec je to celé takové překombinované. Také se mi zdálo, že zde nebyly snad žádné "filmové" skripty, pro Half-Life tak populární. Zbraní máte jen hrstku a třeba brouky, které jsem našel v šachtě, jsem ani nestačil použít. Zdá se mi to šité horkou jehlou a ne zrovna příliš Half-Lifovské. Nepřátelé jsou podivně namícháni a příliš častá livkidace headcrabů také omrzí velice brzy. Zombíci se ve hře vyskytnou jen párkrát, což je škoda. Za to plyvače fujtajblu (Bullsquid) či bleskující Vortigaunty potkáte na každém kroku. Škoda, mohlo to být o kus lepší.

Pro: Half-Life z pohledu člena ochranky B. Calhouna.

Proti: Frustrující úkoly, slabší level design, krátké, málo zbraní a málo druhů nepřátel, žádný boss.

+7
  • PC 60
Šel jsem do něj i přesto, že ohlasy nebyly valné. Přesto jsem ihned po dohrání Half-Life: Opposing Force, spustil Blue Shift a překvapením pro mě bylo, že ještě tentýž den jsem ho pokořil. Ano, je krátký, asi podobně jako dnešní hromada her, ale musím podotknout, že mě bavil daleko více, než Opposing force. Spousta momentů je kopírována z původní hry, ale i tak mi putování securiťáka Calhouna učarovalo snad více, než původní hra.

Blue Shift si na nic nehraje, nepřináší nové zbraně, hratelnost je osekána na naprosté střílení. Maximálně sem tam zmáčknete pár čudlů a tím to hasne, ale je to něco jiného. Hraje se to stále dobře, baví to, nenudí to a na nic si to nehraje. Závěr mě potěšil, byl povedenější a uspokojivější, než předešlé dva závěry a musíte přiznat, že to tak je ;-)

Pro: akce, akce, akce, žádní bossové, uvěřitelnější dějství, do postavy se dá jednoduše vžít, jednoduchost,

Proti: krátkost, jednoduchost,

+5 +6 −1
  • PC 60
Viac než len jeden krok späť oproti Half-Life: Opposing Force. Žiadne nové vychytávky, v podstate recyklácia toho čo sa dá. Čo poteší je opäť tak trochu iný pohľad na vec, i keď do tretice to už nefunguje tak dobre. Hra na chvíľu zabaví, ale naozaj len na chvíľu, pretože cca po troch až štyroch hodinách je koniec. Páni, takto sa to veru nerobí.

Pro: Opäť iný pohľad na incident z pôvodnej hry, nenudí

Proti: nič nové, neuveriteľne krátke, nebyť Half-life tak dobrý, tak by toto varenie z vody neprešlo

+4 +6 −2
  • PC 80
Blue Shift...Pravda je, že všecky datadisky jsem hrál a dohrál. Pokud bych si ale měl na Blue Shift vzpomenout, měl bych s tím menší problémy. Přesto, že jako datadisk funguje dobře a představí nám známou situaci z trošku jiného pohledu, ztrácí krapet spád a hlavně už nemá tak parádní atmosféru, na kterou jsem byl zvyklý. Samozřejmě v rámci průběhu hry už to také není takové žrádlo. Pořád to ale bylo volné pokračování příběhu, kterým jsme tehdá žil, takže právě proto tomu dám tak vysoké hodnocení, jaké si tento datadisk dle mého zaslouží.

Pro: Radost, že si opět můžu užít geniální hru z jiného úhlu pohledu.

Proti: Po všech stránkách nejslabší část Half-Life série, nejkratší, nejméně akční...ale pořád důstojná svému jménu.

+4 +6 −2
  • PC 65
More maps for Half-Life

Datadisk přináší JEN několik nových map, tentokráte z pohledu jednoho policisty, co se jmenuje skoro stejně jako jeden můj známej :)

Proč ne koneckonců, pokud by Half-Life byl jako oběd, byl by Blue-Shift jen takový drobný zákusek (přičemž Oppositing Force je taková pohodová snídaně).

Mapy nejsou špatný a většinou přináší ty prvky, který na HF byly nejlepší. Jen občas nějaký ty nudnější puzzle jako je skládání určitých věcí, po kterých se vydrápu dál nebo něco v tom stylu. Docela zbytečnost, datadisk má být přece jenom oddechovka :)

Pak jedna mise na Xenu mě moc nepotěšila. On už v HF stal Xen za nic - mise na jiné planetě by nemusely být špatný, jenže když on ten design v původní hře byl nudnej, nepřehlednej a otravnej. A tady byl, bohužel, ještě horší. Bloudění úzkýma chodbama a skákání na plovoucích plošinkách není zábava podle mýho gusta.

Co dodat, menší nadprůměr.

Pro: Pár nových map, občas zábavné pasáže, není vyloženě špatné.

Proti: Nic nového, žádní bossové, Xen, občas otravný puzzles

+1 +5 −4