Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
I když HL2 považuju za skvělou hru, z pohledu fanouška prvního dílu mě mírně zklamala. Větší hollywoodskost příběhu, poněkud zvláštní navázání na první díl a menší rozmanitost nepřátel (kteří mají IMHO dokonce horší AI) zmírnily mé nadšení z povedené fyziky a gravity gunu.

Pro: fyzika, gravity gun, grafika, multiplayer, modifikace

Proti: některé lokace ve hře, zbytečně zamotaný a zamlžený příběh, méně zajímaví nepřatelé než v prvním díle

+3 +9 −6
  • PC 55
Hraní Half-Life 1 mne bavilo skoro jako v době obývání System Shocku 2, přitom jsem
po této FPS hře nijak nadšeně nešahal. Nakonec jsem přišel na to, že stačí sladěné poutavé hře i o mnoho méně operací než nabídl onen Sys.Shock.
Ten přesně stejný pocit jsem hodlal nalézt i u oceňovaného pokračování HL, ale tady už to zdaleka nefungovalo. Něco scházelo - co by mne odtrhlo z reálného
života. Tam kde jednička byla tísnivá a promyšlená je dvojka přehnaně komplexní a
katastroficky hloupě pompézní. Drásavě překvapivá jednička, morbidně krutý vřískot dvojky. Nekonečná nudná jízda plovoucího vozítka, která
byla setsakra ubíjející, to bych snad snesl víc i kdybych byl v nějaké
x-té kýčovitě nereálné hře alá James Bond. Vše semtam korunováno řekněme jakýms takýms prorážením vrat. Jenže já, potom na co jsem zvyklý z Black Mesa, nechci objíždět čtvrt zeměkoule. Boj s vojáky o poznání horší než dřív, jejich silnější chvilky jsem stačil zaznamenat jen kousek po začátku. Pak měli co dělat, abych si o nich nemyslel, že mi chtějí svým chováním kazit hru (ale to ne ve smyslu jejich tupé AI-myslí jim to obstojně). Hraní mi bylo od vodních chvilek nepříjemné
(až někde uvidim další hru s kanálem nebo řekou dávám ruce pryč
a pouštim si památné zatopené momenty z Von Brauna). Přesto nemůžu upřít
že design mne nutil skončit hraní ne hned, ale až vysloveně
po pěkně dopřáté dávce, konkrétně za objevujících se pocitů stereotypu. Nakonec
kvuli uchopení gravity gunu jsem hru nekupoval a znova ruce natahuji raději po jedničce...
Příklad poměrně zkažené doslovné hry, heroického simulátoru. Grafika pěkná, zvukově menší zklamání.
+3 +16 −13
  • PC 100
Herní výzva 2020 : základní kameny (hardcore)

Stále skvělá hra i po letech, humor je skvělý a gun play jakbysmet. Plus hra dohrána s kvalitním dabingem od borců z Fénix prodabing, který je opravdu perfektní.

Pro: všechno

Proti: nic

+2 +11 −9
  • PC 100
Wow !!!, to je jediné co říci i když už to bude za měsíc 6 let, stále je to akčně dobře podaná hra.Zvuky OK, hudební stopáž OK, chvílemi jak ve filmovém prostředí.Grafická stránka: vyhlazování, Antialiasing ukázal své jak to umí a tady jsem byl naprosto spokojený.
Hru jsem měl možnost hrát v grafickém rozlišení 2560 x 1600 x 32bit a byl to parádí obraz !!!
Docela strašidelná atmosféra, která je dobře podaná v prostředí mise, "We don't go to the Raven holm".
Nejvíce byla super mise, na konci ve věznici a konečná Citadel, "hustota sama !!!".

:-)

Pro: Vše

Proti: Nic

  • PC 75
Zklamání jak cyp. Zatímco to všude dostávalo devitky a desítky, já musel po dohrání konstatovat, že Doom 3 mě bavil víc. Level design průměrný, příběh, ač často vychvalovaný, jsem si musel přečíst na webu, spousta nelogičností v designu a puzzly z jedinčky se docela vytratily. HL2 byl pro mě jen buclaté techdemo source enginu, hratelností docela průměrná střílečka.

Pro: na svou dobu source engine, gravity gun, deathmatch

Proti: design, neschopnost vyprávět příběh, předvádění enginu má přednost před logikou

-2 +18 −20
  • PC 80
Half-Life 2 je revoluční hra. O tom žádná. Svým způsobem se té hře nedá vytknout vůbec nic. Je to vlastně TOP 3D akcí, na které můžete, prakticky i v dnešní době, narazit. Předčil veškerá očekávání a vše, co v jedničce načal, ve dvojce zveličil a ztrojnásobil. Příběh je tak epičtější, grafika fantastičtější (v té době až nad možností tehdejší grafiky v PC hrách), interaktivní příběh přímočařejší ale důraznější a celé to prostě perfektně šlape. Do dnes vzpomínám na pár scén, ze kterých mě mrazilo, z objemného světa, ve kterém jsem se ztrácel, z nepřeberného množství možností, jak hru dokončit. Mimochodem, pamatujete si na to video, jak jeden maník tehdá tuhle hru dokončil do dvou hodin?...To především potvrzuje fakt, že nakolik byla hra komplexní, objemná a obrovská, obsahovala celou řadu bugů, se kterými se celou dobu vezla. Dobře, nebudu jí to mít za zlé. Přiznám se ale, že jedničku jsem si prostě užil více, než dvojku. A to i přesto, že obludy v tomto případě byly daleko horší, strašidelnější a větší, než bych vůbec kdy čekal.

Pro: důstojné pokračování prvního dílu, výborný začátek a vpravení do děje, nezapomenutelné scenérie, revoluční ve všech ohledech

Proti: obrovské možnosti bugů, možná až moc veliký prostor pro hraní, kolikrát nepřehledné

-3 +7 −10
  • PC 95
I po tolika letech po vydání je to stále hra, která vás připoutá do židle a vůbec se vám od ní nechce :) Není to bezhlavé střílení, často vás to nutí se zamyslet jak dál a to se mi na tom vážně libí.
-4 +5 −9
  • PC 50
Běžně bych se po negativních zkušenostech s dílem prvním do pokračování nepustil, ovšem se zakoupením Orange Boxu přišlo (po výborném Portalu a Team Fortress 2) i na Half-Life 2, konkrétně bylo HL2 pro zvědavost zahráno jako první. Chybějící internetové připojení oddálilo zkušenost s touto již legendární sérií o pět let, po čistě technické ztránce ale jak roku 2009, tak i o dalších pět let později roku 2014, se může druhé Half-Life směle porovnávat s konkurencí, i to zvláště díky osobitému stylu Viktora Antonova.

První momenty jsem velmi dobré; po designerské stránce velmi dobře v několika desítkách minut nastínění poměrů dystopické budoucnosti a směřování děje v čele menší odbojové skupiny. Ovšem s příchodem páčidla a dalších zbrání v různých intervalech přichází na řadu menší, později větší, stereotyp tolik běžný pro lineární akce z vlastního pohledu - a zpestření v podobě rozličných teréních překážek a jejch řešení tomu příliš nepomáhá. Nicméně, oproti prvnímu dílu již nejsou zdaleka tak frustrující (což je způsobeno intuitivnějším ovládáním). Běžně bych považoval hrací dobu okolo osmnácti hodin za výbornou, bohužel jsem nedokázal objevit to kouzlo, které dílo Valve obsahuje a v jistých směrech FPS žánr posunuje. Pozitivní je ale jistě průběžná aktualizace nebo široká fanouškovská základna, soustředící se na všemožná vylepšení a modifikace (skvělé Pirates, Vikings, and Knights II nebo Minerva).

Negativa z mého pohledu, jak asi tušíte, převažují. Pro to, abych mohl s klidem označit titul označit za povedený, vyžaduji jistou atmosféru nebo nějaký prvek, který by mě dokázal na pár dní plně pohltit, sžít se s hlavním protagonistou či jen objevovat zajímavě nadesignované prostředí. Toho se mi nedostalo, nejenže jsem hrál za němého hrdinu (to by ani nevadilo, ale ve hře, která klade důraz na podání příběhu to je napováženou) ale i dialogy byly smrsknuty na minimum, a v pozdějších částech je nemělo ani smysl číst díky jejich nulové zajímavosti. Velkou část hry strávíte i za volantem bugíny a vznášedla, jenže to je zpracováno velice špatně i na poměry daného žánru. Vypíchl bych ještě linearitu, jejíž absence je v tomto žánru pokud autoři namají zajímavé prostředí či příběh více než podstatná, a především pocit sterilního až neosobního prostředí.

Nezní to tak úplně špatně, že? Jenže po celou dobu jsem doufal, kdy vše skončí. A to se mi u počítačové hry takřka nestává. Možná to bylo zapříčeněno prudkým letním sluníčkem nebo čerstvě dokončeným Metal Gear Solidem, ale hraní jsem spíše protrpěl, a kdyby nebyly prázdniny a kupa volného času, jistě bych hru s klidem odinstaloval a více se k ní nevracel.

Jistou část hrálo i vyhypování titulu, které mi mnohdy dokáže zkazit celý zážitek. Na Half-Life 2 jsem se těšil ještě před tím než vyšel, byl jsem učarován možností se projíždět po silnici, vystoupit, poté použít na jakési vesmírné plavidlo raketomet... předvedené technologické demo bylo jednodušše povedené. A poté i recenze v Levelu mě navnadila, jenže instalace dema vyžadovala internetové připojení – takže jsem postupně na tento titul zapomněl a obrátil svoji pozornost k ve stejném čísle recenzovanému Vampire: Bloodlines, shodou okolností také na tom samém enginu od Valve.

Výsledné hodnocení kvalitám jistě neodpovídá, ale u mě jde o jedno z největších zklamání. Čekal jsem podstatně jinou hru dle tehdejších prezentací (to spíše platí pro díl první). Těm kdo si sérii užili to přeji, já už se ale radši vracet nebudu, a návratím se tak radši do bojišt Everonu, tropické džungle nebo do sněhem zavátého New Yorku.

Pro: komunita okolo hry, vizuální zpracování i atmosféra, optimalizace

Proti: linearita, hratelnost, Ravenholm

-6 +26 −32
  • PC 100
Pro mě jedna z nejlepších a nejpropracovanějších her, které jsem kdy hrál. Dodnes precizní grafika, skvělý level design, herecké výkony postav, netradičním způsobem vyprávěný příběh, rytmus, neustálé změny v herním stylu, velkolepé, hezky gradované a mnohdy nezapomenutelné situace a jistá mnohovrstevnost zážitku... to vše mě nutí HL2 pravidelně znovu hrát a stále znovu se nechat touhle hrou uchvacovat a vychutnávat jí...
-9 +5 −14
  • PC 100
Jedna z nejlepsich her co jsem kdy hral. Opravdu uzasnej pokrok od prvniho dilu. A to jak graficky, hratelnosti ale treba vylepsenym fyzikalnim systemem, apod... Nudit se urcite nebudete.

Pro: Vsechno

Proti: Nic

-11 +5 −16
  • PC 60
Sledovat Scottův komentář nebo jeho Machinima filmečky mě bavilo mnohem víc než hra. Subjektivně dlouhá repetitivní nuda. Profi práce každým coulem v prostředí pečlivého technorealismu, toť vše. Jednička i dvojka (když vydali 25th zahrál jsem originál po letech znovu na hard a musim uznat, že gunplay i pacing jsou velmi zábavné - naopak u dvojky dám stále ruku do ohně, že je to nuda - tak výraznej kontrast mezi 1 a 2 jsem zpětně nevnímal; koment každopádně kritizuje hlavně nadinterpretaci značky jako celku).

Edit 2021: Dohráno do Ep 2. Celá série je ukázkou velmi profesionálního přístupu. Source, modely, animace, zvuky, hratelnost - takhle by to mělo vypadat. Casual, ale profesionální s důrazem na realismus (například autoheal funguje jen specificky jako protilátka od HEVu na jed). Takový pocivilněný Doom. Obětí je nějaká ta atraktivita prostředí, takže je všechno sterilní, což souvisí s konceptem (civilnost, realismus industriálního designu) a ve dvojce i s příběhem (neschopnost rozmnožování - proto celej ten region in Eastern Europe vypadá tak postapo).

Stejně ale Valve nelze odpustit (obzvlášť ve 2), že má tak chudou a jednotvárnou herní náplň. Intro na nádraží, viadukt, broučí písky a Citadela jako high-end kontrast level k humusu předtim podobně jako Xen. V jedničce hlavně první akt než se dostanete do kanceláří, survival pasáže (nemálo nábojů a nevyvážená obtížnost tomu ubíraj na síle), který teda mohly být o polovinu kratší, ale budiž, a bitka emzáků s gruntama před Lambdou, kde se využijou skripty. To je dobrá herní náplň. Jízda kanálama, buginou, nekonečný procházení (nebo jízda to je jedno) vězení a pak centrem (no obecně procházení nebo jízda všeho) před Citadelou. Špatná herní náplň extrémně zdůrazněná úmorně natahovanou délkou (dlouhá akční pecka je protimluv). Puzzly to trochu ozvláštňujou, followers ne. Mimoto bych si dokázal představit kreativnější použití gravity gunu než odstraňování malých překážek ve dveřích (třeba ovládání robotů, kooperaci se Psem, odstraňování velkých překážek ve speciálním módu atd.). Half Life je prostě co se týče netechnické (a ano, mně se taky libí, že Satchel charges mají v 1 ochranu čudlíku - o kvalitě technickýho designu žádná) hratelnosti plný kompromisů, které si nezaslouží ony legendární adorace.

Z hlediska příběhu je celá značka typický příklad náznakové narace. Jako seriál Lost třeba. Jenže Half Life nemá postavy, takže v 1 jsou všichni vědci univerzální vědci a všichni hlídači univerzální Barney. Ve dvojce jsou zase všichni vlezlý dobroserové, který reagujou na Gordona, jak kdyby si ve Valve mysleli, že jejich hru bude hrát oběť šikany:

"Gordon Freeman!?!?!?!? Jsi to ty???? Jaká to čest!"; "Zvládl jsi to jako vždy Gordone. Jsi jednička!" "A teď všichni: Hurá pro Gordona! Hip Hip..." Zkopíruju sem svůj příspěvek z diskuze u 1 ve kterym to sumarizuju: HL1 je akční survival ve scifi prostředí šmrncnutej military SF a hororem - to nejsou moc zástupci příběhovejch žánrů. Příběh to právě moc netáhne, protože body obratu (že Black Ops mají, dost nesmyslně, za úkol cover - up, HEV je napíchnutej a o Xenu už se vědělo) nereflektuje jak hlavní postava (přirozeně), tak ani vedlejší - řeknou vám "kdo snědl všechny koblihy", když stojí uprostřed sítě lejzrovejch claymore. Má to dobrý detaily (G-Manovo zvláštní dikce a že ground zero se nejmenuje nějak béčkově třeba "Zdroj", ale "Spektrometr antihmoty" a místo "Invaze" to dokážou pojmenovat víc scifi profi terminus technicus "Rezonanční kaskáda"), ale děj je takový to carmackovský porno, který má ponoukat hráče hrát dál. Je to jen na efekt. Plus doporučuju pipboyovy kecy u staré diskuze tady.

Je snadný do toho víru záhad spadnout, ale minimáně bychom měli říkat, že Half Life má zajímavou zápletku - když si to nějak poskládáte, v 1 jde vlastně o zájmy všehovšudy pěti ras - G-Man je buď budoucí/paralelní Gordon bez bradky a/nebo zástupce civilizace 1/2/3 stupně, která soupeří s Kombajnem o nadvládu nad Vesmírem - nikoli příběh, protože ten tvoří reakce a situace lidí a ty má HL mizivé. Dialogy někdy zní dobře (Breencasty), ale často jako účelová telenovela. Epizodická vydávání mi vyhovovala, protože s companionem a stylem brick by brick se řeší problém stereotypní hratelnosti i když v podání Half Life opět nijak nápaditě.

Pro: Oba enginy a obzvlášť špičkový Source. V 1 cool OST (hudba jen v určitých segmentech je pro live hry esenciální) a revoluční intro. Virtuální skripty (čumíte na dění jakože v něm jste) a imerzivní herní mechaniky - reál prezentované (HEV oblek, tutorial).

Proti: Hype. Herní náplň. Hra, která se rozprostírá mezi arkádama (Doom, Quake, Build engine hry) a moderníma FPSkama (Bioshock, FarCry), ale není králem. Hlavně je mostem.

-11 +11 −22
  • PC 95
Nevím jak je toto možné, ale Valve udělali naprosto dokonalou hru. Kdybych mohl, tak bych hře dal plno, tedy sto procent, protože je vskutku revoluční, přináší nové FPS prvky, obohacuje žánr a to se samozřejmě cení. Protože s několika bugy a malinkými chybkami jsem se ve hře potkal, dám hře férových a moc, moc zasloužených 95%, a basta.

Pro: příběh,grafika,source,hratelnost,zvuky,z braně,design map,je to HALF-LIFE 2

Proti: Gordon Freeman ani jednou nepromluvil,miniaturní bugy a chybky

-12 +5 −17
  • PC 90
Užásné graficky, překypující atmosférou. Skvěle vymyšlený svět, levely, zápletka a hlavně gravity gun, nejlepší herní vynález všech dob. A Gordon vypadá jako Dr. House! :o) Nějakou chybu to ale mít bude, protože jsem to dodneška nedohrál. Jen nevím, kde tu chybu hledat ... že by to bylo tím, že jsem první díl nehrál téměř vůbec?

Pro: Grafika, atmosféra, prostředí.

Proti: Tajemná chyba a Antlioni!!! :)

-12 +1 −13
  • PC 95
Pro mě tahle hra znamenala absolutní špičku ať už co se týče grafiky, hratelnosti, source enginu hudby atp. Drobné minihry, občas trošku premýšlení z ní udělalo naprostou bombu, pro mě téměř doteď. Bylo to zábavný a chytlavý až do konce. Pro mě jedna z nejlepších stříleček co kdy vyšly...

Pro: hratelnost, grafika, source engine, zábavnost :)

Proti: Krátká herní doba

-13 +2 −15
  • PC 90
skvělá grafika a parádní příběh. Volnost,kterou hra nabízí mě zaujala. Po prvním dílu jsem netušila,jak by se to mohlo propracovat dál,ale spokojenost veliká :) Hraní po večerech občas strašidelné

Pro: Super příběh a atmosféra celé hry,vtáhnutí do děje a kvalitní grafika

Proti: chvílema nuda,nepřátelé

-14 +1 −15
  • PC 100
"Nejlepší hra všech dob" tak bych i já charakterizoval tuto hru. Pokračování úspěšné, ocenované hry Half Life od vývojářské společnosti Valve dopadla ještě lépe než jsem očekával. Prvním velkým plusem této hry je vaše společnice Alyx Vance a Gravity gun. Tato hra je nejlepší výtvor v dějinách her, je dost možné že tato hra bude dlouho, dlouho nepřekonána. Společnost Valve má smysl pro vývoj her, tímto dílem to potvrdila. Hra má výbornou atmosféru, hratelnost a příběh. Vše do sebe výborně zapadá a AI nepřátel je vynikající. Této hře nemohu nic vytknout. Half Life 2 je absolutní špičkou!

Pro: Atmosféra, hratelnost, příběh, inteligence nepřátel, zbraně, Alyx Vance, gravity gun, Gordon Freeman, Dog -(robotický mazlíček Alyx), akce, kreatury, výborná grafika

Proti: nic

-15 +8 −23
  • PC 40
Směšně nadhodcená hra a neuvěřitelně stupidní hype okolo toho, že kufr v téhle hře padá na zem a ne do vzduchu. Wow, that's really something, Gabe.

Kromě tohoto se jedná o defacto obyčejnou FPS, která se tyto fyzikální fiaska snaží využívat jen v několika málo arkádách vně hry. Proklamovaná 'atmosféra' spousty levelů a i příběh mi bohužel přišel prvoplanovitý a jediné co mě potěšilo byla jistá chemie a koukatelnost prostředí (textur? postav? animací?) jako takového; bylo to velmi přitažlivé svým způsobem.

Pro: Přitažlivost herního enginu, chvilkové momenty zasluhující pocit 'jsem v AAA hře'

Proti: Fyzika, zvuky, omezené (čti těžkopádné) možnosti obyčejné FPS střílečky

-18 +18 −36
  • PC 80
HL2 je stejnej jako HL2, kámo, jen je to vydaný v jiný době. Takhle nějak bych si představoval pokračování mých oblíbených her, což HL teda rozhodně není, proto jsem mu dal taky jenom 0%.
-25 +2 −27
  • PC 75
Ano, ano, ano....jistě pro mnohé suprová zábava....ale ja se prostě nudil. Z týhož roku vydaný mnohými opovrhovaný Doom 3 mne bavil mnohem víc...pardon
-28 +4 −32
  • PC 55
Začnu tím, že hra je dobře vymyšlená a hráči, kteří si myslí, že musí hrát alespoň jeden HL, si řeknou "WOW". Takhle to opravdu není. Normální lineární střílečka, která brzo omrzí a nikdy si ji nezahrajete podruhé protože skripty jsou v této hře přehnané. AI je na úrovni DOOM - nabíhají vám přímo do střely a nijak nepřemýšlí. Děj je celkem ucházející, ale to vás nezajímá, pokud jste nezahráli jedničku. Fyzika je jediná věc,která vás naláká na tuto hru. Dostanete Gravity Gun do ruky a řeknete si, že to je bomba, ale po chvíli zjistíte, že je vám uplně k ničemu na boj. Nechci tuto hru hanit, ale po půlce hry už neni, co čekat nového.

Pro: možná fyzika která omrzí,grafika

Proti: AI, nudné chvíle, skripty, přecenění hry, normální 1st person střílečka

-34 +10 −44