Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Greak: Memories of Azur

17.08.2021
14.12.2021
67
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Země Azur zažívá již dlouhou dobu spor mezi frakcemi Courines a Urlags. Náš hrdina Greak patří k té první zmíněné a díky tomu má jisté magické schopnosti. Život v neustálém strachu a boji o přežití však není nic příjemného a rozhodl se, že takhle to dál pokračovat nemůže. Naději vidí ve svých dvou sourozencích, s nimiž by mohl postavit vzducholoď a jednou pro vždy opustit Azur. Cesta k tomuto cíli je však složitá a v první řadě musí svého bratra a sestru vůbec najít.

Greak: Memories of Azur je ručně kreslená plošinovka inspirovaná například titulem The Lost Vikings. Hráč v průběhu hry ovládá celou trojici protagonistů a pomocí jejich schopností, které má každá postava unikátní, řeší nejen logické hádanky, ale také případné akční souboje. Greak je tak například menšího vzrůstu a je hbitější než jeho sourozenci, jeho sestra Adara dokáže levitovat, potápět se nebo bojovat na dálku, a bratr Raydel je nejsilnější z nich, což z něj dělá skvělého bojovníka i obránce a také dokáže využívat vystřelovací hák. Navzdory očekávání je titul však čistě single-playerovým zážitkem. Ručně kreslená grafika se pak týká také animovaných filmečků, které doplňují příběhové momenty.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Greak je krásná ručně malovaná puzzle skákačka, která by hrozně chtěla být metroidvanií, ale tohle označení jí jen přitěžuje. Ovládání a řešení puzzlů za pomocí dvou (a poté tří) postav je bez pochyby zajímavý koncept, což koneckonců dokazuje třeba Trine, jenže Greak nenabízí dostatek dobrých puzzlů. 

Většinou se jedná o stání na dvou deskách najednou nebo tažením jednu postav na plovoucí desce na vodě. Dobrá puzzle část přijde doslova až půl hodiny před koncem hry. Zároveň bych neřekl, že je Greak nenáročná logická skákačka, protože souboje dokáží  být dosti náročné (hlavně tedy ty bosácké) a checkpoint systém je docela nekompromisní. 

Soubojový systém je velmi jednoduchý. Osvědčila se mi taktika spamování tlačítka útoku a to ideálně při ovládání obou postav. S každým úspěšným zásahem nepřátelé zavrávorají a nejsou schopní udělat vůbec nic. Ovšem při početní nevýhodě se může stát, že jedna z postav umře a to znamená okamžitý návrat na úložný bod. 

Největší problém jsem měl právě s tím že očekával obrovskou, náročnou skákačku aspoň na desítku hodin, prostě metroidvanii. Nic takového se nekonalo. Svět Azuru je rozdělený několik menších lokací, které jsem i přes absenci mapy neměl problém překonat (a to jsem typ člověka, co se ztratí ve své vlastní knihovně). Nutnost vracet se do navštívených lokací v podstatě vůbec není - průchod hrou je takřka lineární.

Při hraní jsem si často říkal "tady chybí to trochu navíc, ta jedna věc". Měl jsem takový ten pocit, že je hra rozkročená do mnoha směrů a nikam neudělá ten důležitý krok. Požitek se skákacích a bojových pasáží rozmělňuje herní délka - zhruba 5 hodin a úvodní "vedlejší úkoly" se rychle vyčerpají. Greak Memoirs of Azur je rozhodně zajímavá a pohledná hra, která stojí za těch zhruba 5 hodin času. Jen bych doporučil neočekávat metroidvania v tom tradičnějším smyslu.

Herní výzva 2022 - 8. Rodina nadevše

Pro: žádný stamina bar - začínám jimi být dosti přesycený

+16