Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Je vědecky podloženým faktem, že Grand Theft Auto 3 je jedna z nejvlivnějších her nejen 21.století, ale jedna z nejvlivnějších her vůbec. Produkt, který ukázal možnosti do té doby nevšedního open world designu, který se v časech budoucích stane běžný a dá za možnost vzniknout velkým značkám v nynějších dobách.

Byl to produkt, který nám poskytl virtuální pískoviště s volností doposud nevídanou, pojízdný vehikly , hromada zbraní, město s funkční dopravou, policií, hasiči, taxíky a obyvatelstvem na ulicích - ti se spolu s ostatními vlivy popsaných výše staly prostředky pro zábavný destruktivní chaos. Byl to úspěch, na novou značku nevídaně velký, ale hlavně to byl zárodek pro značku, která se později stala megagigantem jakým je dnes. Hergot, GTA V se prodává dodnes a ta čísla, která se kolem toho točí musí kdejakýmu kravaťákovi přivodit akutní případ korporátního priapismu.

Avšak, jak všichni víme, čas je neúprosná mrcha a pokrok, který open world design za takřka dvě dekády učinil je nemalý. Nyní GTA 3 vypadá jako studentský projekt z Ugandy nežli zábavná, nedejbože hezká hra. Nechápejte mě špatně, i přes svoje stáří má GTA 3 pořád svoje klady - Hra má spád, jdete od mise k misi a než se nadějete je konec a zvonec. Navíc ovládání vozidel není vůbec tak blbý, jak by se mohlo zdát. Autíčka se ovládají lépe než v Halo 4 nebo Mass Effectu (Mako). A navíc to celé má velice zvláštní atmosféru, která oplývá depresivní paletou barev a špinavými ulicemi. Leč vše ostatní - AudioVizuál, příběh, dabing, design misí a gunplay nezestárli zrovna s noblesou. A proto vznikla Definitive Edition.

Nyní se však nabízí otázka, vážení kolegové. Představte si, že jste boseem jednoho z největších studií na světe, máte prakticky neomezený rozpočet a pracovní sílu, jak by jste při oživení vaší nejznámější a nejvlivnější značky postupovali?

Vzali by jste jedno ze svých mnoha studií, aby detailně a pečlivě předělali celou hru na RAGE enginu, či jiné moderní technologii. Nebo by jste si najali neosvědčené studio, jenž v podstatě jen portovalo hry na mobily, vývoj hry nevidělo ani z rychlíku a jako bonus by jste na něj hodili všechny tři hry naráz? Nuže, odpověd již známe a výsledek onoho rozhodnutí byl, řekněme to diplomaticky, lehce prdelní.

Celá hra, respektive většina assetů z ní, byla portnuta do Unreal Enginu přes nějaký algoristmus, ale to je tak všechno. Hra vypadá technicky pochopitelně líp, ikdyž za cenu ztráty oné atmošky a několik detailů v originálu. Od textur a nasvícení, modelů aut a dohlednosti........ Aaaaale zde výčet všech pozitiv končí. Modely postav vypadají jako nestvůry z panoptika polygonů, na zvuk bouchaček/aut/výbuchů/dabingu/ambientu se nešáhlo. Stejně tak ani na umělou demenci a gunplay, který byl zastaralej už v roce 2001. I s updateovanou verzí je tu pořád hromada chyb, hra má tendenci se cukat i na rychlejších strojích, je tu pořád hojně bugů a celé je to pořád takové nedomrlé.

Obecně vzato z toho ale GTA 3 vyšlo s nejmenší újmou na zdraví, zřejmě díky svému nejmenšímu rozsahu. Vice City a San Andreas jsou na tom hůř. Což ale moc Fuckstar srát nemusí, neb prodejní čísla jsou i tak velmi slušná (přes 1O mega kusů) takže kokotporátní vymaštěnci nyní mají více času přijít na způsob, jak z GTA 6 udělat virtuální mega kasino pro retardy, gratuluji.
+33