Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (06.06.2018 20:16): Order a U4 se hrály hůř, ale Horizon se mi nějakou magií (kompletní absencí input lagu kamery a perfektním framepacingem) hrál skvěle i s capem (což o GoW neplatí). Jinak bych ale samozřejmě taky ocenil kdyby vývojáři konzol exkluzivit dávali obecně vždy na výběr mezi 60fps a 30fps s lepší grafikou. Multiplatformy budu osobně hrát vždy na PC anyway.

@SilentWolf (06.06.2018 20:42): jasně, to mě taky.
@Paul (06.06.2018 19:39): Order, U4 nebo Horizon sice vypadaj hezky, ale je jim to prd platný. GoW se vydal správnou cestou a jsem za to rád - hraje se to příjemně. nechci porovnávat grafiku všech těch her (i když si myslim, že GoW vypadá z těch jmenovaných nejlépe), ale právě ten framerate je věc, kvůli které bych v budoucnu (20 let až důchod) mohl upřednostnit hraní na tousteru před PC. bohužel mám takový pocit, že to vývojáři furt budou tlačit spíše na ty nesmyslné efekty...
@SilentWolf (06.06.2018 19:41): Absolutně nechápu co na tom chválili. Zatím je to neskutečně jednotvárný. A trochu mi vadí např. i že Atreus střílí skrz zdi a tak. To je ten smysl pro detail na kterej se některý týmy snažej nekašlat, ale tady bohužel no.
@Garret (06.06.2018 19:36): to oceňuju velmi. Sice nechápu proč trochu nesrazili stíny a LoDy aby mohli nabídnout i locked 60fps mode, ale i tenhle stutterfest je furt stokrát lepší než 30, hlavně to odstraňuje input lag, kterej je v resolution modu nechutnej :)
@pajmič (06.06.2018 17:29): jo, přesně. Jediný co se vizuálně dá na GoW pochválit je osvětlení, model Kratose a textury skal. Ale jako celek to není ani zdaleka nejlépe vypadající hra, jak to v recenzích hypovali, a to ani na PS4 (Order, Uncharted 4 i Horizon jsou impresivnější, Uncharted nejvíc). Třeba i tak základní věc jako voda je tu udělaná stejně blbě jako ve Witcherovi, i multiplatformovky jako Watch Dogs to maj jinde.

Tohle byla zatím jediná lokace u který jsem si řekl "tady to vypadá pěkně" :)
https://pbs.twimg.com/media/De232fnW0AA6L7d.jpg:large
@Paul (06.06.2018 17:01): Taky se ti zdá ta vizuální stránka obecně dost přechválená? Jasně, technicky je to slušný, máš pocit rozhlehlosti, má to pěkný shadery, hlavně na kamenech, ale jinak je to takový.....řekněme lehký nadprůměr. Docela mne překvapilo, jak mizeji poražený stromy a rozbitý šutry. A má do docela dost doskakování objektů. Technicky je několik i starších her na PS4, které jsou mnohem lepší (Order 1886, Uncharted, Detroit, Horizon). Nemluvě pak o art designu, tam pořád podle mě jasně vede Uncharted 4 a Horizon.
Zase mě to přestává bavit..90% času se to odehrává v šedejch nebo bílejch jeskynních, ta hra je technicky pěkná, ale přitom v ní většinu času není na co koukat a je to hodně stereotypní. Líbí se mi trhání hlav vlkodlakům, ale jinak se i ty souboje okoukaj, když podesátý vidím stejný animace dokola.
@Paul (04.06.2018 22:02): U mě to obstálo právě díky vztahu Krata a Atreuse a že se to prostě perfektně hrálo. Ale fakt od toho nečekej žádný twist, epický moment nebo dokonce něco neotřelého a nového. A vztah Joela a Ellie je o fous lepší.

A bossové jsou jedno velké zklamání - ale tak co se taky dalo čekat od severu jiného než trolly, obry, obří trolly, a trollí obry :D .
@orromis (04.06.2018 19:16): evoluce žánru, ok, s tím nemám problém, ikdyž mě to zatím v ničem výrazně neoslnilo. Pokud bych měl vypíchnout jednu věc kterou GoW dělá fakt dobře, tak interakce mezi Kratosem a synkem, líbí se mi jak boy!! reaguje a mluví na taťku, když např. jdu někam mimo prozkoumávat, působí to velmi přirozeně. Ale to není žádná velká věda u takhle lineární hry. TLOU mi nijak mizernější nepřijde, sice tam je trochu problém s tou hratelností neladící s příběhem (to množství mrtvých), ale rozhodně to tam dává pořád mnohem větší smysl, než např. v Uncharted, a skvělá atmosféra + writing to vynahrazuje. Zde v GoW se sice zabíjej primárně monstra a hraje se za boha války (super), ale taky mi zde ta "ludonarativní disonance" občas vystrkuje růžky, např. když všude padaj šutry a boyovi se všechno vyhne, nebo když boy dokáže sám pozabíjet co vypadá jako desítky temnejch elfů (jasně, je syn boha války, ale zatím není established, že by měl nějaké božské bojové schopnosti).

Možná mě GoW taky oslňuje méně, protože jsem relativně nedávno hrál Hellblade, ta hra měla kratší rozsah a mnohem omezenější souboják, ale graficky/atmosférou mi přišla zajímavější. Ale nijak zatím GoW jako celek neodsuzuju, plánuju to dohrát včetně sidequestů.
@Paul (04.06.2018 17:37): Máš a nemáš pravdu.

"next step for the franchise, but for the entire video game industry" je dost velkohubé prohlášení a nevím jaký to má kontext (a je mi to jedno), každopádně to tak je.

GoW fakt není žádná next gen, next level revoluce, ale je to naprostá evoluce žánru a nejlepší akční adventura to date. Nepředstavuje nic nového, ale dělá všechno správně.

V souvislosti s GoW se často píše o Last of Us, ale upřímně, LoS je fakt mizerná hra - herní mechaniky nemají žádnou hloubku a vůbec nekorespondují s příběhem a světem a nebo jsou špatně udělané a působí absurdně (už jen kolik lidí Joel na své cestě zabije je absurdní a celé to vytrhuje z kontextu dramatického příběhu a člověk akorát nechápe, proč to je hra a ne film).

GoW je naopak jedna z mála her, která mechanicky s příběhem koresponduje. Combat systém je pomalejší a dost fyzický, každá rána je cítit. Drobný RPG systém je super hlavně v tom, že Atreus získává zkušenosti a s tím se v Kratosových očích víc osvědčuje (a hlavně Atreus není jen příběhová kulisa jako Ellie).

Takhle bych mohl pokračovat do nekonečna, ale myslím, že moje pointa je jasná. Mám i rozepsaný komentář, ale jestli ho někdy dopíšu tak to nebude v dohledné době (ale zato argumenty a pointy bude mít lepší!).
Mám podobný pocity jako Paul, nedokážu se do toho moc zažrat, tak to hraju po malých dávkách, teď jsem potkal nějakého mořského hada, ale toho jsem už viděl v traileru, takže asi moc daleko nebudu. Snad Kratos dostane pozděj k dispozici víc zbraní, třeba takový bič s kopím by se mi líbil.
@Paul (04.06.2018 17:37): taky to mám teď rozehraný, ale kameru bez střihu jsem teda nezaznamenal :-) systém vylepšování mi přijde trochu překombinovaný, ale zvykl jsem si. hlavně co jsem se vrátil od Elfů a herní svět se rozšířil o nepovinné odbočky, je to mnohem ukrutnější. nechci nic zakřiknout, ale mohla by to být tento rok moje druhá nejlepší hra (první bude KCD, ofkoz...)
@kuler91 (04.06.2018 17:39): jako mě GoW baví, ale nebylo tam zatím nic co by mě vyloženě strhlo, nebaví mě to tím stylem kdy bych na tu hru myslel i v práci a chtěl hrát, je to takový obyčejný...prostě slušně vypadající mlátička. Ale je docela vtipný jakej je Kratos asshole father (a že ho dabuje Teal'c), aspoň zatím. Příběh ale nemá žádnej drive, prostě jdeme na horu, hm. Na začátku jak byla bitka s Baldurem, to vypadalo zajímavě, ale pak kde nic, tu nic. Ale tak snad se to nějak rozjede..

Ten RPG systém mi tu taky přijde dost povrchní, ten interface zbytečně roztahanej/zmatenej, vede to jen k tomu, že téměř hlavní herní náplň je otevírání a rozbíjení truhel.

@SilentWolf (04.06.2018 17:40): ale no tak :)
Koukám zde do diskuze...můj první post zde..
Easy Allies: "God of War doesn’t just feel like the next step for the franchise, but for the entire video game industry."

Ehm. Zajímalo by mě, co v Easy Allies hulej. Je to solidní akční hra, slušně napsaná, ok. Ale za prvních 12 hodin jsem fakt neviděl nic video game industry posouvajícího. A už pomalu přestávám předpokládat, že se dočkám.

Ten gimmick s kamerou bez střihů je na efekt hezkej, ale je to povrchní záležitost na efekt. Žádnej masivní vliv na zážitek to nemá.
@Paul (03.06.2018 10:07): Jo takhle, to jsem nevěděl. Ono jsem to soudil podle své situace na PS3 a asi je to možná fakt nesrovnatelné, jak píšeš. Budu si pamatovat a jak si pak v srpnu pořídím PS4 Pro, tak napíšu svůj názor více objektivně.

@kuler91 (03.06.2018 09:31): Je to možné. No monitoru běžně při hraní je hrůza nastavit i o jeden bod nižší rozlišení, tak vždy raději jedu na kvalitu :-) U televize je fakt, že to má trochu jiný efekt a jak si člověk sedne dvě metry od ní, tak to moc poznat nejde.
@kuler91 (02.06.2018 20:37): jo, tři hodiny za sebou, mind still unblown :)

@CrocoRay (02.06.2018 23:30): psal jsem downsampling, což znamená že 4K TV nemám, mám 1080p plazmu. Ale zatímco např. když ve Witcherovi nastavím 4K přes downsample, tak je tam rozdíl oproti nativnímu 1080p obrovský, zde v GoW je minimální. Což je dané nejspíš tím, že v GoW stejně nevykresluje 4K nativně a ani nemá tolik vegetace, na které je to poznat nejvíc. 720p do toho nemá smysl tahat, to je prehistorie.
@Paul (02.06.2018 20:17): To se celkem divím, že tam není takový rozdíl, pokud máš 4K televizi a snižuješ na FHD. Já hraji na trojce a jak ty hry běží na 720p, tak to fakt jde vidět hodně. No, možná u Heavy Rain jsem problémy moc neměl, ale Uncharted tam to šlo hodně poznat.

Ale mně třeba 30 fps vadí na počítači s tou myší a klávesnicí. Na ovladači až na pár okamžiků, kde se hry zacukají to moc nepoznám.

PS4 Pro budu pořizovat za nějaké dva měsíc, pokud se nerozsekám na dovolené o skály při nějakých seskocích (pak by tu byl ode mě klid :-)), ale asi bych hrál podle televize. Na 4K bych na performance nešel. U menších televizí FHD je jasné, že bych jel na performance, kde mi asi nic jiného nezbývá. Vždy mi jde více o vzhled.

EDIT: Jinak u nového dílu mě trochu mrzí, že Kratos změkl. Už na mě nepůsobí takovým dojmem jako v předchozích hrách. Ale více posoudím, až zahraji. Pořád je to drsný týpek, to jako jo. Jen už mi nepřijde takový jako v předešlých dílech.
Hrajete to s tím favour performance nebo favour resolution? Jsem to nejdřív nechal default (resolution) ale ta 30fps facka do xichtu zas po několika měsících nehraní na konzoli byla ošklivá. Zkusil jsem performance a je to o dost lepší a přijde mi že to vypadá prakticky stejně, maj tak dobrej AA že ten downsampling ani nepoznám. Ale stabilních 60 to neudrží, takže otravnej frameskipping tam je...tak trochu dilema.
Jinak odehrána první hodina a zatím to nijak extra nenadchlo - je to kompetentní, vypadá to vcelku pěkně, ale nic z čeho bych si sednul na zadek.
@Charllize (09.05.2018 21:52): Ehm .. mě to taky tolik netáhne, po 3 týdnech jsem se k tomu zatím nevrátil a ani není zatím chuť, mnohem víc vyhlížím Vampyra, tohle vidím že dotáhnu o prázdninách.
Možná že nejsem tak daleko v příběhu, aby mě to začalo hnát dál ... ale zatím z toho poprděnej nejsem.
Pokud to mám srovnat v rámci PS exkluzivity, tak Tlou bylo úplně jinde a Horizon byla pro mě taky pecka ... tohle zatím tak 80 %.
Hral som EVERSPACE a je to presne to isté, nič nové iba pekná grafika, slniečkarske kydy a myšlienková púšť. Ale ja neznášam anime, tie komiksy od dvoch firiem a takéto úchylnosti, ak bola Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, hra, toto je čo pukanec? PS Everspace má o 10 viac bo je z vesmíru.
... základní zombie jsou slabý, ale pak jsou tam silnější, co se nedají blokovat a musíš uskočit... pak jsou tam zombie, co dávají poison... ale pak si vylepšíš štít a chrání tě proti poison... a pak je tam puzzle, že někam hodíš sekyru... a pak je tam puzzle, že házíš sekyru, ale je tam poison... a pak se naučíš na chvíli imunitu... já nevím, mně přijde, že už nemají žádný originální nápady..

... a ohnivý dveře se nedají otevřít, ale pak se naučíš runu, kterou je otevřeš... prostě já nevím... to je furt dokola..

Do toho sbíráš furt nějaký sračky - runy, sračky na craft, zabíj 100 havranů, najdi 50 masek, posbírej 10 jablek a stoupnou ti životy.

Jsem z toho tak uondanej, nějam přijdu a vidím před sebou další velikej level a v něm nějaký jezírka jedu a vím, že tam budu muset házet sekyru a už mě to tak nudí, že usínám a vůbec se mi nechce, ten level procházet.

Ještě to budu zkoušet... ale ani ten příběh zatím není zajímavej... rozumíš, jdou někam na horu rozptýlit popel jejich mámy, která ve hře vůbec nebyla, takže jí neznám, nezajímá mě... co je to doprdele za zápletku? Rozumíš, procházím levely a NIC se neděje. Nemá to žádnej příběh. Rozumíš, hry by měly začínat nějakou velkou motivací... o něco jde, někdo umírá, hledáme poklad, blíží se Sauronova armáda... prostě NĚCO... tady někam jdeme s popelem nějaký ženský, která už je mrtvá... takže je to celý jedno...



Aneb kdyz se hrac ktery hraje 25 let zabyva ,,hrou roku,, :D
@SilentWolf (04.05.2018 13:19): Tak je fakt, že životní funkce by se zastavit neměly a zatím ještě žiju, i když jsem to nehrál :-)) Ale teď si budu na plejáku trojce dávat třetí díl a Ascension, takže někdy v budoucnu na čtyřce možná i tohle. Otázka je ještě to, jak mi to půjde, ale zase jsem na tomhle typu her vyrůstal a kdysi jsem u synovce hrál úplně první díl.

Navíc Perské prince jsem dost žral a tohle je žánr, co se mi líbí, tak jsem zvědav. Ale tak pokud nenatáhnu v blízké době brka při letních adrenalinových sportech, tak si tu PS4 určitě i koupím a do tohohle půjdu.
@Charllize (04.05.2018 20:07): Taková pecka aby toho prodali víc toto určitě není ... jako furt ještě nemám dohráno, takže taková pecka od které se člověk nedokáže odtrhnout to není ... třeba KC mě osobně drželo víc.
Ale napíšu to znova .. je to přes to, co jsem od toho čekal a je to dobré, ale o žádného herního "titána" se určitě nejedná :)
@Charllize (04.05.2018 17:47): to jsou extrémně dobrý prodeje. TW3 prodal 4 miliony za dva tejdny a byl na třech platformách. Dneska je někde na patnácti. GoW bude do konce roku na deseti určitě.
3.1m kopii za tri dny. Hmm. Cekal sem vic na to ze recenze byli tyden pred s desitkovym hodnocenim.