Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gish

74
31 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
10.04.2004 PC
07.08.2009 BBerry
2009 J2ME
Vývojáři:
Chronic Logic, HardWire Games Development (BBerry verze, J2ME verze)
Oficiální stránky:
http://www.crypticsea.com/gish/
Gish je nezávislá plošinovka s netradičním hlavním hrdinou - 12 librovou koulí dehtu.
Gishovi unesou jeho lidskou přítelkyni do podzemí a on samozřejmě neváhá a jde ji vysvobodit. Tak se dostává do série originálně navržených úrovní, plných fyzikálních hádanek, a postupuje stále hlouběji a hlouběji do podzemí.

Gish má, díky své "želatinové" formě, schopnost přilepovat se k objektům a na zdi rychle klouzat po ploše nebo zvýšit svou hmotnost, díky čemuž může ničit těžší věci. U všech těchto vlastností je použita realistická fyzika kapalin i objektů.

Hra získala několik ocenění Nezávislá hra roku 2005.


Poslední diskuzní příspěvek

K sehnání za libovolnou částku spolu s World of Goo, Aquarií, Lugarem a Penumbrou - http://www.wolfire.com/humble

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
Přestože jsem do Gishe nešel s valným očekáváním, výsledek byl ještě mnohem horší. Neuvěřitelně krkolomné ovládání (zdlouhavé „rozskákávání“, Gish se rád stále někde zasekává a častokrát přilepený na zdi z jakéhosi záhadného důvodu odmítá lézt dál, o manipulaci s předměty ani nehovořím, to už je teprve řádné peklo), krátká hrací doba (v klidu jej sfouknete za jeden večer), nezajímavý level design (úrovně jsou krátké a překážky, na to jaký hra měla potenciál, příliš tuctové), opakující se nepřátelé (2 typy, u kterých se pouze mění vzhled) a souboje s nimi, je jen malý výčet negativ, které hra obsahuje a musím se přiznat, že jsem častokrát měl pocit, že autoři hru uplácali za jedno jediné odpoledne. O kvalitní hratelnosti tu pak můžeme mluvit pouze stěží a sám jsem se v závěru přistihl, že místo toho aby mě hra bavila, mě po většinu času silně srala.

Abych však pouze nekřivdil, závěr je fajnově ujetý, hlavní hrdina je „sympaťák“, hudba poslouchatelná a dynamické stíny tam vypadají pěkně. Také tu máme něco jako multi-player (avšak na úrovni lecjaké freewarovky) a asi stěžejní je možnost vytvořit si vlastní kampaně, což možná někomu dokáže prodloužit hrací dobu a možná ho to i na nějakou chvíli zabaví, avšak nic jiného Gish nabídnout nedokáže. Pokud však přesto hledáte originální arkádu s netradiční hlavní postavou a tedy i přístupem k překonávání překážek, doporučil bych raději mnohem propracovanější Edge.
+11 +12 −1
  • PC 90
Geniálně jednoduchý koncept, perfektně zpracovaná fyzika a ovládání a parádní grafika. Parádní indie hra, která si zaslouží pozornost všech. Nesmím zapomenout zmínit multiplayer, u kterýho jsem taky strávil pár hodin.
+3 +5 −2
  • PC 90
Gish je stylová plošinovka založená na fyzice. Hráč v ní přímo ovládá "pytlík téru", který dokáže díky čtyřem zvláštním schopnostem v trénovaných rukou nečekané věci. Unikátní ovládání doplňuje poměrně jednoduchá, částečně kreslená grafika a vtipná hudba. Kromě kampaně pro jednoho hráče, v níž se hlavní hrdina Gish vydá zachránit svou dívku Breu, hra obsahuje zvláštní arény pro hraní na čas a hlavně multiplayer pro dva nebo čtyři hráče v šesti režimech, který v kombinaci s integrovaným editorem úrovní zajišťuje zábavu na dlouhé hodiny.

(Tento text jsem původně chtěl vložit do Databáze jako popis hry.)

Pro: především skvělá zábava na všech frontách, dále inovativní fyzika a hratelnost na ní založená, originální styl, v některých ohledech zajímavá grafika

Proti: fyzika je nedokonalá, což vadí především v multiplayeru, krátký soundtrack se rychle ohraje

+2
  • PC 90
Stylová grafika a hudba, hrátky s fyzikou a perfektně vystavěné úrovně plné různých secretů si mě získaly. Vadilo mi jen občasné skřípnutí gishe a s tím spojená smrt, a pak to že u některých bossů snadno nastane patová situace. Hm. A mohlo to být delší, že :)

Pro: fyzika, grafika, stavba levelů, hratelnost, hudba

Proti: nic podstatného

+1 +2 −1