Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Heh, tu není nějaký systém save game či checkpointů? Umřu a musím znova?
"special guest writer Chris Avellone"

Že by to konečně začalo být... zajímavé?
@Isair (11.11.2013 20:56): Jo nový boss fight by byly fajn, ale chtělo by to si v klidu prolítat každý sektor projít si více bitvami a udělat lepší upgrade lodi. Přidat nějaký nový události, plus třeba více zapojení Federace do bojů. Ale to už jsou jen sny o zdokonalení FTLka.
@Artran (09.10.2013 00:29): Yop, to je slušné, držím palce:). Možná bych jen doporučil místo anti-ship, defense drona, palebnou sílu už máš tak vysokou, na druhou stranu pokud bossovi rychle sundáš štíty, ustřílíš ho dříve, než by ti mohl způsobit větší škody. Případně si jej sehnat (pokud ještě možno) navíc a zapnout jej pouze ve druhém battlu s bossem proti Boarding dronům (které Defense drone bude sestřelovat) a ve zbytku soubojů si nechat anti-ship. Pokud máš vysoký úhyb proti raketám (dostatečně vylepšené motory) tedy.
@Isair (08.10.2013 23:00): @John Mirra (08.10.2013 23:03): Zatím mi skutečně pomohly hlavně ty vylepšené dveře. Měl jsem navíc smůlu přesně na tu situaci se slugy, jakou popisuje Isair. Jsem už v předposledním levelu a scrapu mám po splnění dvou questů mraky. Posádku mám šestičlenou, mohu střílez zároveň ze tří zbraní (dva Burst Lasery II a jeden Hull Laser I) a používat ještě na Anti-Ship Drona II. Pokud se něco nepo, tak se dostanu asi až k fnálnímu souboji. Tam se uvidí :-)
Tak na easy by sice měl mít dost scrapu na update téměř čehokoliv, ale medbay osobně neupgraduji skoro vůbec (pokud sám nehraji s výsadkovým modulem). Ty dveře většinou bohatě postačí. Než se nepřátelé dostanou do další místnosti, hráč již je dávno opět vyléčený a připraven k boji.

Navíc pokud přestane ztrácet posádku na eventech, nebude mu imo tohle přepadávání činit nejmenší problémy. Osobně si i ty dveře vždy upgraduji až ve finálním sektoru na boss fight.

Fajn je si získat do posádky Mantise, Rockmana (vyšší dmg či odolnost), ale nutnost to není.

Občas lze ale narazit na loď slugů, která vyřadí medbay, což je vcelku dost nepříjemná situace. Osobně to řeším tak, že se snažím zdržet/odlákat vypouštěním kyslíků nepřátelskou posádku tak, aby neničila důležité systémy a zároveň se co nejrychleji snažit rozstřílet nepřátelskou loď, přičemž se komora poté zaktivní a hráč může konečně vyléčit družinu a vetřelce na palubě s klidem v duši vyhubit:) (občas se při velkém poškození jejich plavidla i teleportují zpátky kvůli opravě).
@Artran (08.10.2013 22:33): Ta situace co popisuješ (jak ti prolezou i zamčenýma dveřma) bude asi naskriptovaná událost, jakože ti většinou vyřaděj dveře a teleportujou se ti na loď, ne? (tzn. bojuješ jen s nimi, ne s nepřátelskou lodí)... tam myslím ani lepší dveře nepomůžou, spíš ten lepší medbay :) A zmiňovaná taktika zranit/vyléčit se...
@Artran (08.10.2013 22:45): Nj, snaž se ty eventy zapamatovat a příště se na ně zkrátka vykašlat:). Osobně se těm riskantním eventům (poškození lodi, ztráta člena posádky) snažím vyhýbat, pokud nemám patřičné vybavení (vylepšené skenery etc.).

Ještě taková rada do začátku... snaž se v prvních sektorech šetřit rakety, budou se později opravdu hodit:) a v začátcích ani nejsou až tak moc potřeba (slabé štíty nepřátel). A dobře investovat energii, pokud možno přehazovat z motorů do štítů podle situace, ať zbytečně neutratíš moc scrapu za obojí (do začátku). Pokud má nepřítel raketomety, přehoď energii do motorů (vyšší šance na úhyb) v opačném případě do štítů (pokud je vidno, že nepřítel štíty ani nepronikne- ideální na beamy, lasery, slabší ion). Později se snaž investovat do obojího, anžto nepřátelé mají ve svém palebném repertoáru téměř vše:) (doporučuji však se snažit získat defense drona či neviditelnost, což je jedna z top možných obran společně s namaxovanými štíty). Také hned v začátcích ušetříš trochu scrapu za energii z léčící komory, která není standardně moc potřeba a stačí ji zapnout pouze v případě přepadení či zranění posádky:).
@Artran (08.10.2013 22:33): Ty vylepšené dveře hned tak nevyrazí, to je celkem jistota a minimálně ve třetím fightu s bossem i nutnost.

Jinač ale dobře funguje taktika- zranit/běžet se vyléčit/zranit/vyléčit, většinou se dříve či později "odteleportují". Mno a taky se snažit si nabrat větší posádku, pokud je možnost (někdy se dají koupit, jindy ti je nabídne otrokářská loď, když ji trochu počochníš).

Případně se nesnaž moc často prolétat Mantis/Slug sektory, kde mají nejvíce lodí s výsadkovými moduly.
Nope, prelezú aj cez pancierové dvere, akurát ich to výrazne spomalí.

edit: A proti drónovi, ktorý po dopade prerazí trup a útočí na posádku, zaberá obranný drón proti raketám - zostrelí ho ešte pred dosadnutím na palubu.
@Bodkin (08.10.2013 22:24): Problém je, že jsou většinou v přesile a když je to fifty fifty, tak jsou silnější. Medbay mě napadl, ale teď naposled to bylo tak, že se nejprve teleportovali do medbaye, ten mi vyřadili a pak v souboji dva na dva mí dva prohráli. Dokonce jsou schopní otevírat vyřazené dveře, což já nemohu. Už mě to začíná štvát, loď mám totiž jinak vybavenou celkem dobře. Z asi šesti pokusů jsem pětkrát zhebnul tímhle způsobem (a to to hraju na easy).

@valcik (08.10.2013 22:27): Otevírat dveře a vypouštět kyslík jsem taky zkoušel, ale to se jen přesunou do jiné místnosti. Dají se ty vylepšené dveře zamykat, aby je nemohli otevřít?
Pomáhajú aj vylepšené dvere. Kým ich prerazia, vypusti kyslík a trocha ich podus! ^^
Sakra, zatím každý můj pokus končí tím, že se mi na loď někdo nebo něco teleportuje a zlikviduje mi to posádku, která proti tomu nemá šanci. Jak se proti tomu dá bránit?
Hmm, tak jsem si odblokoval ten Typ B Engi Cruiseru a vypadá, že by s ním vážně mohla být sranda, na druhou stranu mít jen jednoho člena posádky mi už tak vtipné nepřijde:).

Ale zase docela mě začal bavit ten Typ A, možná to s ním ještě zkusím.
Jj, jako startovní zbraň je to hodně velká výhoda, zvláště ve spojení s tou neviditelností. Pokud ji máš namaxovanou a zneviditelníš se přesně při výstřelu nepřítele (vysoká šance na úhyb), beam se dobije ještě během působení neviditelnosti a můžeš tak nepřítele rychle a snadno rozřezat. Později však mají nepřátele více štítů, Glaive se stává méně účinný (třebas pouhý 1 dmg na místnost se dvěma štíty) a začíná být spíše na obtíž. Nadto upgrade zbraní je pak vcelku drahý, když ten Beam spotřebuje 4 weapons power. Čili není špatný nápad jej později vyměnit za nějaké rychlejší Iony/lasery/Miny/Raketomety, nejprve rychle oslabit štíty/zbraně a pak teprve přepnout energii na Beam a práci dokončit:). Nejúčinější je pak ve spojení s tím základním raketometem/minami (rychlé dobití a nízká spotřeba energie + samozřejmě pronikají štíty), pokud má hráč dostatek raket tedy:).
@valcik (27.09.2013 14:34): Aha díky, to zní slibněji.

Jo s Nisosem jsem to dohrál na normal, ale s prvním typem je to určitě snazší, byť tedy raketomet se v závěru docela hodil a navíc má už zpočátku trochu vylepšený artillery beam.

Druhý typ Stealth cruiseru má zase Glaive Beam (pronikne dvěma štíty, 3 dmg na místnost -1 při proniknutí štítem, rozsah 3 místnosti), což je sice hodně fajn zbraň, ale zároveň šíleně pomalá- 24 sec. cooldown (navíc to chce později získat nějakou další, anžto třemi štíty nepronikne). Pokud se nepodaří nepříteli vyřadit zbraně prvním zásahem, většinou to končí katastrofou (zvláště u lodí s větší palebnou silou). Jinač má výhodu ve vylepšené neviditelnosti (2 body ze 3), ale nemá augmentaci "Titanium system casing".
Engácka technika rulez! ^^
http://i42.tinypic.com/xm7ivm.jpg

@Isair (27.09.2013 14:17): Druhý layout má pri Toruse dve zbrane - slabší iontový kanón MkI a základný heavy laser. Druhý layout pre stealth cruiser som pre zmenu neodblokoval zas ja, zato mám ale Nisos - druhú variantu federálneho krížnika. Je to výzva, má slabší laser a menšiu posádku.
Torus také moc nemusím, spoléhat se jen a pouze na Drona, který si střílí kam chce mi zrovna dvakrát nesedí. Byť tedy zmiňovaný "lékařský automat" je hodně fajn věc.

A co vůbec má k dispozici druhý typ Engi Cruiseru? Ten jsem si vlastně ani neodblokoval.

Teď to zkouším naopak s typem B Stealth Cruiseru a to je taktéž sranda, zvlášť když nevyřadíte zbraně napoprvé a musíte 24 sec. čekat na dobití toho silného beamu:).
@Aba (27.09.2013 12:36): Hm, myslím že krížnik federácie dostaneš po prvom zničení vlajkovej lode. Ja som ho dostal po úspešenej misii, ktorú som odohral na engáckom Tauruse.

Inak engácky Taurus mám najradšej, pretože začína s iontovým kanónom, ktorý dokáže zlikvidovať aj ten najsilnejší štít a navyše má výborný doplnkový systém - lekársky automat, ktorý členom posádky automagically dopĺňa zdravie aj keď sú mimo ošetrovňu.
@Aba (26.09.2013 14:46): Tak samozřejmě, že to i bez štítů jde, jen s nimi máš daleko větší šanci na přežití v pozdějších fázích:). V podstatě se většinou můžeš nechat odstřelovat lasery/iony/beamem a zneviditelníš se jen při vystřelení raket nepřítelem, čímž dokážeš většinu soubojů ustát bez zranění.

"a jako do dronů nejdu nikdy, to mě fakt neba"

To je možná chyba, když nemáš štěstí na dostatečnou palebnou sílu, je možnost jak to vyrovnat právě nakoupení dronů, případně je to jedna z nejlepších možných obran u některých lodí (buďto neviditelnost či defense drone, bez nich nedám už téměř ani ránu).

Ale tak jasně, vesměs souhlasím, jen jsem tím chtěl naznačit, že je to hodně i o zkušenostech a strategíích, aneb pokud hráč hru pořádně zná, dokáže vyžít a vyhrát i s málem a vždy si něco použitelného najde (když to nejsou zbraně, použije drony, když to nejsou droni, výsadkové moduly apod.). Čili tím chci jen vyvrátit "výherní automat", tj. že bez štěstí nemá hráč vůbec šanci je imo blbost, pokud má se hrou určité zkušenosti, musel by mít extrémě velkou smůlu aby se nedostal alespoň do final sektoru. Tím chci říci, že čím více hru zná, tím méně pro něj hraje štěstí nějakou roli (anebo dokáže vyžít i s tím málem co má, samozřejmě jsou lehčí a složitější hry podle dropů/nákupů, nicméně ne vyloženě nehratelné).

Ale každopádně Federation Cruiser díky artillery beamu (jak jsem psal) je nejméně náchylný na štěstí/smůlu (dropy, nákupy), čili pokud to někomu připadne vyloženě jako zmiňovaný herní automat, doporučuji hrát nějakou dobu za něj. Už se základním vybavením (které jen postupně upgradujete za scrap) si v pohodě vystačí.
Jop, záleží aj na šťastí. Párkrát sa mi stalo, že som až do posledného sektoru nenašiel ani jedinú zbraň, všade samé obchody s drónmi alebo s posádkou. A základný dual-laser si s trojitými štítmi bitevných lodí neporadí - game over. Inokedy zas presne naopak, hneď v prvom sektore vypadne pár zbraní pri potýčkach so súpermi a to je iné kafe.
@Isair (26.09.2013 14:38): Já s ním dal last stand bez štítu, na normal, dá se to když má člověk štěstí! Což jen tak k tvé odpovědi, že na to musíš kupovat štíty...nedělal jsem to snad nikdy a ke konci se dostal taky častokrát.

Jako já se s tebou rozhodně nemíním hádat jen vyměňovat postoje :D
Takže jen zopakuji, že je to hodně moc o štěstí, když ho člověk nemá může se z průseru dostat jen díky zkušenosti a vhodné strategii, ale častokrát mi krámky nabízely naprosté hovno = že u konce prostě člověk ví že je těžce v prdeli. Krámky mi x setkrát nabízeli za hru jen píčoviny, nic co by se mi hodilo a jako do dronů nejdu nikdy, to mě fakt neba, i když třeba ze Engi crusader je to s nimi prdel.

federaiona cruisera jsem dostal tuším za to že jsem to otočil stealthem. Nejsilnější loď rozhodně.
@Aba (26.09.2013 14:29): Jak říkám, štěstí jistě hraje svou roli, ale rozhodně to není pouze o něm, tj. "výherní automat" je imo příliš silné slovo.

Navíc pokud hráč hru zná a umí, dokáže se i z prekérní situace dostat daleko lépe (nebo se jí vyhnout předem:)). A později se třebas zase rozjedeš (dokoupíš a vylepšíš důležité systémy a hned se hraje lépe).

Je pravdou, že zrovna federation cruiser mi přijde jako loď nejméně náchylná na dropy, páč má stále ten artillery beam (proniká štíty, 100% zásah), čili pokud jej dostatečně upgradujete (20 sec. cooldown), obejdete se i bez kdovíjakých augmentací/bonusových zbraní.

Stealth cruiser je zrovna jedna z lodí, kde je třeba rychle dokoupit štíty a zbraně, jinak se později nechytá, byť mi nepřijde, že by se jednalo až o tak "náhodnou událost". Zbraně i štíty prodává téměř každý obchod, čili je nejdůležitější nasbírat co nejvíce scrapu v prvních sektorech. Ale je pravda, že je to mnohem náchylnější loď na "štěstí/smůlu", než některé jiné. Byť několik posledních her s ním (asi 3-4) mi také nepřišly nijak problémové a dostal jsem se k "The Last Stand" pokaždé. A bosse s ním dal jednou téměř bez zranění (způsobil mi asi 6 hull dmg).
@USER47 (26.09.2013 13:28): @Isair (26.09.2013 14:22): User má ale víceméně pravdu, ne že hru nepoznal, je to tak více méně to je výherní automat, buď máš kliku na drop nebo jsi v hajzlu, vím o čem mluvím otočil jsem to za Stealtha crusadera na normal a to jen díky příznivému rozpoložení hvězd, ale taky se mi kolikrát stalo že jsem byl v posledním sektoru se základními zbraněmi a těžce v prdeli :D

Ale ze strategického hlediska jsou nejdůležitější tyhle strategie:

1) šetřit "prachy" jak to jen jde, a modlit se v dobré krámky
2) mít senzory ať víš do čeho jdeš
3) úhybné manévry lodě jsou základ! štít až sekundární věc.
4) perfektně si vytrénovat posádku na slaboučkých lodičkách( rána do štítu, cvičí týpka co to má nastarosti, rána mimo cvičí pilota a strojovnu, palba samozřejmě střelce), téměř v každé hře jde narazit na šitku, která nemá zbraně na to, aby tě nějak extra ohrozila, v tom případě do sebe nech jen šít zajdi si na cigárko atd. v jiném ji udržuj dokud to jde aby tě nemohla ohrozit, dokud se nepokusí o odskok.
když hrajete za stealtha je pro vás ještě priorita mít modul na skok s nabitými zbraněmi(obecně je to výhoda jako prase! ve stealthu až o dvě kola na víc v útoku)
mít efektivní zbraně to už je zase strategie sama o sobě :D

5) zdrhnout ze silného souboje není srabárna ale taktické přeskupení!

Isaire můžeš mít sebe lepší strategii, ale každá je pružná jen do určitého bodu, když budeš mít pokaždé v dropu smůlu stejně tak v krámcích jsi prostě v prdeli.
@USER47 (26.09.2013 13:28): To může tvrdit jen někdo, kdo hru pořádně nepoznal;). Jasně, štěstí také hraje svou roli, ale jakkoliv jsem to zprvu za "výherní automat" taktéž považoval, postupem času jsem si "vypěstoval" několik fajn funkčních strategií a poznal jsem, která náhodná setkání za ten risk stojí a která nikoliv. Nyní mi nedělá větší problém se dostat téměř při každé hře do osmého sektoru.

Nejvíce se mi zatím osvědčila taktika s federation cruiserem, namaxovaným artillery beamem + defense droidy (v případě že máte ještě k tomu vylepšené motory, můžete se spolehnout v podstatě jen na artillery beam, dokonce i ve final fightu).
Ono je fuk, zda to hraješ na easy nebo na normal. Je to celý naprosto náhodná záležitost, někdy máš štěstí a dostaneš se na konec s prstem v nose, jindy ti hra vygeneruje už při prvním skoku silnýho nepřítele + solární bouři nebo něco podobnýho, a pak nemáš šanci. Vyžaduje to asi takovej skill jako výherní automat...
@valcik (26.09.2013 12:54): Nějak si nedokážu představit, že se to dá dohrát na normal :)
Říkal jsem si že to vyzkouším a možná si to FTL co tak všichni chválí párkrát zahraju, ale už mám nahráno před 20 hodin a nějak nemůžu přestat, parádní hra!!
Konečně se mi to podařilo dohrát do konce, nikdy bych nevěřil že easy bude až tak na 30 pokus......
Nedávno se mi zase zachtělo zkusit FTL (je tam pár lodí za které jsem to ještě nedohrál) a napadlo mě zjistit si, jak jsou na tom mody. Podle tohohle to vypadá, že velice dobře. Nezkoušel jsem je (jen procházel obrázky), ale vypadá to velice dobře.