Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (15.03.2024 18:36): souhlasím, že je FF12 skvělá hra, ale zrovna postavy a příběh jsou tam za mě snad nejhorší ze série (ok, tak od FF4). RPG mechaniky jsou ale ve dvanáctém díle na vrcholu, pak už to šlo jenom dolů.
@Fritol (15.03.2024 18:31): U některých je to fajn, mně se třeba na Wild Arms 4 líbí i ten styl, že to vypadá v některých lokacích jako plošinovka, což mnoho hráčů kritizovalo. Ale u té Final Fantasy 10 to trochu rozbilo to, na čem tato série vlastně stavěla. Ale u FF10 mám trochu ještě jiný problém. Nesedly mi postavy, ani příběh, souboják už nebyl Active Time battle, což mi přišlo jako krok zpět. Nejvíce mě vlastně na té hře bavila ta sportovní týmová hra, co tam byla jako minihra.

Hodně dobrá je ale Final Fantasy 12, ona vlastně taky nemá klasický otevřený svět a každá lokace je koridor, jen to v těch venkovních tak neřve, protože nejsou čistě chodbovité, ale jsou to takové otevřené miniprostory.
@Ringo (15.03.2024 18:28): Xenosaga je v plánu taky. Stejně jako Xenogears. Mám teď rozehrané první Xenoblade na Switchi a dost mě to baví, ač Chronicles X bylo lepší imo. Možná časem změním názor.

Každopádně mně tenhle styl lineárních RPG vyhovuje no. Z PS2 her mám teď rozehrane Shadow Hearts a tam té volnosti taky moc není a vůbec mi to nevadí.

Po Rogue Galaxy pokukuju pokaždé, když je to v akci na PS, ale ještě jsem se neodhodlal. :) Minimálně kvůli grafické stylizaci tomu chci dát někdy šanci ale.
@Fritol (15.03.2024 15:12):  Mně na FF10 ten koridor strašně iritoval. Ono to byl obecně styl mnoha PS2 RPG her. Jakože na tehdejší dobu šokující až filmová grafika byla v podstatě nutně omezena tím, že to byly jen chodby oblepené na svou dobu super texturami. A když už jsem ty koridory musel nějak skousnout, tak mě daleko více než FF10 bavil třeba Wild Arms 4 nebo Rogue Galaxy (ta je ale dost rubanicová). Vynikající je taky Xenosaga.
@Peach (komentář): "že se tvůrci rozhodli vynechat procházení mapy světa, které bylo do té doby se sérií nerozlučitelně spjato, a tak se z Final Fantasy X stala lineární koridorovka"

Tak s tímhle FF bych tedy mohl začít, to zní jako něco pro mě. :D Dík za komentář.
@Katt (15.03.2024 13:45): No to bylo děsivý... ale možná opravdu ty klady/zápory ještě lehce upravím. @Tainaru měl dobrý point zamyšlení - asi mě minihry v FFX nezaujaly tolik, co v jiných dílech, takže jsem je tolik neřešila.
@Tainaru (15.03.2024 13:47): Já se přiznám, že jsem moc ráda, že série obsahuje řadu miniher, je to pěkné zpestření (u desítky hlavně logické hry v chrámech), ale někdy mě moc nebaví (Blitzball, chytání motýlů, uskakování bleskům) a někdy je vyloženě vzdám, protože mě ani nebaví a ani nejdou (v desítce závody chocobů, v jiných dílech si pamatuji, že jsem vzdala skákání přes švihadlo v devítce a 3D souboje v Gold Sauceru v sedmičce).

@raisen: Nejjednodušší je sedmý díl, protože bossové dávají expy a po cestě k nim se téměř vždy dá najít správná materie nebo accessory, které konkrétně tento boss fight trivializují. Osmý díl taky není těžký, ale je nutné strávit desítky hodin běháním po draw pointech k vymaxování junction systému. Devítka byla obtížná, chce i dost štěstí (takže hromada loadů).
@Peach (komentář): Ja myslim, ze dabing zaslouzi byt spis v kladech. Bez nej bychom prisli o legendarni meme material: AHA HA HA HA AAAAH. :)

P.S. Taky mi pri prvnim dohrani ukapla slzicka. Stejne jako u osmicky a devitky.
Prostě. Minihry ve FFX jsou debilita že to nemá obdoby, tak velká že to je legendární. Ale jak už jsem někdy psal. Blesky, závody, motýle má mnohem víc lidi než třeba zkompletovat všechny Sphere gridy, a to výrazně víc. Dle trofejí a achievmentů.
Konkrétně ps4/vita/ps3. Komplet sphere gridy 2.9% lidi. 200 blesků 6.7%. Závody chocobů na 0:0:00 14.5% lidí. Což jsou souhrnné statistiky za cca 10 let existence.
@Strady (11.01.2024 14:09): Škoda, že to nejde vyměnit. Já bych pro tebe udělal blesky a ty pro mě závod :)

To klidně dej vědět, jak to šlo, jestli se k tomu znovu dostaneš :)
(A ideálně bych rád i porovnání od někoho, kdo hrál PS2 i Switch verzi.)
@Tainaru (11.01.2024 12:54): Samozřejmě je u toho hodně štěstí, někdy ty ptáci nalétávají, že se vyhnout prostě nedá. Myslím, že nejdůležitější je start a pak výběh ze zatáčky, pak už štěstí na dobře rozestavenými balónky, to také hraje roli. Kouknul jsem asi tři videa na YT a pak zkoušel, asi štěstí, na porovnání bych to i teď zkusil.

Blesky mě po dvaceti přestali bavit. Trefil mě a začít od znova, tak to ne. Stát se mi to 90, roztřískal ovládač, na to už se znám :D
@Strady (11.01.2024 10:28): Jak jsi to mohl dát do 1 hodiny? Jak?? :D
Já už tenkrát jsem na tom strávil asi 3x půl dne, studoval jsem různé návody a videa, jak to zvládnout, a nic, prostě to nešlo. Blesky jsou brnkačka, to je jenom repetitivní a jediný problém je udržet aktivní pozornost. I ty skoky přes švihadlo v FF9 mi daly zabrat mnohem méně než ten hloupý chocobo závod :)
No, četl jsem i vlákno na redditu, kde si hráči z PS2 a Xboxu stěžovali, že to na Switchi prostě nedávají, a to i s připojeným Pro controllerem. Někteří zmiňovali horší ovládání (zpoždění v reakcích?), menší hitboxy balonků a větší u ptáků, ale nevím, jestli je to pravda, protože nemám to srovnání.
Naopak třeba v žádných návodech nikdo nezmiňoval ty ptáky, co se objevují mimo obrazovku hned někde nad chocobem a létají kolmo dolů přímo pod nos, takže jsem se jim nedokázal nikdy vyhnout. Nakonec jsem to dal jenom díky nějaké šťastné konstelaci a náhodě, ale určitě ne díky skillům :)

@Charllize (11.01.2024 10:32): Musel jsem to ještě aspoň zkusit! :)
Ty bláho. Nechce se mi tomu věřit, ale cca po třech letech jsem se k tomu vrátil a teď během dvou dlouhých zimních večerů na chatě se mi konečně podařilo zaběhnout ten pitomý chocobo závod s časem 00:00 (po předchozím "rekordu" 00:01), takže díky tomu mám teda i ten poslední upgrade poslední zbývající celestial zbraně. Tahle minihra je učiněné zlo!!
@Tainaru (15.08.2021 18:41): Reklamní vložka : když bys podreboval kartu 64 nebo 128 GB stačí říct. Máme teď celkem levne takové ty co se tváři ze jsou přímo pro Switch, na obalu mají Mária a tak :)
Jinak jo, já si na tyhle věci s kody při vykupech v obchodě musím dávat velký pozor :)
Tak uvidíme, jak to bude v budoucnu a jestli se budou objevovat rozhořčené reakce od těch, co si to koupí po 2029 :) Ale asi budu riskovat co nejméně a nechám si to celé ležet na disku... i když to má asi 10 gb.

S tím bazarem to tak asi bude. Osobně jsem to kupoval nové z obchodu, abych měl jistotu, že tam ten funkční kód bude. Kdysi jsem to zkusil i z druhé ruky, ale na místě jsme s týpkem zjistili, že kód už byl použit, tak jsem to od něj nekoupil :D
@Tainaru (15.08.2021 18:23): Pokud to mas aktivováne tak záleží na datu aktivace, tudíž to můžeš stáhnout i po vypršení, pokud Nintendo v te době už servery pro Switch neuzavre. Pak už to nepůjde. Nemělo by to pak jít jen aktivovat a zřejmě koupit přímo ze store. Ale taky se stává ze ze to obnoví a jde to. Je to bordel. Syslit cartridge a disky je bezpečnější :)

Obecne to je tak ze SE chtěl ušetřit na platbě za víc kapacitní cartridge, mám dojem ze vyrábějí max 32 GB a ten by stačil, jenže by stal víc. Pak se taky říká ze se to děla kvůli odprodeji do bazaru, což je možná taky pravda s tím vším dalším k tomu.
@Charllize (15.08.2021 18:10): Hm, asi to má něco společného s licencí na distribuci v Nintendo storu. Podle toho data to vypadá, že prostě mají smlouvu s Nintendem na 10 let ode dne vydání.
Jo, tahle forma jednorázového kódu je hodně smutná :) Předpokládám, že ani není možný redownload obsahu.
@Tainaru (15.08.2021 18:06): Proč to tak je netuším, ale občas to tak bývá u věci co se stahují. Možná vyprší něco. Třeba SE Nintendu platí ze jim umožňuje to stažení. Autorsky práva. Ukončení podpory. Duplikace kódu.Těžko říct.
Digitalni bordel pokud možno nebrat, nevíš dne ani hodiny. Já vím ze u ffx2 na Switch nemáš na vyber :(
Teď jsem si vzpomněl, že před stahováním toho X-2 se někde v procesu objevil nápis, že onen kód platí jen do konce roku 2029.
Edit: tak ne, oprava, je to do 16.4.2029. Proč to tak je?

A zajímavé je, že tuhle informaci nemůžu nikde na netu dohledat, což mi přijde vzhledem k budoucím potenciálním zákazníkům docela nefér.
@Charllize (08.08.2021 14:15): No jo, uvidím, nic jiného mi nezbývá :D
Ani moc nečekám, že bys byl zvyklý na japonštinu, to je asi taková kulturní návaznost typická spíš pro mladší generaci. Já jsem ji dlouhá léta slýchal z anime a pak jsem ji nějakou dobu studoval, takže k ní mám holt bližší vztah. Teď, když už na anime moc nemám čas, rád si ji poslechnu aspoň ve hrách.
Mno, odehrál jsem kousíček začátku a jestli to chápu správně, tak hlavní hrdina má být takový pubertální pako, jenže v tom anglickém dabingu mám chuť mu dát pěstí, jelikož mám silný dojem, že se tam to pako nepříjemně prohlubuje, kdežto z ukázek japonštiny to zní přesně tak, jak jsem si představoval, a tím pádem tam to je pro mě sympatický pako :D Hm, nevím, jak bych to měl srozumitelně přiblížit.
Prostě japonština je můj milovaný jazyk a jsem zvyklý na tu temperaturu, drajv a intonaci. Naopak mám zkušenost s tím, že v angličtině nedokážou úplně dobře vychytat ty jemné nuance a dynamiku a mnoho postav úplně zabijou (samozřejmě mluvím obecně, najdou se i čestné výjimky, ale je jich jako šafránu) :))
Neví někdo, zda se na Switchi dá někde zapnout audio japonština? Nějak to nemůžu nikde najít, a to ani na storu ke stažení.
@Tainaru (10.05.2021 17:48): Jdeš na to jo? Hehe. Jsem zvědav co budeš říkat na tu X-2, plno lidi ji nenávidí. Já ji mám hodně rad. A najdi si pak návod na tu x-2 protože bez nej ses v haji a na konci by ti to napsalo třeba 65% complete. U samotné FF X ten návod není asi ani třeba, jen se jukni na al bhed slovníky, par se jich dá minout.
Another 200+ hours in Final Fantasy series, what a lucky guy :)
Tak jsem si tohle objednal na Switch. Chápu to správně, že to jsou dvě hry v jednom (X a X-2), takže tu nenajdu tu jednu Switchovou verzi, ale musím si zaškrtnout dvě hry separátně?
A taky tam má být prý nějaký kód ke stažení. Ví se, co je jeho obsahem?
@Charllize (24.01.2020 23:18): Přesně v IX je mi nesympatický i hlavní hrdina ani si nevzpomínám jak se jmenuje, pak ten divný rytíř i kouzelník stojí za hovno ale jak tvrdíš ty i ostatní příběh je prý dobrý. Z karetní hrou budeš mít pravdu po VIII kde byla vynikající, jsem jí v IX ignoroval.
S výběrem si dám na čas, X mám a to mě hřeje na duši :)
@Strady (24.01.2020 23:11): Ja devitku taky moc nemusim, nelibi se mi skoro ani jedna postava a strasne me tam zklamala karetni minihra. Na druhou stranu ma opravdu fajn pribeh a vyborny bestiar. Naopak trinactka patri mezi muj velmi oblibeny dil, dohral jsem ji nekolikrat. Jen si tim na sebe upletes trosku bic protoze na ni celkem navazuje XIII-2 ktere prelozena je a Lightning returns ktera prelozena neni. A v RK se na preklad moc netvari.
Díky, že jste mi alespoň něco do vysvětlili. Prostě Final Fantasy má vždy něco na víc :)
@Strady (24.01.2020 17:37): Zmatečných věcí je tam hromada. Já si taky plno let myslel, že prostě cestoval v čase. Stejně jako si je potřeba uvědomit, že snový Zanarkand žil svým životem (lidé umírali a rodily se děti) a po tisícovce letech se stejně stal městem strojů, proti kterým původně bojoval. Potom se můžeme dohadovat, jak ve FFX funguje smrt, odesílání mrtvých, Farplane, co byl vlastně zač Auron atd. Všechno tohle se tam většinou přejde jednou větou.

Ale největší záhadou ve jsou asi pyreflies. Nikde není pořádně vysvětleno, co vlastně znázorňují a zároveň mají klíčovou roli ve většině událostí.
@Strady (24.01.2020 17:37): FF X-2 ma koncu celkem pet. Ale tak nejak ve zkratce. vzasade jde o to ze fayth, jelikoz se citi Yune zavazan ji splni prani a tim pranim je videt Tiduse. Jinak po vetsinu hry si ona mysli ze ho hleda, jelikoz nasla nejakou starou sphere zpravu kde je Tidus videt, bohuzel to neni on ale nekdo jiny, jen je Tidusovi podobny. Samozrejme je potreba pro to splnit urcite kriteria. Pri tom nejhorsim konci Tiduse nepotka vubec. V zavislosti ktereho konce dosahnes ma Yuna s Tidusem lepsi a delsi setkani. FFX-2 je koncipovana na vicero pruchodu hrou, ma strasne moc obsahu a promennych. A dosahnout 100% hry a toho uplne nejlepsiho konce chce navod nebo velkou trpelivost s opakovanym hranim. Klidne me nekdo kdo to ma cerstveji v pameti muze opravit nebo pridat dalsi detaily.



@Solidor (24.01.2020 17:00): ja taky cetl teorii ze to cele je vule sumonnera a vzasade Sin zhmotnil Tiduse pro Yunu jako pomoc na jeji ceste. Stejne jako Jechta pro Brasku. Nebo taky ze Tidus vubec neexistuje a cele se to zda Yune. :) Ale to tve vysvetleni je celkem logicke a jasne. Osobne me to nenapadlo vubec kdyz jsme to hraval na PS2. jednak z duvodu ze v te dobe ma anglictina byla slabsi a druhak me nijak nenapadlo premyslet nad tim proc Tidus na konci zmizi. proste jsem mel za to ze ho to vratilo zpet a hotovo.
Jinak ja mam na cele FFX nejradsi to jak (trochu instantne) se z frackoviteho a ujeceneho Tiduse postupem cesty stava dospely chlap ktery vi co dela. Ono me to vyniklo az mnohem pozdeji a tak nejak v tom castecne vidim sebe jak jsem dospival, kurvil plno veci az jsem dostal trochu rozum . Ale to asi prijde u mladsich hracu casem tahle skryta featura pribehu FFX. :)
@Solidor (24.01.2020 17:00): Óoo díky!! Až takhle jsem to nepochopil. Ale bylo mi divný jak Tidus říká "Pardon všem ale tohle je můj příběh" A jak pak do toho zapadá konec X-2? To už nechápu vůbec!?! Mohl bych tě poprosit o krátké vysvětlení. Díky
@Strady (24.01.2020 01:14): Ten snový Zanarkand, ze kterého Tidus pochází vlastně existuje někde ve Spiře a Sin ho (a Jechta) jen přesunul. Snový Zanarkand i všichni jeho obyvatelé jsou vlastně summoni přivolaní ("vysněni") tisíc let před událostmi hry, když byl Zanarkand (pod vedením Yu Yevona) na pokraji prohry ve válce s Bevelle a neměl jinou možnost jak přežít. Proto, když Yu Yevona (a ostatní Aeony) na konci zabiješ, tak Tidus (jeho sen) zmizí.

Upřímně to hra vysvětluje dost blbě. Nebo geniálně, jak se to vezme :)
@Charllize (24.01.2020 14:12): Máš pravdu, v souboji s Ronsonem a Biranem se dá ukrást ale musíš mít u Kimahriho tu schopnost (samozřejmě já neměl :). V tu chvílí už jsem potřeboval tři. Proto jsem použil orb teleportace a vrácení ale i tak zbytečná komplikace.