Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Strady (24.01.2020 13:51): ja mam dojem ze lvl3 klice jdou ukrast v souboji z Ronso bojovnikama Biranem a tim druhym. Ale uz si na 100% nevybavim jestli slo skutecne o lvl3 klice nebo nizsi.

FFx-2 ma vybornej soubojak a je dle meho bohatsi na lore o Spire. Na rozepsani mojich dojmu ohledne konce FFX a FFX-2 to chce vic casu, mozna neco sesmolim o vikendu, ale asi ne driv nez se Solidor vyjadri k te sve poznamce, pac taky moc nevim co presne mysli. Tech teorii je vic.
@Charllize (24.01.2020 10:05): Musím říct, že se mi X-2 z videi vůbec nelíbí a další věc je, že není přeložená a s mojí Aj z toho budu mít bramboračku. Tak i FFVII byla Ultima, Rudy atd, myslím že k ultra bossové k FF patří. Můžeš mi ve spoileru ve dvou větách vysvětlit konec X a k tomu X-2? Dík

@Fatality (24.01.2020 11:31): U FFX vidím největší problém klíč level 3. V každém díle FF je místo kde je hodně AP bodů za nic.
FFX to byla cesta k Seymourovi, tak jsem si připravil všechny postavy ale chyběl klíč. Ve FFVII to bylo těsně před koncem prvního CD, tam se dalo na boostit na zbytek celé hry.
@Strady (24.01.2020 01:14): Ono je dobre si zahrat i tu X-2, kterou treba ja osobne mam mozna herne o neco radsi nez X. Samozrejme plno ortodoxnich fandu FF ji nemuze prijit na jmeno, vcetne prekladatelu co prelozily desitku, ale ja ji kazdemu rad doporucim. Minimalne se tam clovek dozvi docela dost veci co se predchoziho dilu tyka a cely ten system hry je podle me dost unikatni a zajimavy. Treba Solidor by mohl sepsat celkem zajimavy clanek na tema Via Infinito :D
Ona ta arena je po case silene umorna, pokud clovek clovek cili na zabiti dark aeonu a Penance a muze se to zvrhnout az nekam k 200 hodinam. Coz se malokomu chce. Ona tahle moznost superbossu v puvodni japonske a americke verzi ani nebyla, dodelali ji az casem a v Evrope pak uz vysla rovnou s timto upgradem. V te puvodni verzi byla tusim nejsilnejsim bossem Nemesis v arene.
@Charllize (23.01.2020 21:56): Než získáš první klíč z arény level 3, tak už musíš být už slušně na gridovaný. Hru jsem prošel pořádně 60+hodin i nějaké nebeské zbraně jsem získal :) Tidus 44500 :)

@Solidor (23.01.2020 23:11): Opravdu je to tak?? Vše se mu zdá, někde jsem to četl ale nechce se mi tomu věřit, obzvlášť když jsem si na YT pustil konec FFX-2 a ten to vyvrací. Popřípadě hod mi odkaz na vysvětlení, dík.
@Strady (komentář): Klice do sphere gridu se daji ziskat v arene v neomezenem mnozstvi. Vcetne vsech dalsich co na gridu jsou. Ale samozrejme to je jaksi vic casove narocna zalezitost. Je to tam hlavne kvuli nepovinnym bossum. Pro dohrani zakladni dejove linie 99 999 zivotu nepotrebujes :) Arena je dostupna stejne taky az v posledni tretine hry.

A gratuluju k dohrani :)
@Charllize (26.04.2018 23:54): No já právě na příběhu taky nestavím základ hry, je to fajn, když příběh nadchne, ale vždy na první místo stavím atmosféru. Příběh jí může jen doladit na maximum. Samozřejmě když má hra k uzoufání třeba debilní souboje, tak může mít sebelepší kde co a člověk jí pošle do kopru :-)
@Ringo (26.04.2018 23:31): Ja pribehum neprikladam takovy duraz jako pribehove zamereni hraci. Beru ho jako nedilnou soucast rpg, pomyslnou tresnicku na dortu. Proste nedokazu hrat hru jen kvuli pribehu a potrebuju k tomu i dalsi elementy, a kdyz nejsou dobre ani sebelepsi pribeh me nedonuti to hrat. Samozrejme dokazu odlisit debilni pribeh od dobreho (je to subjektivni) ale vic mi vadi kdyz nejsou zabavne souboje, rozvoj postav, design sveta a tak podobne. A mam trosku obavu ze v komentari bych se prilis zameroval na tohle nez na pribeh, coz vetsinu lidi (obvzlast tady na DH) nezajima :) jsem lepsi recnik, o hrach muzu kafrat hodiny, tak moc ze vetsina posluchacu si pak hru chce koupit (pracovni deformace, prodavam hry)
@Charllize (26.04.2018 23:23): Podle mě to je zásadní nuance, která mi v kometáři taky chybí a o tom to je ;-) Nikdy nemáš šanci popsat vše, co bys chtěl, proto vždycky vybereš to nejdůležitější, co ti zrovna vyvstane na mysli a pak má každý komentář určitou originalitu. Samozřejmě to musíš osekat o spoislery. Abych pravdu řekl, já se na příběh FF10 nikdy nekoukal tak, jak jsi jej popsal a o to více mi to přišlo zajímavé.
@Solidor (26.04.2018 23:07): a co BIG IN JAPAN ? utracis, utracis? :)

ja to mam jako takovou minihru, uz jsem se asi u deseti her rozhodl ze je beru a u vsech si to rozmyslel:)
vzal jsme jen Mind Zero a MeiQ Labyrinth of Death. Zvazuju je ste Ar nosurge, ale moc nevim..PS3 a Vita verze, ktera je lepsi/horsi..navic to udajne nema zadnej postgame..ale stylove se mi to libi. Ar serii mam docela rad.
@Ringo (26.04.2018 23:03): to je problem. Ja nerad pisu a komentarum se vyhybam. navic dost casto pak zjistim ze jsme tam polovinu veci neuvedl nebo nejsou dostatecne dobre popsany. proste mi to moc nejde.
takhle skoncila moje kratka kariera recenzenta na bonuswebu, to psani me tak sralo ze po dvou ci trech recenzich jsem to zabalil. Takze spis ne, sorry.)
@Charllize (26.04.2018 22:55): BTW když máš tu FF10 tak rád a dáváš jí 100%, co kdybys k ní taky napsal koment ,zajímá mě tvůj komplexní názor a rozbor, byť jsi jej tu v diskusi částečně již naznačil.
@Ringo (26.04.2018 22:48): PS2 spolu s PS3 jsou nejslozitejsi konzole vsech dob. Dodnes na ne plno vyvojaru neumi poradne delat hry a vyuzit jejich vykonu. Vzasade to fungovalo tak ze ke konzoli dostali vyvojari dokumentaci ktera mela treba 25 svazku a v ve svazku 15 jsi se docetl ze to co jsi cetl ve svazku 25 spolu souvisi..udajne peklo na zemi:)



@Solidor (26.04.2018 22:52): dve,..hmm. To vetsinou moc nefungovalo, ja takhle mel Rogue galaxy, novinarskou verzi, ktera byla na dvou DVD a kdyz jsme na prvnim skoncil neslo pokracovat kdyz jsme tam vlozil druhy disk. udajne to slo pouze na dev PS2, tu prave mivali novinari a vyvojari. Ale mozne to je ze to nekdo udelal tak aby to slo. Ja si pamatuju jen tu komprimovanou.
@Charllize (26.04.2018 22:46): NJN, už je to dost složitý systém, to není jako emulovat SNES. Ono i PS1 emulace nikdy nebude dokonalá, vždy něco malinko drhne. A stroj člověk může na to mít jaký chce.
@Ringo (26.04.2018 22:44): Ano to je. Emulaci moc rad nemam, ze stejneho duvodu jako ty, mam obavu ze se to nekde po 80 hodinach rozesere. na emulatoru jsem dohral snad jen dve hry (FF 12 a SMT Nocturne) A v obou pripadech jsem tam narazil na problemy ktere jsem musel resit nekolik dnu/hodin nez jsem mohl hrat dal. PS2 je dost mrcha na emulaci a ten emulator nebude perfektni nikdy.

jinak pokud hrajes na 16:9 televizi tak doporucuju widescreen patche pro ps2 hry. Daji se pridat bud do emulace nebo kdyz tvoris treba ISO pro PS2.
@Charllize (26.04.2018 22:35): Já to mám asi rok rozehrané, ozkoušené a zároveň odložené na čas, až dojedu vše, co mám teď rozehrané a jo, má to problém v savepointech, neuloží se, nebo spíše jednou z 10 pokusů, takže jediné řešení je emulátorový savestat a pokud někdo chce dodržet konzolové zákonitosti, tak si poctivě savestatem uloží jen v místě ukládacího bodu. Já to tak u té Xenosagy 1 dělám :-)
@Solidor (26.04.2018 22:25): Jo byla, ale mela myslim vsechny cutsceny ktere byli formou predrenderovaneho videa ve snizene kvalite aby se vesla na single layer DVD. Ostatne takhle jsme mel prave i WA Alter Code F. tenkrat an CRT televizi jsme tu kvalitu videii stejne moc nerozeznal:)



@Ringo (26.04.2018 22:19): na emulatoru to ma bohuzel nejaky problem s uladanim hry na save pointech, ale da se to udajne resit quick savem pres emulator..ale nevim, nezkousel jsem.
Ne vypalane dual DVD na PS2 nefunguji, ta mechanika co tam je je nepodporuje, pouze original lisovane .
@Solidor (26.04.2018 22:25): Z oboustranného originál DVD mi to napálit nešlo, pak byla stáhnutelná 8 GB verze , to jo, ale nepodařilo se mi ji vypálit oboustranně, buď to neumím nebo to nejde :-) Budu rád za nějaké rady, jak to nahodit na PS2. Sice na tom emulátoru na PC to vypadá graficky lépe, ale vždycky u takových monstrózností mám u emulace strach, že to třeba v polovině někde spadne a narazím na nějaký neřšitelný emulační problém :-) Raději bych to hrál z originální konzole, i když s rozmazanější grafikou :-)
@Charllize (26.04.2018 22:14): No já to řeším tak, že ty NTSC si kupuji origoš a mám kartu, kde je nějaký software, který umí ty NTSC přehrát, když je přepálím s nějakým pathcem, tak to pak přepálím a hraji z toho. Ale origoš prostě mám. Takhle mám Xenosagu 1, 3, Grandii III, Romancig SaGa 1 remake a strategii Nobunaga´s Ambition Iron triangle. Jako mohl bych toho takto napálit nespočet, ale držím se fakt jen toho, co mám origoš. Jednak z prinncipu (byť divného, protože v životě jsem odehrál plno upirátěných her) a jednak je to pro mě filtr, abych neměl vše, protože bych to stejně nestihnul. Jinak jediný problém u PS2 mám s tou Xenosaga 1, tu pojedu přes emulator na PC, protože ona má oboustranné DVD a to nejde s tím patchem napálit :-)

Jo, abych nekecal úplně s tím pirátěním, nedalo mi to jednu věc, ten Wild Arms 5 mám napálený, stejně jako třeba Shadow Hearts 1, byť nemám originál, jen tak do forotu, kdybych ty origoše náhodou sehnal, dokud je mít nebudu, tak se mi to nechce hrát :-)
@Ringo (26.04.2018 22:04): ja to hry co nevysli v evrope odehral na upravene PS2, nebylo zbyti. V te dobe nakup her z ciziny byla spanelska vesnice, takze jsem je musel zpiratit. jediny NTSC original co jsem hral byla Xenosaga, tu si znamy koupil v Americe a pak mi ji pujcil. Bohuzel me to taky nijak netesilo, ale jinak to tenkrat moc vyresit neslo:(
napravuji to ted tim ze skupuji vsechny PS3/PS4 remastery a classic edice techto starsich PS1 a PS2 her:)

Wild Arms 5 jsou fajn. tenkrat to vydali k vyroci 10 let Wild Arms, takze si na tom daly zalazet a jsou to asi nejrozsahlejsi a nejpropacovanejsi Wild Arms. Bohuzel asi tenkrat netusily ze budou i posledni.
@Charllize (26.04.2018 21:58): Já mám rád tahové strategie, takže mi souboje Wild Arms 4 fakt sedly. Ale mám rád i ty klasické. Trojka mě teda teprve čeká, dohrál jsem 1, 2, 4. Alter code F chci vynechat, mám rád tu jedničku natolik, že ji nechci vnímat jinak. 5. díl jsem bohužel nesehnal, na eBayi je už jen pár kusů za nekřesťanské prachy a pirátit t omoc nechci :-)
@Ringo (26.04.2018 21:55): ja to beru vztazne k dilu predchozimu, asi to byla na me prilis velka zmena a vypusteni spousty prvku co mela trojka me proste nastvalo. vsak oni si to taky uvedomily, a dalsi dil byl uz zase v tendencich trojky a dilu predchozich, az na soubojak teda, zrejme se libil lidem vic, i tobe. Ja mel radsi ten klasicky.

Dragon Quarter se mi libil hodne, zajimave ze to byla totalni zmena oproti dilum predchozim a nevadilo mi to. BF4 jsem hral asi 2x, jednou na PS1 a pak na PC. trjka se mi libila taky. Jednicku a dvojku jsem nehral.

Rogue Galaxy je dle meho nejlepsi hra Levelu 5 spilu z DQ8, sli spravnou cestou, nevim proc se pak museli ztrapnit vydanim White Knight Chronicles a pro me nudnym Ni No Kuni. Dark Chronicles duologii mam taky docela rad, ovsem ji spis povazuji za takovy gimmick kde jeste moc nevedeli co chteji vlastne delat.
@Charllize (26.04.2018 21:51): Co se týče Brath of Fire série, tak jsem asi divný, ale mě se nejvíce líbila jednička, dvojka mě totálně ubila podivným chozením tam a zpět, takže jsem ji ani nedohrál. Trojka byla fajn, ale znovu bych ji už nehrál, čtverka byla zajímavá, ale taky asi jen na jedno zahrání. Nicméně pětka, to byl propadák.
@Charllize (26.04.2018 21:51): Wild Arms 4 byl ale v podstatě úplně stejný koridor a trochu do toho vložili plošinky, což mi přišlo jako osvěžení jako že mám rád Castlevanie :-) A prostě mi to sedlo tím, že si to nehrálo na nějakou velkolepost. A souboje, ty byly ve Wild Arms 4 naprosto úžasné, bavily do posledního souboje, u FF10 jsem se u soubojů bohužel dost často nudil.
@Ringo (26.04.2018 21:43): Jezis..Wild Arms 4, tim me tenkrat tak nasrali tim koridorem. Dohral jsem to jen se zabezaprenim.
hlavne tam byla linearnost snad uplne ve vsem, nejen v tom svete. A ten zmeneny soubojak, no hruza.
Ale moc me mrzi ze tahle serie uplne zemrela, mel jsem ji rad. Nejvic trojku a Alter Code f (vlastne remaster jednicky). Pak taky Breath od Fire, dalsi moje oblibena serie uplne chcipla.

koridory dnes uz taky moc nevnimam, pokud mi hra poskytne v nejake fazi aspon volnost treba ve tvorbe postav a nejaky nepovinny obsah (FF 13). Ale kdyz mam v nejakem jrpg peknou velkou world mapu jsem vzdy radsi, clovek ty staromilske koreny nezapre. (maposled Ni No Kuni 2, tam ovsem u me selhal cely zbytek hry)
@Charllize (26.04.2018 21:33): Final Fantasy 8 se mi více než sedmička určitě nelíbila, ale pořád to byla mega super monstrózní hra, která teda příběhově sice spadla u basketballového koše, ale po herní stránce to bylo prostě výborné. Se Squallem jsem problém neměl, introvertní týpek, který se styděl říci, co chce, v tomhle jsem se zase trochu viděl já :-)

FF10 vytýkám přechod ke koridoru, jako hrál jsem několik koridorových her a divné, že u některých mi to ani nepřišlo (Wild Arms 4), ale u některých mi to vadilo natolik zásadně, že jsem je buď přestal hrát (Mass Effect) a nebo jsme na to celou dobu nadával (FF10). Roque Galaxy byla tak trochu mezi, chápal jsem, že v té hře to tak je a nevadilo, ale nikdy jsem ji nepovažoval za lepší než Dragon Quest 8, protože ten to v grafice od Level 5 uměl i s otevřeným světem. Chocoby jsem jinak ve FF10 minul zcela, vůbec jsem se tímto subquestem nezabýval.

Jinak já tu FF10 jako nepotápím úplně, snad je to z mého komentáře alespoň malinko znát. Prostě mi tam dost věcí oproti jiným dílům FF nesedlo, to se holt stává.
@Ringo (26.04.2018 21:24): FF 8 je super, mam ji mozna jeste o fous radeji nez FF7. V te dobe charakter Squalla nebylo jeste takove klise, byl pomerne originalni, Ani Zell nepusobil jeste tak zprofanovane. Bohuzel mam pocit ze nekdo kdo ji bude hrat ted a ma za sebou nejakou radku jrpg asi z postav moc nadseny byt nemusi.

jinak FFX bych vytknul absenci world mapy, kterou jsem v te dobe tak nejak ocekaval, dnes bych to asi uz neresil.
A pak jen detaily ktere jsou spis subjektivni. Jako chytani balonku na chocobovi, mozna az prilis velky opruz pokud clovek chtel takzvane zmasterovat sphere grid (mlaceni jedne a te same potvory v arene 500x dokola aby napadly sfery atd).
@Charllize (26.04.2018 21:13): Ale jo, v pořádku, já se do těchto týpků prostě vžít neumím a neuměl bych to ani kdyby mi bylo 14. Pokud to hraješ jako simulaci puboše, tak to tak asi budeš brát a jeho styl se ti líbit bude. Ale těch 70% má hra ze zcela jiných důvodů, které uvádím. Ale nemohu se shodnout samozřejmě vždy se všemi, mínus přijímám :-)

Jinak mám kamaráda, který nemůže hrát Final Fantasy 8. protože mu hlavní postava připadá naprosto jako debil. Vždycky jsme se s ním dohadoval, že to tak hrozné není a nechápal jsem, jak mu může hlavní postava kazit dojem ze hry, že jí nemůže hrát. U FF 10 jsem tak nějak pochopil, že tyhle stavy lidi fakt mít mohou :-) Ale i tak jsem hru teda dohrál a s lecčíms se smířil, lecos překousnul. Ale prostě, nedá se svítit, každý z dohraných dílů Final Fantasy 1 - 10 mě oproti té desítce bavil mnohem více.
[neexistující komentář]: mas minus. Tidus je presne takovej blb jako byvaj kluci v jeho veku, je skoro dokonalej. A cim sem starsi tim vic to dokazu ocenit. A uz z principu hodnotit FF X 70 % je rouhani a jdes proti vsem svatym prikazanim..minus..:)))

navic, to ze skupinka vede sympatickou a hodnou Yunu na smrt a to trdlo Tidus to vlastne nevi a celou dobu saskuje a vlastne nevedomky dela Yune fajn spolecnost na jeji posledni ceste, je podle me uplne bozi. A ve chvili kdy mu vsechno dojde se zacne chovat jako chlap a jeho osobnost se stane naprosto rozdilna od toho co predvadel do te doby je taky moc fajn. V kontextu doby to bylo vymyslene velmi dobre. A prave kdyz se ohlednu treba za svym zivotem tak ten kontext tohohle pribehu je tak tristne presny ze je mi z toho az smutno. jak rikam cim sem starsi tim vic me ten pribeh FF X dojima.
@Charllize (02.05.2017 20:40): Modlím:).

I když divím se, že za ten rok co je to venku na to nevydali nějaký pořádný patch. Ale pokud je to solidně hratelné i tak, tak bych to snad při nejhorším překousl.
@Isair (02.05.2017 14:40): Párkrát mi hra spadla, když jsem byl ve Steam Overlayi (za dosavadních cca 40 hodin tak třikrát, naštěstí hra používá dost často auto save, takže no problem) a musel jsem trochu šmelit Dualshock, protože ho mám přes externí program, ale jinak nevím o ničem negativním :) Dokonce si můžeš vybrat mezi původní a remasterovanou hudbou :) X-2 jsem ještě nehrál, ale předpokládám, že to bude stejně kvalitní.
@Fatality (02.05.2017 14:34): Čím dál tím lepší:), asi si to po osmičce hned střihnu.

A ještě poslední otázka. Jak je na tom ten Steam HD remaster? Nejsou s ním nějaké větší problémy? Není hra špatně portována? (což bývá často neduh čistě konzolových her, které se dostanou na PC).
@Isair (02.05.2017 14:24): V osmičce mi souboje taky přišly jednoduché, tady jsou o něco složitější vzhledem k tomu, že si přímo v boji můžeš měnit vybavení (armor a zbraň) i jednotlivé postavy. Wakka třeba může útočit na vzdálené nepřátele, protože má míč, ostatní na ně třeba nedosáhnou (mimo kouzel), healování kouzly má jen jedna postava, alespoň dokud nenarazíš na Friend Sphere, která ti dá možnost si ze Sphere Gridu vybrat léčení i pro jinou postavu, atd. Jinak právě bys měl mít jednu zbraň se Sensorem, aby ti hra něco o nepříteli řekla - jeho slabiny či jaké používá útoky a tak. Každá postava má unikátní dovednosti, které právě vyplývají z toho Sphere Gridu a ne ze schopností GF (např. Armor Break, Delay Attack, Blind Shot, atd.).
@Fatality (02.05.2017 07:39): Tak to zní fajn. A jak je to s obtížností? Osmička mi až na pár soubojů a final bosse přijde až příliš snadná a souboje hodně nevyvážené, což byla vzhledem k fajn nápadům a jinač celkové propracovanosti (hafo kouzel, GF, Limit Breaků etc.) vcelku škoda a plný potenciál soubojů se vlastně projevil převážně až v tom final fightu.
@Isair (02.05.2017 01:37): Desítka je super, ale musíš se připravit na to, že první dvě třetiny hry jsou striktně lineární. Nemůžeš si jít, kam chceš, jako v předchozích dílech, jen tak se volně procházet. Až pak dostaneš letadlo. GF (zde nazvaní Aeoni) může vyvolávat pouze jedna postava. V osmičce jsi navazoval kouzla na statistiky jednotlivých postav, tady běháš po tom Sphere Grid a tím je leveluješ. Plně tahový boj je lepší, než aktivní, není tak zběsilý a máš na souboje klid. S osmičkou to má společné spoustu krásných CGI filmečků. Blitzball je výborný.
Jaká ta desítka vlastně je? Slyšel jsem dost názorů o tom, že zde se série posunula již "někam jinam" a není to ono, jiní si to zase nemůžou vynachválit, tak nevím... Jaké je to třebas ve srovnání s osmičkou (což je zatím jediné FF, které jsem hrál:))?

Osobně mě tenhle díl láká na první pohled asi nejvíce a plně tahový combat systém taky nezní kór špatně, i když ten "active" není vyloženě žádný průser.
Zároveň však pošilhávám po sedmičce, která je mnohými považována (společně s šestkou ?) za nejlepší díl série (i když ten design postav mě vždy spolehlivě odrazoval:)). A taky devítka nevypadá vůbec špatně (i když se jedná spíše o čisté fantasy, což může být trochu nuda)... ostatní jdou zatím mimo mě.

Zrovna teď jsem si tedy po několika letech rozehrál znova tu osmičku, ale chtěl bych sérii, potažmo i JRPG obecně, poznat trochu lépe...