Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

V prvnich peti hodinach jsem na survival jeste nezemrel, parac byl vtipnej, me nabral, hodil, tak jsem zdrh do dveri kam se nevesel a rozstřílel ho skrz okna. Trochu mě znepokojuje kolik se všude valí nábojů a dalších krámů, zatím to jako surfoval moc nepůsobí.. Ale snad to trochu ztuhne.
@Bodkin (11.11.2015 00:14): Gamepadové menu a GUI bola tragédia už vo Vegas, ale inak to znie dobre!

@Barbar Conan (11.11.2015 12:19): Jop, treba to brať s nadhľadom. Codex už vyňuchal loveckú pušku s nekonečnou muníciou, ktorá nepotrebuje náboje - slávny bethesďácky legendary drop. Bethboys nám do sci-fi primixovali aj trošku svojho fantasy žánru zo Skyrimu asi. o:-)
@Bodkin (11.11.2015 11:32): Ok dík, tak možná když tu hru nebudu brát vůbec vážně, tak mě to bude i bavit :-D

Ono se to teda ani moc vážně brát nedá, když lidem ulítavaj hlavy po ráně pěstí...(BEZ Bloody Mess perku).
@Barbar Conan (11.11.2015 11:15): To je první úkol a ta obtížnost je přesně v těch střizích. ;)

Meče tam jsou.

@Neelixx (11.11.2015 11:27): Příliš vědecky jsem to nezkoumal, ale víc nepřátel na větších levelech, pomalejší healing, častější výskyt legendárních nepřátel (při životech pod 50% zmutují, dostanou plný život a nový druh damage navíc) a tudíž i častější drop legendárního vybavení (už jejich základní frame má nějaký bonus bez instalovaných modů)
Sice jsem značně rozčarovaný (a trochu i nasraný) z Pip-boy edice, ale po 10 hodinách to zatím vypadá na nejlepší bethesdí hru. Střílení je konečně fajn a není to jenom o tom používat furt VATS. Hraju na survival a je to teda někdy záhul, ale bral bych to jako osobní prohru, kdybych si obtížnost snížil. Na druhou stranu tak neintuitivní ovládání pipboye je něco příšerného. Pořád se dostávám někam, kam nechci.
Jo, já to hrál dlouho na survival a pak mi to tak trochu lezlo krkem (neměl jsem specializovanou postavu) a pořád jsem loadoval a utíkal a tak. Snížil jsem na Hard a je to o něco příjemnější, trochu jsem se i specializoval (tlumená pistole + stealth + sandman) a pohoda, dokud mě neodhalí, pak to mám většinou spočítaný a load.

Fakt, tohle je mnohem těžší než F3 s FNV dohromady, miny & granáty jsou must have a to jsem je v předchozích 3D dílech nepoužíval (v 2d dílech byly imo povinnost)
Tvl na hard jsem se docela zapotil, zvlášť ti feral ghoulové jsou nějak moc hbití. :D
@Charllize (11.11.2015 10:02): Zkusím to teda bez toho armoru projít (krom tutorialu). Hra je docela obtížná mi přijde.. což je SUPER!! ani nedokážu vyjádřit jak moc.. :D Musel jsem to rozehrát znovu a přerozdělit skilly protože narozdíl od F3 si tady už nedovolím hrát náhodně, ale dám si na té postavě záležet. A už to vidím minimálně na dva průchody.. tu survival obtížnost si střihnu také.

Teď jen jestli napoprvé zkusím pistolníka alá Roland z Gileadu, nebo inteligentního, charismatického ale zfetovaného doktora alá John Thackery (o kterého jsem se pokoušel včera.. :D ).

Dneska tomu musím dát víc času, ať už mám na to i jiný názor než jen z vystřílení kostela.. zatím ale dojmy lepší než jsem čekal.
@SilentWolf (11.11.2015 07:52): Jo, animace postav z Morrowindu me desi jeste dneska, ale ve F4 je to v ramci bethesdy docela pokrok, zas takova hruza to neni.

Tak laserova puska zas takove terno neni, nabijeni je dost pomale a caste .Power armoru dojde velmi brzy power core, ale je mozny ze se da nekde vystrachat rezervni.
Navic, nkdo nikoho nennuti ten power armor pouzivat, krome toho tutorial ukolu.



@Korbitch (11.11.2015 03:18): high, ultra?

@Bodkin (11.11.2015 09:47): jo, ja si kolikrat nepamatuju co bylo pred tydnem, natoz abych nejakymu zmrzlikovi byl schopen rict co bylo pred 100 nebo 200 lety.
@Paul (11.11.2015 01:27): Mě zas příjde, že jsou všichni až příliš vzdělaní, nějaký drnozhryz nemá nárok na to si pamatovat co se dělo posledních 200 let. Ale v jednom questu bylo: Ale co amerika?! Co je amerika?

@SilentWolf (11.11.2015 07:52): PA vyžaduje palivo jinak nefunguje a zadruhé jsou tam lokace kde bez něj nevydržíš ani minutu. Ono, v něm nevydržíš dlouho ani když hned na začátku dostaneš mininukem do ksichtu.
Nejvíc mi vadí : pipboy (ne zdejší uživatel)

Nejvíc mám radost : konečně super pocit ze střelby a zbraně se nepoškozují.. heurééka!!

Grafika zas tak moc nevadí ale mimika je směšná a animace příšerné. Typická Bethesda. Bije to do očí už hned na začátku, oni se ani nesnaží ty nedostatky skrýt. Doktor schází schody tak, že kráčí vzduchem a 3x sebou trhne níž a níž..

Ale jinak dobré, dneska se do toho konečně pořádně pustím.. příjemně překvapuje obtížnosti, i když už ne tak moc získání té laserové pušky hned na začátku a ještě power armor? To musí být recese.. :D
Ještě než se rozhodnu, na jaké úrovni myslíte, že bych si to zahrál?
CPU: HexaCore AMD Phenom II X6 1055T 3,3ghz
VGA: MSI R9 280 GAMING 3GB
RAM: 2x2GB Kingston, 2x4GB Zeppelin DDR3 1600mhz
HDD: Samsung SSD 850 EVO - 120GB, Western Digital caviar blue 640GB
ODD: ASUS BW-16D1HT - bluray palírna, ASUS DRW-24B3ST - dvd palírna
Windows 7 ultimate 64bit
Zobrazovadla: Samsung SyncMaster BX2231 - monitor a LG 37LM620S (3D, 400MHZ) - tv
@Korbitch (11.11.2015 02:36): Tak ja taky radsi hraju hry cesky, i když mi angličtina problémy nedela, je mi to takove blizsi. Ale ze bych cekal s nejakou hrou která me zajima na cestinu to urcite ne. Holt to tady u nas s cestinama do her stoji za vyliz si, chápu ze někdo anglicky neumi, a nechce se mu ucit, nebo k tomu ma jakykoliv jiny důvod, ale holt pak musí cekat.
Nevíte, jestli už Cenega začala s češtinou? Poslední, co jsem od nich četl, že se snažili od Besdy získat soubory předem, aby byla v datum vydání, a oni řekli ne.
@Bodkin (11.11.2015 00:14): ten pip me taky rozciluje, si rikam když si daly praci s tema perkama tak uz to tak mohli udelat cely. Ja bych nepritomnost toho nesmyslu na ruce klidne ozelel. Sice to je stylovy a celkem to do ty hry sedne, ale zaroven je to dost oskliva věc a pomerne nefunkcni. Když si vezmu tu peknou 3D mapu ze Skyrimu, a tenhle rozmazanej zelenej hnus co ma byt mapa tak to je proste skoda.
Baraky vydrzej dlouho. I když nektery staveny z nejakejch prefabrikatu by se asi rozpadly.
Teď jsem měl roztomilej bug, zmizela mi zbraň i pipboy, prostě invisible. Reload to naštěstí vyřešil. Byl jsem ve své první jeskyni a teda jak exteriéry vypadaj pěkně a je tam vidět určitej posun, tak tahle jeskyně byla jak z trojky. Plus pořád loading, ikdyž aspoň krátkej.
Ale baví mě to. Jen mě hrozně serou ty omezený dialogy. Potkám farmu, na ní lidi, a vůbec si nemůžu pokecat o tom co se těch 200 let dělo, oni se nedivěj že ani nevím že už se nepoužívaj dolary..škoda.
@valcik (10.11.2015 23:43): Rozhodně.

Osobně si to začínám velmi užívat, je to imo nejlepší TES ever (i co se morru týče). Už jen to, že se snažili zlepšit svoje psaní a questy, ještě se mi nepodařilo najít stupiditu Megaton bomby nebo trapnost Moiry a její příručky. Farmy jsou všude, tři skupiny které si navzájem nepřímo konkurují a zlepšená střelba spolu s mnohem, ale mnohem obtížnějším bojem.

Dost se mi líbí co provedli s několika enemáky, především z rodiny security robotů. Míry detailů u některých (většinou minoritních) jsou hrozně super.

Sere mě PipBoy, sice jde řadit věci podle ceny damage atp, ale je to nepřehledné, dokumenty na čtení se v tom ztrácí a pořád se nejde zapisovat poznámky (což by se hodilo, když jsou tam docela často Expert nebo master sejfy nebo počítače). A pořád se nemůžu zbavit toho pocitu, že za 200 let by z Bostonu zbyly jen zarostlé hromady sutin a ne pořád stojící baráky. O tom dusání v PA po na pohled práchnivějícím dřevě ani nemluvím.
@Paul (10.11.2015 23:34): Keď je holt niekto presvedčený, že Bethboys sa posadili k asembleru a za rok-dva popri vývoji hry ako je Skyrim poskladali od nuly kompletne celý endžín, asi je každá diskusia zbytočná. Mea culpa, vždycky sa primotám do flejmu. ^^
Ale kašlať na to, užite si hru!
tvle co to tady zase čtu

samozřejmě že creation je původem embryo, akorát přejmenovaný a upravovaný. Si ho plně licencovali, ta firma co embryo (vlastně gamebryo) dělala už ani neexistuje, její zbytky koupili korejci. No a bethesda protože si ten engine dost modifikovala, tak si řekli že bude z marketingovýho hlediska znít dobře když si to přejmenujou. Ale všechny ty vyhnilosti tam jsou furt, něco jako putting a lipstick on a pig.
@Charllize (10.11.2015 22:59): Tak si to zhrňme. Bethesda preprogramovala kompletne celý endžín, ktorý zhodou okolností využíva presne ten istý systém súborov a rozdelenie sveta do map cells aký bol v aj v upravenom Gamebryu na ktorom bežal Oblivion. Spravili to lepšie, preto sa namiesto „poměrně krutého cukání” objavuje pri nahrávaní map cells na súčasnom hardvéri len krátkodobý pokles FPS o jednu-dve tretiny. Fajn. ALE NA VINE JE AJ TAK TEN SVINSKÝ HRÁČ! Chápem to dobre? :)
@valcik (10.11.2015 22:53): mozne to je tak ze to udelali podobne, akorát lip nez u gamebrya. U oblivionu prechod an další cell bud probihal formou kratkeho loadingu nebo pomerne kruteho cukani a pak doskocil další cell. U Skyrimu a obvzlast u F4 jsou ty prechody daleko plynulejsi a sviznejsi. to bys taky mohl obvinovat Gothic 3 ze pouziva gamebryo, tam to dělalo to same. Udelali vlastní engine na zaklade toho co znali, a udelali to mnohem lip nez to bylo.
@Charllize (10.11.2015 22:51): Netvrdím, že im ho ukradla. Tvrdím, že zvláštnou zhodou okolností sa Creation správa pri nahrávaní map cells presne tak isto, ako Gamebryo v Oblivione. Vôbec netuším ako je to možné! :D
@Charllize (10.11.2015 21:53): Proč tu hru tak obhajuješ ? Tohle není indie hra za 10 dolarů .. tady se počítá s miliardovými obraty ... Něco takového si ty ničemové nemůžou dovolit.
"Tolik možností" ? Si děláš ze mě srandu .... :)
Tohle celé je fail jako prase ... ten dabing hlavní postavy je naprosto příšerný. Tohle někdo daboval ve studiu, aniž by tu hru viděl. Ani do finální části hry nemohli co se týče dabingu investovat trochu víc snahy ... smutné.
Ta hra má na meta slušně nakročeno k červenému číslu u PC verze :)
@Charllize (10.11.2015 21:53): Nah. Výkon padá napríklad aj vtedy, keď hráš naprosto normálne. Napríklad pri presune medzi dvomi veľkými oblasťami (lol gamecreationbryo map cells) keď sa začnú z pevného disku nahrávať a za pochodu dekomprimovať assety. To už holt nijaký V-Sync nenapraví a hráč je v tom nevinne. Zbadáš to aj na majkrosofťáckej konzoli, ktorá mala poďla Toda a Píta bez problému udržať 30 FPS za každých okolností, ako páni tvrdili v PR kampani. ^^
@Paul (10.11.2015 21:40): tak jestli se nepletu (pokud ano jiste me rad opravis) F4 engine ma jakysi lock na 60fps a bethesda rekla ze nad 60 fps muze docházet k bugum a problemum. Takze k nim dochazi když se někdo snazi jit nekam kam nemá. Ta hra je nejak udelana a samozrejme lidi co si radi prisadi pokud jde o bethesdu toho vyuzivaji,. Samozrejme to není vrchol programovani a moderni hry to muze působit divne, ale holt to tak je.
Navíc co kdo vi jak ty jejich hry je tezky odlatit aby tohle nedelali, třeba to ani poradne nejde v tom poctu moznosti a dalších věci co hra obsahuje.
Je to des, když hra bezi 30 fps tak lidi srackujou ze nebezi 60, a když bezi 60 tak zacnou srackovat ze nebezi 144...
@Charllize (10.11.2015 21:25): u tebe je očividně všechno co bethesdím hrám lidé vytýkají rýpaní v hovnech. Věz že to video vůbec nebylo o výkyvech fps, a věz že pro lidi co mají 144hz monitory či televize to vsync nevyřeší.

@pajmič (10.11.2015 21:29): je to smutnej fail, hlavně když se tyhle věci vytýkaly už oblivionu před dekádou..a např ještě starší source engine z HL2 tímto samozřejmě netrpěl.
@Paul (10.11.2015 20:57): u toho prvního videa muze jit o klasickou věc která se mi taky stava. nvidia a mozna i ati mají deafaultne nastaveny v ovladacich power manegment na auto. To znamena ze když si karta mysli ze není potřeba vykon tak se prepne do low modu a fps jde rapidne dolu, stava se to bud u malo narocnych her nebo u karet co mají vysoky vykon. Zasadne v profilu hry davam prefer maximum power a pro jistotu zapinam prerendered frames na 1, dost her pak prestane lagovat, delal mi to prave třeba Zaklinac 3, s prerendered frames na default obraz lagoval jak vzeklej. U F4 je pak obraz taky perfektne plynuly. . Zrovna tahle scena nevypada nijak narocne tak k tomu muze klidne docházet.

PS: Uff.pomalu 500 000 lidi ve hre na steamu..to je docela mazec:)