Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (18.06.2018 17:58): To mi nepřijde moc jako výdelečné, rozuměj se pořád pohybuji na několika stovkách milionů a max denní výdělet mám (když se do toho opřu) těch sto mega za den. a navíc mám pořád alphu, maximální objem co můžu mít v lodi je cca 8000 m3 a vozit věci z kraje mi přijde strašně riskantní, už ta ztráta věcí z exploringu mě dost nasrala. :-D
@Gordon (17.06.2018 23:23): Musíš si to spočítat :) Samozřejmě je nutné mít příslušné skilly a vztahy s korporacemi. Tohle je ta část, kdy je EVE v podstatě Excel Online. Jinak obchodování je široký pojem - od "station trading" do různých transportů mezi oblastmi. Vesměs je většina věcí podchycená, ale pořád je tu hodně oblastí, které jsou dobré i pro začátečníky (protože pro ty pokročilé už by to byla ztráta času).

Třeba zábavná (ač ne moc efektivní) část může být najít nějaký dobrý kontrakt v zapadlé části vesmíru a prodat ho v centru se ziskem (většinou jde o pár desítek maximálně stovek miliónů, ale AFK).
@7c (17.06.2018 23:17): Jo to obchodování jsem nepochopil, to jako budu lítat po stanicích a vykupovat věci za levno a prodávat za draho? Neprodělám tím víc na daních?
@Gordon (17.06.2018 21:17): Už dlouho ne. Pro solo hraní je asi nejefektivnější obchodování (v zásadě skoro nulová počáteční investice), v korporaci s nějakým hezkým umístěním potom "ratting" (ideálně (Super)Carrier, ale to není moc rada do začátků :)
@7c (17.06.2018 21:08): Hraješ to? Zatím sóluju a nejvýdělečnější mi přijde ta explorace a Faction Wars (tam jsem děsná lama, vždycky mě někdo sundá jak nic). Pořád jsem Alpha, ale bylo by super hrát ještě s někým.
Jak ztratit náklad z explorace v hodnotě 50 mil: na začátku u vstupu do nullsecu byla rušící bublina a bitevník co si tam kempil pomalé lodě, řekl jsem si fajn, za hodinu ho to přestane bavit a já se naložený můžu vrátit, věci prodat do high secu.

Omyl. :-D
@Gordon (komentář): hra o které jsem vždy nesmírně rád četl články od Aleše Smutného na games.cz ale zároveň hra dvojí tváře, která ve skutečnosti není vůbec tak realtime jak se tváří na první pohled. Nikdy jsem nenašel odvahu ji zkusit.
Alpha Strike Event - 24 Hours Remaining!
2h 7m 49s overdue
Scheduled by: EVE Online
Only 24 hours remaining!

New Player? Like flying spaceships?

The Alpha Strike in-game event has started and is great for pilots who are new to EVE Online.

Click the Agency icon on your Neocom in game, and start earning those rewards today!
Tak jo, k vydělání na PLEX (30 dní plný učet) je třeba vydělat asi 1,2 miliardy, a upřímně, to se s přístupnými loděmi nedá udělat pro normálního člověka ani do dvou měsíců, Krom toho hra je docela o ničem, myslím že získávat nové lodě a mít pořád vyšší otáčky financí může být chvíly fajn ale pak to omrzí, na druhou stranu co jsem tak pochopil hra těží především z komunitní kooperace, neboť hned na začátku jsem narazil na českou korporaci která mě vzala a měla celý systém asi pěti hvězd kde měli sve vlastní ůzemí který dokonce bránily svou flotilou. (!!!) Ale bez kooperace a korporačních válkách o ůzemí (pokud chápu) to je prostě nuda jako brno, ale musím uznat že lodě a vesmír vypadají opravdu dobře, i hudba je hodně zajímavá. Ale prostě je to pořád dokola to samý, nehledě na to že vesmírné souboje mohli být zábavnější, jsou totiž téměř automatické a vy jen hlídáte kdy zapnout štíty, kdy zvednout orbitu, kdy zapnout opravovací nanity.... prostě nuda. :/

Je to škoda, od hry jsem čekal víc.
@Gordon (25.11.2016 19:15): 1) Samozřejmě, jde o 30-ti denní "licenci", v reálném čase (koneckonců klony se učí ať je hráč offline nebo online).
2) Nic nezmizí, ale není možné používat cokoliv, co vyžaduje "plnohodnotný" klon - tedy například lodě jsou v hangáru, ale není možné s nimi odletět (a předpokládám ani je vybavovat - ale tím si nejsem jistý). Tedy stejná situace, jako když má loď klon, který nemá požadované dovednosti pro její použití.
Co když si koupím ten PLEX a nebudu pak týden hrát? bude mi i tak expirovat? A když vyexpiruje tak mi ty lepší lodě jako zmizí?
Nechápu, jak to může někdo hrát, vždyť ta hra je prakticky obyčejná, browserová klikačka, říznutá tabulkovým simulátorem.
@7c (12.05.2014 18:09): to bych bez tebe nevěděl :-D do SC sem nacpal 40 dolarů, Elite Dangerous sem chtěl taky aspoň do bety ale 100 liber ? se posrali ne ? :D, třeba to koupím až to vyjde, jinak těšil sem se na X: Rebirth, no ještě že sem se přesvědčil už dávno, že předobjednávky dělaj jen idioti a nekoupil to :)
@7c (11.05.2014 22:30): to je pravda, ale to mi nevadí, ta hra by se tak dala udělat i když by měla direct control lodi (což by v důsledku dobrého zakomponování bylo lepší než to co je teď, udělat se to dá, ale jeto v daném kontextu hry mnohem těžší), jak sem řekl, samotné EVE prostředí a dění se mi zamlouvá, jen to nepřímé řízení lodi i vadí natolik že si to prostě nikdy nezahraju
@Arc (11.05.2014 19:11): Co se bojové části týče, tak je to něco jako RTS. Nicméně takových 90% je teorie a příprava, tak 10% samotné provedení. Jinak řečeno vzato do důsledků jsou samotné boje spíš jednoduché - o pve to platí obzvlášť - ta podstatná část je znalost "meta", znalost všech lodí a jejich možností. Samotné pilotování sice důležité je, ale mimo 1 vs 1 (což je v EVE obvykle situace, kdy jedna strana má v ruce nůž a druhá AK-74) ne až tak důležité. Na druhou stranu těch 90% je ta zábavná část.

Jinak EVE je teď v takové dost podivné situaci - boje menších skupin už nejsou tak masově rozšířené (mluvím o 10 - 30 lidech), a situace se zhoršuje. Pro změnu masové bitvy (stovky lodí na každé straně) zase zpravidla nejsou nějak moc zábavné - ve výsledku jde o mačkání jednoho tlačítka na ohlášený cíl a ta strana, která má více lodí vyhrává (tj. není to opět moc o samotné taktice, ale o delší strategii, plánování a podobně) - a pro stovky pěšáků ne moc zábavné. Nemluvě o masovém rozšíření "capital ships" a prakticky neomezeném způsobu přepravy z místa na místo v galaxii - "capital drop" je standardní způsob "boje" v nullsec.
@Arc (11.05.2014 19:40): EVE nefunguje na stejném principu jako ostatní online hry. V určitých časových intervalech se posílají tvoje rozkazy na server. Požadavky na linku a na latenci jsou díky tomu menší a pouze a jedině díky tomuto "systému" je možné mít bitvu ve které se potkají tisíce lodí. Žádný jiný systém nedokáže obsloužit takovýto sandbox. A proto není možné abys měl nad lodí přímou kontrolu.

EVE totiž v konečném důsledku není o řízení lodí. Hře je někdy přezdíváno "tabulkový simulátor". Z tabulek se dozvíš víc než z toho co vidíš a tvoje loď a okolní vesmír je v podstatě jenom pozadí. Když jsi uprostřed bitvy, nerozhlížíš se kolem sebe kde co lítá, ale klikáš do tabulek. EVE je prostě jenom o tom sandboxu a o interakci s ostatními hráči. Číst pak některé ty příběhy aliancí, historky o jejich potyčkách s jinými aliancemi - o tom jak třeba nasadili špeha do nepřátelské alience a pak jim doslova a do písmene rozebrali letku - nebo když někdo zapomene udělat rutinní záležitost, někdo si toho všimne a postupně kvůli tomu vypukne jedna z největších bitev historie hry - to je něco co v jiné hře budeš hledat jen velice těžko.
@Arc (11.05.2014 19:40): Protože by to bylo podstatně náročnější na připojení (když ti takové množství hráčů lítá po sektoru). Každopádně je to jen můj názor a domněnka (nemám zkušenosti s programováním něčeho takového).
@orromis (11.05.2014 19:32): uniká mi důvod proč by to nebylo technicky možné, pokud se to dá "takticky" tak se to bude dát i akčně, prostě by byl čas zpomalený, no jo docela by mi to vadilo (asi víc než u "taktického" ovládání, ale to mi vadí tak jako tak), ale proč by to nemělo jít ?

@Say (11.05.2014 19:15): no bavilo mě X3:TC ale to není online, AFF:Planetstorm je pro mě prakticky dead (docela škoda, i když se to s hloubkou EVE nedá absolutně vůbec srovnávat) a zbývá akorát nevydaný Star Citizen a Elite: Dangerous :-/ celkem zajímavý počin byl Black Prophecy od nějakého německého studia, ale to je už dlouho mrtvé a vývoj byl katastrofální (co patch to se vracelo minimálně 10 kritických chyb a přibylo 10 nových)
@Arc (11.05.2014 19:11): Pak by ale EVE bylo podstatně akčnější a přišlo o hloubku (taktiku). A taky by asi nebylo možné technicky zvládnout tak obrovské bitvy v jednom sektoru (zpomalení ingame času). Jak říkám, není to pro každého...
@orromis (11.05.2014 18:51): "Vlastně jen určuješ kam bude tvá loď střílet, zaměřuješ cíle,"
to je přesně ten jediný důvod proč sem s EVE Online nezačal a nezačnu, já mám nejradši direct control lodi (X série, Star Citizen, AFF:Planetstorm) (ne nutně z kokpitu) a indirect mi vůbec nevyhovuje. Je to škoda protože jinak se mi EVE hodně líbí :/
@Usermator (11.05.2014 18:20): Je to sandbox. Obrovský otevřený vesmír kde si můžeš dělat naprosto cokoli. Těžit, obchodovat, zkoumat prostředí, bojovat s NPC, válčit s ostatními hráči, můžeš být pirát, žoldák (který brání obchodníky nebo těžební lodě před piráty/NPC). No a všechno to má své podkategorie (např.: v případě války můžeš být velitel celé flotily, průzkumník, ... záleží na hiearchii tvé korporace).

EvE je vpodstatě skutečně funkční virtuální svět. Ale počítej s tím, že si nikdy nebudeš moct plně vyzkoušet všechny možnosti a bude ti trvat několik měsíců, než budeš moct usednout do kvalitních hi-tech lodí (což ale rozhodně neznamená, že by hra nebyla zábavná na začátku).

Pokud tě zajímá gameplay, tak je spíš taktický. Vlastně jen určuješ kam bude tvá loď střílet, zaměřuješ cíle, používáš speciální moduly... těžko se mi to vysvětluje. Stáhni si trial a projid si tutoriál a asi budeš vědět, jestli tě ta hra bude bavit nebo ne. Rozhodně to není pro každého :)
Můžu se zeptat, co je to vlastně za hru? Já jsem kouknul na nějaký videa a moc jsem z toho nepobral. Je to jako střílečka, nebo jako real-time strategie, nebo jako tahovka? Dík za odpověď vesmírné hry mam rád, ale nevim, co je tahle zač.
@7c (13.04.2014 19:45): přesně jak říkáš, ale to je jako jít si do sekáče koupit spoďáry. Prostě to není ono, chceš si tu postavu v klidu tunit, jsou tam sice i boosty v podobě iplantátů ale ty stojí za hovno a takových šlupek, že by člověa v základu hra vyšla na litr a ještě musel čekat měsíce.
Eve se mi líbí a začínám přemýšlet o koupi pilotní licence na delší dobu.


Jinak nejnovější drby z Eve rozpadla se hráčská korporace kvůli událostem na ukrajině :D byla rusko ukrajinská a hold se hoši rozhádali :D
[neexistující komentář]: Ad stížnost na to, že trvá dlouho, než dosáhneš požadovaných schopností - standardní postup v takovém případě je koupit si postavu pilota na bazaru - nabídka je vcelku rozsáhlá. Někdo prodává nepoužívané alty, někdo končí s EVE, jiný zase obchoduje s postavami (jeden ze způsobů dlouhodobějšího investování v EVE).

Odhadem např. základní Carrier/Dread pilot stojí 15-20 miliard, subcap piloti myslím kolem 10 miliard (obecně jde nahrubo spočítat podle délky tréningu a průměrné ceny za PLEX).

Jediná větší nevýhoda může být nemožnost změny jména :) Ale nějaký purismus v tomto ohledu v EVE moc nefunguje a kreativitě se (bohužel) meze nekladou XD
Kdybych to chtěl hrát a denně bych do toho věnoval hodinku nebo dvě, dokázal bych si vydělat na PLEX (či co to je) a zároveň to hrát tak abych byl dobrej i kdybych musel kupovat ten PLEX? Nechtěl bych do toho totiž dávat takový prachy.
"Hra sice funguje na principu měsíčního předplatného, nicméně prodloužení licence (Plex - 30 dní) se dá koupit i za herní měnu."

Jestli to chápu dobře... Když použiji invite kód (21 dní tuším) je to dostatečný čas na to, aby si nováček vydělal prodloužení herní měnou? Rád bych tuhle hru podruhé zkusil, ale jsem ochotný do toho vrazit max. jednorázovou investici. Časově prostě měsíční poplatky nepřipadají v úvahu. A představa, že mě hra chytne a já nebudu moct pokračovat dál mě moc neláká.
@FildasCZ (29.01.2014 20:08): Dost semi-hardcore hráčů vesměs neplatí za hraní (penězi) a financuje ji čistě aktivitami ve hře (a kupuje PLEX, kterým platí za herní čas svých účtů). Nebo platí hlavní účet, a alt účty přes PLEX.

Moc dlouho ne, tak 2 roky. U EVE je to relativní, protože postavy se zlepšují i off-line.
@FildasCZ (29.01.2014 08:26): Protože neexistuje jednoduché řešení a taky obrovské bitvy, při kterých padají servery (servery, které mají na starost tu konkrétní lokaci v galaxii) se neodehrávají každý den.

Tím myslí, že v pokud by se cena zničených lodí přepočítala na PLEX a ta na dolary, tak by to dalo cca 300 000 dolarů. Nicméně takhle se to brát nedá:
1) lodě jsou zpravidla "financované" aliancemi, které je nasazují - takže když máš v přepočtu (teď používám čistě ukázkové a hodně přibližné hodnoty) několik tisíc členů v alianci, kteří odvádí daně a nějaké poplatky, tak to v přepočtu na jednotlivce vyjde na pár PLEX
2) PLEX je teď CCA 600M ISK což je cca 18 dolarů
3) vydělat 100M až 200M ISK zabere v EVE tak hodinu dvě času (při té nejméně výnosné činnosti) - zkušený obchodník dokáže vydělat klidně desetkrát tolik.

Obecně "lodě" v EVE Online jsou "consumable" - obzvláště to platí pro PVP - když člověk ztratí loď s výbavou, tak to odpovídá například tomu, když v jiném MMORPG musíš opravit poškozené brnění a zbraně.

Samozřejmě jsou tady extrémy - je možné si loď opatřit velmi velmi drahým vybavením (které zvyšuje efektivitu o několik procent za 10x až 100x vyšší cenu) a když pak o tohle hráč přijde, tak to ostatní hráče může docela pobavit.
Já nedávno četl lepší story, nějaký hráč si založil záložnu a pak to povýšil na banku, najednou po pár letech ji vytuneloval, postavil z toho gigantickou flotilu a zmizel ve vesmíru neznámo kam :D Ostré co? :D

@FildasCZ (29.01.2014 09:36): úvodní věta z článku: "A zase má oblíbená hra, kterou vůbec nehraji, ale přitom miluji čtení příběhů z ní."
Asi tak nějak jsem na tom já :D Furt si říkám že bych to mohl prubnout, ale nakonec si dycky řeknu a toho času co to sežere, prachů atd. :D

@FildasCZ (29.01.2014 08:26): No EVE má svoji vlastní měnu a ta v přepočtu na dolary je 3000 dolarů za Titana. Tu měnu v EVE nějak vydělat musíš (ať už investicemi v reálných penězích anebo prostě prací ve hře :).
Nicméně technologie/výkon/kapacita serverů už to (opravdu velké bitvy) bohužel nezvládá a vyhraje zpravidla ten, kdo je na bojišti první - protože posily druhé strany se na místo často ani nedostanou (a i to je s TiDi otázka až hodin) před tím, než servery "kleknou".

Jeden z problémů, které bude třeba v EVE ("nějak") vyřešit...
Jen poznámka (opět spíš pro bývalé hráče) - mezi různými změnami z Odyssey (dle mě) opravdu vyniká nový model Apocalypse (a varianty) - zde např. k vidění (NPC only) EoM varianta <3
Jen upozornění pro ty, co byli delší dobu mimo a plánují se navrátit - v Odyssey (4. červen) dojde k úpravě systému požadovaných znalostí pro pilotování lodí - konkrétně skilly "Battlecruisers" a "Destroyers" budou nahrazeny odpovídajícími skilly jednotlivých ras. Pokud už máte tyto skilly na maximu, dostanete místo nich všechny nové "zdarma".
Další podrobnosti např. zde.

Jinak řečeno, pokud nemáte BC a Destroyers na V, je nejvyšší čas začít na nich pracovat. Klíčová slova: "faction battlecruisers".
@Say (19.06.2012 16:26): V EVE platíš za reálný čas. Postava pokračuje v trénování bez ohledu na to, jestli jsi online nebo offline. Koneckonců, stejně jsou na tom např. Market, Planetary Interaction, Industry a, vlastně většina věcí. Na alt účty často nesáhnu týdny, jen za čas na zadání nového trénovacího plánu a aktualizaci trhu.

Navíc, v EVE není problém hrát "zdarma" - díky možnosti platit za předplatné přes PLEX (což pro jeden účet není vesměs problém i pro průměrného hráče). I když osobně preferuji placení (a hádám, že CCP taky :).

Jinak můj tip pro létací část - zaměř se na T1 fregaty (lvl 4) plus odpovídající podpůrné skilly (zbraně & zbraňové dovednosti, štít, zbroj, létaní) na 3. A jestli máš zájem o pvp, celkem slušná volba je RvB (levné, snadno přístupné, otevřené novým hráčům).
Veď nemusíš, v priemere ľudia trávia za MMORPG nejakých 70 minút denne ak si dobre pamätám ten poll. Aj keby si mesačne hral EVE len nejakých 15 hodín, tak 15 éčok za 15 hodín nie je úplne zlý pomer.
Treba urobiť tutorial misie a čítať tie logy, je dôležité sa naučiť ako využívať waypointy, warp to destination a podobne.
Nie si ochotný platiť 15 éčok mesačne za bombu / vizuálnu & tabulkovú orgiu? :)
Je to bomba. Vizuální, herní, tabulkové orgie... Dokonalé. Ale nemůžu se přenést přes jednu věc. Fakt, že za pár dní všechno co si rozehraji bude vlastně v čudu, protože se k tomu už nedostanu. Platit za onlinovku opravdu nehodlám=(

Btw, zatím se solidně ztrácím. Než jsem splním hlavní quest, 7x měnil portrét, 3 hodiny šteloval UI a než se na místo questu dostal, obletěl jsem několik stanic ani nevím jak=D
@7c (18.06.2012 23:54): Momentálne rasy už nedávajú bonusy do žiadnych skillov. To bolo zrušené asi pred rokom cca. Teraz sú rozdiely viacmenej len v equipmente. Každá rasa má na začiatku ľahší prístup k svojim lodiam, avšak ale ako písal 7c, všetky rasy môžu používať všetky lode, rozdiel je len v dostupnosti equipmentu na začiatku.
@Say (18.06.2012 14:11): Je to jedno - jde o čistě kosmetickou záležitost. Plus má daná postava některé počáteční skilly za danou rasu, ale to je taktéž bezvýznamné, jde o trénink maximálně pár hodin (pro srovnání - délka tréninku některých relativně "kratších" skillů na max trvá 8 - 10 dní (defensivní např.), těch delších (lodě, zbraně) přes 20 dnů.

Obecně je Caldari brána (z historických důvodů) jako pve rasa, Minmatar jako pvp - ale to je dáno jen názorem hráčů, z hlediska herních mechanismů je to úplně jedno. Všechny rasy mohou pilotovat jakékoliv lodě a pracovat pro jakoukoliv frakci (na rase nezáleží).

Jediný opravdový dopad může být pro korporace, kde když chceš mít ve své korporaci hráče různých ras, musíš mít odpovídající skill na vyšší úrovni (opět z dlouhodobějšího hlediska nedůležité).
Preferuji raději scouty/sniepry na delší vzdálenost, víc do obrany než útoku... Nemám rád tanky a agresivní postupy. V tomhle by mi možná sedli Minimatar, jak to tak pročítám...? I když Amaar vypadají taky dobře, jen nemůžou mít dredy=( =P
Jaký národ (nebo jak se tomu říká, výběr ze 4) byste doporučili někomu, kdo chce do světa EVE jen nahlédnout? Popř. jaké tam jsou rozdíly. A co byste všeobecně doporučili pro nooba?
A citát dne je:

"Sandbox" has a couple of meanings:

(1) An enclosed area filled with sand where children may engage in open-ended, unstructured, imaginative play.

(2) A place for cats to urinate and defecate.
Len dodám, že hra je to stále v podstate Hardcore, pretože stratiť môžeš naozaj všetko. Ale po toľkých rokoch vývoja to už dosť pomenili a zľahčili (hlavne čo sa klonov týka).

V hre sú v podstate dve hlavné veličiny, na ktorých záleží:

1) Skill points (schopnosti, ktoré postava trénuje časom)
2) ISK (interstellar kredits, herná mena)

To prvé sa získava v podstate automaticky (trénovanie v hre je založené na skutočnom čase, človek sa nemusí do hry prihlásiť ani zo dva zo tri mesiace, ale pokiaľ má aktívny účet a zároveň trénuje dostatočne dlhú schopnosť, bude sa mu zvyšovať. Príbehovo je to v podsate kybernetika, proste sa človekovi do gebule nahrávajú informácie (ako v Matrixe), ale rýchlosť je obmedzená aby mu neprepálili mozog. :)
Všetky schopnosti naraz sa stratiť nedajú, reálna strata z jednej smrti hráča (ktorý je v kapsuli, ako už spomenul Ebb) je niečo pod 5% (väčšinou o dosť menšie), a to len a iba vtedy, ak máš prešvihnuté, prípadne nedostatočné poistenie svojho klonu. Poistenie je veľmi lacné vzhľadom na ceny implantátov, lodí, vybavenia a ostatných komodít. Ak si masochista, kľudne môžeš páchať sebevraždu dotiaľ, dokial nestratíš skoro všetky schopnosti. Čiže, dalo by sa povedať, maličká strata SP je v súčasnej dobe už len drobná nepríjemnosť. Ak dodržiavaš pár bežných zásad, schopnosti nestratíš (možno len keď je človek opitý a robí hlúposti, ale to je potom sranda čiže sa to aj tak oplatí).

A tie kredity, tie boli, sú a aj budú - dakto grinduje mesiace až je neskutočne prachatý, a po tom o všetko príde v podvode, alebo vlastnou blbosťou. Dakto vyhrá v lotérii (alebo príde o vklad, pretože nie všetky lotérie sú lotérie, ale podvod), a dakto si ich kúpi za reálne peniaze (PLEX kupujú hráči za peniaze, a predávajú hráčom za ISK, ktorí si zaň predĺžia konto). Kúpi za to drahú super vesmírnu loď a dakto v nejakom šmejde ho roztrieska, pretože je omnoho skúsenejší bojovník. Čiže zase všetko stratil (ak si dačo neodložil). Príkladov je habadej.

Obe veličiny určujú, čo si môžeš v daný moment v hre dovoliť (vesmírne lode musí dakto kúpiť a aj ovládať, všakže), a obe sa dajú (teoreticky) stratiť.

A k tým mesačným poplatkom, cena PLEX sa neustále mení (za posledný rok sa zdvihla nejak o 50%, sem tam klesne, atď). Zarobiť sa naň dá bežne rádovo v jednotkách až desiatkach hodín. Záleží na tom čo, a ako robíš. Skúsený pilot naň bez problémov dokáže zarobiť za 5 hodín, ale kľudne aj skorej. Nováčikovi to bude trvať o dosť viac (desiatky hodín), hlavne ak tápe a nevie čo skôr. Ja neznášam grind, tak hlavne nech je zarábanie ISK zábava!

PS: Aktivovať konto z trialky môžeš aj s PLEX - dakto vám pošle friend invite, to je ten 21 day trial, a dodá k tomu PLEX, vy si ho aktivujete, získate 51 dní (21 trial + 30 PLEX) s kúpenou hrou (bežne stojí 5 euro, zarátaná v prvej aktivácii, ale zľavy a akcie sú časté, hlavne na Steame a tak), a on nič nestratí (ak si pozvaný aktivuje konto, človek ktorý ho pozval získa 30 dní herného času ako odmenu). A to sa oplatí! :-D

Dve srandy na záver:
1) EVE ONLINE príslovie: "When a EVE player leaves to play WoW, the average IQ of both communities increases."
2) http://rattlab.net/wp-content/uploads/eve-online-learning-curve.jpg
Ak ti sundajú ľod, vyhodí ťa to do kapsuly, ak ti zničia aj kapsulu tvoja postava zomiera. Lenže existuje niečo ako cloning facility - prakticky na každej stanici, kde si môžeš uložiť bio-dáta, čím máš vymakanejšiu postavu, tým je to drahšie. Po smrti sa teda "respawneš" akoby svojim klonom a pokračuješ ďalej. (Tým je celkom elegantne a racionálne vyriešená smrť). Okrem toho, ak máš poistenú loď tak ti insurance preplatí aj loď - pričom opäť, čím drahšia loď tým drahšie insurance poplatky (tie sa predplácajú na max 3 týždne) - čiže je treba obnovovať. Smrť zabolí, ale nie je to koniec sveta.

Ako Say spomínal, niekto ti môže poslať friends invite a dostaneš 28 dní trial zadarmo + 30 dní keď si prvý krát zaplatíš hru - t.j. za nejakých 6-7 eur, máš 58 dní. Na to aby si si mohol zaplatiť neskôr 30 dní len cez in-game credity, tak to ber tak, že minimálne 70-80 hodín mesačne stráviš zarábaním. Teda 70 hodín, kvôli 15 eurám, t.j. plat asi 0.21 euro na hodinu nie je moc efektívne minutie času :)
Say: A taky se to dá hrát bez placení, jenom si musíš vydělat dost herních peněz a za ty si hraní zaplatit, tohle mi napsal jeden člověk, taky jsem se o to zajímal:

Hru můžeš platit buďto reálnými penězi (USD, EUR,...) a nebo přímo v herní měně (ISK). Funguje to tak že přímo ve hře na herním trhu koupíš tak zvaný PLEX - 30 days pilot license. Aplikací této licence získáš další měsíc hraní.

Jenom u toho pak asi určitě musíš sedět déle.

BTW, není tam permanentní smrt?
Fíha, to vypadá luxusně. Ale ty poplatky=S Neplánují to dát ftp?
Možno som to zle formuloval. Nemyslím si, že toto vysvetlenie je reálne v prípade eve.
Teraz neviem o čom sa bavíme, sám si povedal citujem "kiddoši z WoWka" pritom rovnaký vekový prieskum ukazuje približne rovnaké čísla vo WoW a v EVE tj okolo 27 rokov. Ja tvrdím, že tie prieskumy su väčšinou založené na vode a je jedno či je to EVE, alebo WoW.
Ad priemerný vek hráčov: podľa Daedalus Project je priemerný vek hráčov World of Warcraft 28,3 roka, takže by som sa 27 pre eve až tak veľmi nečudoval... čo je zarážajúcejšie, prekvapuje ma tých 28,3 :D
Väčšina kiddošov z WoWka by si kvôli svojej komplexnosti a náročnosti pravdepodobne len veľmi ťažko EVE obľúbila.

Ad Ebb: tej vete o rodičoch, čo svojim deťom platia EVE aj sám veríš, alebo ťa napadla len tak?

Ad trialka: sám som si spravil asi 3 kým som sa rozhodol, že do toho idem... človek nič nestratí... Teraz hrám na acc, ktorý bol po vypršaní trialu rok neaktívny. CCP žiadny založený účet nevymaže.

Keby mal niekto záujem, môžem dodať 21dňový free trial :)
Neviem neviem na zaklade coho robia tie prieskumy ohladom vekoveho priemeru. Ak je to anketa tak som na pochybach ci to je bohviejak presne. Ak je to na zaklade accountov s datumom narodenia, tak tam je zase dost obvykle, ze rodicia nie len platia svojou kartou, ale aj zalozia ten account pre ich dieta. Na druhu stranu 27 v EVE neni az take prehnane. Ta hra rozhodne neni zrovna jednoducha.
Jestli je to opravdu 27 let, to nevím, ale každopádně vyšší věkový průměr oproti jinnejm onlinovkám je dost poznat...

To NateLogan: Trialu se bát nemusíš, stáhneš, vyzkoušíš a uvidíš, máš na to 14 dní, v nejhorším začneš znova :).

To Jab: Hraje se to dobře, obrovskou výhodou EVE je že nemusíš hrát denně 10h aby postava za něco stála, skiluješ i když seš offline... .

Jab: To jsme dva. EVE je jediná mmo hra, ze kterou jsem ochoten opravdu platit, já sci-fi rád a tohle vypadá jako jistá volba. Jenže nikdy jsem si nějak nedokázal dát princypy hry dohromady (nemam šajn oč tam vlastně pořádně běží) a free trialu se "bojim" :-). Safriš, mít tak čas na hry jako dříve (to ale zas nebyly peníze, teda ne že by teď nějaké byly...:-D).
Eve online bych chtěl někdy zkusit, bohužel se téhle hry i dost bojím. :-) Četl jsem o ní už před pár lety a jako částečný simulátor života ve vesmíru mě docela zaujala. Ale teď když už čtu, jak moc je propracovaná a co všechno dalšího se chystá... Nejen že zde vznikly rozsáhlé hráčské aliance (i se svými vůdci a bezpečnostními silami), které ovládají mnohé prostory na okraji "oficiálních" říší (přirozeně s daleko nižší mírou "státní kontroly"), ale do budoucna se plánuje i možnost z vlastních lodí "vystoupit" a po jednotlivých základnách se se svou postavou projít. To pak bude teprve mazec. Ani nemluvě o dalším uvažované (a již částečně zpracovaném přídavku), kdy se lodě budou moci dostávat i do atmosfér jednotlivých planet. Vzhledem k tomu, že jsem ale ještě nehrál (vše mám jen načteno), tak bych se zeptal, jak se to zatím hraje a jak moc je to návyková hra? :-)
A rovněž tak jací jsou hráči? Oněch až 40 000 najednou připojených je poměrně slibné i na tenhle trochu menší vesmír. Stejně tak jako průměrný věk hráčů, který je údajně 27 let. :-o