Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Empire: Total War

03.03.2009
79
116 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Empire: Total War je již pátým dílem série Total War. Děj je zasazen do 18. století, hlavními tématy tedy budou průmyslová revoluce, americký boj o nezávislost a ovládnutí obchodních cest.

Každá frakce má na začátku svoje území s hlavním městem a přístav, leží-li u moře. Bojovat se bude na třech územích: Evropa, Amerika a Indie. Frakcí je ve hře okolo padesáti, například Británie, Švédské království, Spojené provincie Nizozemské atd.

Hráč si zvolí svoji frakci a pomocí armády, politiky, diplomacie, špionáže a ekonomiky se bude pokoušet o ovládnutí celého známého světa. Bojovat se bude jak na souši, tak i na vodě. Bitvy na vodě jsou oproti minulým dílům plně v real-time režimu. Vylepšení se dočkal také kampaňový mód a to po stránce obchodu, diplomacie, špionáže a uživatelského rozhraní. V kampani se, kvůli postupnému rozšiřování a zlepšování střelného prachu a zbraní s ním spojených (děla, muškety), bude hráč muset naučit měnit taktiku a formace.

Celá kampaň je vedená v tahovém režimu, avšak jednotlivé bitvy se dají, stejně jako v předchozích dílech, hrát v real-time módu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Zklamání, zklamání, konzum!. S takovými možnostmi, které Creative Assembly má k vyhotovení realistické simulace boje nám nakonec vypadla taková všelijaká arkádovitá hrudka. Krása i hrůza bitvy mizí spolu s tím, že zezačátku slibovaná brutalita a krev nakonec ve hře není ( Aspoň to můžeme dát pod stromeček i ve školkách, boj nikdy nebyl tak "nebojový"' ). 18.století je nám známo jako stoletím, ve kterém se dezertovalo na pochodu, v bitvě , po bitvě, před bitvou v hojném počtu. Zde nám "oddíly" ( Nechápu proč neustále 12-16-20 oddílový limit a celkové oddílovité řazení armády v Total war sérii nenahradilo daleko lepší a uvěřitelnější systém, zláště v Medieval 2 to opravdu zaráží, kolik drzosti mohou k historii autoři mít. ) prchají hezky pospolu, "Tak dost již kluci!" ale občas se zase vracejí! "Kluci, pojdme ještě trošku pochcípat pod palbou mušket! Já a Pepa jsme ještě svoji kuli nedostali!"Jo jo tvůrci, to jste nám to zase nandali.

Útok na bajonety vypadá jak rozjezd motorých myší, tu a tam se vojáci přepínají do "heroic ultimate" modu ve kterém se z nezkušených naverbovaných všelijakých lidí stávají hrdinní vlastenci s uříznutými trofejemi na opasku: dělají nekryté piruetky, drsné odrazy a výpady a celkově vypadá každý pohyb toho frajera, který nám tam v motion movementu běhal po studiu velmi VELMI nepřirozeně. No děkuji Creatve Assembly, hned jste mě přenesli do 18.století protože přesně to bych od bitvy, tak překvapivé věci plné nervozity a nejistoty čekal. V tom jsem si vzpomenul na sliby o orchestru pro pěší regimenty. Inu, v Creative Assembly to pojali epicky. Orchestr se skládá z bubeníka a... jeho bubnu. Nejspíše bubnování vedené neustále ve stejné rovině navozuje přijemné a vlastenecké cítění v řadách vojáků, nejspíš by se tím dalo vysvětlit ty "hrdinské" chvilky, ve kterých se dva vojáci dostávají do jediovského souboje, zatímco několik vojáků okolo kouká různými směry ve ztuhlé pozici a tu a tam udělá výpad1 nebo výpad2 nebo výpad3 ( Aspon myslím že tak jsou ty tři animace pojmenované.Už od Rome vypadá boj skupinek opradu nesvůdně, a tyto "heroic" momenty to opravdu nezlepší.
Souboje na moři jsou katastrofa. Omlouvám se hře Pirates of the Burning Sea, že jsem jí kdysi tak křivdil.

Kampaň se nám drobátko zlepšila, na absolutismus a zvládání národního dissentu v prakci to má co se týče managementu ještě hodně daleko, ale rozhodně mě to potěšilo a mohu tedy tvrdit, že kampaň je věcí, která v tomto novém přírůstku dostala zatím jediného opravdového zlepšení. Rovněž přidání vynalézání možných vojenských a průmyslových pomůcek či doktrín hodně Total waru přidává co se týče opravodévho plánování a doufám, že od toho nebude příště opuštěno. Zažil jsme opravdu milé chvilky a masakr, kdy jsem byl o krok napřed před svým savojským protějškem v bitvě díky fixním bajonetům, které nasazené udělali v řadách protivníka bez bajonetů dobrou paseku. Mohu ale mluvit o masakru? Opravdu ne, spíše to bezkrevné padání na zem připomínalo sekání obilí.

O uniformách se zmíním krátce. Stalo se totiž přesně to co každé vydání Total War. Barvy frakcí jsou hnusné, přesycené (Chemo pragovka by mohla závidět ) a někdy opravdu s podivem mají znázornovat standartní typ řadového vojáka dané frakce, například zelené límečky a rukávy u armád Rakouska ( Jak je známo, barvy límečků a rukávů se v armádě Rakouska používalo hlavně kvůli odlišení regimentů, jen v bílém provedení uniformy je snad 80 různých odstínů barev za každý možný regiment Rakouska, horních Uher či Česka. Nepočítaje ještě jiné uniformy branců z dalších částí Uher a CHorvatska.


Dejme Creative Assembly aspoň dík za modovatelnou hru a skvělou modding komunitu, která už skoro s tradicí od vydání Rome hru "dovydá" v podobě různě kvalitních a orintovaných modů, na které se již nyní těším. . Je škoda, že většinu věcí, kterých si na hře vážím a přeji, je v rukách lidí, kteří svojí práci nedělají profesionálně a neberou za ní peníze, a narozdíl k vydávání polomastných splašků stačí mít v emblému Creative Assembly a dostatek průzkumů, jak tato a tato regulace hry bude daleko výnosnější při útoku na rodičovské/hráčské peněženky.


75% Bez možnosti modovat bych této hře dal sotva 60%
+25 +26 −1
  • PC 50
Zvěstuj, poutníče, příběh, jež se stal před mnoha a mnoha lety, když Prusko, vedlo válku s Rakousko-Uherskem. (Aneb co si myslím, že se stalo, když na mě Prusko zaútočilo. Je to ale dlouhé a pokud to číst nechcete, přeskočte na shrnutí.)


1. Tah

Rozrazí se dveře a do sálu vstoupí pruský generál. Jde rázným a pravidelným krokem. Tvář mu zdobí jizva, kterou získal ještě ve své první bitvě od nějakého Švéda. Jde dál a zastaví se až několik metrů od osoby sedící na trůně. Je to pruský císař, který se nedávno po svém zesnulém otci chopil moci.
Generál: Přál jste si mne vidět, můj pane?
Císař: Och, ano, přál... a tuze. Jaký je tvůj názor na Rakousko-Uhersko, které je pod vládou toho krutého BINGMANa?
Gen.: RU? Inu, jsou to naši spojenci a bez jejich pomoci bychom neudrželi naše severní državy od těch prašivých Švédů. Přesto, z nich mám strach. Ovládli celou Severovýchodní Evropu, blízký východ a Indii a kdo ví, kde se jejich chtivé choutky zastaví. Ale s tím nic nenaděláme. Jak se my, země se TŘEMI regiony můžeme...
Cís.: Chci jim vyhlásit válku!
Gen.: /nevěříc vlastním uším/ C-cože? Slyšel jste, o moudrý pane, že mají pod palcem půlku zeměkoule (protože placatá není) a k tomu adekvátní armádu, a my máme jen TŘI regiony? Opakuji TŘI! Nehledě na to, že to jsou naši spojenci, kteří nám nejednou vyšli na pomoc?
Cís.: No právě. Od spojence to nebudou nikdy čekat a než se vzpamatují, půlku zeměkoule budeme mít pod palcem my, jak prosté, milý generále.
Gen.: /rezignovaně/Ano, náš moudrý vládce. A kdy plánujete útok? Naše armáda a ekonomika se ještě plně nevzpamatovala z dlouholeté války se Švédy. Za pět let? Za deset?
Cís.: Teď hned! /Gen. vytřeští oči/
Gen.: Teď hned? Ale pane, máme jen jednu armádu a pokud nám ji nepřítel zničí, zničí celé naše vojsko... aha já zapomněl na vaší taktiku "to nečekají". /sarkastický úšklebek/
Cís.: Přesně! Vykonejte rozkazy generále. Blaho Pruska leží na vašich bedrech.
Gen.: Nuže vyražme rovnou do boje.

2. Tah

Rozrazí se dveře a do sálu vstoupí krví zborcený generál. Kulhá a pomalu se sune k císaři. Svou bezvládnou ruku má opřenou o jílec meče. Snaží se před císařem pokleknout, ale bolest mu nedovolí ohnout koleno. Tak se alespoň ukloní.
Císař: Buď zdráv, udatný generále, jak jsme si v obléhání vedli? Je Praha naše?
Generál.: /zatne zuby skrývaje svou bolest/ Není, udatný císaři.
Cís.: Co se stalo? Neříkej, že ten ničema BINGMAN věděl co uděláme a čekal se svojí armádou v pevnosti!
Gen.: To ne, čekal nás tam někdo jiný. Pět jednotek domobrany, kterou naší zdecimovanou armádu dorazil.
Cis.: A byla to alespoň velkolepá bitva?
Gen.: Ale vůbec. Polovina armády neposlouchala mé rozkazy a ta druhá je plnila do puntíku. Až moc. Poslal jsem jeden oddíl, aby se vypořádali s jezdci napravo, ale i když je měli v dostřelu, nestříleli. Druhou jednotku jsem poslal na jezdce vlevo. Ti stříleli, dokonce podlomili jezdcům morálku a ti se dali na útěk, ale místo toho, aby šli pomoc svým spolubojovníkům v té největší vřavě, pronásledovali jezdce přes půlku mapy, dokud jsem si jich nevšiml a nedal jim nový rozkaz. Ale i přes naší snahu, to byla fatální porážka.
Dveře se rozlétnou a do nich klopýtaje vběhne diplomat, drže nad hlavou svítek a křičíc:
Diplomat: Císaři, moudrý císaři! Vládce BINGMAN nám poslal mírovou dohodu. Říká, že pokud přestaneme bojovat a přenecháme mu jednu z našich technologií, kterou má dnes stejně kdekdo, vše nám odpustí.
Generál: Tak to je dobrá zpráva. Tím budeme mít možnost obnovit naší Pruskou sílu a hrdost!
Císař: Odmítám.
Dip. a Gen.: /zároveň/ Co? To je sebevražda?
Císař: Cožpak to nechápete? Bojí se nás, proto nám nabízí něco tak směšného, jako je mír. Generále, vzhůru do boje.
Gen: Rozkaz, pane.

3. Tah

Rozrazí se dveře a do sálu vstoupí zmrzačený generál, který neměl ve svém vlastnictví ani pravou paži a ani levé oko, přes které měl zakrvácený obvaz. Sesul se na zem a k císaři se spíš doplazil.
Císař: Nuže, jaké jsou výsledky?
Generál: Dobyli naše severní državy a obléhají západní Prusko. Nedalo se nic dělat. Jejich domobrana byla všude.
Cís.: Tak v tom případě je to dobře.
Gen.: Co je dobře.
Cís.: Poslal jsem žádost o mír.
Gen.:/nevěřícně/ Vážně? O moudrý králi... /k sobě/ tak si přece jenom spolkl svoji hrdost. A pochopil, že nemáš šanci.
Cís.: A hle, diplomat jde.
Diplomat.: BINGMAN vzkazuje, že s touhle nabídkou můžete leda tak do prdele.
Cís.: Nesouhlasil... blázen.
Gen.: Proč nesouhlasil, co jste po něm chtěl, císaři?
Cís.: Udělal jsem mu královskou nabídku: Mír, pokud nám přenechá čtyři své regiony. Jen hlupák, by něco takového odmítl.
Gen.: Pane, ó nejmoudřejší vladaři, vy jste retard.
A s těmihle posledními slovy nevydechl generál již více.
Cís.: Och...

4. Tah

Rozrazí se dveře a do sálu vstoupí uřícený diplomat. Běží až k císařskému křeslu, kde se kvapně ukloní a spustí:
Diplomat: Císaři, nepřítel je před branami! Má mnohonásobnou přesilu!
Císař: Ano, už se nedá nic dělat.
Dip.: Ale nabízí nám poslední naději. Chce, abychom se stali jeho vazali.
Cís.: Diplomate, chceš raději žít jako červ, nebo zemřít jako tygr?
Dip.: No, červ je velice impoza...
Cís.: Věděl jsem, že mě nezklameš. My se smrti nebojíme.
Dip.: /povzdech/ Ano... nebojíme.

5. Tah/

Na oslíku sedí císař, který utekl skrz císařské katakomby. Za ním klopýtaje diplomat, na kterého oslík nezbyl.
Diplomat: Stálo Vám to za to pane? Přišel jste o všechno.
Císař: Cha, a proto jsem císař já a ty jen pouhý diplomat. Tohle jsem totiž plánoval od začátku. BINGMAN nemůže něco tak velkého uhlídat. Lidé se začnou bouřit. Budou stávky a nakonec revoluce. A já u toho budu.
Diplomat: Geniální, můj pane, ale slyšel jsem, že se lidé nebouří, protože BINGMAN tam nechal postavit kostel.
Císař: ... Sakra... na možnost kostela jsem zapomněl.

/konec/


Shrnutí: Příšerná a logiky prostá diplomacie. Na nejtěžší obtížnost jsem neměl problém porazit kdekoho. Problém je v tom, že když dobijete tak cca 10 regionů, máte hru v podstatě vyhranou. Ano, sem tam něco ztratíte, ale je to jen nepříjemné zdržení, než výzva. Další problém je, že jakmile porazíte nepřítelovu armádu, má po ptákách, protože má ve valné většině jenom tu jednu armádu! Nevím. Rome: Total War ani Total War: Shogun 2 tyto problémy neměli tak velké, nebo jsem je ignoroval. Tady mě ale velmi iritovali. Navíc je grafika pěkně hnusná. Nemyslím tím zastaralá, jen hnusná. rnChápu, že je to "total war", ale kvůli nefungující diplomacii se vše muselo řešit válečně. No, jdu si asi zpravit chuť Civilizací, která je mi mnohem bližší a myslím, že je i lépe vyvážená. Nebo zkusím Europa Universalis IV. Nepřítel sílí společně se mnou, ne, že zakrní v podstatě v počáteční formaci. Hra mě ze začátku ale docela bavila.

Pro: Zasazené období

Proti: diplomacie, debilita UI i na nejtěžší obtížnosti, hnusná grafika

+12 +13 −1
  • PC 75
Jsem z toho na vážkách. Za Poláky sem vyraboval Evropu a Indii a dál mě to přestalo bavit. Jednoduché. Dal sem obtížnost na max a stejnak jako by si mě nikdo nevšímal. Můžu rabovat dál, jako by nic. Autoresault je katastrofa a v bitvách jednotky jsou nahluchlé a často si asi nejdřív háži mincí, jestli poslechnou nebo ne. Kanóny se trefují na základě postavení hvězd, ale když maj kliku, tak nadělaj pěknou paseku:-)
Každopádně systém ekonomiky, náboženství, vynálezů je dobrý a politika se dá taky vytvářet. Gentelmani jsou fajn zpříjemnění. Dost se mi líbí vznikání nových měst (přístavů) a rozhodování, kterým směrem město poroste. Lodě mají logické pohyby, i když ovládání je dost náročné. Výběr národa, za který budete tyranizovat své okolí, je široký a slušně ovlivní taktiku hry. Takže se nestane, že budete hrát to samé, akorát v jiné barvě kabátu.
Rome sem žral horem dolem. Empire je jiný, ale taky je odděluje skoro 2000 let a tak jsem rád, že je tu taková změna.

Pro: pestrost, vynalézání, větší mapa, obchod, pirátství, záškodničení, kradení technologií

Proti: moc složité ovládání lodí při námořních bitvách, lenost jednotek při bitvě, pěší jednotky mezi sebou mají minimální rozdíly vlastností

+6
  • PC 70
Empire: Total War je hra, u které jsem pár hodin vydržel čistě ze zajímavosti. Zajímala mě každopádně jedna, dost zásadní skutečnost. Změnilo se na ní vůbec něco od dob, co jsem si pořídil Medieval a pařil ho od rána do večera? Změnilo, ale v zásadě mi to nestálo za to, abych u hry zmáčel svůj už dost tak těžko vytvořený čas pro tuhle hru.

Dobře, Empire: Total War je dobrou hrou, to se jí rozhodně upřít nedá. Grafika je úžasná, bitvy impozantní, diplomatický, vývojový systém a bůhví jaký systém zde perfektně funguje. To ano! Také ale vývojové studio za ty celé roky nic nového nepřináší. Jen představuje historii, ukazuje, že se rok za rokem dá vytvořit tatáž hra, která bude stále více a více náročná na komponenty v počítači a hlavně z lidí stále velice úspěšně rejžuje peníze.

V dnešní době to už totiž dávno není o atmosféře hry, o její hratelnosti a o tom, jestli nás vůbec baví. V současnosti jsou hry dané především grafikou. Má působivou grafiku, bude o ní zájem. Pokud ji ale nemá, rychle se na ní zapomene. To je ten problém, který mě v současném herním světě neuvěřitelně mrzí. Když si například vzpomenu na koncept Civilizace, který jsem před patnácti lety hrál. Nenapadlo mě, že bych měl potřebu chtít vidět obrovské armády, které si to ženou planinou. Já byl spokojený s tím, co mám a víc jsem nepotřeboval. Další Civilizace pak ten nápad taky recyklovali a jeden nebo dva díly přišli s další revoluční myšlenkou. Jenže koncept totální války od Creative Assembly recykluje stále dokola tutéž myšlenku a vůbec se za to nestydí.

Jen by mě tedy zajímalo, kam by s tímto konceptem chtěli směřovat dál, protože mám pocit, že příběhově vycucli snad každou historickou epochu, která za pozornost stála. Vycucli ji, znásilnili a vyplivli s dalšími malými vymoženostmi, které nikdy nikdo nechtěl. Když se ale ve hře objevili, hráči se s nimi nakonec uspokojili. Jako třeba tady námořní bitvy. Předtím nebyly, a dnes tu o nich každý mluví, jak jsou úžasné. A tenkrát o nich snad někdo mluvil? Tenkrát je snad někdo v téhle sérii požadoval?

Pro mě za mě, ať si takové hry tvoří, jen nechápu stále dokola ty samé hodnocení. Empire: Total War na to, že už je rozlezlá po celém světě nemá v sobě nic nového. Přes neuvěřitelné množství národů akorát celkový koncept zpomaluje. A i přes veškeré vypnutí pohybu cizích vojsk jsem na každý tah čekal tak dvě minuty. K čemu? Abych měl ten pocit, že v ruce držím komplexní simulátor Napoleona Bonaparta se vším všudy? Ne, děkuji, já se radši spokojím s větou: "V jednoduchosti je síla" a pustím si hru, která mě zbytečně nezdržuje, zbytečně na nic nečekám a akční je ve všech ohledech a hlavně...skutečně mě baví hrát. Tohle totiž v současnosti dokážu říct už o málokteré hře.

Pro: Monumentální bitvy, hudba, tahový systém

Proti: Proč bych měl hrát pořád tu samou hru, ale akorát v jiných barvách a jiné době? Čekání na tahy soupeřů byly nekonečný...

+6
  • PC 80
V sérii už jsem několik kusů prošel a spokojenost vždy převažovala nad negativy. Nejinak je tomu o tohoto titulu, nicméně nebudu skrývat, že kvalita šla výrazně dolů:
Základní koncept TW zůstal naštěstí nezměněn. Strategická mapa se dočkala několika výraznějších a pozitivních změn a některé z nich stojí za zmínku: Gentlemani (nechybí ani Prokop Diviš), možnost stavět i mimo hlavní města, lodní bitvy, propracovanější zpracování obchodu, politicko-diplomatická jednání a v neposlední řadě výzkum. Díky několika různým volbám druhu kampaně tak lze zvítězit v prestiži státu bez nutnosti ovládat půl evropy. Dokonce i obtížnost strategické mapy na very hard je obstojná - měl jsem co dělat a několik válek jsem i prohrál a musel se za cenu míru vzdát svých území.

V bitvách však už je vidět odfláklost tohoto produktu. Všech evropských pevností jsou dva druhy v závislosti na jejich vylepšení. Skutečně mě nebavilo dobývat pořád jednu a tu samou pevnost se stejně rozmístěnými budovami uvnitř. Nebudu snad ani rozebírat proč tyto pevnosti nelze nijak opravit. Takže za tři roky od uplynulé bitvy zde stále plápolají ohně z pobořených sutin.

Inteligence vašich jednotek často pokulhává a např. jejich efektivní umisťování na hrady je opravdu často dílem šťasné náhody. Ještě hůř je na tom inteligence nepřátelských armád v bitvě. Nejen, že neposkytují žádnou výzvu a vždy se chovají stejně pasivně, ale dokonce při jasně patové situaci (při obléhání zbydou nepříteli jen artilerie) bitva stále trvá a pokud ji hráč nechce ztratit, musí celou dobu počkat, než vyprší časový limit. Naštěstí jde čas až 4x zrychlit.

Mou poslední hrubou výtkou je optimalizace. Na mojem poměrně nadupanym komplu s i5 se hra při tazích nepřítele hrozně sekala a tah největšího státu světa trval v závěru hry 5 minut, někdy i víc(!!!). Asi se (doufám) jedná jen o bug, který mi však znemožnil dotáhnout to až do 1800, odmítal jsem vždy kliknout na tah a jít si balkón zapálit cigáro.

Inu jak pokračuje série dále, snaží se více vylepšovat a zdokonalovat koncept, což se i částečně daří, ale neodstraňování strarých chyb (UI) a předčasné vydávání sérii rozhodně nesvědčí.

Tentokrát "jen" za 80% Tudy dál už cesta asi nevede.

Pro: Grandiózní kampaň, koncept, výzkum, délka hry

Proti: optimalizace (bug?), pevnosti, UI

+5