Zklamání, zklamání, konzum!. S takovými možnostmi, které Creative Assembly má k vyhotovení realistické simulace boje nám nakonec vypadla taková všelijaká arkádovitá hrudka. Krása i hrůza bitvy mizí spolu s tím, že zezačátku slibovaná brutalita a krev nakonec ve hře není ( Aspoň to můžeme dát pod stromeček i ve školkách, boj nikdy nebyl tak "nebojový"' ). 18.století je nám známo jako stoletím, ve kterém se dezertovalo na pochodu, v bitvě , po bitvě, před bitvou v hojném počtu. Zde nám "oddíly" ( Nechápu proč neustále 12-16-20 oddílový limit a celkové oddílovité řazení armády v Total war sérii nenahradilo daleko lepší a uvěřitelnější systém, zláště v Medieval 2 to opravdu zaráží, kolik drzosti mohou k historii autoři mít. ) prchají hezky pospolu, "Tak dost již kluci!" ale občas se zase vracejí! "Kluci, pojdme ještě trošku pochcípat pod palbou mušket! Já a Pepa jsme ještě svoji kuli nedostali!"Jo jo tvůrci, to jste nám to zase nandali.
Útok na bajonety vypadá jak rozjezd motorých myší, tu a tam se vojáci přepínají do "heroic ultimate" modu ve kterém se z nezkušených naverbovaných všelijakých lidí stávají hrdinní vlastenci s uříznutými trofejemi na opasku: dělají nekryté piruetky, drsné odrazy a výpady a celkově vypadá každý pohyb toho frajera, který nám tam v motion movementu běhal po studiu velmi VELMI nepřirozeně. No děkuji Creatve Assembly, hned jste mě přenesli do 18.století protože přesně to bych od bitvy, tak překvapivé věci plné nervozity a nejistoty čekal. V tom jsem si vzpomenul na sliby o orchestru pro pěší regimenty. Inu, v Creative Assembly to pojali epicky. Orchestr se skládá z bubeníka a... jeho bubnu. Nejspíše bubnování vedené neustále ve stejné rovině navozuje přijemné a vlastenecké cítění v řadách vojáků, nejspíš by se tím dalo vysvětlit ty "hrdinské" chvilky, ve kterých se dva vojáci dostávají do jediovského souboje, zatímco několik vojáků okolo kouká různými směry ve ztuhlé pozici a tu a tam udělá výpad1 nebo výpad2 nebo výpad3 ( Aspon myslím že tak jsou ty tři animace pojmenované.Už od Rome vypadá boj skupinek opradu nesvůdně, a tyto "heroic" momenty to opravdu nezlepší.
Souboje na moři jsou katastrofa. Omlouvám se hře Pirates of the Burning Sea, že jsem jí kdysi tak křivdil.
Kampaň se nám drobátko zlepšila, na absolutismus a zvládání národního dissentu v prakci to má co se týče managementu ještě hodně daleko, ale rozhodně mě to potěšilo a mohu tedy tvrdit, že kampaň je věcí, která v tomto novém přírůstku dostala zatím jediného opravdového zlepšení. Rovněž přidání vynalézání možných vojenských a průmyslových pomůcek či doktrín hodně Total waru přidává co se týče opravodévho plánování a doufám, že od toho nebude příště opuštěno. Zažil jsme opravdu milé chvilky a masakr, kdy jsem byl o krok napřed před svým savojským protějškem v bitvě díky fixním bajonetům, které nasazené udělali v řadách protivníka bez bajonetů dobrou paseku. Mohu ale mluvit o masakru? Opravdu ne, spíše to bezkrevné padání na zem připomínalo sekání obilí.
O uniformách se zmíním krátce. Stalo se totiž přesně to co každé vydání Total War. Barvy frakcí jsou hnusné, přesycené (Chemo pragovka by mohla závidět ) a někdy opravdu s podivem mají znázornovat standartní typ řadového vojáka dané frakce, například zelené límečky a rukávy u armád Rakouska ( Jak je známo, barvy límečků a rukávů se v armádě Rakouska používalo hlavně kvůli odlišení regimentů, jen v bílém provedení uniformy je snad 80 různých odstínů barev za každý možný regiment Rakouska, horních Uher či Česka. Nepočítaje ještě jiné uniformy branců z dalších částí Uher a CHorvatska.
Dejme Creative Assembly aspoň dík za modovatelnou hru a skvělou modding komunitu, která už skoro s tradicí od vydání Rome hru "dovydá" v podobě různě kvalitních a orintovaných modů, na které se již nyní těším. . Je škoda, že většinu věcí, kterých si na hře vážím a přeji, je v rukách lidí, kteří svojí práci nedělají profesionálně a neberou za ní peníze, a narozdíl k vydávání polomastných splašků stačí mít v emblému Creative Assembly a dostatek průzkumů, jak tato a tato regulace hry bude daleko výnosnější při útoku na rodičovské/hráčské peněženky.
75% Bez možnosti modovat bych této hře dal sotva 60%
Útok na bajonety vypadá jak rozjezd motorých myší, tu a tam se vojáci přepínají do "heroic ultimate" modu ve kterém se z nezkušených naverbovaných všelijakých lidí stávají hrdinní vlastenci s uříznutými trofejemi na opasku: dělají nekryté piruetky, drsné odrazy a výpady a celkově vypadá každý pohyb toho frajera, který nám tam v motion movementu běhal po studiu velmi VELMI nepřirozeně. No děkuji Creatve Assembly, hned jste mě přenesli do 18.století protože přesně to bych od bitvy, tak překvapivé věci plné nervozity a nejistoty čekal. V tom jsem si vzpomenul na sliby o orchestru pro pěší regimenty. Inu, v Creative Assembly to pojali epicky. Orchestr se skládá z bubeníka a... jeho bubnu. Nejspíše bubnování vedené neustále ve stejné rovině navozuje přijemné a vlastenecké cítění v řadách vojáků, nejspíš by se tím dalo vysvětlit ty "hrdinské" chvilky, ve kterých se dva vojáci dostávají do jediovského souboje, zatímco několik vojáků okolo kouká různými směry ve ztuhlé pozici a tu a tam udělá výpad1 nebo výpad2 nebo výpad3 ( Aspon myslím že tak jsou ty tři animace pojmenované.Už od Rome vypadá boj skupinek opradu nesvůdně, a tyto "heroic" momenty to opravdu nezlepší.
Souboje na moři jsou katastrofa. Omlouvám se hře Pirates of the Burning Sea, že jsem jí kdysi tak křivdil.
Kampaň se nám drobátko zlepšila, na absolutismus a zvládání národního dissentu v prakci to má co se týče managementu ještě hodně daleko, ale rozhodně mě to potěšilo a mohu tedy tvrdit, že kampaň je věcí, která v tomto novém přírůstku dostala zatím jediného opravdového zlepšení. Rovněž přidání vynalézání možných vojenských a průmyslových pomůcek či doktrín hodně Total waru přidává co se týče opravodévho plánování a doufám, že od toho nebude příště opuštěno. Zažil jsme opravdu milé chvilky a masakr, kdy jsem byl o krok napřed před svým savojským protějškem v bitvě díky fixním bajonetům, které nasazené udělali v řadách protivníka bez bajonetů dobrou paseku. Mohu ale mluvit o masakru? Opravdu ne, spíše to bezkrevné padání na zem připomínalo sekání obilí.
O uniformách se zmíním krátce. Stalo se totiž přesně to co každé vydání Total War. Barvy frakcí jsou hnusné, přesycené (Chemo pragovka by mohla závidět ) a někdy opravdu s podivem mají znázornovat standartní typ řadového vojáka dané frakce, například zelené límečky a rukávy u armád Rakouska ( Jak je známo, barvy límečků a rukávů se v armádě Rakouska používalo hlavně kvůli odlišení regimentů, jen v bílém provedení uniformy je snad 80 různých odstínů barev za každý možný regiment Rakouska, horních Uher či Česka. Nepočítaje ještě jiné uniformy branců z dalších částí Uher a CHorvatska.
Dejme Creative Assembly aspoň dík za modovatelnou hru a skvělou modding komunitu, která už skoro s tradicí od vydání Rome hru "dovydá" v podobě různě kvalitních a orintovaných modů, na které se již nyní těším. . Je škoda, že většinu věcí, kterých si na hře vážím a přeji, je v rukách lidí, kteří svojí práci nedělají profesionálně a neberou za ní peníze, a narozdíl k vydávání polomastných splašků stačí mít v emblému Creative Assembly a dostatek průzkumů, jak tato a tato regulace hry bude daleko výnosnější při útoku na rodičovské/hráčské peněženky.
75% Bez možnosti modovat bych této hře dal sotva 60%
Pro: Zasazené období
Proti: diplomacie, debilita UI i na nejtěžší obtížnosti, hnusná grafika