Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (30.12.2014 23:14): DA2, TOR a ME3. 2011-2012. Od té doby až do Inquisition jen DLC.

Jestli na to má BioWare koule nebo ne, je mi úplně jedno, když to dopadne tragicky. Combat v Origins byl ve vanilla verzi možná nevybalancovaný, ale aspoň fungoval. Combat v DAI je špatný a ještě nefunkční.

Ono tu herní dobu dělá víc filler contentu než jen sbírání kytiček. Pobíhání po lokacích, sbírání shardů, landmarks, operace, codex, fetch questy, astraria, předpokládám, že nějakou tu zbytečnou hodinu jsem nabral i díky ovládání. Každopádně já nerad probíhám RPG jen kvůli příběhu, takže jsem s tím prozatím radši seknul, dokud nenajdu chuť se k tomu vrátit, na můj vkus je tam toho filleru prostě až příliš. Samozřejmě se můžeme rozcházet v tom, co vidíme jako filler, a předpokládám, že tomu tak i je.
@Borghal (30.12.2014 23:29): Jaký perly? Respektuju jakýkoliv názor na cokoliv a od kohokoliv pokud není vytažený z prdele. Jak jsem řekl před tim. Technicky je zatim DAI combat dost nedodělanej (proto se ti asi líp hraje Origins) ale u hlediska mechanik je Origin Mess. Od nepřehlednýho UI po debilní partáky, který v DAI nemusíš vodit za ručičku jak slepý bez hole. A propo to mi přijde docela ironie, že debily v DAO jsi ochoten ovládat, ale polodebily v DAI, protože předpokládáš, že dělaj neco užitečnýho. To jsem tě jen špatně pochopil? Jo, pak jsou tu nereálně pomalý a nudný animace. Ha, Baldurs Gate 2 má plynulejší a zábavnější combat než Origins. Ale pokud tě Origins combat bavil dobré pro tebe.
@pajmič (30.12.2014 23:14): "než u Origins, který má prdelní souboje" tak Redfieldovi vlastní názor nechat nechceš, ale sám tu házíš takové perly. Mě bavil boj v Origins o dost více a navíc můj výsledný pocit je, že tam bylo podstatně méně filler combatu. Tady je filler téměř všechno, bo open world pyčo (takový ten kde se kempující nepřátelé nesmí hnout z místa víc než pár metrů aby třeba nenarazili na další).

A proč mě bavil o dost více? Měl jsem nad ním skutečně kontrolu, pěkně plynule šlo ovládat všechny členy party krok po kroku najednou. Tady celou dobu ovládám svého DW rogue protože AI tuhle classu nezvládá a doufám, že ostatní tři společníci dělaj něco užitečného (tank naštěsí AI umí, zbytek neposoudím). Taktická kamera je tu k smíchu a používat ji mě psychicky vyčerpává, tudíž to hraju tak, jak to autoři zamýšleli a Tac cam považuji spíš za výsměch než úlitbu fanouškům Origins. I DA2 to dělalo lépe. Použitelný squad based combat to fakt není. Když to hraješ bez Tac cam tak je to na úrovni libovolné akční singl hry s AI parťáky.

Disclaimer: Nahráno mám zatím 25 hodin a řekl bych, že to o čem píšu se už do konce hry nezmění. A aby sis to nebral osobně že jsem jen další hater, hra mě celkem vzato baví. Ale zkrátka mít to méně oblastí / trochu prostřihnutý filler content (často se přistihnu při myšlence - proč to vlastně dělám, vždyť s hlavní misí to nemá NIC společného a zábavné to vlastně taky moc není - je to jen vycpání herní doby a past na completionisty) a combat á la Origins, byla by to pro mně pecka. Takhle je to "jen" dobré.
@Redfield (komentář): "Inquisition je první hrou po dvou letech, během kterých si BioWare zvládlo zklikvidovat všechnu tak pracně budovanou reputaci, a nemůžu říct, že by mě přesvědčil o jejich návratu na vrchol."

Zajímalo by mě, jak si podle tebe "zničili" reputaci. Nebylo to už u DA2 nebo ME3?? Je zajímavý sledovat, jak koncept "open world" dokáže lidi rozdělit na dva tábory. Tebe a pár dalších sere, že běháš, sbíráš kytičky a matroše ve velkym světě. Paradoxně to je právě to, co DAI dělá unikátní. To, že BW má koule na to vzít based-party combat a naroubovat ho do velkýho světa s příběhem. S combatem souhlasim, teda co se technických nedodělků týče. Malé oddálení, žádnej multitasking, nemožnost vybrat všechny postavy. Herně je však uplně jinde, než u Origins, který má prdelní souboje. Pokud polovinu z 90h strávíš sbíráním, tak je určitě někde chyba..v tobě kolego. Do sbírání kytiček tě tu nikdo nenutí (ikdyž se vyplatí je sbírat pro krafting a lektvary) a ty fetch questy jdou plnit jednoduše, tak, že na ně narazíš během plnění příběhovýho questu. No což, co jest, to jest.
@účet smazán (26.12.2014 09:32): V tomto okamžiku si člověk řiká, proč tam maji retardovaný koně. Mágové maji onen "Fade Step" lukostřelci maji asi prd. Lektvar na speed tam asi je. Tedy, já ho nikdy nenašel, takže tam možná ani neni fakt netuším.
FYI, pokud chce někdo hru zlegalizovat, tak na originu je za 6 stovek (26 dolarů).
Za tuhle cenu už se to dá, tak jsem to koupil a hra funguje bezchybně. Postup:

Step 1. Download Hola Unblocker for Google Chrome/FF, and choose a Mexican proxy.

Step 2. With the proxy active, go to the Dragon Age page, and add to basket. Go to your basket, and proceed to checkout.

Step 3. Once here, turn off Hola, so you're back to the US/UK version (change your language to English at the bottom if you want). Sign in, and the game will still be in your basket at the reduced price.

Step 4. Checkout with PayPal.
Malý dotaz. Jaksi nenacházím u magičů kouzlo zrychlení, jako tomu bylo u Originů. Je k dispozici aspoň nějaký lektvar na speed? První svět jsem prošla s warriorem a ten měl aspoň svitek, kdy se řítil střemhlav vpřed rychlostí světla (charging bull myslim), což jsem využívala místo koně. Ale teď mám Quanarijku archera, ta má v repertoáru skillů kulový. Rychlost chůze je otřesná. Tomhle temnpem dosáhnu finishe se štěstím na Velikonoce. :D

//Asi mi nezbyde nic jinýho, než sebou tahat Cass nebo Iron Bulla, přepnout se na ně a zneužívat jejich rychlosti. :/

btw. patřím mezi ty, kdo musí prošmejdit mapu do mrtě skrz naskrz.
@účet smazán (25.12.2014 16:25): Pravda, pravda čeština by bodla, ikdyž už ani filmy nesleduju v češtině, tak tady toho je na jeden průměrnej mozek až moc. DLC určitě budou, ale až po tom, co daji do cajku hru. A nepochybuj o tom, že maji v plánu víc než jen jedno pokračování :) Sandalovo proroctví taky sedí, jen se ve dvojce nevědelo o kom to mluví. No, a protože Sandalovo "Enchantment!" chybělo, tak se nějak domnívám, že v DA4 se minimálně objeví... jako pravý Maker :D
@pajmič (25.12.2014 16:03): Tolik mi toho uniklo, i přes asistenci slovníků. :/

Někdo v diskuzi zmínil Sandalovo proroctví z DAII: "One day the magic will come back - all of it. Everyone will be just like they were. The shadows will part and the skies will open wide. When he rises, everyone will see."

A část "When he rises, everyone will see." mi pasuje na Solase/Dread Wolfa/Fen whatever/Shartana (prej Solas je Shartan a Mythal je Andraste..) a "will be just like they were" > asi svět, kde byli Elfové nesmrtelní, všichni, Bohové, lidi, magiči atd. koexistovali v harmonii. Asi chce zpátky tenhleten svět bez "zla".


Ony popsané události by seděly na Inquisition, ale jelikož Corypheus padl, rift byl uzavřen, tak z toho zase sešlo :D. Tak DA III to nekončí, takže čtyřka ladies and gentlemen, pochybuje někdo? Tolik otázek a jelikož v EA a Bio se řeklo, že nebudou DLC, tak by mě zajímalo skrz, co to chtěj dovysvětlit. Seriál, film?

Zde je zajímavé čtení.

@účet smazán (25.12.2014 15:58): No jo, zoufalství dělá svý věci silně. Nevím jistě, ale myslím, že možná právě to byl důvod proč ne Architekt. Solas potžeboval Hajzla Copyphyshita co touží po moci. Vlastně ani nežádal po pomoci jen chtěl Coryho a Inkvizitora využít.....to není o moc lepší :D A co bylo v tom orbu? Klíč k otevření realmu elvských bohů pokud se nepletu.
@pajmič (25.12.2014 15:49): Posral, co mohl, věci jenom zhoršil. Nechápu, kterej vůl by hledal pomoc u Coryphea, neřeknu u klaďase Architekta (doufám, že jej Bioware neodepsali), ale u tý paštiky? Geez. Anyway, co vůbec bylo v tom Orbu, že se jej tak snadno vzdal, + se zdráhal jej otevřít? Ta naše green power?

Dread Wolf je trickery Bůh, takže dle mého vcucnul Mythal + Arcíka + Flemeth, a pokud Inkvizitor vychlemtal studnu, tak mu teď sloužíme.

Anorektická verze Diesela xD

@účet smazán (25.12.2014 15:28): Máš pravdu a ted jsi představ ten rage když s nim máš romanci :D Ta anorektická verze Vina Diesela to opravdu měla promyšlený :D Ale je vidět, že to dělal ze zoufalství aby napravil chyby, který jeho lid poslal do spodu společnosti. Ted tu však zbývá otázka. Pohltil Fen'Harel duši "Flemeth" která vlastně Flemeth nebyla měla jen tělo Flemeth....eh. Je to asi tak. Ta bohyně s tělem Flemeth vzala duši Arcidemona z "God childa" duši Flemeth a též má pod kontroulou tu elvskou bohyni ze studny, ergo i Inkvizitora (rozhodl jsem se nachlastat z tý studny) A ted, aby toho nebylo málo si uzurpovala tělo "Dread Wolfa" Solase, tedy dalšího boha, ale boha s tělem. Takže už vidím povstání nějaký super nabušený Elvský bohyně v DA4 nebo DA5 kdo ví. Tak či tak BW tu chtěji vytvořit zase něco z čeho se celej Thedas posere...
Dneska po 92 hodinách konečně finish!! A absolutní bomba. Tý rozfofrovaný tisícovky nelituju.Solas se pěkně vybarvil, takhle mě ještě nikdo nenasral. -_- . (NE)ending si říká o sequel jak prase.

// A fakt by čeština bodla. Jen částečně pochyceno, vo co tam šlo. grrr

No nic, jedu odznova druhý svět. ;)
Kdyby měl někdo nějaké info o tom že by hledali komunitní výpomoc, hoďte to sem.
Prepáčte, nedohrám, nekúpim, ale farbičky sú skvelé, máte iba jedného kúzelníka v partii? Nevadí zahrajte si Dragon Age: Inquisition VŠETCIA STE KÚZELNÍCI! Som rád, že vyšlo to demátko, ináč by som plakal, viete koľko lepších hier sa dá kúpiť za 40 evrí na steame či gog?
Já nechápu co kritizujete když už je taková "meh" i jednička. Hodně lidí v tom vidělo RPG století, což ale fakt není. Tento třetí díl jen zlepšil to, co třeba někteří nemusí. Ale nedělejte že byla jednička nějak extra super. Od DA:I jsem fakt hodně nečekal. A bavím se díky tomu královsky. Prostě následuju lajnu kterou nějak nastavila jednička. A v rámci série jejíž první díl je DA:O je tahle trojka super. Navíc po ME3 jsem hodně vystřízlivěl co se týká "více konců" takže mě taky nepřekvapí že nějaké zabití 10 fantasy-lam pro maso neovlivní konec.

Navíc i občas trapné rozhovory a inflantní humor jsem od toho čekal. Je to takové guilty pleasure prostě. A čekal jsem od toho dle screenů a prvních gameplayí odpad.
@Say (18.12.2014 10:40): DA:O se ale ještě nesnažilo svézt na vlně Skyrimu (jinak máš pravdu), místo toho, aby se EA snažili mít opravdu kvalitní RPG značku, napodobují, co se kde dá. Je vidět, v jakém stavu se už pár let Bioware nacházejí.

http://gamerant.com/dragon-age-inquisition-theme-keep-rpg-skyrim/

Popravdě nebýt DICE, tak opravdu nevím, jak by to s EA vypadalo. Ty sporty to nezachrání, navíc NFS s každým dílem kupuje méně a méně lidí (Need for Speed: Carbon selling 3.2 million, 2007's Need for Speed: ProStreet selling 2.4 million, and 2008's Need for Speed: Undercover selling 1.4 million. Pro srovnání The Run se prodalo 1.95 milionu) Bude to chtít asi nějakou restrukturalizaci, jelikož jen Originem a jedním BF každý rok.. No, musí to být těsné.

Jsem zvědav, jak se jim povede s Mirrors Edge 2, pokud to bude alespoň tak dobré jako jednička, tak si zaslouží vysoké prodeje, protože pro EA je to po prodaných 2,5 milionech prvního dílu (kam se ovšem započítávají i prodané kopie za $2.49) relativní risk.
@DFCZ (komentář): "DAI chce přilákat nové casual hráče, milovníky RPG MMO, sandboxu, uspokojit fanoušky DAO a zároveň úplně neodsouvat akční povahu Dragon Age II. Že z toho musel vzniknout kočkopes, musí být úplně jasné snad každému.. " - Tenhle odstavec tesat do kamene. Imho naprosto přesné odhalení příčiny valné většiny problémů, které se hrou mám.
@Widl (17.12.2014 10:01): Power ti jen "odemyká" průchod hru, nic víc. Vlastně to vůbec žádná mechanika není, protože jen násilně supluje to, co bylo doposud podmíněno úkoly, vyčištěním oblasti, rozluštěním hádanky apod. ŽÁDNÁ přidaná hodnota.

S Influence máš pravdu. Nápad s perky je fajn. Škoda jen, že v posledku ony perky nemají vliv téměř na nic...
@Lukaskon (17.12.2014 20:27): Když to píšeš v půl druhé ráno, to se pak tato mesiášská osvícení dostavují jedna dvě. A koukám že už je zase půl jedné, naštěstí snad už žádná další AAA bomba letos nevyjde, takže v klidu :). Popřeji všem hezký, úspěšný, ale hlavně herně kvalitní rok 2015, jelikož tento byl velká bída.
Tak já si teda lidi moc stěžovat nemůžu, celkem mi to sedne, taktickou kameru jsem nikdy nepoužíval a ovládá se to celkem v pohodě i na klávesnici. Na mojí GPU to jede průměrně na obstojných 40 fps na ultra nastavení kromě stínů(i když ty cutscény se viditelně trhaj :-/). Jediný co mě fakt dost irituje je ta absence automatického útoku. Furt jak dement klikat na myš nebo mačkat tlačítko na klávesnici, to je fakt krásný.
@DFCZ (komentář): Cituji: "Asi je načase, aby zde někdo splaskl tu bublinu a řekl na rovinu, jestli má smysl Dragon Age Inquisition ty nekonečné hodiny vůbec hrát." Tyhle prohlášení typu hlásám slovo Boží, tak si všichni sedněte na zadek, prostě miluju :)
@eremita (17.12.2014 09:30): "A když už jsme u těch inovací, mám další bezva informaci o tomto skvostu. Influence a power nemají žádný vliv na důsledky ve hře a na konec, navíc valná většina věcí nedostane ani slide v epilogu. No není to skvělé? Takže pokud je tu mezi vámi nějaký poctivec, co plní každý, i ten nejdebilnější quest ve hře (a že jich je!), aby nashromáždil dostatek power/ovlivnil další vývoj hry, nechť se neobtěžuje, protože je to ÚPLNĚ jedno. 100 nebo 500 power, prašť jak uhoď..."

To je pravda a je to velká škoda.
@eremita (17.12.2014 09:30): Tak za power "nakupuješ" oblasti na mapě. Za influence získáváš perky. To je myslím dostatečný odůvodnění je sbírat - hra Tě nenutí plnit všechny side questy, abys mohl postupovat dál, na druhou stranu Tě odmění větším množstvím perků za jejich plnění.

Hraju na hard, "taktický" mód nepoužívám a jde to ok, pokud člověk neleze někam, kde je enemák na velkým levelu.
To není o novátorství, resp. brojení proti němu. S tím žádný problém nemám. Je to o tom, jestli jsou mechaniky funkční a dávají smysl. 1)"Taktická" kamera v DA:I nefunguje; je designově a technicky naprosto nezvládnutá. 2) Přestože se jedná o party based hru, jde celá designová filosofie proti ovládání několika postav (sem se řadí nejen prasácký a nefunkční "taktický" mód, nýbrž i absence pokročilé kustomizace parťáků. HLAVNĚ ale už není možné řetězit příkazy, což je fail obludných rozměrů). To má mimo jiné za následek to, že hra je totální opruz na vyšší obtížnost než normal. Na normal je to totiž klasická bezduchá rubačka, kterou všichni fanoušci Assassin's Creed a podobných nenáročných her proběhnou bez problémů a ještě si u toho budou pochvalovat "cool" efekty. Jakmile jde obtížnost na hard, hlavně pak na nightmare, musí hráč použít onen nepromyšlený, nedodělaný a nefunkční "taktický" mód... Hodně štěstí a příjemnou zábavu, protože souboje, podobně jako fetch questy, tvoří 90% obsahu.

Takže upřesnění: nikoliv inovativní mechaniky, nýbrž zjednodušené, nepromyšlené a v praxi nefunkční a kostrbaté...

A když už jsme u těch inovací, mám další bezva informaci o tomto skvostu. Influence a power nemají žádný vliv na důsledky ve hře a na konec, navíc valná většina věcí nedostane ani slide v epilogu. No není to skvělé? Takže pokud je tu mezi vámi nějaký poctivec, co plní každý, i ten nejdebilnější quest ve hře (a že jich je!), aby nashromáždil dostatek power/ovlivnil další vývoj hry, nechť se neobtěžuje, protože je to ÚPLNĚ jedno. 100 nebo 500 power, prašť jak uhoď...
@Widl (17.12.2014 00:01): Podle mě pořád lepší než kopírovat celej koncept a mechaniky díl od dílu nebo hru od hry... ehm....UBISOFT. Chce to mít koule. Mass Effect to dělal stejně a je mi jasný, že ME4 bude taky od trilogie odlišnej.
@Isair (16.12.2014 22:53): Tak jde o to, co od toho čekáš. Já po dvojce nečekal návrat ke stylu Origins takže mě to moc nepřekvapilo. Naopak, jako akční hra, ty souboje fungují fakt dobře. Co se světa týče, je daleko zajímavější a rozmanitější. To samý se dá říci o postavách a rozhovorech. Zkrátka je to stylem zase úplně jiná hra, taky vlastnost týhle série :D
@eremita (16.12.2014 18:32): Ten iso pohled byla jen úlitba určitý skupině hráčů. Vznikl takový kočkopes - akční část je dobrá, taktická je tam jenom jako a vlastně zbytečná. Holt je to vlastnost, člověk to tak musí brát :)
Jo ono už je demo venku? Člověk je bez toho piratebay úplně odtrženej od světa :D
Á podívejme, taktické party based RPG se nejlépe hraje na.... gamepadu! Tak hlavně, že tam máme ten nepoužitelnej izo pohled, že :-D

GTX560, Athlon II X3 460, 8,00GB RAM, to ide, kým som rozbehal "demátko" to chvíľu trvalo, zostáva počkať na patche, češtinu a DLC, potom as kúpim ...
Tak jsem to rozehrál a upřímně jsem čekal od hry daleko víc. UI přes pětinu obrazovky a kravský font u všech písemností, pošahaný inventář a nepřehledný souboje - to mě zatím sejří nejvíc. Zatím mi to hodně připomíná Amalur, což pro Inquisition rozhodně není dobrá zpráva :D

P.S. Koho napadly ty monstrózní healthbary, kdy i potvory na nízkým levelu mají několik tisíc hitpointů - ke konci hry budou mít statisíce? Vypadá to děsně kýčovitě, když dám s lotrem critical hit za 200 a s enemákem to vlastně skoro nehne :)

(Tak dobrý, UI jde vypnout a soubojům výrazně pomáhá gamepad :) Vřele doporučuju, nehrát to na klávesnici a myši - je to o dost horší)
To jsem četl a to že tam napíšou, že opravili kameru a ovládání mi ještě nic neřekne. Zajímá mě hráčův pohled.
@Arcee (11.12.2014 15:45): tak patche byli dva, pokud vim.jeden dneska a jeden včera. Jinak staci zadat do googlu Dragon Age: Inquisition patch notes a budes vedet hned, ale jestli uprednostnujes cekat az se tady někdo vyslovi tak proti gustu..vsak vis:)
Cetl jsem že vyšel nový patch, jsou v něm nějaké znatelné opravy? Myslím z hráčova hlediska ... Hlavně co se toho herního systému týče.

Tyvole tak řešit taky hovadiny to ano, ale nikdo mi tu neni schopne napsat, jestli se mu už stáhnul nějakej patch?