Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"... na hernej scéne ujal." - nemusíš se stydět, můžeš klidně říci, že ho hodil do mainstreamu.
A prečo sa 3D strieľačkám svojho času hovorilo Doomovky a nie Wolfensteinovky, ked Wolfenstein bol skôr? Celé mi to celé pripadá ako hra so slovíčkami, tu fakt nejde (podľa mňa) o to, kto bol prvý ale práve o to o kto celé priniesol v tak kvalitnom podaní a spopularizoval natoľko, že sa tento subžáner na hernej scéne ujal. Stále existuje veľa originálnych hier, ktoré však svojim konceptom ostávajú viacmenej osamotené, Diablo však uspelo a jeho koncept neskôr začali kopírovať aj iné hry (koncept Diabla, nie koncept série Gauntlet a podobne)
To je podobné ako tvrdiť, že prvý diel Final Fantasy bol VII pretože tie predtým nehralo tak veľa ľudí. Ak niečo už existuje, tak to nemôžeš znova založiť/vytvoriť len preto, že ten tvoj produkt je populárnejší, to je nonsens. Môžeš tvrdiť, že Diablo ten subžáner spopularizovalo, ale fakt nie, že založilo.
+ práve prodstredníctvom Diabla je vidieť, že tiež sa niekde inšpirovalo a nebolo vycucané z prstu.
Protoze na predchudce Diabla sere pes? Taky teda nevim estli predchudci Diabla meli neco srovnatelne promakane co se dropovani vsemozne vybavy tyce, coz je neco, bez ceho by diablovka nebyla Diablovkou, ale hlavne na ne proste sere pes. Diablovky se robi kvuli uspechu Diabla, ne kvuli existenci buhviceho, ergo subzanr vytvorilo/byl vytvoren skrz Diablo.
Nechápem ako mohlo vytvoriť Diablo vlastný subžáner, keď v tom koncepte tu už pred ním boli rogue-like hry alebo séria Gauntlet.
Nerobte zo mňa vola :) Ja žáner RPG až na výnimky nevyhľadávam a Diablo ako hra s dôrazom na akciu a s minimom RPG prvkov mi sedí. A myslel som to trochu inak, tj že Diablo v tomto ohľade nezlyháva preto, že sa o niečo podobné (čistokrvné RPG) ani nepokúšalo. Moje výroky si nejak neprotirečia, došlo len k nepochopeniu.
M.a.t.t: Tak na jedné straně píšeš "Je pravdou ze, že by sa ti tam hodila skôr veta - diablo je taká čistá akcia bez zbytočného RPG balastu :D" a poté tu tvrdíš, že v tomto ohledu neselhává, tak už si konečně vyber;). A docela by mě zajímalo, co si pod pojmem role-play(ing) představuješ, anžto v Diablu ho není ani co by se za nehet vešlo.
Aaron: "Hra na hrdiny" je v prvé řadě takový pitomý a nepřesný český překlad, správněji by to mělo být něco ve smyslu "rolová hra" (jakkoliv blbě to zní), u čehož už doufám nemusím vysvětlovat, v čem Diablo selhává.
Chudáci Dungeon Master, Might and Magic, Wizardry či Ultima, asi nejsou těmi pravými RPG. Gothic, Morrowind či Zaklínač jsou úplně jinej žánr než Diablo, vždyť tam máte možnost volby (opravdu?) a ještě můžete sbírat kytky:D
Aaron_Hill: Nulová volba možností hraní role v dialozích a vlastně i vývoji postavy (volbu povolání na začátku hry nepočítám).
Diablo vytvořilo nový koncept her a to diablovky což se vesele používá už hodně v žánru Hack and Slash a tento typ her se řadí pod žánr RPG.
Záleží jak si každej RPG definuje, ale řekl bych že pro většinu lidí RPG představuje žánr v němž by mělo jít ovlivnit svět a příběh. V Diablu jediná interakce spočívá v mlácení potvor, možnost rozhodování je tam přesně 0%. Proto bych ho taky osobně hodil spíš mezi "action games with stats".
Přesně jsem čekal, až začne zase někdo řvát, že Diablo není RPG. V čem podle Vás nesplňuje požadavky hry na hrdiny?
tak klidně to "rpg" přepíšu na "akční rpg" ale fakt mi nešlo o žánr, jako spíše o přehlednej koncept hry.
Aha, pravda, vždyť ony se daly dokupovat u té čarodějnice...
Asi si to budu muset zase zahrát :)
Matthias: Je pravdou ze, že by sa ti tam hodila skôr veta - diablo je taká čistá akcia bez zbytočného RPG balastu :D ale inak si podľa mňa celkom zrozumiteľne rozpisal, čo ti na hre vadilo a čo nie.

Kostěj: Veď áno, zbieral som knihy a updatoval kúzla ale pokiaľ mi dungeon generoval málo kníh s ohnivými kúzlami, tak som si ich samozrejme kupoval v dedine a vylepšoval tak rovnomerne.
Matthias: Ja som tým chcel povedať toľko, že Diablo je viac rubačka a akčná hra než nejaké RPG, ergo sa ti páči viac akčná hra než RPG podľa tých viet v komentári.
M.a.t.t.: teda, už jsou to léta, co jsem jedničku hrál, ale neupgradujou se kouzla v Diablu lootováním náhodně generovanejch knih? Pokud si pamatuju, skill tree přibyl až ve dvojce... :)
Já to myslel tak, že v té hře nebylo nic, co by mi přišlo navíc... všechno hezky přehledný, jasný a hned jsem věděl, co mám dělat a využíval jsem všechno, co hra nabízí. Třeba hned druhej díl diabla podle mě už obsahuje hodně zbytečností (stamina, skill tree, HUD je plnej všeho možnýho, na plno věcí nikdy nekliknu, trvalo mi dlouho se zorientovat atd...)

V podstatě je mi fuk, jestli je to to hlavní a charakteristický pro RPG jako žánr... já nevyrůstal na předchůdcích diabla jako je Black Crypt a Dungeon Master
Si si istý? Lebo si to vysvetlil tak, že je to vlastne hra bez toho zbytočného RPG. :) (Nie, RPG naozaj nie je tom, že grinduješ levely a farmíš itemy.)
Matthias: U Warriora je štít téměř nutností a to že jej nevyužiješ (ostatně stejně jako spoustu jiných itemů, tj. meče, sekyry, hole etc.) u Rogue mu na užitečnosti neubírá;).
no já neříkám, že to má chyba není... jen se to mohlo projevit dřív, než cca 10 potvor do konce celé hry :)

A za toho kouzelníka to bylo mnohem těžší než za Rogue... Kouzelník furt potřeboval manu, vždycky jsem s ním vběhl mezi hromadu monster a vystřelil elektřinu a oheň a hnedka mi došla a tak jsem se musel zase vracet do vesnice a nakupovat novou... naštěstí jsem se pak naučil kouzlo town portal a tak to bylo ok... Hůlka jako zbraň byla dost slabá a tak útočení bez kouzelní nebylo skoro možný... některý hůlky měly nějakej bonus, třeba 20 ohnivých střel jako bonus - to bylo taky dost k ničemu, když těch ohnivých střel bylo potřeba aspoň 200 na pročištění jedné místnosti...

S Rogue tyto problémy úplně padají, manu vůbec nepotřebuju a šípy jsou neomezený. Navíc díky útočení zdálky jsem měl furt plný zdraví a do vesnice jsem chodil výjimečně... většinou jen prodat to, co jsem našel...

Prostě a jednoduše jsem ten rozdíl dost pocítil...
Mne hra za čarodeja neprišla až tak ťažká. V jednej z počiatočných fáz áno, ale akonáhle som svoje kúzla dostal na požadované úrovne, tak sa to zmenilo. Že si mal ohnivé kúzla na slabej úrovni, to bola viacmenej tvoja chyba, ktorú hre vyčítať nemôžeš :) Už od začiatku je jasné, že niektorí protivníci budú imúnni voči istým typom kúzel a preto som ich vylepšoval rovnomerne. Podstatné bolo, že som ich mohol pohodlne zabíjať zďiaľky. A čo sa týka tvojej výčitky k tomu, že zlú investíciu bodov pocítiš až neskôr - toto je do istej miery pravda ale už z počiatočného rozdelenia je cítiť, čo ktorý charakter potrebuje najviac.
tak já nejsem super hrdina :-D Chápu, že je to logický, ale pak byly štíty v této hře trochu zbytečný
Matthias: Pokud si to pamatuju dobře, tak je vzácnější Vitalita, protože od té se snad nedá koupit elixír +1. Na druhou stranu, Dexteritu můžeš za zlodějku vyhnat mnohem výš, Dexteritu na 250 a Vitalitu na 80.
aha díky

já měl s warriorem na konci problém, že mě zlý kouzelníci upálil fireballama .)
Dex zvyšuje šanci na zásah/úhyb, je potřebný pro luky. Vit zvedá životy.

Ze začátku mi přišlo lepší být větší killer, ke konci zase mít víc životů. I když, poprvé jsem dohrál za warriora a pak za mága. Nevím, jestli zrovna rogue je "dost" účinná.
takže rozdělovat půl na půl mezi dexternity a vitality? :) nemá z toho něco větší hodnotu? :)
Když hraju za rogue, do čeho je nejlepší nejvíc investovat body? Když hraju za warriora tak asi do síly a když za kouzelníka, tak do magie.. ale rogue má mít co? :)
Trochu prekvapive docela dobrej clanek, vyzdvihl bych ovsem klon Diabla 1 Darkstone, prinejmensim je to jediny RPG, ve kterym po vykuchani hlavniho bosse nasleduje hrabani v jeho doupeti, ktery je plny zlata, jehoz sesbirani trva nekolik minut. Je to dost povznasejici pocit a divim se, ze podobnou zaslouzenou "zranici" na zaver neprineslo vic titulu.
Same here. Hra to jistě není špatná, také jsem se těch pár hodin bavil. Ale to je tak vše :)
RNDr. Gunár Pavel: On to Ebb docela pěkně vystihl v komentáři. Na mě to působilo téměř stejně. A kdyby to nemělo atmosféru, jdu ještě o dost níž.