Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

proc mam najednou pocit ze "kdyz mi nic dobreho nedropne, dam new game a zkusim to znova" se u diabla povazuje za standardni herni postup? O:-)
7c: Možná užíváš nějakou jinou herní strategii. Byť mě nenapadá jakou. Osobně nejraději hraji za mága, který se ovše v základu dá hrát jen dvěma způsoby. Buď investuješ jen do magie (tak to dělám já) nebo i do síly (na brnění, příp. štít atp.). Vzhledem k tomu, že ve hře je Naj's light plate (bez požadavků na sílu), Thinking Cap (také nic nepotřebuje - krom zvýšení durability), a Arch-angels staff of Wizardry či pro nejistější (mě) i Arch-angels staff of Apocalypse, tak se mi moc nechce pachtit se po něčem jiném (z tohohle je trochu problém sehnat jen ten Naj's plate a i ten vypadne celkem často).
Přirozeně i vím že na singla z kouzel (bez svitků)
Neexistují: Inferno, Blood Star
Existují jen do nalezení lepších kouzel: Firebolt, Charged Bolt, Holy Bolt (až na Diabla na Normal)
Výjimečně jsou použitelné: Phasing, Elemental, Flame Wave, Bone Spirit
Občas jsou použitelné: Telekinesis, Flash
Často jsou použitelné: Fire wall, Guardian (na hell už moc ne)
Stále jsou použitelné: Healing, Lightning, Town Portal, Stone Curse, Mana Shield, Fireball, Chain Lightning, Golem, Teleport

Moc nevím, co dalšího se u mága dá jako "strategie" vymyslet. Krom tedy toho lákání po pár nepřátelích (ideálně doplněno vlastním nízkým light radius).
Jab: Záleží na tvém levelu :) Obecně mi ale nejhorší nepřátelé přijdou Lava Maws a jejich varianty.

Jinak tím "strategicky" (heh) jsem měl na mysli především vylákávat nepřátele po menších dávkách (tj. čím menší dohled, tím lepší).
Ze 7c si nedělejte žádné mindráky. On, stejně jako vy všichni ostatní, ty Blood Knighty bere po dvou i na ten normal. :-)
Třikrát jsem to dohrál (s jednou postavou) a ani jednou mi to nijak těžký nepřišlo... S patchem 1.08 samozřejmě. Pravda, ty succuby jsou mrchy, ale když se na ně nejde bezhlavě, dají se zvládnout.

Nefunguje to náhodou jako v D2, že po uložení a nahrání hry se potvory vygenerují znovu podle hráčova levelu?
Ty vole a já na 22. levelu postavy musím postupovat více než strategicky :-)
Jinak stále nevím co mě čeká v 16. levelu, kromě "debila" :-)
"za lehkou a kratkou hru, ktera se bezne dohravala od navratu ze skoly do vecere"
Jj, obzvlášť na SP, kde vlastně nic jiného nezbývalo.

Taky ty problémy nějak nechápu, tužší začne Diablo být až v NM na Hell levelech - tam už je nutné, zejména s méně vybavenou postavou, postupovat trochu strategicky.
Tak se mi podívejte do profilu, co jsem dohrál a vše kromě Alien shooteru a Mutanta jsou lehké hry. Diablo je překonává ve své obtížnosti.

Jo, a když si vemu, že někdo s méně vytrénovanou postavou si vede lépe než já s kyborgem, tak fakt nevím, co si mám myslet. Zvláště, když sukuby někomu ubírají málo a mě drtí jak svini :-(

EDIT: 90210: Dnešní generace? :-) Lol, musíš mít asi 50 let, abys byl jiná generace, než já :-) Netahej mě za slovo. Vím, jak jsi to myslel.
4pipboy - no tak tim, ze je ta hra jednoducha prece neni mineny, ze to clovek probehne bez zraneni. obcas je samozdrejme nutny vypit nejakou tu flasku a u nekolika problemovych souboju se vychlemta klidne celej opasek. v dobe svyho vzniku bylo diablo povazovany za lehkou a kratkou hru, ktera se bezne dohravala od navratu ze skoly do vecere. je ale mozny, ze pro dnesni generaci hracu je to uz tezka hra.
teda taky jsem parkrat chcipnul, pravda ze hlavne proto ze jsem musel k flakonkum prisupvat s shiftem a obcas jsem proste nestih, ale i tak mi neprislo zas az tezke chcipnout... Respketive sice vetsina nepratel sla ke konci dolu na jeden, vyjimecne dva zasahy, ale pokud jich na me sli 3 nebo vic najednou tak jsem uz vetsinou musel zrat flakonek (armor class cca 120, resistence neco pres 30). No a kdyz se do vas ty kurvy trefi ve stejnou chvili, nebo z poza rohu na me vybafne 20 zmetku co plive kyselinu, tak je imho smrt velmi pravdepodobna. (a z vas mluvi prilis mnoho nahranych hodin - kdokoli kdo zkouma vzorce pro sanci na blok travi se hrou prilis mnoho casu :))
No. já si obtížnost určitě sám nemohl. Verzi mám 1.08, či cosik. A je to celkem těžké, ale dá se to dohrát (myslím si). Prostě to za tuhle postavu zítra dohraju, ať mě to stojí třeba vlastní psychiku :-)

Jinak těch Sukub mám asi 20 těsně před vchodem do next levelu, takže tam vtrhnu, 5 jich zabiju (spotřebuju na to 8 lektvarů) a jdu pro další lektvary do města.
Takhle musím vykosit 14. a 15. level.

Co všechno mě čeká v 16. levelu?
Já to teď dohrál s nejnovějším patchema bylo to fakt lehký.Možná za to ale mohl fakt že jsem měl Veil of Steel (50% resisty) a prsten s dalšími 50% resistů : ).A pak shitload životů a mačkání numpadu v případě nouze.
Na normal obtiznost ti nikdo nemuze nic udelat. Pokud maji 100% na zasah, tak to mas nejaky rozbity. Byt tebou bych to preinstaloval a zalozil novou postavu, ostatne nic jineho ti ani nezbyva. A rozhodne to nepatchuj, ta hra je pak jeste tezsi. (alespon tak to bylo u me ve dvojce, datac jsem instaloval kdyz jsem zacinal za paladina nightmare a hle ze 60% na zasah je v tu ranu 15% a s tim se hraje dost tezko:D)
Jednoduchá hra to určitě není, ale na SP přinejmenším jednodušší, než na MP. Hlavně díky quest itemům.

Pivo: Co se týče těch sukub, tak se mi nezdá, že by měly mít 100% šanci na zásah. To mi daleko horší přijdou advokati, protože po jednom zásahu se portnou jinam a ty jejich firebally jsou ještě horší, než ty hvězdy u těch démonek. A jestli máš aspon 50% na rezistence, tak v SP na normální obtížnost ti nemůžou dělat skoro nic.
To by se nedostal až do Hell. Na problémy by totiž určitě narazil podstatně dříve. Hmm. Ale je to tak nějak podivné. Ty mrchy určitě nejsou jednoduché, ale válečník by určitě měl na normal pár (2-3) přežít. Přirozeně mág tady má větší výhodu (prostě hodí firewall tam, kde stojí), ale i válečník by to měl zvládnout. Platí ovšem obecně pravidlo lákat nepřátelé po jednom či dvou. Dokonce (možná i zejména) s tím mágem. Banda Blood Knightů (mimochodem o hodně hezčích než v dalším díle) mi mága rozseká a to i když jim cestu osvítím třeba osmi fire wallkami a ještě přidám golema.
Diablo není rozhodně jednoduchá hra. A to i (zejména) v porovnání s dílem dalším.
Pivo: Nehraješ náhodou Diablo: Hellfire a ještě navíc na těžší obtížnost? Protože v tom se dá i s lvl 1 začínat na Nightmare nebo Hell :)
Pvt: Beze srandy začínám pochybovat, že mám stejnou verzi. Mám daleko lepší postavu než ty a jde to ztuha. Vážně nevím proč.

Nevím, snad nějak poupravé vlastnosti hry, nebo já fakt nevím. Jedna subuka mě zabije a má 100% přesnost střelby. A pokud jich je 5, tak jsem v pytli.
KMFDM: prvé RPG boli textové RPG na bázy stolných rpg hier. každopádne hry ako Gauntlet a podobne tu boli dávno pred diablom...
KMFDM: Vím, že je spousta starších a podobných her, sám jsem hrál pár kousků. Použil jsem spojení "založilo novou větev", protože když řeknu o hře, že je "diablovka", tak si pod tím představím specifičtější hru, než že je Roguelike RPG.

Zrovna Nethack jsem bohužel nehrál, jen jakýsi free remake, ale i tak mi přijde, že Diablo se vydalo špetku jiným směrem. Ale to je na úhlu pohledu, rozhodně chápu co se ti nelíbí:-)
Psyx: Diablo nezalozilo vlastny RPG prud. Akcne mlaticky s rpg prvkami boli pred diablom. Dokonca si dovolim tvrdit, ze akcne RPG hry boli prve pocitacove RPG hry co kedy vysli - roguelike RPG (nethack) kde sa nahodne generovali mapy a hrac sa len presekaval dungeonom. Pravda je ze diablo tento zaner dostal na vyslnie.
no, lukem jsem to zkusel ale bylo to pomale a ze me to delalo az moc snadny terc. Asi nejednodussi fakt najit si nejaky roh a nahnat tam ty svine, priblizit se k nim jinak proste poradne neda ani cihaje za rohem...
No, Diablo nakopan. Teda nejvic me stvaly take ty demonky co si oe me parmanentne drzely odstup, jednu po druhy je honit dokud je nezazenu do kouta je cokoliv jen ne zabava. (Nicmene ted nevim jestli je tam vzdycky nebo ne, ale unique sekerka s +200% damage a buhivicm jeste potesila, skoda ze jsem nemel i podobne kvalkitni zbroj)
jj, to je taky možnost :)

zkus to s tím rohem, zhruba tři políčka za roh a měly by se ti tam pěkně řadit, a pokosíš je lukem, druhá možnost je, aby si se za nima nemusel honit, vždycky zajít za roh, nechat je tam seřadit a naběhnout na ně.
Já ty čarodějky drtím tak, že vtrhnu za nima, pár pokosím a vracím se do města pro lahvičky :-)
Jinak jedna blbá čarodějka má na mě úspěšnost 100%, ale teď z hlavy nevím kolik mám dex. a jaký level.
Já si o Ironman hraní nemyslím nic, nehrál jsem to, soudím jen podle článku co psal člověk, který Ironman dohrál na Hell, to je vše, mě se na to neptej. A jeho styl hraní se neopírá o to, že 95% všeho od jednotlivých nepřátel vykryje, strategie je úplně jiná. Zeptám se, dohrál si Ironman na hell?

Nikde nepíšu, že blok je zbytečný, pro válečníka je potřebný, ale není to nic na co se dá spolehnout což jsem se snažil doložit mojí zkušeností s počtem zásahů. A na začátku stál Pivo se svým dotazem jak na ty čarodějky, proti nim je blok jak vidíš platný jak mrtvýmu zimník, takže moje rada ze začátku investovat do rezistencí než se spoléhat na blok je si myslím přeci jen platnější.

Zatím si mi nevysvětlil proč při 103% bloku je výsledek takový jaký je, mě by to zajímalo hodně. Já ta fakta proč to tak je neznám, když mi to vysvětlíš, budu jen rád, nevím proč se tak čertíš.
Vzorec jsem počítal pro nejsilnějšího nepřítele (Blood Knight na obtížnost Hell), abych ukázal, že na 40. levelu je opravdu třeba 140 Dexterity.

Nic číst nepotřebuji, sám jsem Ironman aktivně hrál. Myslíš, že Healing Tě zachrání? Kde na něj budeš brát lahvičky? A co když knihu Healing za celou hru nepotkáš? Nebo myslíš, že tě ochrání AC? Kde seženeš potřebné hodnoty? Blokování je pro Warriora v IM základ. Mluvím o sólo IM, ne ve 2, ne ve 3.

Tady není prostor pro diskuzi, fakta mluví jednoznačně. To jen Ty si to nedokážeš z nějakého důvodu přiznat. Už mě to unavuje, končím.
Pro někoho špatné, pro někoho ne, za největší přínos považuju to co jsem napsal, ty maličkosti co tam byly přidány dál mě moc nevzrušujou, ani jsem to nepoužíval, ten zbytek považuju celkem za vylepšení.

Ok, moje chyba, nevšiml jsem si, že Snow Witch má na hell level 56 (ne 60 jak máš ty) 26 je na normal, pak je to tedy takhle 140+2x(40-56)+0 -5% = 103% : ) Proč mě zasáhne cca 17 a jen tři střely vyblokuju tedy netušim. U ostatních monster jak jsem psal, to nevychází také, např. u rytířů.

Přečti si prosím průvodce an toho ironmana jakým stylem se hraje, dej si to do vyhledávání, bude to hned prdní nebo druhý odkaz. Ten člověk se rozhodně nespoléhá na blok a kdyby blokoval téměř každý útok, nemusel by používat healing tak jak on ho tam používá. Amatér to asi nebude, dohrál to až na hell.

Ještě jedna věc, já s tebou píšu v pohodě, tak kdyžtak upusť od těch výrazů jako ohánění apod. Chci diskutovat normálně.
Protože se nedočkal oficiální podpory, obsahuje chyby opravené v pozdějších verzích původní hry a přidává kopu nových + několik diskutabilních změn v hratelnosti. Dobré jako kuriozita, horší jako hra.

Vzorec "Dex + 2·(clvl - mlvl) + bonus" funguje, nevím proč jsi jej nedokázal spočítat. Tady máš výpočet: 140 + 2(40 - 60) + 0 = 100. Pět procent je auto-hit, takže 95%.

Kdybys v Ironman nebyl schopný blokovat většinu útoků, skončil bys v prvních patrech. Oháníš se vlastními zkušenostmi a přitom žádné nemáš. Dostaň se bez pořádného blocku do Hell a máš u mě celou basu piv.
Já ho používám hlavně asi jen kvůli tomu, že mám jednoruční meč :) To, že je válečník kolikrát zamknutý tím vykrýváním je fakt, občas to docela naštvalo : ) V pozdější fázi hry s lepšími statistikami se mi to už mco nestává, jsem rychlejší apod.

Mně se hellfire líbil, hlavně katedrála, ale nejvíc jsem uvítal tu obtížnost a prá drobnějších věcí jako třeba amulet pro více peněz nebo rychlejší pohyb ve městě. Celkově nevím proč je k tomu datadisku takový odpor : )
Ale interesantní je, že i tak všichni ten štít používáte. :-) Byť tedy chápu, že i tak je pro obouručné zbraně vhodnější barbar z nevhodného datadisku (Hellfire mi přijde opravdu nechutný).
Nicméně co si vzpomínám, tak se často stávalo, že válečník zůstával příliš dlouho "zamknutý" ve vykrývání a ztrácel tak cenné sekundy, kdy mohl útočit. Nevím, jestli se pak i jemu nevyplatí vykašlat se na štít. Asi ne...
Mág mi vždy přišel jako veselejší postava. A singleplayer nemá moc smysl v Diablu hrát (bez datadisku). Dá se hrát i mulťák na jednom počítači (i bez připojení) a nastavit si tak obtížnost. Byť to tuším znamená i značně omezené rozpětí questů, které se nadto nikdy nemění (a člověk se tak k některým questům ze singlu nikdy nedostane). Těžká to volba...
Paul - Blood Star, Firebolt i Fireball jsou vyblokovatelná kouzla. Pivovi jsem ale od začátku doporučoval proti tomuhle pouze rezisty, protože blok proti tomu neni moc účinný jak jsem psal níže, ale proč, když jsou vyblokovatelná, to nevím.
Dozvěděl jsem se výpočet šance na blok, ale nedozvěděl jsem se, proč monstra, která jsem uvedl mají téměř 100% úspěšnost zásahu, přitom splňuji podle tebe podmínky pro 95% blok. Ze vzorce výpočtu jsem ale 95% nevyčetl, Dex + 2x(clvl-mlvl) + 0. Bráno proti např. Snow Witch, výsledek je 168...?

Ten Ironman mi jako dobrý argumnet nepřijde, když si přečteš průvodce pro válečníka, tak se dočteš jakou taktiku je třeba zvolit a styl hraní je naprosto totálně jiný, neni to o spoléhání se na blok.
Btw. tedka mám warra lvl 16 se 72 dex a vlezl jsem neprozřetelně do místnosti, kde bylo cca 20 kozlích lučištníků - šlo do mě neuvěřitelné množství střel, ale tak ze sto mě zasáhlo 10 - štít mi blokoval jak blázen a ani jsem kvůli tomu nemohl pořádně útočit. Takže bych ty Blizzard procenta neviděl tak černě.

Slayer: Já se nedivím, že ti štít neblokuje blood star a firebolt, koukni co psal níže SC - na tohle jsou potřeba rezisty a ne block...
Najdi si na netu Jarulf's Guide, ta obsahuje snad všechny vnitřní mechanismy hry.

A ještě jednou opakuji, kdyby blok nefungoval jak má, jen těžko by někdo mohl dohrát Ironman mód. Tam se první levely zvyšuje pouze Dexterity, až do namaxování, protože jinak to nemá cenu. "Jen proto, že to někde píšou" si odpusť.
special - díky za osvětu, pořídil jsem si 20DEX navíc, Snow Witch-modré střely stále téměř 100% úspěšnost zásahu, tedy žádný rozdíl, Counselor - zhruba 13 střel z 20 mě zasáhne, opět žádný rozdíl.

ještě nějaké užitečné rady? Nesnažím se nikoho mystifikovat, jen píšu moje reálné zkušenosti se hrou, ne na základě čísel. Někomu poradit pořiď si dexteritu na maximální blok 95%, aby si všechno vyblokoval jen proto, že to někde píšou je dost rada na nic, když v reálu je to k ničemu a tento blok je stejně "funkční" jen když postava stojí. Ve skupině nepřátel je blok už úplně k ničemu, rozhodně proti střelám více pomůže rezistence a dobrá taktika než se spoléhat na nefunkční blok, a to už jen proto, že bez pohybu se to hrát nedá a o tom jaký je blok při pohybu si psal už sám níže. Ještě bych rád viděl tvůj zdroj, kde se píše, že 140DEX je ideál pro blok, který bude 95% a vykreje 95% všech útoků od jednoho nepřítele, já jsem nic nenašel, ale zajímá mě to.

Pivo - myslím, že za rohem existuje něco jako mrtvý úhel, zhruba tři políčka za rohem stojím a ty čarodějky také, koukaj a nic nedělaj, v tomhle úhlu je ale možně ustřílet je lukem, zkus to a třeba to zabere.
Diablo is dead! Tak jsem zase po deseti letech dohrál Diablo, neuvěřitelně krátká hra...nějakejch 6 hodin maximálně : ).A ani jednou jsem nechcíp ani nemusel použít load.Akorát nechápu tohle - hru dohraju, mám warriora na 25 levelu, odkliknu tu "the end" animačku, dám new game (za toho warriora) a nenabídne mi to obtížnost? Já myslel že to budu moct rozjet na nightmare?Nebo to jde jenom v multi?
sevencreature - Warrior, 40lvl, 120DEX, HELL, první číslo blok, druhé zásah

Steel Lord - 14/6
Poison Spitter - 10/10

A pro Piva, Hell Spawn co střílí červený střely - 3/17

Tahle čísla platí samozřejmě pro situaci kdy jen stojím a nic nedělám, v případě, že útočím a mám kolem sebe nepřátele, je zásah vždy téměř stoprocentní od každého, čímž blok trochu ztrácí na významu jeklikož Diablo stylem stání na místě asi ještě nikdo nehrál a nedohrál : )
"Stoupni si, nehýbej se, nech do sebe mlátit jedno monstrum"
Po minutě cinkání blokujícího štítu mě to přestalo bavit - nula zásahů. Maelstrom, Nightmare, level 39. Má postava level 30 a 140 DEX.
Vždyť v té práci beztak prd robíš To musíš hned skočit s chutí na compa a hrát Diablo ne? :-)

Mé nervy zatím musí stále odpočívat a nejprve dohraju Hellgate, pak se vrátím k Diablu a snad ho dotáhnu.
Já teď dorazil z práce a moc na to teď chuť nemám, je to moc pracný : ).Spíš si něco pustím.

..ikdyž možná neodolám a zapnu to v noci : ).
Tak co, kdo jste to dneska dohráli, jak jste říkali, že to dnes dohrajete? :-)
Jenže zatímco v původním Diablu působilo kouzlo na všechna monstra na obrazovce, včetně těch, které hráč sám neviděl, v datadisku už působí jen na ta viditelná, takže použitelnost značně klesá. Fireball je potom ve všech ohledech lepší.