Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak to je fakt dost dlouhý, možná až moc. A to to ještě má nějakej datadisk, ikdyž ten asi kupovat nebudu, spíš si jeho děj někde zkouknu.
@Paul (03.10.2013 20:56): Odhadem něco přes 20h na 9x% (tj. bez coop misí a obsahu).

Výroba zbraní je tam náhodou parádní - je možné vytvořit velké množství variací, a každá je dost často OP :) Pokud ovšem nemáš zájem, prostě vytvoř něco podle BP - doporučil bych např. Pitch Black. Výhodou oproti předchozím dílům je, že díky sekundárnímu módu střelby tak stačí mít v podstatě jen jednu zbraň.
@Chuck (03.10.2013 20:09): kolik hodin to zabralo? já jsem v nějaký pátý kapitole, přijde mi že se furt plácám na začátku. Tu nechuť k novému systému craftování s tebou sdílím, je to nepřehledný a opruzující, v jedničce mi ten gameplay systém sednul víc.
@JohnCZ (03.10.2013 19:37): Však jsem taky minulý týden pařil, až jsem se skoro styděl. :-) Pokořil jsem to včera večer před spaním. Víš jak, říkal jsem si, že si bossáka dám až následující den, ale nějak mi to prostě nedalo. ;-)
@Chuck (30.09.2013 20:06): Jde o to, že součet levé a pravé strany by měl být zhruba v poměru, jaký ukazuje ta analogová ručička nahoře - např. 60:40, nebo 70:30 (procentuálně).
@Chuck (30.09.2013 12:42): Jestli myslíš tu minihru na aktivaci dveří nebo generátoru energie, tak tam jde o vyrovnání napětí mezi dvěma stranami. Nahoře je analogový ukazatel a ručička by měla být v zeleném poli.
Prozradil byste mi někdo, jaký je princip rozmístění těch šesti zeleně svítících světýlek, které jsou umístěny ve dvou řadách vedle sebe ke konci 13. a na začátku 14. kapitoly? V jejich uspořádání nevidím žádnou logiku. Sice jsem to dohromady dal, ale výhradně systémem pokus - omyl.
@7c (29.09.2013 22:54): Už je snad konečně definitivně po něm a tenhle souboj patřil k těm, které nakonec naštěstí netrvají dlouho a na jeho průběh zbraň kvůli okolnostem vliv moc neměla. Ale nejde jen o bosse, prostě těch 10 - 12 kapitol je u DS akorát. Naštěstí tu zdlouhavost poměrně výrazně oživují ty venkovní lokace.
@Chuck (29.09.2013 22:32): Mám pocit, že tam byl jen třikrát. Každopádně ty problémy jsou určitě způsobené zbraní - v DS3 funguje solidně "taktika" všechno rozstřílet na mraky a potom teprve zjišťovat, co to vlastně bylo :) Tj. ustřelování končetin nebo nějaké finesy moc nemají smysl.
A já si zase říkám, že i přes náklonnost k téhle sérii se už modlím, aby byl konec. Jsem ve 13. kapitole, kdy už jednička s dvojkou finišovaly a skončily v akorátním čase. Při představě, že mě jich čeká ještě šest, nadšením fakt nezářím. Co si budeme povídat, hra po čase trpí monotónností a když už se zdá, že ten pocit je pryč, přijde pro změnu napotřetí stejný boss a opět neúměrně natahovaný a nezáživný souboj. Teď už předpokládám, že se s ním budu setkávat v každé kapitole.
Jinak po druhém dohrání bych skoro snížil hodnocení - po hratelnostní stránce je DS3 parádní - systém zbraní, využívání botů na hledání komponent (a bodů pro nákup packů), nepřátele (tedy až na některé ty nedoladěnosti typu nepřátel se vynoří přímo pod vámi), grafiku a podání světa (klidně mohli víc rozpracovat tu pasáž s cestami mezi vraky lodí).

Problém New Game+ jsou problémy ve hře - nevím, jestli je to nějaký bug či co, ale všechny +3/+3 obvody se odemkly po jejich nalezení ve hře (otázka prvních pár misí), což snížilo možnosti upgradování (ve smyslu, všechny obvody na maximu, takže omezené možnosti dalšího upgrade), a další otravná věc byla, že všechny tyhle +2, MK II a vyšší komponenty nejdou rozložit na jednotlivé součástky (tj. zbytečně zabírají místo). Trochu to limituje znovuhratelnost (motivace hrát pouze pro získání všech MK V komponent je dost slabá).

Bohužel po stránce scénáře je DS3 celkem katastrofa - příběh samotný je ok (nic převratného, ale drží hru pohromadě slušně), postavy se ovšem moc nevyvedly, v čele s "antagonistou", který do hry sedí asi jako Mr. Bean do Richarda III. Vcelku škoda, dokázal bych si představit (řekněme, že béčkových sf jsem viděl dost) lepší zpracování postav. Normálně bych tuhle stránku hry až tak moc nekritizoval, ale díky otravným neherním scénám mě to docela rušilo při hraní.
@Chuck (29.09.2013 12:39): Zpočátku mi to taky nepřišlo, ve chvíli kdy jsem si ale udělal svoji zbraň z nějakých slušných částí, už nebyl důvod se k Plasma Cutteru vracet, protože vedle toho vypadal jako retardovaná hračka.
Pravda je, že Plasma Cutter je v tomhle díle už na hovno. Plácat se s ním je jen dobrovolné trápení.
@Chuck (28.09.2013 16:46): Osobně bych se radši vzdal té minihry s otevíráním zablokovaných dveří kde se Isaac hrabe v těch elektrických obvodech (která je ve hře už od prvního dílu) :)
Posílám pozdrav tomu přiblblíkovi, který do hry zakomponoval hackovací minihru! :-x Ať žijou novinky!
@7c (27.09.2013 22:49): Po výstřelu vypouští v poměrně širokém řetězci paprsků časované miny, které při kontaktu s protivníkem mnohem účinněji usekávají končetiny. Je to o něco pomalejší než plazmovka, zato účinek je znatelnější.
@7c (27.09.2013 17:17): Jsem na začátku 11. kapitoly a nepočítám-li toho bosse, neřekl bych, že by plazmovka byla k ničemu. Pokud se dobře vytuní, odvádí velmi dobrou práci a alespoň v předchozích dílech s ní šlo projít takřka celou hru kromě finálního bosse u dvojky. Teď mám konečně provazovku, která je jakožto záložní zbraň výborná, jen trochu pomalá. V 10. kapitole jsem objevil i pulsní pušku, která mi ale za záhadných okolností z inventáře zmizela.
@Phoenix (27.09.2013 17:52): Systém tvorby zbraní je dle mě v DS3 excelentní (tedy, problémy byly/jsou na EA straně co se týče připojení k serverům a nějaké s tím související podivnosti). Jako, projít na Normal to asi jde, ale absolvovat bych to nechtěl (obzvlášť 2 bonusové mise plné těch nepřátel se dvěma cepíny a potom těch zvracejících kyselinu).
@7c (27.09.2013 17:17): Já jsem s Plasma Cutter prošel celou hru na Normal bez nějakých (velkých) problémů (samozřejmě jsem používal vylepšené obvody). Už to nebyla tak ultimátní zbraň jako v jedničce (kde je kladen důraz na pomalejší přesnou střelbu), ale pořád mi přišla velmi dobrá. Navíc jsem hrozná konzerva a tvorba nových zbraní byla IMHO dost zmatená.
@Chuck (27.09.2013 16:54): Tvůj problém je zbraň. Plasma Cutter je k ničemu - dobrý tak možná pro první fáze hry. Slož si nějakou pořádnou (nezapomínej na vylepšené obvody) a problémy s nepřáteli budou vyřešené.

Zmíněný mini "boss" byl pro mě v podstatě epizoda bez nějaké větší obtížnosti - dané tím, že jsem ho prostě rozstřílel na mraky na 1 nebo 2 zásobníky. Pokud budeš mít s aktuální zbraní nějaké problémy s nepřáteli, tak bych doporučil vyhnout se následujícím bonusovým misím.

Solidní zbraně jsou např. Chaingun (a Force Gun jako sekundární) = Telemetry Spike + Difraction Torus Tip a Plasma Core + Default Tip nebo Submachine Gun (a Shotgun jako sekundární) = Military Engine + Directed Suspension Field a Military Engine + Conic Dispersal. Složení (vzor) můžeš vidět např. v seznamu Blueprints - Pitch Black je ukázkový Chaingun. Výše uvedené zbraně (jedny z mnoha užitečných) fungují na principu - primární na dálku a sekundární na blízko.
@JohnCZ (27.09.2013 16:34): Právě jsem ho skolil! Musel jsem kombinovat kotouly do stran včetně běhání okolo té skály (dost by se mi hodila provazovka, kterou jsem si ještě nevytvořil), ale i tak toho mám plný kecky. Dneska si už dám voraz.
@Chuck (27.09.2013 15:43): Tenhle zmetek byl dost tuhej i ve dvou hráčích a co jsem tak četl recenzi (tuším ve Score?), tak souboje s bossy jsou pro jednoho poměrně frustrující.

A ještě jeden s bossem jsme měli v místě, kde nás jedna potvora spolkla a my museli bojovat uvnitř ní, avšak měli jsme dost drsnej problém - byli jsme skoro bez munice, uvnitř žádná neplavala a díky systému ukládání nešla vrátit pozice. Naštěstí jsme ji udolali s minimem nábojů - doslova na poslední výstřel a říkali jsme si, že pokud někdo byl v tomto momentě bez munice úplně, tak si asi zadělal na pořádný problém. Ale kdo ví, je ale možný, že jsme taky někde něco přehlédli..
@Phoenix (27.09.2013 15:57): Jo, plazmovou řezačku mám, ale stáze se mi moc nedostává a jakmile se boss do mě tak dvakrát strefí, je po mně. Kdybych to hrál s inventářem, který jsem měl před tím zřícením, hrálo by se to jinak, kdežto teď toho u sebe moc nemám. Hodilo by se něco ve stylu pulzní pušky jako v jedničce a dvojce a ne to flusátko, co si říká samopal. Po tom dvoudenním relativním nadšení mám chuť s tím seknout.
@Chuck (27.09.2013 15:43): jj, tam je nejlepší strategie obíhání kolem skály + stáze. Pokud máš málo stáze, tak možná stojí za pokus (pokud je blízko savepoint, už si to přesně nepamatuju) prolézt pár beden okolo (a najít pár stází) a následně vyskočit ze hry. Hra si tak zapamatuje inventář, ale už nic dalšího, dá se tak trošičku "farmit".

Záleží také na používaných zbraních, já jsem téměř celou hru používal Plasma Cutter stejně jako v jedničce či dvojce.
@Phoenix (27.09.2013 13:52): Přesně toho. Ten základní princip s těmi žlutými vaky včetně zpomalování a popř. využíváním kotoulů mi je jasný, jenže té stáze nemám v inventáři neomezeně, zvlášť poté, co po té havárii jsem přišel o většinu vybavení. Navíc se není kde schovávat, takže běhám okolo jakési skály a jsem rád, že jsem rád. Doufám, že je to moje poslední hra s monstry, kterou jsem kdy absolvoval. Už jsem se zařekl po Doom 3, ale zase jsem to u DS porušil. :-)
@Chuck (27.09.2013 13:29): Předpokládám že myslíš první setkání s něčím, co vypadá jako krab. Střílet klasicky do svítících částí, nic moc zvláštního člověk IMHO nevymyslí. U jednoho z dalších setkání, kdy je potřeba jej porazit pomocí QTE, hrál roli bug, kdy u vyšších rozlišení nebylo možné správně QTE dotáhnout do konce a jediný způsob poražení spočíval ve snížení rozlišení.
@Paul (27.09.2013 13:33): Vidíš a nemusel jsem ani googlit. :-) Já myslím, že bys mohl být spokojený. Poté, co mi v době moji týdenní nepřítomnosti táta jako překvápko instaloval žaluzii do okna, u kterého mám komp, to hraju skoro bez přestávky a dobrý, i když na mě častěji doléhá určitá monotónnost, kterou jsem u jedničky a dvojky skoro nezažil. Až na toho bosse, toho zatím nedávám. :-(
Nějaký tip na likvidaci prvního bosse v té zasněžené krajině? Zejména uvítám radu od těch, kteří to podle jejich slov dohráli "s prstem v nose". :-/
@JohnCZ (26.09.2013 11:56): Škubání kdekoliv jsem zatím nezpozoroval, ale zamrznutí hry po nahození z lišty mi někdy způsobilo víc her (tuším, že i Alan Wake) a je pravda, že včetně téhle. Jinak po vypnutí V-Sync se stejně jako v jedničce Isaac hůř otáčí, ale tady je to oproti jedničce znát minimálně. Nicméně ta fps mě docela zaráží, bývalo by mi stačilo aspoň 50, ale když jinak nedají... :-) Přesto mám dojem, že dvojka vypadala o trochu líp.
@Chuck (26.09.2013 11:35): J, hra nečekaně běží na max. detaily s vysokými FPS i mě, ale přesto se často tak podivně zaškubává. A to nejen ve hře, ale i třeba v menu. Cukne se půl sekundy zvuk a hra. A pokud se například hru snažím nahodit z lišty, tak mi na půl minuty natvrdo zamrzne celej PC. Řešení na netu jsem nenašel, takže to bude zase nějaký ojedinělý problém. Nejdřív jsem měl obavy z přehřívání, ale grafika se při hraní této hry sotva rozehřeje. Jinak je to ale prozatím paráda, v coopu mě to baví a herní doba je nečekaně opravdu hodně dlouhá. Možná až moc, po čase mě strašně začaly srát výtahy a různé dveře, které jsou každých pár metrů a nehorázně zdržují, protože hře chvíli trvá, než zaregistruje čekajícího parťáka a odemkne cestu dál.
Tak nevím, ale tahle hra se nezmůže na víc než 30 fps, ať už nastavení měním jakkoliv?