Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ať žijí předplatné. Nevím zda bych si vnitřně obhájil nákup, ale když si to jde za kilo zahrát, naprostá ideálka. Můžu tomu dát silnou devítku a doufat, že se třeba někde peče nový díl.
Je fajn vidět, jak pro úspěšný remake stačí strašně málo - a přesto mnozí selhávají. Nechápu.
Tak jsem doufal, že tu změnili ten sytém dropů munice, kdy se objevuje jen pro zbraně, které máte vybavené.

Moc se mi to nelíbilo ani tehdy. :/
@LIUWIL (14.09.2023 17:48): Jo jo, já vím, většinou právě tyhle dvě zbraně jsem používal nejvíc kdysi i teď. Jinak ten finální boj jsem přesto zkoušel i s těmi maximálními 20 FPS dát, ale přijde mi, že především tenhle boj se v téhle verzi výrazně ztížil počínaje tím, že se musíš ve druhé části hry zaobírat dalšími nepřáteli a jednak útoky, které vůči Tobě boss nově používá. No uvidím, až budu za pár dní na svém hlavním PC, ale každopádně to bude hodně zajímavý. :-)
@7c (14.09.2023 21:03): Já to hodně hrál na ten kinetický modul, a přišlo mi že v prostředí dvojky bylo víc věcí co šlo házet. V jedničce jsem musel počítat nejen munici, ale i končetiny a párkrát jsem se pro nějakou tu hnátu vracel :D
@LIUWIL (14.09.2023 17:48): Jasně, tuhle obtížnost myslím. Asi subjektivní, mě přišla dvojka těžší (hlavně kvůli většímu množství nepřátel najednou - hlavně poslední fáze hry, které bylo skoro optimálnější probíhat, než čistit).
@7c (14.09.2023 17:16): Nemyslím vůbec limitovaná ukládání, ale obtížnost samotné hry. V jedničce totiž byla obtížnost Impossible, která se odemčela až po prvním průchodu. Nepřátelé byli agresivnější, snažili se uhýbat tvojí mušce. Z každého nepřítele spadla max polovina munice potřebné pro zabití dalšího, z některých nespadlo nic. Peněz bylo míň, lékáren bylo míň, náhodných věcí ve skříních a podobně bylo míň, a mám pocit že i obchody byly dražší. A samozřejmě dostávals víc damage a nepřátele bylo těžší zabít.
Equivalent této obtížnosti ve dvojce byl Zealot, co si pamatuju to bylo o něco lehčí než Impossible v jedničce (hrál jsem to tehdy hned po sobě). Ve dvojce pak byl i Hardcore mod který měl právě to limitované ukládání. Z hlediska herních mechanik měl sice stejně málo munice jako zealot, ale samotné boje s nepřáteli byly o stupeň lehčí, tj. té munice v bojích nebylo potřeba tolik, nedostávals takový damage.



@Chuck (14.09.2023 17:16): Ono je velice výhodné si vybrat jen jednu až dvě zbraně které budeš používat. Hra ti totiž v drtivé většině případů bude dávat jenom tu munici pro kterou máš zbraně. A třeba ten Plasma Cutter je co se munice týče velice efektivní, tj. nespotřebuješ jí tolik a budeš jí moct hodně prodávat a kupovat si lékárny nebo cokoli dalšího co potřebuješ.
@LIUWIL (14.09.2023 17:05): Já jsem bohužel na rozdíl od dílu původního nedosáhl na nejnovější Isaacův oblek, jelikož jsem byl nucen veškeré kredity dát za munici a navíc absencí toho obleku jsem byl možná i o trošičku víc zranitelnější. Jako většinu hry jsem to na střední obtížnost dával relativně dobře, ale poslední dvě kapitoly byly občas nad moje síly, zvlášť ti "rychlíci" vybavení stází mi dali zabrat a hlavně pak ta plodící mrcha přilepená na stěně, na níž tentokrát i ta výbušnina byla málo. Každopádně se na ten finální boj vůbec netěším, ale musím na něj počkat do příštího týdne, jelikož to nehraju na svém hlavním PC a pálit do toho hlavního bosse při 17 FPS je skoro nemožné.
@LIUWIL (14.09.2023 17:05): Tak ona je jednička obecně asi nejlehčí - i na nejvyšší obtížnost to byla vcelku pohoda proti dvojce (limitované ukládání přidal myslím až druhý díl). To nemyslím jako kritiku - dvojku jsem právě kvůli ukládání na nejvyšší nehrál.
@Chuck (14.09.2023 09:21): Možná přijde na to jak jsme to každý hráli. Četl jsem zkušenosti lidí že na střední nebo nižší obtížnost je to stejné nebo těžší, a původní Dead Space měl taky nějaké DLC kde byl vylepšený RIG a více upgradů pro zbraně. Moje poslední hra původního Dead Space byla na Impossible, a to byl opravdu tuhý survival.
@LIUWIL (02.02.2023 16:54): "Možná si to jenom špatně pamatuju, ale přijde mi, že remake je lehčí než původní hra." Rád bych s Tebou po odehrání předposlední a 99% poslední kapitoly souhlasil. :-) I když mám plazmovku vytuněnou na maximum a z větší části i pulsní pušku, přijde mi, že účinnost zbraní s přibývajícími kapitolami spíš klesá, ale ono je to taky hodně dané neúměrnou převahou nepřátel. A finální boss, u kterého jsem to zatím zabalil, mi přijde oproti původnímu dílu taky dost hardcore.
Nestal se vám někomu problém se zamrznutím hry a chybovou hláškou související s DirectX? Pokud jo, našli jste řešení? Co ale tak čtu místní komentáře a diskuze, tak nejspíš ne. Ovladače mám nejnovější a i když je tohoto problému plný Steam, nic z tamních rad nezabírá. A to jsem se do toho tak zažral! :⁠-(
Pecka. Je to hodne fajn si zahrat remake uz dalo by se rict kultovni klasiky, kterou jsem hral jen jednou par let po vydani. Asi bych si to tolik neuzil hrat prvni dil opakovane ale takhle po vice jak deseti letech od prvniho a jedineho pruchodu originalu super. Nepamatuji se tak co vsechno se menilo, nejaky polish gameplaye, nektere pasaze prepracovane, celkove ale hratelnost nijak nezestarla.

Jo a jeste jedna mala poznamecka. Kde Resident Evil 4 remake ma dojebane ovladani, clovek si musi pohrat s nastavenim sensitivity vseho a vysledek je jen, ze to je o neco mene na hovno, tak tady jsem na nic sahat nemusel, vse naprosto idealni. Skoro podezrivam Capcom z toho, ze to podelali v RE4 schvalne, tak trochu fan service vsem tem, ktery maji radi to originalni ovladani. :D
Celkově dle mě o něco lepší než originál, hlavně reagující Isaac a mnohem detailnější grafika vytahujou imerzi nahoru. Ten residentevilovskej gameplay design funguje furt skvěle a scifi atmosféra taky. Jsem si po oznámení remaku myslel že je naprosto zbytečnej, vždyť originál je prakticky nová hra co vypadá furt skvěle, ale když jsem pak kouknul na comparisons, tak moje paměť byla krapet zkreslená, ten rozdíl je fakt velkej :)
Už to hraju a jsem nadšený, fakt se jim to povedlo. Ačkoli jsem původní Dead Space hrál mnohokrát, nepřijde mi, že hraju stejnou hru.

Pár poznatku:
Nároky jsou docela síla. 3060ti na 1440p bez DLSS max 60-70FPS. Jsou místa kde se to škubne, ale nic strašného.
Všude je mnohem větší tma než v původní hře, někde dokonce není světlo vůbec.
Protože je všude tma, tak IMHO tutovka zapnout DLSS nebo FSR a vytáhnout všechny efekty. Stíny a kvalita světla udělají se scénou hodně (akorát bacha na ten jeden efekt co používá RT, dělal mi neplechu).
Některé lokace jsou změněny k nepoznání a evidentně jsou tady i nějaké úplně nové. Pasáže bez gravitace umí být spolu s tou tmou velmi dezorientující. Už se mi stalo že na mě střílelo mimino a neměl jsem páru odkud, přitom sedělo asi dva metry ode mě.
Zvuk je naprostá špička, velice si to užívám.
Líbí se mi i nové dialogy a mluvící Isaac. Moc toho sice nenakecá, ale nadabovaný je dobře a občas si i zanadává.

Možná si to jenom špatně pamatuju, ale přijde mi, že remake je lehčí než původní hra. Minimálně teda co se týče munice, protože té mám pořád hodně. A myslím si, že toho Isaac dokáže víc schytat než chcípne.
Isaac jakožto nemluvný pěšák v původní hře byl pro mě lepší spojkou - seš opravář, běž to udělat. Zároveň jeho osobní motivace v tom pokračovat byla dost vysvětlující. Různé zápisky jen doplňovaly mezery, které jsem já (jako Isaac) měl. Díky minimu dialogům hra krásně odsýpala. To tady jde samozřejmě decentně do kopru, ale vlastně to pořád díky menším změnám v příběhu funguje.

Super remake a hrát to v tomhle grafickém kabátku dneska poprvé, tak taky slintám na všechny internetové strany. Mimochodem, původní plot twist mám radši.